Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Vala schreef:Ik vind het heel netjes van de kopers dat ze ts gebeld hebben en het dier niet zomaar doorverkocht hebben
ohjajoh6 schreef:Zou het niet zo kunnen zijn, dat jouw paard toch veel meer aan jou gehecht is, als dat jij en koper, aan zagen komen? Omdat je ook zei dat ze de trailer zowat afbrak bij het horen van jouw stem? Misschien heeft ze zich wel totaal afgesloten voor alle nieuwe indrukken en eigenaren?
Simonesimone schreef:Het is logisch dat ze aan mij gehecht is omdat ik haar al vanaf jaarling heb. Maar dan nog blijf ik er bij dat 3 dagen niet genoeg tijd is om het zowel paard als koper aan elkaar te laten wennen.
geerke schreef:Simonesimone schreef:Het is logisch dat ze aan mij gehecht is omdat ik haar al vanaf jaarling heb. Maar dan nog blijf ik er bij dat 3 dagen niet genoeg tijd is om het zowel paard als koper aan elkaar te laten wennen.
daar heb je natuurlijk gelijk in.Honden hebben soms zelfs een half jaar nodig(tweedehands of derdehands honden)
Hou haar gewoon,hafjes kunnen prima dressuren hoor!
Vala schreef:Wat zijn jullie allemaal negatief zeg..Waarom zou er in 3 dagen wat met een paard gebeurd zijn? Alles kan maar dit vind ik toch een tikje overdreven. Wie weet is de koper geen held en is ze geschrokken van het gedrag van het paard. Heb ik ook eens gehad, is wel anders gelopen dan dit verhaal. Er zijn 2 kanten aan het verhaal. Zij denken dat als jij akkoord bent met terugbrengen, terecht, dat ze hun geld terugkrijgen en dan worden ze voor het blok gezet.
En als er dingen ontdekt worden tijdens de keuring heb je geen poot om op te staan omdat ze niet gekeurd is bij verkoop en je nooit kunt bewijzen dat dit in de afgelopen 3 dagen is ontstaan.
Ik snap best dat dit een apart verhaal is en allemaal rauw op je dak valt. Ik vind het een beetje dubbel en dubieus allemaal, van beide kanten.
geerke schreef:de koper was gewoon bang voor het onrustige en drukke paardje
) ohjajoh6 schreef:het was ook maar een idee hoor, ik weet namelijk hoe dramatisch mijn eigen paard kan doen met een verhuizing en dan verhuizen ikzelf en haar kleine grote vriendin nog altijd mee ook, ik geloof dat ik het niet wil weten als die ineens zonder ons 2 bij anderen zou komen te staan, wat er dan gebeuren kan...
En nou is dat dus een (zoals Geerke zegt) een KWPN tuiggebouw van 1.75 hoog, maar dan nog kan ik mij voorstellen dat men zich zekerder heeft voorgedaan als dat het op moment suprême misschien wel heeft aangevoeld? Ook Haffies kunnen oncontroleerbaar sterk worden?
zelfs mijn kleine gup van 1.44 heb ik af en toe mijn handen vol aan.Wie weet heeft de haf zich wat onstuimig gedragen en werd koopster doodsbang. Simonesimone schreef:Ja ik moest echt even bluffen maar ze hadden haar toch niet meegekregen of ze nou hoog of laag zou springen zij kreeg haar niet meer mee.
haha ja dat ken ik; de enige keer dat ik de halve stal werd door gesleurd en uiteindelijk in een lege box werd gesleurd, was idd ook door een shetlander