mening over aankoopbedrag paardje met PPID ( cushing )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:47

Persoonlijk als ik de eigenaar was zou ik hem aan jullie geven.... Ik lees dat jullie er een hart voor hebben, en het beestje niet in de kou zult laten staan.
Aangezien de medicatie enz. er ook nog als koste bij komen om hem gezond te houden...

Ik heb laats mij eertse eige pony aan een zorgboerderij geven, hier slapen ook gehandicapten... Gister kwamen ze nog even langs gewanden.. En belde aan <3 dit is de beste beslissing die ik ooit in mijn leven voor hem heb kunnen nemen.. hat spat en moest dagelijk eigelijk even een minuit of 5 over het harde lopen, dit wordt nu dagelijks gedaan. 1 uur per dag gepoets ofzo en de rest mag die lekker vreten en af en toe eens een gehandicapte blij maken met een rondje door de bak op zijn rug <3 (sorry, moest even van me af! Zo trots <3 )

Hiermee wil ik zeggen dat soms een pony geven de beste keus is ... Wel aan de juiste mensen :))

anjali

Re: mening over aankoopbedrag paardje met PPID ( cushing )

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 17:27

Er is hooi in omloop met schimmel erin waardoor paarden atactisch lijken te worden en zomaar omvallen.Kan dat bij jullie ook het geval zijn ?

tierry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 10:41

Jelloy.... ja ook trots op jou, omdat je aan je dierenvriendje denkt en niet aan geld !!
waren er maar meer mensen zo....

en anjali, wij wonen in Vriezenveen, Overijssel.... heb mn hooi even bestudeerd, maar absoluut geen schimmel, ik hou dat altijd eigenlijk wel in de gaten, ook geen te droog hooi, want ik wil ook geen hoestende paardjes...
waar was dat hooi in de omloop dan ?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 17:41

Er kunnen ook gedroogde bladeren in zitten die giftig zijn. Het komt weleens voor bij kruidenhooi dat uit de ijffel komt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:01

tierry schreef:
Jelloy.... ja ook trots op jou, omdat je aan je dierenvriendje denkt en niet aan geld !!
waren er maar meer mensen zo....

en anjali, wij wonen in Vriezenveen, Overijssel.... heb mn hooi even bestudeerd, maar absoluut geen schimmel, ik hou dat altijd eigenlijk wel in de gaten, ook geen te droog hooi, want ik wil ook geen hoestende paardjes...
waar was dat hooi in de omloop dan ?

Dat hooi komt uit zeeland. Door een fouragehandelaar hier in Brabant verkocht. :(

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 19:44

har166 schreef:
Er kunnen ook gedroogde bladeren in zitten die giftig zijn. Het komt weleens voor bij kruidenhooi dat uit de ijffel komt.

Nou moe, ik wil mn bericht bewerken omdat ik een domme spelfout zie en nu is dat linkje nergens te bekennen. Ik bedoel dus EIFFEL en niet ijffel ( beetje blond van me ). Maar ik zie net dat dit mijn 1000e bericht is, beetje jammer dat het over een spelfout gaat haahaha

Hoe is het inmiddels met de pony? Nog toevallen gehad??

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 20:05

Oeh toevallen in de stal en dan ook nog eens kort na elkaar. Stel dat het met rijden gebeurt met een van de kids erop... :x Wie weet wat voor narigheid daaruit zou kunnen voortkomen.
Ik zou echt geen 1000 euro voor deze pony neerleggen, hoe graag je deze pony ook ziet. Deze pony is verre van gezond en dat wist je al.
Kijk of je de toevallen kunt filmen als ''bewijs'' voor eventuele ongein met de rechtmatige eigenaar mocht de pony ineens niet meer kunnen opstaan, en in het slechtste geëuthanaseerd moeten worden.

Wat de eigenaar probeert is volgens mij met je gevoelens spelen omdat hij weet dat jij en je kids de pony graag zien. Zoals een andere bokker al aangaf het onderste uit de kan willen halen over de rug van het beestje.
Van dit soort taferelen zijn er alleen maar verliezers.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 05:15

Eerlijk? Ik zou de eigenaar voor de volgende keuze zetten.
Of je koopt hem niet en hij mag de gemaakte kosten betalen, of je krijgt hem gratis en dat is voor de gemaakte kosten.
Is hij helemaal besodemieterd, lekker makkelijk een paard hebben waar een ander voor betaald. En jou dan ook nog 1000 euro vragen voor de koop.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 05:42

Maar TS heeft vrijwillig de gemaakte kosten gemaakt (rare zin :P), dus dan kun je het hem toch niet opleggen om die alsnog te betalen?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 22:16

Netjes van de eigenaren vind ik het niet, maar ik vind niet dat je kosten terug kunt eisen nadat je ze eerst vrijwillig hebt betaald. Als jullie nou een afspraak hadden gehad over het delen van de kosten.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 02:04

Tja, wat de eigenaar nu doet vind ik ook niet kunnen. Ik zou hem alsnog voor die keuzes hebben gezet

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 11:06

Babeth schreef:
Tja, wat de eigenaar nu doet vind ik ook niet kunnen. Ik zou hem alsnog voor die keuzes hebben gezet

Volgens mij doet de eigenaar helemaal niets,althans,ik heb hier nog niets daarover gelezen.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 01:38

De pony willen verkopen voor een bedrag dat absurt is zover ik het verhaal begrepen heb tenminste. Dat is alweer een slaatje slaan uit de goedheid van ts. Het is voor deze man wel lekker makkelijk, iemand die alles betaald voor ZIJN paard en dan vervolgens nog het lef hebben zo'n bedrag te vragen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:19

Babeth schreef:
De pony willen verkopen voor een bedrag dat absurt is zover ik het verhaal begrepen heb tenminste. Dat is alweer een slaatje slaan uit de goedheid van ts. Het is voor deze man wel lekker makkelijk, iemand die alles betaald voor ZIJN paard en dan vervolgens nog het lef hebben zo'n bedrag te vragen.

Volgens mij was de pony, toen ts ermee begon,nog gezond? Ik heb al eens gevraagd wat de oorspronkelijke afspraken waren toen ts de pony meekreeg, maar daar is geen ant woord op gekomen. Voor een gezonde berijdbare brave d-pony vind ik 1000 euro niet te veel geld. de pony is ook pas 14, wat best jong is.Maar nu is de gezondheidstoestand van de pony dramatisch verslechterd, daarom vroeg ik naar de oorspronkelijke afspraken.