Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:01

Wij hebben een 8 jarige palomino c merrie gekocht. Ingereden en springt super maar is altijd erg vlot voor me geweest. Wij hebben er destijds 1700 voor betaald. Inmiddels is het beestje 22 en rijd ik er nog wekelijks op (scheelt dat ik altijd klein ben gebleven)
Ik ben van mening dat een fijne pony toch snel wat kost omdat het aanbod niet zo groot is vergeleken met de Shetlander :)

Succes met de zoektocht!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 23:18

Ulfeino schreef:
Morgen een afspraak staan, ruin, 1.26, 10 jaar :)

Klinkt goed

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 05:50

Eight schreef:
Wij hebben een 8 jarige palomino c merrie gekocht. Ingereden en springt super maar is altijd erg vlot voor me geweest. Wij hebben er destijds 1700 voor betaald. Inmiddels is het beestje 22 en rijd ik er nog wekelijks op (scheelt dat ik altijd klein ben gebleven)
Ik ben van mening dat een fijne pony toch snel wat kost omdat het aanbod niet zo groot is vergeleken met de Shetlander :)

Succes met de zoektocht!

Nou een goede en kind vriendelijke bereden shet zonder streken kost ook wat en moeilijk te vinden zeker de wat grotere maten +1m

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 07:17

Ja dat kan ik me voorstellen keona, ik bedoelde meer de shetlandpony op zich. Daar lopen er gewoon heel wat van rond :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:06

Ulfeino schreef:
1.34 is eigenlijk wel het maximale, maar voorkeur gaat uit naar een grote B.

Babootje schreef:
Een C is van 1.27 tot 1.37. Een B zal ze snel af gegroeid zijn denk ik.
Er staan nu best een paar leuke pony's op MP.
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=1
Ben benieuwd of je al wat op t spoor bent

Deze stond er nog niet op of was al gereserveerd; gaat echt hard met die pony's

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 10:16

hagelslag schreef:
Bereid eventueel over de grens in duitsland te kijken?
https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/super-liebe-welsh-b-stute-1-27m-tunierpony-13-jahre/476416032-139-2762

Vanaf winschoten ca 30-45 min rijden.

Leuke pony, maar winschoten is voor mij al een uur en een kwartier rijden, daarnaast vind ik 13 te oud.
De pony is niet oud, maar ik wil liever een pony tot 10-11 jaar oud, mijn dochter zal er een jaar of 3-5 op kunnen rijden (maar net hoe snel ze groeit) en dan moeten we een nieuw plekje voor de pony zoeken omdat er voor haar een grotere moet komen.
Een pony van 10 jaar is dan 13-15 jaar en is het mogelijk om niet al te veel te hoeven in te leveren op de prijs of misschien gelijk te spelen of er iets op te winnen, maar net hoe braaf en hoeveel de pony kan.
Op een oude pony moet je vaak veel inleveren (hoeft niet) en aangezien er daarna weer een nieuwe grotere moet komen en het geld ons helaas ook niet op de rug groeit denk ik graag een beetje vooruit :)

Echt flink op de groei kopen zodat ze daarna gelijk door kan naar de paarden wil ik niet, mijn dochter is echt een pony meisje en heeft niets met pony's met een schoft veel hoger dan haar hoofd.
Ze voelt zich daar niet happy op en dan moet je dat ook niet doen, dan maar over een paar jaar een D en daarna door naar de paarden :)

Ulfeino

Re: Voor welke prijs hebt u onlangs uw jonge B pony gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 10:20

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:27

Voor de wagen heeft hij een ervaren menner nodig. Onder het zadel hopelijk niet? Deze meneer heeft mderdere ponys, toch? Zie wel vaker welshjes van hem voorbij komen. Spannend!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 10:45

Die opmerking was mij ook al opgevallen en was van plan even te vragen waarom hij een ervaren menner nodig heeft :)
Nog even gevraagd of er iemand is die hem even kan voorrijden en dat had hij geregeld.
Het is een half uurtje rijden dus goed te doen even snel op avond :)

Volgens hem is hij met de pinken te sturen en in de hand te houden, rijden met zweepje maakt hem even wat actiever, dus het is geen racemonster.
Ben heel benieuwd maar durf niet teveel te hopen (maar doe het stiekem wel, haha)
Hij heeft echt de looks van een stoere pony en dat vind ik wel erg leuk voor kind.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:59

Ah ja dan is het redelijk ver rijden inderdaad,
Maar ik vind het opzich een leuke pony. Maar je berekening met 13 jaar oud snap ik ook wel.
Wat van voordeel bij deze pony is dat hij schijnbaar al vele km gemaakt heeft.
Maar wie weet is het ruintje wat waar jullie gaan kijken

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 11:37

Geen idee of dit zo mag. Maar ik kom net deze pony tegen op Facebook :) misschien ook interessant? Voor de rest staat er geen leeftijd bij oid
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:13

Ik hok dat die b voor de wagen pas beleerd is, vandaar ervaring nodig. Onder het zadel waarschijnlijk al langer

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:19

Die pony op Facebook ziet er al veel vertrouwder uit.
Ik zou nooit een kinderpony kopen bij een handelaar. Sorry is mijn mening.
Ze kunnen zo mooi praten, vaak kennen ze de paarden toch niet zo goed als het lijkt. Lijkt erop of hij ook pas net is beleerd

Daarentegen dat paardje van Facebook..

Misschien kun je daarmee contact opnemen voor een afspraak?
Ze zit er zelfs op zonder handen. Lijkt me perfect toch?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 12:31

Deze meneer zit wel echt in de welshjes en wordt op fb ook vaak getagt, zag ik, als er om n welsh (men) pony gevraagd wordt. Gewoon lekker gaan kijken

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 12:34

Die pony is erg leuk, maar een klere eind weg voor mij :(

De pony waar we gaan kijken, kon ik terug vinden op Facebook, ook filmpjes ervan, uiteraard ga ik vragen stellen e.d., maar ik vind niet dat een pony die bij een handelaar vandaan komt niet goed zou kunnen zijn.
Tuurlijk ben ik ook wel een beetje op mijn hoede, maar ik ken genoeg mensen die een pony hadden maar zelf helemaal geen zin in dat verkoop gedoe hadden en de pony door een handelaar laten verkopen.
En om heel eerlijk te zijn, ik heb 2 keer een paard verkocht en ik vond het verschrikkelijk al dat gedoe, telefoontjes, ellelange mails die uit zo eerlijk mogelijk beantwoorde en dan vervolgens totaal niets meer hoorde, mensen die langskwamen allemaal op en aanmerkingen hadden, nog een keer kwamen en dan uiteindelijk zeiden dat de kleur hen toch eigenlijk niet helemaal naar de zin was :(

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 16:51

B pony kijken gaat niet door, voorrijdster kon vanavond niet en daarnaast was ze er gisteravond af gebokt.
Pony heeft een ruitertje met veel lef nodig en dan is hij niet geschikt voor mijn dochter.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 19:25

Houdt je ook in gedachten dat je dochter helemaal geen grotere wil over 3-4 jaar :D
Dat kan ook nog gebeuren namelijk en dan is handig als ze wat robuuster zijn en geen mega kort rugje hebben.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 20:12

Haha ja dat natuurlijk ook nog als de jongens straks in beeld komen :)

Morgen Welsh kijken, schijnt super lief en knuffelaar te zijn, wel behoorlijk voorwaarts, maar wel goed terug te nemen, we wachten het af.
Qua rijden heb je er soms geen zeggen van, dat moet je echt proberen en voelen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:27

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 20:44

Eerste is leuk, maar heb mijn twijfels en is veel te ver weg.
Tweede vind ik totaal geen sportpony.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:48

Gelderland is toch wel te doen vanuit het noorden?
Het is een prachtige pony zou er zelf ook voor bellen als ik nog wat kleiner was :P

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 20:55

Ulfeino schreef:
Tweede vind ik totaal geen sportpony.

De foto's zijn zo slecht dat dat nauwelijks te beoordelen is, toch? Als deze een beetje in de buurt staat en aan je verdere eisen voldoet is het misschien best wel een bezoekje waard nog :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:27

Ik vind advertenties voor kinderpony's altijd verdacht wanneer ze er geen foto's van kinderen OP de pony bij tonen.
Die tweede pony heeft gewoon een heel goed kosthuis gehad, hij lijkt wel wat te dik :D Ik vind het een leuke pony!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 21:40

Er staat ook een prachtige pony op zowel MP als Kapaza te koop voor 1950,- een koffievos weet niet of jullie die gezien hebben, maar ik heb mijn twijfels, een dergelijke pony voor deze prijs moet in no-time verkocht zijn.
Daarnaast staat hij op MP te koop in Middelharnis en op Kapaza in Antwerpen, rarara.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 21:52

Die tweede pony ken ik toevallig. Die is 80 kg te zwaar maar zou ik een kind van 3 los de bak mee in durven sturen. Dat is een lot uit de loterij.