Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:35

De redenatie is neem ik aan dat het totaal gespaard bedrag boven een x bedrag is uitgekomen waarvan ze verwachten dat het komend jaar niet nodig te hebben en daarvan romen ze een gedeelte af.

Wanneer je voor jezelf besluit dat 5.000 genoeg spaargeld is en dat heb je in het begin van het jaar reeds bereikt, blijf je de rest van het jaar nog doorsparen waardoor eind van het jaar het bedrag mogelijk op 8.000 zit. Dan kan je eind van het jaar 3.000 "opnemen" voor andere zaken.

DatBenIkNou

Re: Plotseling voorwaarden Hippo zorg veranderd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:40

Nou, ik weet niet wat jullie aan maandelijkse premie betaalden, maar als ik die 66€ pm opzij leg, duurt het wel even voordat je dat bijelkaar gespaard hebt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 09:42

Karin had het over meerdere paarden, dus neem aan dat ze ook de premie x aantal paarden opzij legt. Dat gaat dan al een stuk sneller dan wanneer je de premie voor 1 paard opzij legt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:45

ivy_power89 schreef:
Ik heb 2 paarden bij deze verzekering gehad. Toen ik 1 van de paarden verkocht en er een ander voor terug kocht, heb ik de nieuwe direct bij een andere verzekering onder gebracht. Kreeg recent 330 euro voor een wond voorgeschoteld en daar inmiddels 240 euro voor terug.

Ik vind xcellent een vreselijke verzekering. Allemaal regeltjes waardoor ze minder uitkeren om over de klantvriendelijkheid maar te zwijgen als je ze belt. Op de 1 of andere manier krijg ik altijd dezelfde dame aan de lijn waarvan ik mij afvraag of ze haar werk nog wel leuk vind.
Ik ga daarom binnenkort met mijn andere paard daar ook weg.

Ik ben nog steeds verzekerd bij Excellent en kan mij die dame (Sandra) volgens nog heel goed heugen! Wat een chagrijn en onprofessionele doos!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 10:56

[***] schreef:
ivy_power89 schreef:
Ik heb 2 paarden bij deze verzekering gehad. Toen ik 1 van de paarden verkocht en er een ander voor terug kocht, heb ik de nieuwe direct bij een andere verzekering onder gebracht. Kreeg recent 330 euro voor een wond voorgeschoteld en daar inmiddels 240 euro voor terug.

Ik vind xcellent een vreselijke verzekering. Allemaal regeltjes waardoor ze minder uitkeren om over de klantvriendelijkheid maar te zwijgen als je ze belt. Op de 1 of andere manier krijg ik altijd dezelfde dame aan de lijn waarvan ik mij afvraag of ze haar werk nog wel leuk vind.
Ik ga daarom binnenkort met mijn andere paard daar ook weg.

Ik ben nog steeds verzekerd bij Excellent en kan mij die dame (Sandra) volgens nog heel goed heugen! Wat een chagrijn en onprofessionele doos!

Ik ben dus niet de enige die haar een over het paard getilde vond.
Lekker denigrerend doen omdat mijn paard een haflinger betrof....
Gelukkig ben ik al wat jaartjes bij deze verzekering weg.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 11:51

Nou het is vooral de toon en hardheid die de dame heeft. Kortaf, niet willen mee denken of het fatsoen iets op een normale manier uit te leggen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 16:19

Dat is dezelfde die ik steeds te spreken krijg. Een koud kil stuk ijs. Brr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 21:34

ivy_power89 schreef:
Nou het is vooral de toon en hardheid die de dame heeft. Kortaf, niet willen mee denken of het fatsoen iets op een normale manier uit te leggen

Jep, helemaal mee eens!

Fijn om te horen dat anderen hetzelfde gevoel bij haar hebben. Ik regel zaken alleen nog maar via mijn contactpersoon. Deze dame mag van mij het "heen en weer" krijgen. Als ik ooit op ga zeggen dan zal haar zeker als reden noemen.

Heb de dame in kwestie ook al eens bij mijn contactpersoon aangekaart en hij gaf aan dat er wel meer mensen wat moeite met haar hebben.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 09:17

Ik werk zelf ook bij een verzekeraar, maar het is wel zeer klantonvriendelijk hoe Xcellent met de klanten omgaat. Natuurlijk ga je als verzekeraar eerst kijken of het schadegeval onder de polisvoorwaarden valt, maar ik kom bij hun wel extreme dingen tegen hier in het topic.

En ik krijg gewoon weinig meer vergoed. Mocht ik ooit nog een nieuw paard nemen, dan zou ik hem niet bij hun in de verzekering gooien.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:44

Sorry voor mijn late reactie!

Het ging bij ons inderdaad om 2 paarden! Wij betaalden destijds per paard al iets van 75 euro per maand!Daar moest toen nog de verhoging van 26% over heen! Dat werd me echt te gortig! Daar kwam dan ook het eigen risico nog overheen van, ik dacht 150 of 200 euro per jaar! Het kwam iig neer op zo'n 15/1600 euro per jaar! Dit heb ik ,ik denk zo'n 3 jaar gespaard en met de verkoop van mijn vorige paard erbij kon ik mijn nieuwe topper kopen. en ja tuurlijk heb ik geld achter de hand gehouden en tuurlijk hebben we mazzel gehad de laatste jaren geen ziektekosten te hebben gemaakt.
Maar het potje is inmiddels dusdanig gevuld, dat we de nodige ziektekosten kunnen maken EN op vakantie kunnen! Je moet natuurlijk wel consequent blijven sparen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 10:53

Begrijpelijk verhaal. Ik betaal zelf 400 euro voor mijn pony, dat is wat meer aanvaardbaar.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 10:15

Beste bokkers,

Ik heb al een hele tijd discussie over de betalingen van de verzekering van mijn paard bij Xcellent Horse Care. Eigenlijk sinds ze zijn overgenomen zijn.

Nu vroeg ik mij af of hoeveel betalingen jullie per jaar doen, rond wel moment van de maand en hoeveel betalingen jullie dit jaar nu hebben gedaan.

Ik heb de betalingen van afgelopen 3 jaar erbij gepakt. 2014, 2015, 2016.. heb ik 12 keer per jaar betaald en dit jaar he ik nu 5 betalingen gedaan. Maar er wordt nog steeds gezegd dat ik achterloop.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:23

Je betaald dan toch per maand? Als je dan op 1 mei bijv betaald hebt dan is dat toch voot de maand mei?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 10:24

Ik snap je vraag niet helemaal. Bij mij gaat het maandelijks per automatische incasso.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 10:27

Bedankt voor jullie reacties

Ik krijg elke maand een rekening die ik betaal... Dus niet via automatische incasso...

Dit jaar heb ik nu 5 rekeningen betaald...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 11:30

Ik neem aan dat op je factuur staat voor wanneer je moet betalen.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-17 11:38

ja, dat klopt...

Ik heb ook gewoon alle facturen die ik binnen krijg betaald...

Ik had ze eigenlijk moeten bewaren.. stom!

Het enige wat ik nu weet dat ik dit jaar 5 betalingen heb gedaan.. en dat ik de drie jaar hiervoor alles heb betaald...
Nu vraag ik mij af hoeveel betalingen andere mensen hebben gedaan dit jaar.. aangezien ze zeggen dat ik achterloop

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 17:05

Kan je ze niet vragen om alle facturen naar jou op te sturen vanaf het moment dat ze beweren dat je iets niet hebt betaald (dus ook degene waar ze wel een betaling van hebben ontvangen, maar vanaf het moment dat het fout ging volgens hun)? Dan kan je de bedragen langs je bankafschriften leggen en vanuit daar bewijzen dat je wel hebt betaald.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 19:47

ik neem aan dat ze ook aangeven over welke factuur (facturen) ze het hebben? Zo niet, vraag dan om een specificatie van het openstaande bedrag.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-17 20:00

CharlyBrown schreef:
Bedankt voor jullie reacties

Ik krijg elke maand een rekening die ik betaal... Dus niet via automatische incasso...

Dit jaar heb ik nu 5 rekeningen betaald...

Ik neem aan dat je een overzicht/specificatie hebt gehad van de rekening/rekeningen die je niet betaald hebt en dat je bij de betalingen een factuurnr of zo vermeld dus dan moet het uitzoeken niet zo moeilijk zijn toch?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 07:39

Je kunt wellicht ook de betalingen uitprinten en doorsturen? Meestal kun je deze zo via de bank opzoeken en dus overleggen.. bewijs genoeg lijkt mij!

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 08:06

De man van de financieel administratie had betalingen die ik had gedaan afgeboekt op andere maanden... hij was op eens vooraf gaan afboeken... en hield vol dat het zo klopte...

Ik ben hier echt al maanden mee bezig.. Gister heeft een andere dame van de administratie het nog eens nagekeken.. en zei.. wat mijn collega heeft gedaan klopt, maar je loopt wel gewoon bij met betalen..

Nouja schiet mij maar lek.. haha

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:24

Gewoon maandelijks automatisch af laten schrijven en je hebt er geen omkijken naar. Betalen moet je toch ;-)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 08:25

Ik heb pas geleden de verzekeringen van mijn paarden afgezegd.
Zelfs dat ging niet zonder slag of stoot.....

Eerste instantie geen reactie.
Tweede keer dezelfde mail gestuurd met erbij dat ik toch echt reactie wilde.
Uiteindelijk iemand aan de telefoon gehad, want ze wilden de rede weten. Die man snapte er letterlijk niets van dat ik af wilde zeggen.
Dus ik uitgelegd wat de problemen waren en daarbij ook een paar voorbeelden uit dit topic gebruikt.
De veranderde voorwaarden met 150 euro eigen risico, het niet meer betaald krijgen van de voorrijkosten, het na enkele keren declareren zonder kennisgeving dingen uitsluiten.
Zegt hij: "Daar weet ik niets van, ik ga niet over schade afhandeling."
Moet je vooral tegen iemand zeggen die boos is over de gang van zaken.... Gaat je niet helpen kan ik je vertellen.

Ik ben in ieder geval van hun af.
En stort nu maandelijks geld in een potje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 09:20

Nog steeds niks verandert dus. Ik heb ook heel hard moeten knokken om de verzekering van de inmiddels verkochte jonge tinker op te kunnen zeggen zonder nog te moeten betalen voor maanden. Heb kopie van verkoopbewijs moeten sturen per post en daarnaast het orgineel en copy naast elkaar daar een foto van moeten maken en dat per mail op moeten sturen. Toen met veel gepruttel op kunnen zeggen.

Maar nog steeds geen uitkering van verzekerde bedrag van overleden tinker. Ze blijven weigeren ondanks dat wel gebleken is dat zij eenzijdig de definitie van dood hebben gewijzigd na naamswijziging van hun. Zelfs met bewijzen op papier dat ik destijds voor iets anders heb getekend bij hippo.

En dan nog volhouden dat alleen hun naam is verandert, hele beleid toch echt ook.