Probleem op vorige stal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:24

max66 schreef:
ik heb lang niet het hele topic gelezen hoor, maar ik denk dat er veel meer aan de hand is, het gaat er echt niet om dat die cap daar nog lag en wel of niet is weg gegeven.

Er is hoe dan ook eerder iets mis gegaan in de communicatie en er is iig niet op een, voor beide partijen bevredigende manier, afscheid van elkaar genomen...

Helemaal mee eens. Als er geen nieuw adres was geweest om paard te kunnen rijden was TS daar misschien nog wel gewoon wekelijks gekomen.

Citaat:
Ik zou OF even langsgaan voor een eerlijk en open gesprek met elkaar (gewoon langsgaan dus) OF het laten rusten en het verlies van je cap voor lief nemen (maar het zou getuigen van moed als je voo de eerste optie koos)

De cap is inmiddels weg en/of de staleigenaresse heeft geen zin meer in hem terug te geven. Daar helpt geen goed gesprek meer aan ben ik bang.

max66

Re: Probleem op vorige stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 20:29

het gesprek zou wat mij betreft ook niet de insteek moeten hebben om die cap terug te krijgen.

De bedoeling van het gesprek zou moeten zijn alsnog op een correcte, volwassen manier afscheid van elkaar te nemen, zodat je elkaar weer recht in de ogen kunt kijken, mocht je elkaar ooit weer tegenkomen... (tenminste, dit zou voor mij belangrijk zijn)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:50

Vervelende situatie en wat een discussie hier. Wat valt er eigenlijk nog te zeggen. Geen nette manier van omgang met mensen en ja helaas wat je geeft krijg je terug. Valt me wel op dat er wel een afspraak is gemaakt maar die dan weer afgezegd is. Tja dat is ook niet netjes. Kan me voorstellen dat als ze dan je spullen meeneemt om terug te geven en je er dan niet bent dat ze de "zooi" niet nog eens mee naar huis wil nemen. Je zegt geen tijd te hebben maar blijkbaar wel tijd/zin om paarden van een ander te rijden. Het is gewoon een beetje krom. Je prioriteiten lagen er niet om je spullen op te halen dat kan natuurlijk en het is misschien niet zo netjes om ze weg te geven. Maar wat ik eigenlijk als eerste zei wat je geeft krijg je terug.

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:41

Les voor de volgende keer: bosje bloemen of doosje chocolade kopen, persoonlijk afscheid nemen, bedanken voor de fijne tijd die je gehad hebt en direct je spullen meenemen. Geen tijd is echt een slecht excuus, tijd moet je maken. Het is maar net wat je belangrijk vind, bovendien hoeft zo'n afscheid niet veel tijd te kosten.
Ik heb het zelf als eigenaar meegemaakt en ik had ook de neiging het spul weg te gooien/geven, meiden kwamen het uiteindelijk ruim een jaar later nog eens onverwachts ophalen.
Ik had het uiteindelijk toch maar bewaard dus daar hadden ze geluk mee.
In deze situatie zou ik mijn verlies nemen, dit gaat je gewoon niet nog een keer overkomen toch?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 10:27

Waarom heb je je cap niet gewoon opgehaald en dan later nog een afspraak gemaakt om te praten O.i.d?
Dat zou ik gedaan hebben tenminste als ik maar 1 cap had. Maar ik neemaan dat je nog een cap hebt omdat je op een andere stal rijdt nu?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 11:01

_lauraaa_ schreef:
Wauw, ik snap niet dat TS zo aangevallen moet worden. Als diegene echt zo graag van jou spullen af wilde had ze die ook even ergens buiten neer kunnen leggen zodat je ze maar op hoefde te halen. Ik snap ook niet waarom dat jij eerst wel op hun pony's mocht rijden, maar nu nog niet 2 minuten alleen op het erf mag zijn om jouw eigen spullen op te halen.

Hier ben ik het mee eens. Snap niet waarom de eigenaresse van de pony's hier zo moeilijk over deed. Dan was ze gewoon van de spullen af geweest en had TS haar spullen gewoon op kunnen halen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 17:45

Ik mis de optie opsturen. Voor nog geen 10 euro was de cap netjes naar je opgestuurd. Dat heb je ook niet overlegd neem ik aan?
Ik snap overigens niet dat de staleigenaresse niet wilde dat de spullen buiten gehangen werden om opgehaald te worden. Dat was een simpele oplossing geweest.
Maar de ts heeft nog geschreven dat de spullen wel weggegeven mochten worden o.i.d. dus dan is het toch weer eigen schuld lijkt me.

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:49

germie schreef:
Ik mis de optie opsturen. Voor nog geen 10 euro was de cap netjes naar je opgestuurd. Dat heb je ook niet overlegd neem ik aan?
Ik snap overigens niet dat de staleigenaresse niet wilde dat de spullen buiten gehangen werden om opgehaald te worden. Dat was een simpele oplossing geweest.
Maar de ts heeft nog geschreven dat de spullen wel weggegeven mochten worden o.i.d. dus dan is het toch weer eigen schuld lijkt me.

Daar heb ik toen niet aan gedacht.. Helaas. Was een goed idee geweest. Tenminste als dat had gemogen

En het lijkt me logisch dat dat een grapje was, ze hadden em al bijna weggegooid waarop ik zei 'dan kun je hem beter gebruiken' ik heb nooit gezegd weggeven, waarna ik overigens ook nog heb gezegd 'ik wil hem erg graag zelf terug'. Ik vind het dus in dat geval helemaal niet mijn eigen schuld.

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 20:54

nontie schreef:
Waarom heb je je cap niet gewoon opgehaald en dan later nog een afspraak gemaakt om te praten O.i.d?
Dat zou ik gedaan hebben tenminste als ik maar 1 cap had. Maar ik neemaan dat je nog een cap hebt omdat je op een andere stal rijdt nu?

Ik wilde netjes afscheid nemen als ik mijn spullen zou ophalen. De merci chocolaatjes heb ik hier zelfs nog in de kast liggen. Maarja daar heb ik de mogelijkheid dus niet toe gehad.

Ik heb er nog twee, alleen was dit nog een nieuwe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:07

Na zes maanden niks laten horen/alleen maar over je cap vragen zou je van mij die chocolaatjes ergens in 't donker mogen stoppen om heel eerlijk te zijn.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 21:14

6 maanden vind ik ook wel érg lang.

Tuurlijk is het niet netjes dat ze de spullen hebben weggegeven dat is en blijft jouw eigendom... maar als je echt werkelijk waar 6 maanden nodig hebt, 30 dagen per maand circa is 6x30 180 dagen geen enkele dag tijd hebt om even heen en weer te gaan...zou ik eerlijk gezegd ook zeggen van ja hallo...

Je had ook voor kunnen stellen áls ze het wilde om te zeggen ik stort geld kan je het opsturen, of iets dergelijks. Al had even langsgaan en afscheid nemen en bedanken voor alles netter geweest, maar dan had je hun niet belast met je spullen en wachten, en had jij je cap terug.

Denk goeie les voor de volgende keer !

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:36

Ik denk dat dit één van de vele wijze levenslessen zijn. Je ziet dat nu nog niet zo, maar er zal een dag komen dat je je realiseert, dat je het beter anders aan had kunnen pakken.
(Langs gaan, opzeggen, spullen meenemen)