germie schreef:Ik zou het ook allemaal negeren na alles wat je al gedaan hebt. Het verhaal van de koper gaat eerst om een 60 euro en een zijtak en later om een hele boom. DAt kan natuurlijk niet.
Ik heb ooit een zadel met een scheur in het zitvlak, maar met goede boom en kussens verkocht voor 25 euro. Zadel is opgehaald door een vrouw. Ik heb haar laten zien dat de boom goed was door het te buigen zoals je het kunt checken. Paar dagen later mailt ze dat volgens haar vriend de boom gebroken is en dat ze het geld terugwil, of ik 25 euro wil overmaken. Nou zeg ik, je kunt het geld terugkrijgen als je het zadel terugbrengt. Dat was te ver rijden zei ze (was ook 85km), dus of ik dan maar 10 euro over wilde maken. Nee heb ik gezegd, ik wil dan het zadel terug in dezelfde staat zoals ik het verkocht heb en ik heb alle foto's voor verkoop nog, dus kan de staat checken. Nooit meer wat gehoord.
Dus hier wilden ze ook even wat proberen.
Een andere koper van een ander zadel heeft het eens meegenomen voor 150 euro (ging om een ander zadel). Aangezien ik het zadel deelde met een andere ruiter hadden we mijn gaatjes en de gaatjes van de andere ruiter in de beugelriemen gemarkeerd met een kleurtje. De koper was veel kleiner en zou de beugels dus nog korter moeten maken. Dag later wilde ze het zadel terugbrengen, het zou voor haar paard passen, maar zij kon er niet op zitten. Ik kreeg het zadel terug en kon zien dat het uberhaupt niet op een paard gelegen had en dat zij er zeker niet op gezeten had (gaatjes beugels, singel, enz). Geld heeft ze teruggekregen omdat het zadel in dezelfde staat teruggebracht is, maar ook hier dus een niet eerlijke koper die zich kennelijk bedacht had.
Verzenden is verkocht en anders moet je iets maar ophalen. Lijkt mij een hele logische afspraak.
Tss dat is ook inderdaad een rotstreek ja. Gek toch dat mensen zoveel lef hebben om dat allemaal te proberen.