Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Iris82 schreef:Dat mag wel, als verzekerde heb je dan wel recht om de verzekering te beëindigen.
Dimple schreef:Daar komt het helaas wel op neer.
Denk dat de maatschappijen gewoon van de paardenverzekering af willen. Het is gewoon veel te duur. Er wordt teveel geclaimd.
Met de huidige kennis van zaken omtrent het paard, zijn veel dingen te genezen waarvan vroeger gezegd werd 'sorry geen schijn van kans, laten inslapen'. Nu zijn er zoveel technieken en kan de maatschappij geen potjes meer vullen, die trekken de eigen klanten gewoon leeg.
Voor elk kwaaltje staat wel een techniek. Kijk naar cushing, voorheen was een paard gewoon oud en kreeg hij wat lange vacht. Hoorde er toen (dachten ze) gewoon bij. Nu zijn er dure onderzoeken en pillen.
De vergoeding is nu nog maar 75% en er is ook nog en eigen risico bijgekomen van 150 euro. Was voorheen echt niet hoor.
Ik snap het aan de ene kant wel, maar naai je klanten niet zo als het jou uitkomt en wees gewoon eerlijk.
Mafklappers......
Esther28 schreef:LBLGypsyCobs schreef:Ik zit bij Equipe en ben zeer tevreden, altijd netjes afgehandeld, ook geen problemen gemaakt toen ik bij de ene dierenarts niet verder kwam en naar een andere gestapt ben.
Ja ik zit hier ook en tot nu nooit problemen gehad, altijd netjes uitbetaald zonder gedoe. Ben hier terecht gekomen na gedoe met Van Bierum (ook zo'n drama verzekering)
)
zuzu schreef:ook ik ben vandaag de hippozorg uitgegooid ....
ik heb mijn paard verzekerd voor 2250 euro en uitgebreide ziektekosten verzekering onderhand
in 2007 / 2008 heeft paard behoorlijke leverproblemen gehad en dat heeft toen een kleine 25oo euro gekost
in de jaren erna nog 2 x een bloedonderzoek en een leverbot infectie , maar eigenlijk sinds 2009 totaal geen leverproblemen meer en ook haast geen dierenartskosten ingediend
oudejaarsdag 2014 stond het paard hoefbevangen ( blijkt achteraf niet zo te zijn geweest....maar das een ander verhaal...) en dat heeft in totaal een kleine 700 euro gekost
komt vanochtend de inspecteur met het verhaal dat het paard al sinds 2006 leverproblemen heeft en dat de hoefbevangenheid daar ook door komt ...
kreeg hem niet aan het verstand gepraat dat paard al sinds 2009 alleen nog maar perfecte bloed leverwaardes heeft en dat de hoefbevangenheid? daar ook helemaal los van staat
conclusie ...paard heeft een verzekeringswaarde van 2250 euro ....je hebt al voor ca 3300 euro ingediend ....dus we flikkeren je eruit!!!!!!!
en dan kun je praten als brugman ....maar hun hebben toch altijd gelijk.......
snap niet dat ze dan niet na 2007/2008 hebben gezegd ....paard heeft teveel leverproblemen, dus kost teveel .... want dan had ik vanaf dan een leuk spaarpotje kunnen maken
moeten ze niet ineens in 2015 over die leverproblemen gaan beginnen te zeuren.....
maar goed ....je hebt toch geen poot om op te staan .....komen ze met allerlei kleine lettertje s aanzetten en de mening van HUN dierenarts ( die zijn salaris van hippozorg krijgt)
mijn hond is 4 jaar oud en heeft ook een verzekering ....kost me een kleine 400 euro per jaar en ik heb al voor dik 4000 euro ingediend en daar hoor ik toch ook nooit iets van![]()
vreemd allemaal ....
dus mensen ....als je nog twijfelt over een paardenverzekering.....
je bent vele malen beter af als je gewoon elke maand wat in een spaarpot doet, want verzekeringen vinden altijd wel een gaatje om onder uitbetaling uit te komen.....
Dimple schreef:Ikke, maar daar voor verzeker je je dus.........om de zorg uit handen te laten nemen en eerst maken ze dik winst en nu wordt het wat zwaarder weer en gaan ze lopen zeiken. Daar heb ik een hekel aan.
En degene die gewoon alleen de onderzoeken doen die gedaan moeten worden en niks extra 'omdat hij toch verzekerd is' zijn de dupe hiervan.
Er gaat denk ik nog wel een grote omslag komen in paardenverzekeringen.............daar kan je op wachten.
En over de kop gaan.........doen ze toch wel, let maar op.
......waar staat dat??
. somokkele schreef:Zo herkenbaar al die verhalen, daarom ook mijn paard niet meer verzekerd, spaarpot is er goed voor. Heb rigoureus de verzekering, toen nog Amev Hippo, opgezegd, ga geen bakken met geld betalen en vervolgens niets vergoed krijgen.
Ze zitten daar om zo veel mogelijk geld te verdienen, niet om weg te brengen. Ze geven niets om je paard, wel om de centen.
. En ik geloof niet dat ik mijn paard zorg onthoudt, verre van dat. mirgino schreef:dat over de zeggenschap vind ik vreemd, er is nog nooit van de verz uit tegen mij gezegd naar welke arts ik moet gaan met mijn paard
ik heb alleen toestemming gevraagd voor echt grote dure onderzoeken wat ik ook normaal vind.
maar ik lees dat er echte tegenstanders van verz zijn, niet verz dan....maar ik blijf erbij dat het mij sinds 2000 dat ik mijn paard ben gaan verz echt duizenden euro`s gescheeld heeft die ik echt niet in een potje had kunnen hebben.
helaas...heb ik elk jaar het verz bedrag ruimschoots gehaald......
ik ben dus een slechte voor de verz ik kost hun geld!