Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
SG1985 schreef:Ik heb overigens ook een automaat, dus gas loslaten is soms wat moeilijk. Want het duurt langer voor hij terug gaat in tempo dan bij schakelauto.
Dus ging ik al tijdig remmen - dat zal wel voor irritaties leiden bij anderen.....
SG1985 schreef:Ik laat hem in zijn Drive staan.....
Als dat niet juist is, hoor ik het graag
Dan kan ik er iets aan veranderen.... ik geef verder namelijk niets om auto's
SG1985 schreef:Ik laat hem in zijn Drive staan.....
Als dat niet juist is, hoor ik het graag
Dan kan ik er iets aan veranderen.... ik geef verder namelijk niets om auto's
Starbreeze schreef:SG1985 schreef:Ik laat hem in zijn Drive staan.....
Als dat niet juist is, hoor ik het graag
Dan kan ik er iets aan veranderen.... ik geef verder namelijk niets om auto's
Naast de D staan een + en een -. Duw je pook daar heen en je kunt manueel schakelen.
Ik schakel zelf op, precies zoals Ikke zegt wat hoger in de toeren dan wat de automaat zou doen, en terugschakelen doet die van ons van zelf (wanneer je echt je gas loslaat of remt).
SG1985 schreef:Handleiding:
NOTE:
· Gears 3, 2, or 1 can be used if you are driving in a mountainous area, towing a trailer or to increase engine braking
capacity.
· The transmission has a built-in function which is designed to help prevent excessive engine speeds (high rpm) when
gears 3, 2 or 1 are selected.

Starbreeze schreef:Verklaart dat ook dat mijn automaat op zich wel een soort van afremt wanneer ik het gas los laat, beetje hetzelfde gevoel als met een schakelbak? Vroeger hoorde je wel eens dat een automaat dat niet deed. Terugschakelen met de automaat resulteert in teveel remkracht vind ik, dan gaat het niet vloeiend. Als ik hem uit laat lopen en evt wat rem schakelt hij vanzelf terug. Uiteraard anticipeer ik dan wel op bochten en stoplichten door tijdig het gas los te laten.
S stand hier wel aanwezig maar ik vind dat die té lang in een versnelling blijft hangen.

ik vind het heel prettig rijden (ook manueel vanwege dat zelf terugschakelen). Raamzicht schreef:Hmm ik heb een..volvo v70 xc uit 1998. Heeft economy en sport stand. Verder een L stand dacht ik dat hij daarin dan niet hoger dan de 2 gaat? Maar hoe ik zelf zou moeten schakelen? Hoe zou ik dan moeten rijden met deze ikke?
Raamzicht schreef:Dank ikke! Ik ga het lezen.
Van L naar 3 maar dan niet door in de L lijkt me? Dan ga je weer omlaag?
En S zorgt dus voor dat je ook minder snel omhoog schakelt. Maar kost dan meer benzine ook toch?