Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:38

vrouwke schreef:
Mandynop schreef:
Vervelende situatie.

Enerzijds heb je als koper namelijk ook onderzoeksplicht, nu is de verkoopster niet eerlijk geweest, wellicht een les om de volgende keer ook te vragen naar foto's. Of het hoofdstel inderdaad ophalen. Nu had je het bedrag nog niet over gemaakt, dus dat scheelt iets. Ik snap dat de verkoopster het wel vervelend vind, gezien je haar gemaild hebt dat je het geld de volgende dag naar haar zou overmaken.

Ik zou als ik jou was gewoon de verzendkosten (á 5,95 zag ik hier voorbij komen?) betalen en het verder laten voor wat het is.

Je wilt hem niet want er missen steentjes, groot gelijk dan zou ik hem ook niet willen.
Ben ik het mee eens.
Maar dan stuur je hem toch terug?

Dat wil TS ook wel, maar TS wil daar niet de kosten voor betalen en dat snap ik.
Ik zou ook geen 6 euro gaan betalen voor iets wat niet opgestuurd had hoeven worden als de verkoper meteen eerlijk was geweest.
De verkoper geeft weer aan de verzendkosten niet te willen betalen dus dan wordt het toch een beetje lastig..

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:44

Even realistisch gezien:

Ik ga van het slechte van mensen uit, dus de verkoper had gewoon gehoopt er zo makkelijk vanaf te komen en gehoopt dat de koper dit wel zou pikken.

Maar mensen, we zitten nu moeilijk te doen over 6,-... Persoonlijk had ik gezegd "dat is me al het gezeik niet waard".... Eventueel stuur je het gewoon op zonder postzegels en krijgt de ontvanger er een briefje bij "onvoldoende gefrankeerd'

Het vervelende daarvan is dat je geen bewijs hebt dat je het hoofdstel echt teruggestuurd hebt en je vast daar ook allerlei drama over gaat krijgen dat je het zelf zo gedaan hebt en zij het vast netjes goed heeft opgestuurd en het toen nog wel heel was...

Dus ophalen of op laten sturen op haar risico en verder duidelijk zeggen dat je daarna geen contact meer wilt. Mail en alles bewaren. Eventueel foto's maken etc. En hopen dat het gezeur over is.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:44

Idd, als de verkoopster besluit het geld toch over te maken, doe ik hem meteen met een grote strik erom op de post, ben ik er vanaf. Maar ik ga hier dus geen 7 euro in steken, dat vertik ik echt.

Waarschijnlijk hoopte mevrouw er op iemand te treffen als jou lianne, maar dan heeft ze nu toch echt het verkeerde adres te pakken. :j

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:49

Liannetje86 schreef:
Even realistisch gezien:

Ik ga van het slechte van mensen uit, dus de verkoper had gewoon gehoopt er zo makkelijk vanaf te komen en gehoopt dat de koper dit wel zou pikken.

Maar mensen, we zitten nu moeilijk te doen over 6,-... Persoonlijk had ik gezegd "dat is me al het gezeik niet waard".... Eventueel stuur je het gewoon op zonder postzegels en krijgt de ontvanger er een briefje bij "onvoldoende gefrankeerd'

Het vervelende daarvan is dat je geen bewijs hebt dat je het hoofdstel echt teruggestuurd hebt en je vast daar ook allerlei drama over gaat krijgen dat je het zelf zo gedaan hebt en zij het vast netjes goed heeft opgestuurd en het toen nog wel heel was...

Dus ophalen of op laten sturen op haar risico en verder duidelijk zeggen dat je daarna geen contact meer wilt. Mail en alles bewaren. Eventueel foto's maken etc. En hopen dat het gezeur over is.

Niet iedereen heeft zomaar 6 euro te vesteden. Voor veel mensen is dit een hoop(!!!) geld!

Dus om nou te zeggen al dat gedoe voor 6 euro... Ts is nog niet zo oud en heeft er waarschijnlijk hard voor gewerkt. Voor haar is 6 euro misschien wel erg veel.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:51

TS heeft expliciet aan de verkoopster gevraagd of alle steentjes in de frontriem zaten, verkoopster zegt van wel terwijl er 47 steentjes missen. De oplossing van TS, opsturen op kosten van de verkoopster, vind ik heel redelijk naar iemand die de kluit belazert. Netjes of niet, dit vind ik een typisch gevalletje gegokt en verloren voor de verkoopster. Wellicht leert ze er wat van.
Laatst bijgewerkt door Lon op 24-08-15 21:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 20:52

Ik heb met mn ouders besloten dat we het gewoon laten doen. Hoofdstel ligt netjes opgeruimd in mijn kast, en verkoopster heeft mijn bankgegevens en adres mocht ze zich bedenken.

Bedankt voor het meedenken iedereen!! En mocht ik nog iets horen van de verkoopster laat ik het weten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:52

Zijn hier nou werkelijk 6 paginas voor nodig??

Inpakken in huidige verpakking: retour afzender

En t kost je helemaal niets.....

Jolliegirl

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:53

Ts, je houd het hoofdstel nu zonder te betalen?

Dat is oplichtinf vanuit jouw kant..

Doe niet zo moeilijk..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:54

linnnh schreef:
Maar de oplossing om het op eigen kosten retour te sturen is er niet bij? Ik snap het ook vanuit jullie oogpunt. Maar stel dat de verkoper een webshop geweest was? Dan had ze het ook terug moeten sturen (vaak op eigen kosten bij kleinere webwinkels) of moeten betalen.

nee ook dan hoort ook een webshop kosten op zich te nemen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:56

Retour afzender is bij een pakket dus gewoon betalen volgens de site van tnt.
Vaak aangedragen hier maar dus geen optie.

En bij iemand die bewust liegt ging ik ook geen 7 euro betalen.

Ts biedt nette oplossingen.
Aan de verkoper wat ze er mee doet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:58

Dan in een envelop...

Je eigen adres erop... Gebruikte postzegel erop( ff weken met stoon en overzetten)
Retouradres achterop..

En dan retour afzender.

T is ff sjoemelen, maar t kan.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:59

Wat kinderachtig dat ts nu het hoofdstel
Zonder te betalen houd. Dat is imo ook oplichting en daar wilde je zelf ook niet mee doen. Gewoon terug sturen of die 24 euro over maken en zelf doorverkopen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:00

Nou ja .... doe niet zo moeilijk. Lekker makkelijk om TS er mee op te zadelen!

De verkoopster moet niet zo moeilijk doen en haar verlies nemen en de verzendkosten overmaken aan TS. Dan kan TS het netjes terugsturen. Net of TS hier op zit te wachten.
Het is geen communicatiefout. TS heeft er expliciet om gevraagd en de verkoopster heeft gezegd dat alle steentjes er nog in zaten. Dit is gewoon een risico dat de verkoopster bewust genomen heeft.

In vind dit ook een principekwestie en zou ook geen cent betalen.
De verkoopster mag het hoofdstel gewoon bij TS op komen halen. Kan of wilt ze dat niet, dan kan ze het gewoon tegen betaling van de verzendkosten op laten sturen.
Als het maar 7 euro is waar niet moeilijk over gedaan moet worden, dan is het voor de verkoopster vast een kleine moeite dat over te maken.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:02

ik snap mensen niet zo goed die nu roepen dat ts niet zo flauw moet doen.
als dit een webshop was geweest hadden jullie ook hoog gesprongen om je centen (het bedrag maakt daarbij niks uit).

nu is het zo dat een webshop de kosten op zich neemt om het retour afzender te doen, dit hoort dus ook zo bij particuliere verkoop zeker omdat de verkoper gelogen heeft over de staat van het product.

wat je kan doen is informatie inlichten bij de politie en daar eventueel al een melding maken, dan loop je in ieder geval voor op wat zei misschien aan stappen onderneemt.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:04

De mensen die hier opperen dat het 'maar' €7 is en dat TS deze maar moet betalen, als het toch zo'n kleinigheid is dan kan de verkoper het toch lekker zelf betalen?
Aan iemand die tegen me liegt zou ik echt geen rotte cent uitgeven. TS heeft drie oplossingen aangeboden, de verkoper kan zelf zien wat ze ermee doet.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:05

ik zou het niet eens willen hebben, had het gewoon teruggestuurd.. maar om dit soort "dingen" te voorkomen kan je ook beter eerst je geld ontvangen en dan pas opsturen!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:06

TS is er nog een bedrag waarvoor je dit hoofdstel wel over zou willen nemen?
Zo ja, dan zou ik een laatste mail sturen waarin de haar 3 opties geeft: 1. het hoofdstel overnemen voor xx euro 2. het op komen halen 3. de verzendkosten overmaken en het laten versturen
En dat als het optie 2 of 3 niet wordt, je uitgaat van optie 1 en je de verkoopster dat bedrag over maakt en dat het daarmee klaar is.

nikitabanana schreef:
ik zou het niet eens willen hebben, had het gewoon teruggestuurd.. maar om dit soort "dingen" te voorkomen kan je ook beter eerst je geld ontvangen en dan pas opsturen!

Nou die vlieger gaat hier niet op. Als TS het bedrag al over had gemaakt, had ze de volle mep (het afgesproken bedrag) betaald maar wel een hoofdstel gehad wat totaal niet klopt met wat afgesproken was.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 24-08-15 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 21:07

Ik begrijp niet wat je bedoelt jollygirl. Kun je het toelichten wat betreft het retour zenden?

Sorry hoor kletskous, maar een kapot, oud en versleten hoofdstel ga ik dus niet doorverkopen! En wat er precies kinderachtig is aan mijn manier van handelen begrijp ik ook niet echt.

Eerlijk gezegd niet delphi, het hoofdstel is heel stug, zit geen sperriemlusje en sperriem aan en de frontriem hoeven we het niet meer over te hebben...
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 25-08-15 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Twee berichten samengevoegd

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:10

TS je hebt groot gelijk hoor. Al die mensen die in dit topic zeggen dat JIJ niet zo moeilijk doen begrijpen het volgens mij niet helemaal. Die verkoopster moet niet zo moeilijk doen!!

gewoon voet bij stuk houden, je steelt niets want ze is vrij om het te komen halen, anytime. Laat je niets wijsmaken, jij licht niemand op en bent zeker niet kinderachtig bezig +:)+

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:11

Je hebt nu een gratis hoofdstel en je kan natuurlijk zelf ook wel bedenken dat dit niet erg netjes is.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:11

Als ze je echt had willen oplichten had ze wel gewacht tot je het geld had overgemaakt lijkt mij? Dus ik zou ook gewoon het hoofdstel terug sturen, zowel zij als jij zijn dan 7 euro armer en hebben niks meer dan hoe het begon, klinkt mij eerlijker als het houden. Voor jou is 7 euro veel maar voor haar misschien net zo goed. Daarbij wist je het van de sperriem al van te voren dus vind niet dat je daar nu over kan klagen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:12

Babootje schreef:
Je kunt er een rembourszending van maken. Pakketje wordt dan geleverd en betaling geschiedt bij aflevering aan de bezorger aan de deur. Je kunt het bedrag dan vaststellen op 2 x de verzendkosten + rembourskosten.
Jij kunt dan aantonen dat je het pakketje hebt verstuurd en dat het is aangeboden. Als ze het weigert krijgt ze het hoofdstel gewoon niet terug.

Ik vind dit een mooi plan :j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:13

Jolliegirl schreef:
Zijn hier nou werkelijk 6 paginas voor nodig??

Inpakken in huidige verpakking: retour afzender

En t kost je helemaal niets.....

Dit probeer ik al de hele tijd te vertellen. :D

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:17

Nina1999 schreef:
Eerlijk gezegd niet delphi, het hoofdstel is heel stug, zit geen sperriemlusje en sperriem aan en de frontriem hoeven we het niet meer over te hebben...

Dan voet bij stuk houden. Ze mag het gewoon komen halen of anders laten verzenden. Alleen moet ze dan even de verwaarloosbare 7,00 betalen. Kleine moeite lijkt me dat voor de verkoopster toch ;)
Dan had ze beter na moeten denken voor ze het verstuurd heeft en hopelijk leert ze hier ook nog iets van :)*

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 21:19

Je kunt een pakketje niet grtis retourneren; Wanneer u een pakket of geregistreerde brief retour wilt sturen aan de afzender, dan kunt u deze afgeven op het Postkantoor. U betaalt hiervoor het geldende posttarief. Als u een pakket heeft ontvangen dat voor een ander adres is bedoeld, kunt u het kosteloos afgeven op het Postkantoor. Bron: http://www.postnl.nl/klantenservice/vee ... ender.html