hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:53

Mag dat zomaar? Eenzijdig voorwaarden veranderen in een bestaande overeenkomst? Dat het gebeurt verbaast me niks. Ik heb het in m'n bedrijf ook een keer gehad maar volgens m'n jurist kon het toen niet. Daar was het bedrijf in kwestie niet blij mee. Uiteindelijk heb ik me voor een flinke doos chocola laten ompraten. Het was niet heel dramatisch maar ondertussen was het wel een principe kwestie geworden. Waarom heb je anders een overeenkomst. Jij zegt toch ook niet als je paard dood is ik wil €1000 meer hebben van jullie.

Iris82

Re: hippo zorg gooit paard zonder pardon eruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 08:57

Dat mag wel, als verzekerde heb je dan wel recht om de verzekering te beëindigen.

linda312

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 09:08

Hier ook geen Hippozorg meer.
Wel atijd netjes de rekeningen betaald gekregen.
Todat ik een paard moets laten inslapen.
Asl was snel geregeld alleen de uitbetaling niet
Moest even voor een heel jaar premie betalen.
Na vele mails alsnog de premie gekregen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:39

Iris82 schreef:
Dat mag wel, als verzekerde heb je dan wel recht om de verzekering te beëindigen.

Maar waarom heb je dan een overeenkomst? Dat is er toch voor dat beide partijen weten waar ze aan toe zijn. Als je de overeenkomst laat doorlopen lopen de voorwaarden toch ook door. Dan zou je elk jaar opnieuw met je verzekering om de tafel moeten zitten.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 10:44

Daar komt het helaas wel op neer.

Denk dat de maatschappijen gewoon van de paardenverzekering af willen. Het is gewoon veel te duur. Er wordt teveel geclaimd.
Met de huidige kennis van zaken omtrent het paard, zijn veel dingen te genezen waarvan vroeger gezegd werd 'sorry geen schijn van kans, laten inslapen'. Nu zijn er zoveel technieken en kan de maatschappij geen potjes meer vullen, die trekken de eigen klanten gewoon leeg.

Voor elk kwaaltje staat wel een techniek. Kijk naar cushing, voorheen was een paard gewoon oud en kreeg hij wat lange vacht. Hoorde er toen (dachten ze) gewoon bij. Nu zijn er dure onderzoeken en pillen.

De vergoeding is nu nog maar 75% en er is ook nog en eigen risico bijgekomen van 150 euro. Was voorheen echt niet hoor.

Ik snap het aan de ene kant wel, maar naai je klanten niet zo als het jou uitkomt en wees gewoon eerlijk.

Mafklappers......

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:36

Hippozorg heeft dat toch wel duidelijk uitgelegd in artikel 14 van de Algemene Voorwaarden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 11:40

Dimple schreef:
Daar komt het helaas wel op neer.

Denk dat de maatschappijen gewoon van de paardenverzekering af willen. Het is gewoon veel te duur. Er wordt teveel geclaimd.
Met de huidige kennis van zaken omtrent het paard, zijn veel dingen te genezen waarvan vroeger gezegd werd 'sorry geen schijn van kans, laten inslapen'. Nu zijn er zoveel technieken en kan de maatschappij geen potjes meer vullen, die trekken de eigen klanten gewoon leeg.

Voor elk kwaaltje staat wel een techniek. Kijk naar cushing, voorheen was een paard gewoon oud en kreeg hij wat lange vacht. Hoorde er toen (dachten ze) gewoon bij. Nu zijn er dure onderzoeken en pillen.

De vergoeding is nu nog maar 75% en er is ook nog en eigen risico bijgekomen van 150 euro. Was voorheen echt niet hoor.

Ik snap het aan de ene kant wel, maar naai je klanten niet zo als het jou uitkomt en wees gewoon eerlijk.

Mafklappers......

Maar wil je dan naar de 30% premie? Ze zitten al dichtbij de grens waarop verzekeren niks meer toevoegt omdat je aan het eind van de rit meer geld kwijt bent dan wanneer je gewoon een potje hebt.
Tel daarbij op de sommige klinieken en dierenartsen een mentaliteit hebben "is ie verzekerd? Doe dit of dat ook maar onderzoeken, behandelen" waarmee de kosten onnodig oplopen.

Feitelijk hebben de paardeneigenaren het (generaliserend gezien) aan zichzelf te wijten dat het onbetaalbaar wordt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:12

Esther28 schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Ik zit bij Equipe en ben zeer tevreden, altijd netjes afgehandeld, ook geen problemen gemaakt toen ik bij de ene dierenarts niet verder kwam en naar een andere gestapt ben.

Ja ik zit hier ook en tot nu nooit problemen gehad, altijd netjes uitbetaald zonder gedoe. Ben hier terecht gekomen na gedoe met Van Bierum (ook zo'n drama verzekering)

Ik zit ook bij van Bierum, gelukkig geen problemen gehad mag ik vragen wat voor problemen jij hebt ondervonden?

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:25

ook ik ben vandaag de hippozorg uitgegooid ....

ik heb mijn paard verzekerd voor 2250 euro en uitgebreide ziektekosten verzekering onderhand

in 2007 / 2008 heeft paard behoorlijke leverproblemen gehad en dat heeft toen een kleine 25oo euro gekost
in de jaren erna nog 2 x een bloedonderzoek en een leverbot infectie , maar eigenlijk sinds 2009 totaal geen leverproblemen meer en ook haast geen dierenartskosten ingediend
oudejaarsdag 2014 stond het paard hoefbevangen ( blijkt achteraf niet zo te zijn geweest....maar das een ander verhaal...) en dat heeft in totaal een kleine 700 euro gekost

komt vanochtend de inspecteur met het verhaal dat het paard al sinds 2006 leverproblemen heeft en dat de hoefbevangenheid daar ook door komt ...

kreeg hem niet aan het verstand gepraat dat paard al sinds 2009 alleen nog maar perfecte bloed leverwaardes heeft en dat de hoefbevangenheid? daar ook helemaal los van staat

conclusie ...paard heeft een verzekeringswaarde van 2250 euro ....je hebt al voor ca 3300 euro ingediend ....dus we flikkeren je eruit!!!!!!!

en dan kun je praten als brugman ....maar hun hebben toch altijd gelijk.......

snap niet dat ze dan niet na 2007/2008 hebben gezegd ....paard heeft teveel leverproblemen, dus kost teveel .... want dan had ik vanaf dan een leuk spaarpotje kunnen maken
moeten ze niet ineens in 2015 over die leverproblemen gaan beginnen te zeuren.....

maar goed ....je hebt toch geen poot om op te staan .....komen ze met allerlei kleine lettertje s aanzetten en de mening van HUN dierenarts ( die zijn salaris van hippozorg krijgt :n )

mijn hond is 4 jaar oud en heeft ook een verzekering ....kost me een kleine 400 euro per jaar en ik heb al voor dik 4000 euro ingediend en daar hoor ik toch ook nooit iets van :?

vreemd allemaal ....

dus mensen ....als je nog twijfelt over een paardenverzekering.....

je bent vele malen beter af als je gewoon elke maand wat in een spaarpot doet, want verzekeringen vinden altijd wel een gaatje om onder uitbetaling uit te komen.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:35

zuzu schreef:
ook ik ben vandaag de hippozorg uitgegooid ....

ik heb mijn paard verzekerd voor 2250 euro en uitgebreide ziektekosten verzekering onderhand

in 2007 / 2008 heeft paard behoorlijke leverproblemen gehad en dat heeft toen een kleine 25oo euro gekost
in de jaren erna nog 2 x een bloedonderzoek en een leverbot infectie , maar eigenlijk sinds 2009 totaal geen leverproblemen meer en ook haast geen dierenartskosten ingediend
oudejaarsdag 2014 stond het paard hoefbevangen ( blijkt achteraf niet zo te zijn geweest....maar das een ander verhaal...) en dat heeft in totaal een kleine 700 euro gekost

komt vanochtend de inspecteur met het verhaal dat het paard al sinds 2006 leverproblemen heeft en dat de hoefbevangenheid daar ook door komt ...

kreeg hem niet aan het verstand gepraat dat paard al sinds 2009 alleen nog maar perfecte bloed leverwaardes heeft en dat de hoefbevangenheid? daar ook helemaal los van staat

conclusie ...paard heeft een verzekeringswaarde van 2250 euro ....je hebt al voor ca 3300 euro ingediend ....dus we flikkeren je eruit!!!!!!!

en dan kun je praten als brugman ....maar hun hebben toch altijd gelijk.......

snap niet dat ze dan niet na 2007/2008 hebben gezegd ....paard heeft teveel leverproblemen, dus kost teveel .... want dan had ik vanaf dan een leuk spaarpotje kunnen maken
moeten ze niet ineens in 2015 over die leverproblemen gaan beginnen te zeuren.....

maar goed ....je hebt toch geen poot om op te staan .....komen ze met allerlei kleine lettertje s aanzetten en de mening van HUN dierenarts ( die zijn salaris van hippozorg krijgt :n )

mijn hond is 4 jaar oud en heeft ook een verzekering ....kost me een kleine 400 euro per jaar en ik heb al voor dik 4000 euro ingediend en daar hoor ik toch ook nooit iets van :?

vreemd allemaal ....

dus mensen ....als je nog twijfelt over een paardenverzekering.....

je bent vele malen beter af als je gewoon elke maand wat in een spaarpot doet, want verzekeringen vinden altijd wel een gaatje om onder uitbetaling uit te komen.....

rechtsbijstandsverzekering.........

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:44

Iedere verzekering heeft in zijn polisvoorwaarden de bepaling dat zij de verzekering mogen beëindigen in verband met een slecht schadeverloop. Nu zijn dit meestal echte uitzonderingen en brokkenpiloten die er op deze manier uit gaan in plaats van een bepaalde grens te trekken en alles onder die grens er maar uit te gooien zoals nu gebeurt.

Ik zou het interessant vinden wat de rechtsbijstand daar over te zeggen heeft, maar het staat wel duidelijk vermeld in de algemene voorwaarden.

Wellicht verkeerd Hippozorg in zwaar weer en proberen ze op deze manier een wat gezonder bestand te krijgen. Een laatste strohalm. Als de maatschappij over de kop gaat dan trekt iedereen aan het kortste eind.

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 12:52

uiteindelijk in het gesprek omdat ik zo tekeer bleef gaan tegen die man , dat het onzin was wat hij liep te verkondigen ....paard heeft al dik 6 jaar geen leverproblemen meer en dat de 'hoefbevangenheid' daar al helemaal geen sikkepit mee te maken had....en als hun zulke problemen hadden met die lever van 2007/2008 , waarom daar dan ineens in 2015 over gaan beginnen

wist hij het goed gemaakt ,,,,er zou dan een clausule in de polis komen dat de lever voor dierenartskosten werd uitgesloten .....

jaja .....en dan zeker alles wat hij in de toekomst mankeerd terugspelen via hun dierenarts op de leverproblemen.....
is het paard kreupel ....komt door de 'hoefbevangenheid' die weer door de lever werd veroorzaakt ....
heeft het paard hartklachten ....ja maar het paard heeft al heel zijn leven leverproblemen en daardoor is het hart overbelast

ik ken die geintjes .....me nu naar de mond praten zodat je de 500 euro premie per jaar lekker kan blijven ontvangen , maar als het dan straks puntje bij paaltje komt en ik weer een rekening ga indienen het zo gaan terug leiden dat de lever van 2007/2008 de veroorzaker is .....
want uiteindelijk wat mijn veearts op papier gaat zetten , gaat wel door hun dierenarts geverivieerd worden zei hij erbij ......en tja wie betaald het salaris van die dierenarts bij de hippozorg.....

kan ik beter die 500 euro per jaar in een potje doen ....
want de afgelopen 5 jaar heb ik ook zo goed als niets ingediend en dat was nu dan ook een potje van 2500 euro geweest !!

je wint het toch niet van die gasten .....

ik ben al 8 jaar bij hippozorg verzekerd en in die beginjaren 2006/2007/2008 ...waren ze helemaal niet moeilijk ....... maar ik merkte het al met die rekening van oudejaarsdag 2014 .....heb dik 2 maanden op mijn geld moeten wachten
vroeger had je binnen een week het geld op je rekening onderhand

ik merk het ook al bij de katten en hondenverzekering , dat er de laatste 2 jaar veel veranderd is ....nieuwe regeltjes ....meer % eigen bijdrage bij chronische klachten enz. enz.

verzekeringen worden steeds strenger en er komen steeds meer kleine lettertjes.....

ik ga vanavond gelijk een brief naar hippozorg schrijven dat ze de rest van mijn verzekeringen daar ook mogen canselen .... ik ben helemaal weg daar ....... dikke vinger

ik maak wel een potje ....ben je veel beter af

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:31

zuzu schreef:
ik maak wel een potje ....ben je veel beter af

Ja dat is absoluut waar. Dat is hetzelfde met uitvaartverzekeringen. Ben je ook goedkoper uit als je zelf een potje maakt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 14:50

Ikke, maar daar voor verzeker je je dus.........om de zorg uit handen te laten nemen en eerst maken ze dik winst en nu wordt het wat zwaarder weer en gaan ze lopen zeiken. Daar heb ik een hekel aan.

En degene die gewoon alleen de onderzoeken doen die gedaan moeten worden en niks extra 'omdat hij toch verzekerd is' zijn de dupe hiervan.

Er gaat denk ik nog wel een grote omslag komen in paardenverzekeringen.............daar kan je op wachten.

En over de kop gaan.........doen ze toch wel, let maar op.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 22:20

Dimple schreef:
Ikke, maar daar voor verzeker je je dus.........om de zorg uit handen te laten nemen en eerst maken ze dik winst en nu wordt het wat zwaarder weer en gaan ze lopen zeiken. Daar heb ik een hekel aan.

En degene die gewoon alleen de onderzoeken doen die gedaan moeten worden en niks extra 'omdat hij toch verzekerd is' zijn de dupe hiervan.

Er gaat denk ik nog wel een grote omslag komen in paardenverzekeringen.............daar kan je op wachten.

En over de kop gaan.........doen ze toch wel, let maar op.

Die verzekeraars zijn er helemaal niet om jou zorg uit handen te nemen; die zitten daar om winst te maken. Dat jij het gevoel hebt dat zij de zorg van je overnemen is een goed gebruikte marketingtool, meer niet.....

zuzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:30

ben ik inmiddels ook van overtuigd nu

als ze tegen je gaan zeggen 'u hebt uw paard verzekerd voor 2250 euro en in de laatste 8 jaar heeft u voor ongeveer 3300 euro gedeclareerd , dus dat gaat een beetje de spuigaten uitlopen he'

maar ...... er staat toch duidelijk in de polis dat je voor 2250 euro ziektekosten PER JAAR kan declaren ( in mijn geval dan....) ..... kan ik er iets aan doen dat ik dan een paard heb wat vaker ziek is dan een gemiddeld paard wat in de verzekering zit .....en daar verzeker je je toch voor :+

dus uiteindelijk is het dan zo ....dat je wel elk jaar /elke maand dik premie mag betalen ...en af en toe een dierenartsrekeningetje van een paar honderd euro declareren is nog te doen voor hun ....maar heb je dus een pechpaard , dan word je er klakkeloos uit geknikkerd?

maar dat staat niet in de kleine lettertjes ...... er staat duidelijk dat ik dan voor 2250 euro per jaar mag declareren en kom je dus in een aantal jaren over dat bedrag heen dan gooien ze je eruit , omdat dat niet in verhouding staat tot de waarde van het paard :? ......waar staat dat??

en dan pakken ze andere kleine lettertjes erbij om het op hun manier goed te praten ....en wat wil je ertegen beginnen......

paardenverzekeringen ....pure oplichterij tegenwoordig!!!!!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:47

Afbeelding
3b

Het staat toch echt in de polisvoorwaarden dat ze de verzekering kunnen beëindigen door het schade verloop.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:13

Een bakker verkoopt brood, en een verzekeraar verzekeringen. Dat doen ze allebei niet omdat ze zo graag voor een ander willen zorgen, maar om geld te verdienen. Ik zie ik dit topic dat veel mensen andere verwachtingen hebben van een verzekeraar. Het is een zakelijke overeenkomst, en als het zakelijk niet meer interessant is voor een van beide partijen, dan wordt er aan de overeenkomst een eind gemaakt (als dat volgens de algemene voorwaarden kan).

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:25

Het is wel van de zotte dan jij als verzekeringsnemer 60 (!!) dagen van te voren moet opzeggen en zij maar 14 dagen hanteren.

Een bakker verkoopt brood, maar daar zijn verder geen voorwaarden aan verbonden, dat ligt een stuk simpeler dan een verzekering kiezen/afsluiten. Dat blijkt maar weer.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:32

nou ik ben benieuwd, heb het opgeteld en zit nu op 4870,00 euro
en daar komt van mijn DA nog een flinke van paar 100 bij en afgelopen week de kliniek met tig foto`s echo en onderzoeken.................

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:54

Zo herkenbaar al die verhalen, daarom ook mijn paard niet meer verzekerd, spaarpot is er goed voor. Heb rigoureus de verzekering, toen nog Amev Hippo, opgezegd, ga geen bakken met geld betalen en vervolgens niets vergoed krijgen.

Ze zitten daar om zo veel mogelijk geld te verdienen, niet om weg te brengen. Ze geven niets om je paard, wel om de centen :D .

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:02

somokkele schreef:
Zo herkenbaar al die verhalen, daarom ook mijn paard niet meer verzekerd, spaarpot is er goed voor. Heb rigoureus de verzekering, toen nog Amev Hippo, opgezegd, ga geen bakken met geld betalen en vervolgens niets vergoed krijgen.

Ze zitten daar om zo veel mogelijk geld te verdienen, niet om weg te brengen. Ze geven niets om je paard, wel om de centen :D .

als je paard nooit wat mankeert ben je goedkoper uit zonder verzekering
maar ik heb al jaren pech met mijn paarden en ben nog steeds erg blij verzekerd te zijn :j
ik kom dit jaar met dit paard boven de 5000 euro aan claims in 6 jr uit + dan nog alles wat ik zelf heb moeten betalen....had ik nooit allemaal kunnen laten doen zonder verz
paard was dan waarschijnlijk jaren geleden al ingeslapen :j

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:14

Als mijn paard wel wat mankeert kunnen we dat betalen uit onze spaarpot, ook als er een koliekoperatie of andere dure dingen moeten gebeuren. Die buffer hebben we, onder andere voor het paard, opgebouwd.

Mijn paard mankeert nu idd niets, maar heb ook al de nodige kosten gehad aan melanomen revalidatie etc. Het is niet dat hij nooit iets heeft gehad. Maar, ik ben wel goedkoper uit als met een verzekering. En, wat ik minstens zo belangrijk vind, ik heb zelf zeggenschap over wie waar en wanneer er behandeld wordt. Heb van niemand toestemming nodig.

Daarnaast, als ik dan lees dat je uit de verzekering geflikkerd wordt op het moment dat je boven je premie uitkomt...... Waar verzeker je dan voor, dan kun je toch beter gewoon maandelijks dat bedrag opzij zetten?

Ik ben erg blij Toos paardenverzekeringsloos te zijn :+ . En ik geloof niet dat ik mijn paard zorg onthoudt, verre van dat.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 10:31

dat over de zeggenschap vind ik vreemd, er is nog nooit van de verz uit tegen mij gezegd naar welke arts ik moet gaan met mijn paard
ik heb alleen toestemming gevraagd voor echt grote dure onderzoeken wat ik ook normaal vind.

maar ik lees dat er echte tegenstanders van verz zijn, niet verz dan....maar ik blijf erbij dat het mij sinds 2000 dat ik mijn paard ben gaan verz echt duizenden euro`s gescheeld heeft die ik echt niet in een potje had kunnen hebben.

helaas...heb ik elk jaar het verz bedrag ruimschoots gehaald......
ik ben dus een slechte voor de verz ik kost hun geld!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:47

mirgino schreef:
dat over de zeggenschap vind ik vreemd, er is nog nooit van de verz uit tegen mij gezegd naar welke arts ik moet gaan met mijn paard
ik heb alleen toestemming gevraagd voor echt grote dure onderzoeken wat ik ook normaal vind.

maar ik lees dat er echte tegenstanders van verz zijn, niet verz dan....maar ik blijf erbij dat het mij sinds 2000 dat ik mijn paard ben gaan verz echt duizenden euro`s gescheeld heeft die ik echt niet in een potje had kunnen hebben.

helaas...heb ik elk jaar het verz bedrag ruimschoots gehaald......
ik ben dus een slechte voor de verz ik kost hun geld!

Nee, maar de verzekeraar bepaalt wel of eenbepaalde behandeling wel of niet uitgevoerd mag worden en bijvoorbeeld of je paard wel of niet ingeslapen wordt!

Juist het feit dat er steeds meer mensen komen die constateren dat ze meerdere jaren op rij meer claimen dan ze aan premie betalen, zorgen er samen voor dat de premie intussen 20% van de verzekerde waarde bedraagt! Er komt een moment dat die premie niet meer omhoog kan (en dat moment is ongeveer bij die 20%) dus dan moeten de voorwaarden omlaag en precies dat is wat hier beschreven wordt.........