Zadel verkocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 13:34

NiFallor schreef:
MelissaV schreef:
Even voor de duidelijkheid: ik negeer haar mails niet, ze zou foto's sturen en het rapport vd zadelmaker. Dat heb ik nog steeds niet ontvangen.

Dan zou ik toch gewoon reageren op haar mail nu. Dat je (nogmaals) aangeeft dat je eerst het rapport en de foto's wil zien.

Waarom? Die koper reageert in feitelijk toch ook niet op haar mail? Die stuurt alleen dezelfde mail terug..

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-15 21:57

Roodvos schreef:
TS: ik zou koper laten weten dat je een particulier bent, dat je met de jouw beschikbare kennis het zadel voor verkoop gecontroleerd hebt en goed hebt bevonden en dat je het zadel zonder garanties hebt verkocht. Dat zij akkoord is gegaan met verzenden = verkocht, en dus met koop zonder het zadel te komen bekijken. Dat ze daarmee willens en wetens heeft afgezien van haar onderzoeksplicht voorafgaande aan de koop en dat ze daar nu niet op terug kan komen. Dat het haar vrij staat het zadel terug te sturen, maar dat ze daar geen rechten aan kan ontlenen en dat je haar geen geld terug gaat geven.

En daarmee zou voor mij de kous af zijn.
Succes.

Dit heb ik ongeveer teruggemaild. Heb alleen nog even de wetsartikelen uit het Burgerlijk Recht toegevoegd zodat ze kan zien dat ik mijn recht sta. Daarna heb ik nog even toegevoegd dat ik het jammer vind dat het zo gelopen is maar dat ik er verder geen discussie over wens te voeren.

MelissaV

Re: Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 14:24

Ze heeft de mail beantwoord met dat haar zoontje heel verdrietig is en dat ik niet in mijn recht sta indat ik heb gezegd dat de boom in orde is. (Wat op dat moment ook zo was)
En ze gaat het nu bij haar advocaat leggen zegt ze.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:26

laat haar het daar maar legen, ze staat heus niet in haar recht (en daarbij kost ene advocaat voor een uurtje al meer dan dat zadel, gaat ze heus niet betalen)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:26

Maar nog steeds geen bewijs van de zadelmaker zo te horen?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:27

Wow wat triest, haar zoontje erbij halen zodat jij je schuldig gaat voelen. Ze snapt heus wel dat zolang zij geen verslag van de zadelmaker stuurt, ze 0 rechten heeft. En ze stuurt het verslag niet omdat die er gewoon niet is waarschijnlijk.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 14:52

Wie eist bewijst, ze zal wel moeten aantonen dat de schade niet bij haar is ontstaan en bij jou of tijdens vervoer.
Bovendien waarom zou ze een dure advocaat er op zetten, voor iets van nog geen € 300,- en waarbij je niet zeker weet of ze haar recht haalt, ze heeft hem immers goed gekeurd bij aankomst en jij had duidelijk zwart op wit aangegeven, verzonden = verkocht.

Ik denk dat het alleen dreigen is, je bang maken. Ze moet eerst maar eens met bewijs komen, rapport vna de zadelmaker e.d.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-15 16:40

Jaa ik dacht ookal dat een advocaat veel duurder is als de waarde van het zadel.
En ze zegt dat het bedrog is omdat de boom kapot is, maar dat is het niet want de boom was hier absoluut niet gebroken (dus is ook geen verborgen gebrek waar ik (de verkoper) van af wist.)

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 23:10

Gewoon lekker laten gaan. Haar verhaal klopt niet. Als ik een kapot zadel had gekocht. En wil mijn geld terug stuur je het rapport toch op van de zadelmaker. Dat doet ze niet. Als ze de waarheid sprak was dat rapport allang op gestuurd geweest.
Als je de waarheid spreek bedoel koper. Dan wil je alles wel opsturen wat je maar heb
om je gelijk te halen als er bewijs is dat zij een kapot zadel heeft verkocht. Mijn idee is gewoonze banketstaaf uit haar nek. En laat haar lekker haar advocaat bellen. Meestal zetten ze dan gewoon druk zodat jij geld gaat betalen.
Je hebt mensen die van alles proberen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:38

Laat 't los, laat 't gaan :)ddd
Denk echt niet dat iemand voor nog geen 300 euro een advocaat in gaat schakelen, dat loont zó de moeite niet.
Jij hebt m.i. aan je verplichting voldaan en je afspraken staan op papier.
Ik zou een laatste nette mail sturen en daarin zeggen dat je te goeder trouw hebt gehandeld en dat je er klaar mee bent.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:23

Ik zou het ook allemaal negeren na alles wat je al gedaan hebt. Het verhaal van de koper gaat eerst om een 60 euro en een zijtak en later om een hele boom. DAt kan natuurlijk niet.

Ik heb ooit een zadel met een scheur in het zitvlak, maar met goede boom en kussens verkocht voor 25 euro. Zadel is opgehaald door een vrouw. Ik heb haar laten zien dat de boom goed was door het te buigen zoals je het kunt checken. Paar dagen later mailt ze dat volgens haar vriend de boom gebroken is en dat ze het geld terugwil, of ik 25 euro wil overmaken. Nou zeg ik, je kunt het geld terugkrijgen als je het zadel terugbrengt. Dat was te ver rijden zei ze (was ook 85km), dus of ik dan maar 10 euro over wilde maken. Nee heb ik gezegd, ik wil dan het zadel terug in dezelfde staat zoals ik het verkocht heb en ik heb alle foto's voor verkoop nog, dus kan de staat checken. Nooit meer wat gehoord.
Dus hier wilden ze ook even wat proberen.

Een andere koper van een ander zadel heeft het eens meegenomen voor 150 euro (ging om een ander zadel). Aangezien ik het zadel deelde met een andere ruiter hadden we mijn gaatjes en de gaatjes van de andere ruiter in de beugelriemen gemarkeerd met een kleurtje. De koper was veel kleiner en zou de beugels dus nog korter moeten maken. Dag later wilde ze het zadel terugbrengen, het zou voor haar paard passen, maar zij kon er niet op zitten. Ik kreeg het zadel terug en kon zien dat het uberhaupt niet op een paard gelegen had en dat zij er zeker niet op gezeten had (gaatjes beugels, singel, enz). Geld heeft ze teruggekregen omdat het zadel in dezelfde staat teruggebracht is, maar ook hier dus een niet eerlijke koper die zich kennelijk bedacht had.

Verzenden is verkocht en anders moet je iets maar ophalen. Lijkt mij een hele logische afspraak.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 20:07

Ik heb gewoon niet meer op de laatste mail, ivm advocaat, geantwoord. Heb tot op heden nog niks gehoord :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-15 20:08

germie schreef:
Ik zou het ook allemaal negeren na alles wat je al gedaan hebt. Het verhaal van de koper gaat eerst om een 60 euro en een zijtak en later om een hele boom. DAt kan natuurlijk niet.

Ik heb ooit een zadel met een scheur in het zitvlak, maar met goede boom en kussens verkocht voor 25 euro. Zadel is opgehaald door een vrouw. Ik heb haar laten zien dat de boom goed was door het te buigen zoals je het kunt checken. Paar dagen later mailt ze dat volgens haar vriend de boom gebroken is en dat ze het geld terugwil, of ik 25 euro wil overmaken. Nou zeg ik, je kunt het geld terugkrijgen als je het zadel terugbrengt. Dat was te ver rijden zei ze (was ook 85km), dus of ik dan maar 10 euro over wilde maken. Nee heb ik gezegd, ik wil dan het zadel terug in dezelfde staat zoals ik het verkocht heb en ik heb alle foto's voor verkoop nog, dus kan de staat checken. Nooit meer wat gehoord.
Dus hier wilden ze ook even wat proberen.

Een andere koper van een ander zadel heeft het eens meegenomen voor 150 euro (ging om een ander zadel). Aangezien ik het zadel deelde met een andere ruiter hadden we mijn gaatjes en de gaatjes van de andere ruiter in de beugelriemen gemarkeerd met een kleurtje. De koper was veel kleiner en zou de beugels dus nog korter moeten maken. Dag later wilde ze het zadel terugbrengen, het zou voor haar paard passen, maar zij kon er niet op zitten. Ik kreeg het zadel terug en kon zien dat het uberhaupt niet op een paard gelegen had en dat zij er zeker niet op gezeten had (gaatjes beugels, singel, enz). Geld heeft ze teruggekregen omdat het zadel in dezelfde staat teruggebracht is, maar ook hier dus een niet eerlijke koper die zich kennelijk bedacht had.

Verzenden is verkocht en anders moet je iets maar ophalen. Lijkt mij een hele logische afspraak.

Tss dat is ook inderdaad een rotstreek ja. Gek toch dat mensen zoveel lef hebben om dat allemaal te proberen.

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:07

Heb je inmiddels al een boze advocaat gehad, of heeft ze het laten rusten?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-15 12:44

Tot op heden niks ontvangen :)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:25

Heb nu een mail ontvangen van de advocaat van haar..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:26

Is het echt van advocaat of??? Wat absurd zeg :oo nu zou ik principeel al niet meer meegeven.. je staat op alle vlakke in je recht

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:28

MelissaV schreef:

Heb dit topic vanaf begin gevolgd en ga nu even reageren.

Mail van advocaat lijkt me echt niet logisch,dat kan elke pannenkoek wel zijn.

Ik zou me pas "druk" maken bij een officiële aangetekende brief

Wie gaat er in vredesnaam voor zo'n bedrag een advocaat inschakelen...

Lekker laten :j

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:31

Een advocaat stuurt toch geen mailtjes, die sturen toch gewoon een brief. Ik zou de advocaat wel even googelen als ik jou was. Wat laat de advocaat weten?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:31

Lotus83 schreef:
MelissaV schreef:

Heb dit topic vanaf begin gevolgd en ga nu even reageren.

Mail van advocaat lijkt me echt niet logisch,dat kan elke pannenkoek wel zijn.

Ik zou me pas "druk" maken bij een officiële aangetekende brief

Wie gaat er in vredesnaam voor zo'n bedrag een advocaat inschakelen...

Lekker laten :j

Precies :j

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:32

Heb de naam van de advocaat in de mail op Google ingetypt en is ''toevallig'' ook een springruiter uit de buurt daar. Vermoed dus een vriendendienstje...

Het is voor zover ik kan zien wel echt van een 'echte' advocaat, niks verdachts aan de mail te zien. Buiten dat het persoonlijke mailadres van de advocaat verschilt van het mailadres wat zich op de website bevind.
Hij ''eist'' dat ik binnen 7 dagen 60 euro op haar rekening stort, als ik dat niet doe gaan ze de 260 euro + alle gerechtskosten verhalen op mij.
Ben nu wel heel erg in dubio wat ik moet doen, mijn vader wil zelf een mail terug sturen, mijn moeder wil er mee naar de rechtsbijstand..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:33

MelissaV schreef:
Heb de naam van de advocaat in de mail op Google ingetypt en is ''toevallig'' ook een springruiter uit de buurt daar. Vermoed dus een vriendendienstje...

Het is voor zover ik kan zien wel echt van een 'echte' advocaat, niks verdachts aan de mail te zien. Buiten dat het persoonlijke mailadres van de advocaat verschilt van het mailadres wat zich op de website bevind.
Hij ''eist'' dat ik binnen 7 dagen 60 euro op haar rekening stort, als ik dat niet doe gaan ze de 260 euro + alle gerechtskosten verhalen op mij.
Ben nu wel heel erg in dubio wat ik moet doen, mijn vader wil zelf een mail terug sturen, mijn moeder wil er mee naar de rechtsbijstand..

Ik zou er niet op reageren. Het lijkt me echt heel sterk dat een advocaat een mailtje stuur met een eis erin. Dat gaat volgens mij nooit via de mail. :n

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-15 18:35

[***] schreef:
MelissaV schreef:

Ik zou er niet op reageren. Het lijkt me echt heel sterk dat een advocaat een mailtje stuur met een eis erin. Dat gaat volgens mij nooit via de mail. :n

Geen idee, zou het toch wel raar vinden als ze met zoiets ''kloten'' om een nepmail te versturen? Het is volgens mij best een groot advocatenkantoor.. Lijkt me dan toch erg negatieve reclame niet waar?
Wil best het pdfje wat in bijlage zat even door pb-en, misschien staan er dingen in die absoluut niet kloppen en zie ik dit over het hoofd?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:37

Maar ze kunnen toch elke advocatennaam gebruiken die ze vinden?
Ik kan m'n mailtjes ook ondertekenen met 'Piet Snot' maar dan ben ik het nog niet.
Of ziet de .PDF er wel rechtsgeldig uit ? Lijkt mij ook raar via mail, maar hebben ze je adres niet?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 18:37

Als je moeder een rechtsbijstand heeft, gewoon inschakelen. Kost je niks