Paard verkocht na 3 dagen terug

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:47

Netjes opgelost!
Hoop dat er niks mis met je paard is

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:47

Vrouw lijkt me niet bang voor het paard als ze zegt haar weer mee te willen nemen als blijkt dat ze niet het hele bedrag terug krijgt?

In iedergeval goed afgehandeld TS! Ik hoop dat er niks vervelends uit de keuring komt en dat de vrouw snel een paard vind die meteen is gewend en alles meteen doet. :+
Laatst bijgewerkt door Pearlx op 13-04-15 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:48

Ik vind het heel netjes van de kopers dat ze ts gebeld hebben en het dier niet zomaar doorverkocht hebben :)*

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:54

Vala schreef:
Ik vind het heel netjes van de kopers dat ze ts gebeld hebben en het dier niet zomaar doorverkocht hebben :)*

mee eens...vind het ook erg lief van TS dat ze haar weer terug heeft genomen.
De echte reden?Tja,die weet alleen de nieuwe (ex)eigenares.

Ik heb ook sinds vier weken een jonge hengst van nog geen drie,ook wat nerveus en druk.Dat heeft gewoon tijd nodig.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 15:57

Dat is inderdaad netjes dat ze de verkoper weer gecontacteerd hebben maar ik denk dat doorverkopen ook niet snel een optie is. Krijg je dan nog wat je er voor betaald hebt hoogst waarschijnlijk niet en het paard zal nog langer op stal moeten blijven en dus meer kosten dan als je het gewoon terug brengt.

Maar goed dat terzijde fijn dat het toch netjes op gelost is en zal het gissen blijven waarom ze het paard zo snel weer terug wilden brengen. Paard staat in ieder geval weer fijn bij jouw en hopelijk tref je de volgende keer een koper die weet wat die wil en wat een paard kopen in houdt.

Angela

Re: Paard verkocht na 3 dagen terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:25

Waarschijnlijk wilde ze gewoon een erg braaf, rustig paard, wat het paard van TS ook bij haar thuis was. Op de nieuwe locatie laat het paard zich van een andere kant zien, en zonder dat ze het de tijd willen geven krijgen ze spijt. Super netjes opgelost TS. Jij blij dat je opnieuw een goed thuis kunt zoeken, en de verkopers blij dat ze kunnen zoeken naar een nog rustiger paard. (lijkt me iig)

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 18:23

Voor de mensen die aangeven mijn kant van het verhaal "dubieus" vinden, dat is jullie goed recht een eigen mening te vormen. Maar mijn paard is een van mijn meest dierbaarste bezit en ik heb haar verkocht omdat ik toch graag een stapje verder wilde gaan en een wat groter en meer dressuurgericht paard te gaan kopen. Dat die mensen haar na 3 dagen terug brengen is voor mij reden genoeg om aan de situatue te gaan twijfelen. Ik zeg niet dat er iets gebeurd is of dat ze nu helemaal "kapot" is maar ik zeg wel dat er iets gebeurd zou kunnen zijn, je weet het immers maar nooit. Dat ik haar terug neem lijkt mij niet meer dan logisch omdat ik heel veel om haar geef. Maar ik zet wel mijn vraagtekens bij deze situatie en neem haar niet zonder pardon terug en geef de kopers het volledige bedrag terug.

Voorlopig blijft ze nu gewoon nog even bij mij op stal staan. Ik ben het vertrouwen in het "verkopen" nu wel even kwijt en ik wil het haar niet aandoen om in korte tijd maar van hot naar her verhuisd te worden, dat vind ik gewoon oneerlijk tegenover haar.

Koper vond ik trouwens niet bangig of onzeker overkomen bij mijn paard in de buurt. Ik blijf erbij dat ik het maar een raar excuus is. En hoop dat mocht ze een ander paard aanschaffen zij dan wel de tijd geeft om te laten wennen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:25

is het die haf?Die is prachtig!Daar kun je toch ook dressuur mee doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:26

Zou het niet zo kunnen zijn, dat jouw paard toch veel meer aan jou gehecht is, als dat jij en koper, aan zagen komen? Omdat je ook zei dat ze de trailer zowat afbrak bij het horen van jouw stem? Misschien heeft ze zich wel totaal afgesloten voor alle nieuwe indrukken en eigenaren?

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 18:27

Ja dat zou in principe ook wel kunnen maar ze is maar 1.36 en ik zou tussen de paarden moeten starten haha.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:27

ohjajoh6 schreef:
Zou het niet zo kunnen zijn, dat jouw paard toch veel meer aan jou gehecht is, als dat jij en koper, aan zagen komen? Omdat je ook zei dat ze de trailer zowat afbrak bij het horen van jouw stem? Misschien heeft ze zich wel totaal afgesloten voor alle nieuwe indrukken en eigenaren?

zat ik ook te denken...

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 18:28

Het is logisch dat ze aan mij gehecht is omdat ik haar al vanaf jaarling heb. Maar dan nog blijf ik er bij dat 3 dagen niet genoeg tijd is om het zowel paard als koper aan elkaar te laten wennen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:31

Simonesimone schreef:
Het is logisch dat ze aan mij gehecht is omdat ik haar al vanaf jaarling heb. Maar dan nog blijf ik er bij dat 3 dagen niet genoeg tijd is om het zowel paard als koper aan elkaar te laten wennen.

daar heb je natuurlijk gelijk in.Honden hebben soms zelfs een half jaar nodig(tweedehands of derdehands honden)
Hou haar gewoon,hafjes kunnen prima dressuren hoor!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:37

Wat een gek verhaal zeg! Ik denk eerder dat jouw haffie daar de boel heeft afgebroken..........en dat ze het zat zijn........zeker als ie zich zo gedraagt bij het afladen en dat ie zo graag naar je toe wilde.......

Hij is denk ik te pittig/ stout geweest dan dat er wat mee is gebeurd, ze heeft zich gewoon verkeken op het karakter van het dier..............en of viel ie naar haar smaak toch ineens tegen omdat ie wat leukers tegen is gekomen, dat kan ook.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:38

geerke schreef:
Simonesimone schreef:

daar heb je natuurlijk gelijk in.Honden hebben soms zelfs een half jaar nodig(tweedehands of derdehands honden)
Hou haar gewoon,hafjes kunnen prima dressuren hoor!

Maar met een Haflinger is het moeilijker dat te bereiken dan met een KWPN of NRPS. En misschien is het karakter van dit paard veel meer gericht op springen, mennen of recreatie, dan maak je een paard er echt niet gelukkig mee om toch maar te willen dressuren omdat daar jouw ambities liggen, dus ik snap de keuze van TS wel.

TS, netjes opgelost en hopelijk vindt je binnenkort wel een geschikte nieuwe eigenaar voor je paard!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:39

Vala schreef:
Wat zijn jullie allemaal negatief zeg..Waarom zou er in 3 dagen wat met een paard gebeurd zijn? Alles kan maar dit vind ik toch een tikje overdreven. Wie weet is de koper geen held en is ze geschrokken van het gedrag van het paard. Heb ik ook eens gehad, is wel anders gelopen dan dit verhaal. Er zijn 2 kanten aan het verhaal. Zij denken dat als jij akkoord bent met terugbrengen, terecht, dat ze hun geld terugkrijgen en dan worden ze voor het blok gezet.
En als er dingen ontdekt worden tijdens de keuring heb je geen poot om op te staan omdat ze niet gekeurd is bij verkoop en je nooit kunt bewijzen dat dit in de afgelopen 3 dagen is ontstaan.
Ik snap best dat dit een apart verhaal is en allemaal rauw op je dak valt. Ik vind het een beetje dubbel en dubieus allemaal, van beide kanten.

je vergeet dat de koper er van doordrongen was dat een paard tijd nodig heeft na een verhuizing om tot zichzelf te komen.. Koper zei zelfs, kan wel drie maanden duren..

En na drie dagen geeft ze de pijp aan maarten vanwege het gedrag van de pony, die onrustig was en niet kon wennen..

als je het over een maand of twee maanden hebt, dan kan ik mij voorstellen dat je je eerder woorden inslikt als er geen enkele verandering zichtbaar is. maar drie dagen? om te mogen wennen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:41

de koper was gewoon bang voor het onrustige en drukke paardje

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:43

Mooi dat je je vriendinnetje weer op stal hebt staan.

En over dressuur met een kleine haflinger.... moeilijker, ach... je moet gewoon goed rijden... als je veel plezier beleeft met je hafje en zo gek op haar bent... dan kan je die ene jury die liever een grote zwarte warmbloed zien toch wel naast je neerleggen. Gewoon zo goed rijden dat ze niet om je heen kunnen... dan haal je je punten prima.

TS... lekker met je hafje gaan starten als je haar zo leuk vindt en graag dressuur rijdt. Gewoon je eigen pad erin kiezen... en niet je wijs laten maken dat je minderwaardig bent met je hafje.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:48

geerke schreef:
de koper was gewoon bang voor het onrustige en drukke paardje

lol ik ken het gevoel..

die van mij veranderde ineens de dag nadat ik hem kreeg..
zijn spieren van zijn achterhand stonden letterlijk te golven als je hem wilde poetsen, met zijn andere spieren stond hij zichtbaar te knijpen, om en om en geen seconde stond hij stil.. Het meest 'enge' vond ik dat ik het contact helemaal kwijt was.. hij keek gewoon ijskoud over je heen of dwars door je heen. De pensionhoudster werd bijna van de sokken gelopen toen hij de na de nacht naar de wei gebracht werd (lees de vonken vlogen in het rond van zijn ijzers.. inmiddels zijn die verwijderd, maar we hielden ons hart vast in de stal). Gelukkig was hij wel goud eerlijk en had respect voor de mens..

het heeft een kleine 1.5 maand geduurd voordat er iets van rust in kwam bij het vast staan.. en nu zijn we een kleine 2.5 maand samen en buiten wat drentelig staat hij nu rustig.. smorgens is hij nog wel fris, maar volgt netjes. tijd en geduld zijn een schone zaak..

tenzij een paard gedrogeerd staat is zo'n plotse verandering meestal niet blijvend. zo'n paard moet niet alleen wennen, maar waarom zou hij jou zomaar vertrouwen.. ik was gewoon dat rare mens dat zijn weide tijd kwam inkorten om te trutten (wat hij maar een wijvenbezigheid vind volgens mij :') )

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:49

Hopelijk loopt het met een sisser af. We weten niet wat de koper dacht, maar het blijft oneigenlijk wat ze heeft gedaan. Een paar schoenen mag je terug sturen naar Z.l.ndo, een paard niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:12

het was ook maar een idee hoor, ik weet namelijk hoe dramatisch mijn eigen paard kan doen met een verhuizing en dan verhuizen ikzelf en haar kleine grote vriendin nog altijd mee ook, ik geloof dat ik het niet wil weten als die ineens zonder ons 2 bij anderen zou komen te staan, wat er dan gebeuren kan...
En nou is dat dus een (zoals Geerke zegt) een KWPN tuiggebouw van 1.75 hoog, maar dan nog kan ik mij voorstellen dat men zich zekerder heeft voorgedaan als dat het op moment suprême misschien wel heeft aangevoeld? Ook Haffies kunnen oncontroleerbaar sterk worden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:24

ohjajoh6 schreef:
het was ook maar een idee hoor, ik weet namelijk hoe dramatisch mijn eigen paard kan doen met een verhuizing en dan verhuizen ikzelf en haar kleine grote vriendin nog altijd mee ook, ik geloof dat ik het niet wil weten als die ineens zonder ons 2 bij anderen zou komen te staan, wat er dan gebeuren kan...
En nou is dat dus een (zoals Geerke zegt) een KWPN tuiggebouw van 1.75 hoog, maar dan nog kan ik mij voorstellen dat men zich zekerder heeft voorgedaan als dat het op moment suprême misschien wel heeft aangevoeld? Ook Haffies kunnen oncontroleerbaar sterk worden?

:D zelfs mijn kleine gup van 1.44 heb ik af en toe mijn handen vol aan.Wie weet heeft de haf zich wat onstuimig gedragen en werd koopster doodsbang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:30

Ja precies Geerke.
En we weten toch allemaal dat "paardenmensen" zoiets toch vooral nooit zullen gaan toegeven?
Trouwens de enige keer dat ik vol op mijn dikke reet over de stenen ben getrokken , was nog door mijn eigen shet ook.... En ik ben niet zon lichtgewicht... ;) :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:47

Simonesimone schreef:
Ja ik moest echt even bluffen maar ze hadden haar toch niet meegekregen of ze nou hoog of laag zou springen zij kreeg haar niet meer mee.

Dat kun je nu wel heel stoer zeggen, maar op dat moment was het paard nog steeds van haar. Immers, jij had aankoopbedrag nog niet terug gegeven. Dus je hebt heel veel geluk gehad met je blufpoker, want als die mensen zoiets hadden gehad 'ja dag bekijk jij het lekker met maar 75 % terug betalen, we verkopen dr zelf wel' , had je geen poot om op te staan.

Begrijp me niet verkeerd; ik begrijp helemaal dat je het zo hebt aangepakt en ik geef je ook groot gelijk.
Maar roepen dat als ze voor je bluf waren gegaan, je dr toch niet mee had gegeven, gaat natuurlijk niet op. Niet zolang jij nog het complete aankoopbedrag in je bezit hebt...en dat had je op dat moment nog, dus jij was niet de eigenaar op dat moment, maar zij.

Verder; fijn te lezen dat het in ieder geval is opgelost en dat je paard weer terug is.

edit; #ohjajoh6 _O- haha ja dat ken ik; de enige keer dat ik de halve stal werd door gesleurd en uiteindelijk in een lege box werd gesleurd, was idd ook door een shetlander

Ik denk zelf idd ook dat het dier bij haar een flink stuk pittiger is geweest en dat ze het niet aankon/bang van is geworden.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:10

Mijn paardje heeft de eerste zes weken in de hoek van de wei gestaan, hij wist niet wat hem overkwam. Heel veel schrikken, achteruit lopen af en toe omhoog komen. Echt hij was heel onrustig.
Het lijkt mij een impuls aankoop en waarschijnlijk binnen 3 dagen gerealiseerd dat dit het toch niet is. en misschien wel denderende bonje met partner vanwege aankoop zonder overleg. Mijn collega heeft dat eens gedaan met de aanschaf van 2 katten, ze zei tegen haar partner dat ze er 1tje had gekozen en kwam thuis met twee stuks, heeft ook de nodige discussies opgeleverd.