Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Re: Neeeee! dit kan niet waar zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:17

Wat een goed nieuws zeg!
Dus je krijgt binnenkort een nieuw contract?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:22

Niet zomaar tekenen! Overleg met je advocaat, voor je het weet teken je iets waardoor ze je in de toekomst makkelijk kunnen lozen terwijl dat nu wellicht nog niet het geval is.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 19:24

Jaaaa in ieder geval voor 1 febr. een gebruikers overeenkomst.
Dat gebruikers oveeenkomst id voor telkens 3 maanden.Ze willen van de langdurige contracten af.Maar wat ik heb is toch niet echt een langdurig contract? steeds voor 1 jaar.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:25

Ik vind drie maanden erg kort... :=

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 19:26

Ja is het ook,maar beter dan er weg moeten.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:27

Je hebt nu best een kans dat je gewoon een contract voor onbepaalde tijd hebt omdat het contract na de eerste contractsperiode stilzwijgend verlengd wordt. Op andere huurgebieden leidt dat tot een contract voor onbepaalde tijd. Daarom: wacht het advies van je advocaat af. Teken niet, neem het voorstel in ontvangst en geef aan dat je je het voorstel zal bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:30

gohya schreef:
Ja is het ook,maar beter dan er weg moeten.

Ik gok zo dat ze je nu een contract van 3 maanden geven zodat je blij bent dat je mag blijven, en ze je er na 3 maanden alsnog afgooien :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:33

Ja, idd nog niks tekenen en je advocaat zijn advies afwachten. Hier in belgie bestaat dat zelfs niet contracten van 3 maand voor landhuur dacht ik. Het is ofwel seizoenspacht ( voor 1 jaar ) ofwel de pacht 3-6-9 tot 30 jaar. Maar goed, geen idee of dit bij jullie ook zo is...zou zomaar kunnen, toch...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 19:44

Ik teken ook niet zomaar hoor,ik heb er te weinig verstand van.Ik laat eerst de advocaat kijken,voor ik teken.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:53

+:)+ je zal de eerste niet zijn die eerst de stuipen op het lijf wordt gejaagd met een niet hard te maken eis, om je vervolgens blij te maken met een dode mus die je uit schrik met beide handen aanpakt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:43

Fijn dat de tekenen nu weer positief staan. Maar wacht wel even met conclusies trekken.
Het is wel een wat emotionele achtbaan waar je nu in zit.
Je advocaat doet hopelijk snel zijn huiswerk en dan weet je wat je rechten en kansen zijn.
Vervolgens kun je contact opnemen met de organisatie om een goede afspraken te maken. Maar linksom of rechtsom, je komt er wel.
Toi toi

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 20:58

Jeetje wat een verhaal! \En je vliegt van de ene emotie naar de andere nu!
Ik hoop echt voor je dat je kan blijven maar als ik lees dat ze met contracten van 3 maanden aankomen..dat zijn wel hele korte termijnen, misschien willen ze zich indekken?
Omdat je aangeeft dat je zelf land kunt kopen zou ik als ik jou was toch op zoek gaan naar iets anders.
Stel je voor dat je je eigen stuk grond kunt kopen, dat geeft je zoveel meer zekerheid dan dit.
En dan kun je misschien ook betere en permanente voorzieningen voor je paarden gaan neerzetten.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:12

Ik zou hier ook niet blij mee zijn. Wat heb je nou aan een contract dat elke 3 maanden opgezegd kan worden? Niks toch? Zit je constant in spanning. Want ze willen je er vroeg of laat uit hebben, en waarschijnlijk wel binnen een jaar, anders verlengden ze wel gewoon met een jaar.

Ik vraag me ook af of het überhaupt wel mag.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:24

gohya schreef:
Ik heb op FB niet gezegd iets anders te zoeken,alleen dat ik daar weg moet.
Ik doe verder nog niks,alleen rustig aan rond kijken voor iets anders.

Wat vervelend dat ze niet serieus een gesprek met je aan wilden gaan en er zo geheimzinnig wordt gedaan over de verkoop. Ik zou zelf ook eerst afwachten wat je advocaat zal gaan zeggen en eerst nog niet opzoek naar een andere plek of je verhaal doen bij de krant

Om even terug te komen op je quote, ik heb net je Facebook gezien. Top dat je zo goed werk doet! Alleen ik zie daar wel een bericht over dat je opzoek bent naar een plek voor een paard en naar een weiland.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 23:06

Ik heb op FB nog niks gezegd,ik wil eerst alles zeker weten en op papier hebben voor ik het vertel.
Dat ik een weiland zoek is,omdat mij dat gezegd is bij het GGZ.Nu zegt een ander [de directeur zelf] van niet,maar niets is nog helemaal zeker,dus voorlopig verander ik nog niks.

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:08

Misschien moet je dan je berichten nog een keer doorlezen want het staat er toch echt

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:10

Ik zou dan toch te nieuwsgierig zijn en echt willen weten wie die 2 andere mensen waren.
Kan je het daar met de directeur overhebben?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:48

Heb je zelf met de directeur van Vastgoed gepraat of het via de verslaggever gehoord? En heb je al de opzegging op de post. Als ze die op die dag gingen sturen, dan moet die tzt er ook zijn, ondanks wat de directeur heeft gezegd.

Maar goed... Allemaal rare haken en ogen aan het verhaal. Ik vertrouw niets.. en dat moet jij ook niet doen! Niets tekenen, niemand geloven op zijn woord, zoals de journaliste, maar zelf verhaal gaan halen bij de directeur van Vastgoed over hoe of wat.

Als iemand iets tegen je zegt over dat je mag blijven of als er iets anders mag, zoals een verlenging; niet juichen voordat je ook maar iets van die beloftes op papier hebt. Vervolgens niets tekenen in emotie en haast. Houd je vast aan je jaarlijkse contract die je nu hebt, hoe oud die ook is. Mag je blijven en willen ze een nieuw contract, prima. Nieuwe contract mee naar je advocaat voordat je ook maar iets tekent.

Ik heb sterk het idee dat ze je weg wilden, de journaliste kwam, en toen was het 'o chips, negatief in het nieuws, dat mag niet'... Dus 'mag' je blijven ineens. Wel een contract per drie maanden. Als je die tekent word je er na die drie maanden waarschijnlijk alsnog weg gestuurd.. Of na 6 maanden.

Terwijl je misschien met je oude contract sterker staat..

Dus wat nu? Niets op Facebook, met directeur van Vastgoed in contact komen, wat hij nou wil. Je oude contract laten lezen door een advocaat. Want misschien heeft Vastgoed directeur wel te willen, maar heb jij meer rechten dan wat hij wil (snap je me nog :p). Wat hij wil op papier vragen (hoeft niet meteen een contract te zijn, maar je kan vragen naar een schriftelijke bevestiging van jullie (telefoon)gesprek met zijn besluiten erin). Het eventueel wel nieuwe contract van hen, als en wanneer je die krijgt, weer naar de advocaat en dus zo verder.. en niet jouw kant van het verhaal in de krant doen! Want er is nu nog niets duidelijk, besloten of op papier... En daar gooi je misschien je eigen ruiten mee in.

GGZ is misschien nu aardig, bang voor negatief in het nieuws. Maar als ze er straks positief instaan, met nee, mevrouw krijgt nieuw contract voor 3 maanden en zaak gesloten voor GGZ en het nieuws, dan is GGZ misschien niet zo aardig meer, als dat gevaar niet loert.

Meid, echt, opletten, en niets zomaar geloven en doen. Je hoort van alles en springt er vol emotie bovenop om van alles te gaan doen, maar haal adem, ga zitten en ga dit allemaal rustig na. Zet je emotie aan de kant tot er zekerheid is. Zo vecht je het spelletje, anders verlies je.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 08:36

Ik wil sowieso een weiland gaan zoeken wat ik kan kopen,dan kan ik bijna nooit meer weg gestuurd worden.Dus het zoeken naar een weiland kan ik gewoon laten staan op FB.
Ik teken ook niks zelf,eerst moet de advocaat dit zien.Ik wacht dus nog op dat nieuwe contract,miss. valt dat wel vies tegen?
Het stuk grond word de eerste jaren niet verkocht,en áls het te koop is,mag ik ook een bod uitbrengen.

Ik geloof verder nog helemaal niks,maar het lijkt me stug dat een directeur zich niet aan zijn woord houd,als hij t.o. een journaliste zij 'ja' woord heeft gegeven.Dan staat hij toch voor L*l?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 08:51

gohya schreef:
Ik geloof verder nog helemaal niks,maar het lijkt me stug dat een directeur zich niet aan zijn woord houd,als hij t.o. een journaliste zij 'ja' woord heeft gegeven.Dan staat hij toch voor L*l?

Maar met een contract voor drie maanden is het voor hem natuurlijk niet bepaald moeilijk om zich aan zijn woord te houden hè :') . Als hij dat direct opzegt heeft hij zich toch gewoon helemaal aan zijn woord gehouden immers.

Zo'n contract zou ik dus echt alleen accepteren als je juridisch niet anders kunt en ik zou er al helemaal niet blij mee zijn. Ik zou maar eens heel goed uitzoeken wat je rechten zijn met je huidige contract en als jouw advocaat daar niet uitkomt zou ik die hulp elders zoeken.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:05

Denk dat het idd heel verstandig is wanneer je zelf een stuk land koopt. Je kunt het je kennelijk veroorloven en dan ben je van het hele gehannes af. :)

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:28

Ik heb bijna alles gelezen en wil zeker niet doem denken, maar een gebruikers contract voor 3 maanden (per x ) ? Samen met dat verhaal over verbouwen en uitbreiden......
Naar mijn idee wil de directeur het pand gaan verbouwen maar heeft nog niet de vergunningen.

Zolang hij deze nog niet heeft, zal hij de omgeving te vriend willen houden. Dus laat tie zich van zijn goede kant zien, hij wil tenslotte geen bezwaren tegen de veranderingen straks, van de buurt en geen negatieve publiciteit. Vergunningen, geld schieters enz....

Zolang jij daar kan blijven staan blijft alles rustig en verandert er voor de omgeving niks, maar als alles rond is, ben je met je 3 maanden zo weg. En dan kan de GGZ zijn gang gaan.

Kan verkeerd gezien zijn hoor....maar ik zou er niet zomaar op vertrouwen. Blijven staan, niks afbouwen maar serieus opzoek gaan naar je eigen plekje ! Net wat je zegt : dan kunnen ze je er niet zomaar afjagen !

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:33

Ik zou gewoon proberen om een gesprek met de directeur te krijgen zodat er voor beide partijen meer duidelijkheid is .
Ik zou het van via via horen zeggen niet al te serieus nemen , want daar heb je in mijn ogen weinig aan er bestaat altijd nog zoiets als ruis .....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 09:49

Advocaat er op, inderdaad, als jij een nieuw contract tekend kun je er zo afgegooid worden en dan heb je echt geen poot om op te staan. Eerst laten uitzoeken wat je oude overeenkomst waard is en verder niet reageren of in gesprek gaan met het GGZ. Vooral zo'n directeur weet prima wat verschillende contracten in houden en hij kan allang doorhebben dat jouw contract er eentje is waarbij je rechten hebt opgebouwd. Blijf altijd zeer argwanend met deze types, die handelen echt alleen uit eigenbelang.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 09:49

WendyLotte schreef:
Ik heb bijna alles gelezen en wil zeker niet doem denken, maar een gebruikers contract voor 3 maanden (per x ) ? Samen met dat verhaal over verbouwen en uitbreiden......
Naar mijn idee wil de directeur het pand gaan verbouwen maar heeft nog niet de vergunningen.

Zolang hij deze nog niet heeft, zal hij de omgeving te vriend willen houden. Dus laat tie zich van zijn goede kant zien, hij wil tenslotte geen bezwaren tegen de veranderingen straks, van de buurt en geen negatieve publiciteit. Vergunningen, geld schieters enz....

Zolang jij daar kan blijven staan blijft alles rustig en verandert er voor de omgeving niks, maar als alles rond is, ben je met je 3 maanden zo weg. En dan kan de GGZ zijn gang gaan.

Kan verkeerd gezien zijn hoor....maar ik zou er niet zomaar op vertrouwen. Blijven staan, niks afbouwen maar serieus opzoek gaan naar je eigen plekje ! Net wat je zegt : dan kunnen ze je er niet zomaar afjagen !

Zo denk ik er ook over.
En ik teken nog helemaal niks.