Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Guess_NH

Re: Opgelicht bij kopen paard in België: herkent iemand dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:06

Mijn paarden konden gewoon nog bereden worden. Echter hadden ze wel een mankement waar rekening mee gehouden moest worden. De een was afgekeurd voor de sport en de andere ataxtie

Ze waren te goed om naar de slacht te gaan vandaar de optie ze te herplaatsen. Ik heb ze met gebrek aangeschaft en was voor mij dus niet dat omdat ze iets mankeerde weg moesten. Echter ging mijn relatie over en raakte ik land en stallen kwijt. Ik had dus geen keus.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:07

Vala schreef:
Precies..sorry maar ik krijg jeuk van al die mensen die oude en mankerende paarden wegdoen. En daarna komen de krokodillentranen. Neem zelf de verantwoording!

Precies ze zelf wel wegdoen, en dan van een ander wel eisen "voor een blijvend tehuis" .

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:11

Pizza een blijvend thuis is anders als een goed thuis.

Ik weet zelf ook dat niemand kan beloven dat het paard voor altijd daar blijft maar je verwacht niet dat iemand je paard door handelt na 2 weken of hem direct naar de slacht brengt. En dan ook nog is verkopen als gezond paard wat hij of zij niet is.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 21:14

KoudbloedKim schreef:
Adres en telefoonnummer staan gewoon op internet. :o

Daar heb je niks aan want ze reageert niet. Bovendien heeft ze meerdere nummers en d'r huis heeft ze halsoverkop verlaten met alle spullen er nog in

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:21

Guess maar het is iets wat je regelmatig tegenkomt in een advertentie, en het goed was ik vergeten (een goed en blijvend tehuis). Ik snap niet dat je zelf verkoopt, en dat je van degene waar het paard naar toe gaat hem nooit meer weg mag doen. Ik vind dat een rare eis. En je komt het niet alleen bij paarden tegen die iets mankeren ook bij "gezonde" paarden lees ik het in advertenties.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:30

Het is niet alleen heel vervelend voor mij maar ook voor de eigenaren voor mij.

Als ze met een verhaal komt voor gezelschap voor haar pony verwacht ik niet dat ze ze naar de slacht brengt. Er waren genoeg mensen geweest die ze wel een goede plek konden bieden en er nog jaaaaren plezier van konden hebben.

En dan heb ik het erover dat deze dame de paarden koopt met voorbedachte rade ze te verkopen. Dat is anders als een paard weer verkopen wegens financiële problemen of geen klik oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:17

pizza64 schreef:
Vala schreef:
Precies..sorry maar ik krijg jeuk van al die mensen die oude en mankerende paarden wegdoen. En daarna komen de krokodillentranen. Neem zelf de verantwoording!

Precies ze zelf wel wegdoen, en dan van een ander wel eisen "voor een blijvend tehuis" .

Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik heb ook mijn afgekeurde paard weggedaan als weidemaatje. Waarom? Ik wilde graag blijven rijden en heb een ander gezond paard gekocht. 2 paarden houden was mij te duur en ik dacht een goede oplossing en goedkope oplossing te hebben, daar ben ik heel eerlijk in. Helaas, niets is minder waar.

Naïef? Zeker weten. Zal mij ook niet meer gebeuren. Gelukkig heb ik hem weer terug kunnenkopen en de verantwoording zelf weer genomen.

Feit blijft dat dergelijke "handelaars" niet eerlijk zijn. En dan met name tegenover het paard. Erg sneu voor deze dieren en ook voor degene die deze paarden kopen. Echter wil ik daarbij opmerken dat als er geen vraag naar dergelijke paarden zou zijn, dan is het werk van dit soort handelaren snel over.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:20

Niemand vraagt naar kapotte paarden, met vraagt goedkope paarden en is daarin erg naïef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:23

Ayasha schreef:
Niemand vraagt naar kapotte paarden, met vraagt goedkope paarden en is daarin erg naïef.

Nee dat klopt helemaal. Mijn paard is bijv verkocht (meerdere malen) als zijnde gezond sportpaard, Z1 met winst en een erg mooi papier erbij toen hij 8 jaar oud was voor 4.500,=. Je kunt als koper dan toch bedenken dat er iets niet in orde is?????

Dat noem ik niet naïef, maar dom. Vooral als je zo'n paard dan niet laat keuren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:30

En ik denk ook niet dat iemand belangeloos een paard aanneemt wat niets meer kan en wat alleen geld kost. Of ben ik dan negatief?

Jaaaaren geleden (om precies te zijn 15 jaar geleden) had ik een oude pony die na 9mnd in mijn bezit ernstige artrose bleek te hebben en met pijnstilling en aangepast beslag nog een prima weideleven kon hebben. Ik heb daarop een zorgboederij benaderd, die zochten een 'tuttel-pony', leek mij een prima combinatie. Toen zij bij hun bezoek vroegen om een zadel heb ik ter plekke besloten dat ik deze pony helemaal niet levend uit handen ging geven. Hij is vervolgens geslacht.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:36

Denk dat het weinig zin heeft om mensen een slecht gevoel te geven waarom ze hun paard hebben weggedaan.
Dit is nu gebeurd en daar kan niets meer aan veranderd worden.

Het belangrijkste is nu dat er geen nieuwe mensen slachtoffer mogen worden.
Probeer de krachten te bundelen.

Met verschillende mensen sta je sterker dan alleen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:38

RebeccaC schreef:
Denk dat het weinig zin heeft om mensen een slecht gevoel te geven waarom ze hun paard hebben weggedaan.
Dit is nu gebeurd en daar kan niets meer aan veranderd worden.

Het belangrijkste is nu dat er geen nieuwe mensen slachtoffer mogen worden.
Probeer de krachten te bundelen.

Met verschillende mensen sta je sterker dan alleen.

Moderatoropmerking:
Daarom nu weer het verzoek om on topic verder te reageren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:53

Quellian schreef:
En ik denk ook niet dat iemand belangeloos een paard aanneemt wat niets meer kan en wat alleen geld kost. Of ben ik dan negatief?

Jaaaaren geleden (om precies te zijn 15 jaar geleden) had ik een oude pony die na 9mnd in mijn bezit ernstige artrose bleek te hebben en met pijnstilling en aangepast beslag nog een prima weideleven kon hebben. Ik heb daarop een zorgboederij benaderd, die zochten een 'tuttel-pony', leek mij een prima combinatie. Toen zij bij hun bezoek vroegen om een zadel heb ik ter plekke besloten dat ik deze pony helemaal niet levend uit handen ging geven. Hij is vervolgens geslacht.

Ik wel!

Wat jij hebt gedaan met je pony is de enige juiste beslissing geweest :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:54

Wat mij overigens wel opvalt is dat er dus veel meer van dit soort handelaren blijken te zijn dan ik dacht.

Als ik het goed begrijp is dit een Nederlandse dame?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:00

Nee zij is Belg . Hij is half Griek, half nederlands

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:04

Oh oke, dan heb ik het verkeerd begrepen. Bedankt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:06

Alberto stegeman aanschrijven?
over opgelicht?

Dit kan je echt misschien wel 2 jaar duren mocht er een recht zaak komen.
Eer dat je al je kosten terug hebt, en of zei ( de oplichtster) wel geld heeft van een kale kip kan je niet plukken.

Heel vervelend allemaal dit.

jansenjap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 11:26

Heel vervelend en helaas ook herkenbaar. Misschien wel handig om van te voren te bekijken wat een recht zaak (inclusief advocaat) kost en of er wat te halen valt, anders heb je nog meer kosten en het is maar de vraag of de tegenpartij dit kan en gaat betalen. Ik heb het zelf ook bij de hand gehad dus weet hoe frustrerend het voelt als je weet dat je in recht staat maar het toch niet krijgt.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:29

CoriienRN schreef:
over opgelicht?

Eer dat je al je kosten terug hebt, en of zei ( de oplichtster) wel geld heeft van een kale kip kan je niet plukken.

Alberto staat enkel voor sensatie maar niet voor oplossingen? ;)

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:30

Doggylover schreef:
CoriienRN schreef:
over opgelicht?

Alberto staat enkel voor sensatie maar niet voor oplossingen? ;)

Dan nog. Dan kent wel iedereen haar naam en komt ze hopelijk ook met haar kop op tv zodat iedereen haar herkent. Dat vind ik tenminste al een stap in de goede richting ipv helemaal niets te doen.

BabFer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:45

Dat vind ik ook Yontheke.

Er is al iets gedeeld op facebook en er zijn nog gedupeerden op de proppen gekomen.
Blijkbaar was ze zeer actief in Limburg (België).

Ik ben zelf geen gedupeerde, maar kan niet tegen zo'n praktijken.
En als zeker niet als dit voorvalt bij een vriendin.

Wat er gebeurd is, kan niet teruggedraaid worden.
Maar misschien kunnen we ze stoppen?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:46

Ik ben 1 van de gedupeerden helaas en heb geen facebook. Ik ken nu 4 mensen die ze opgelicht heeft. Ben benieuwd hoeveel er nog op de proppen komen.

Mijn paard hebben we inderdaad naar Limburg gedaan. Ik kom zelf ook uit België.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:10

Niet geschoten is altijd........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 14:34

CoriienRN schreef:
Niet geschoten is altijd........

Ik spreek even vanuit mijn eigen ervaring, maar tv programma's staan niet echt te springen.

Ik heb destijds geprobeerd om via internet zoveel mogelijk gedupeerden zover te krijgen om dergelijke programma's aan te schrijven, maar tot mijn verbazing zijn er veel gedupeerden ineens niet meer bereid om "alles" te doen om hun geliefde paard terug te krijgen.

Ik heb mij aangemeld bij o.a.
Peter R. de Vries
Opgelicht
De rijdende Rechter (zij reageerden wel, maar de tegenpartij wilde niet meedoen }> )
Alberto Stegeman
Radar
Echter het antwoord dat ik veelal kreeg was dat ze meer aanmeldingen wilden hebben voordat ze er iets mee gaan doen. En helaas ik had zeker 30 gedupeerden, maar er was er maar 1 die net zo fanatiek als ik was.

Verder ga ik mee met jansenjap, ook ik heb een advocaat ingeschakeld, maar uiteindelijk alleen maar meer kosten gehad.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 15:12

[***], is het uiteindelijk wel gelukt? En zou je weer het overdoen? Een advocaat inhuren?