Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Jet schreef:Max66, dat je die entingen zelf in het paspoort zet is niet verkeerd hoor, maar het stickertje van het flesje van de entvloeistof en een handtekening van de dierenarts horen daar wel bij. Nu is dit alleen noodzakelijk als je officiële wedstrijden start, als je dat niet doet zal vermelding wel voldoende zijn.
StalNollie schreef:Maar zo n aantekening kan deze ook veranderd worden. Bedoel stel er staat niet voor consumptie maar je verkoopt je paard en men wil het dier laten slachten voor consumptie wat dan
ik zou zo n paard niet willen kopen eerlijk gezegd
Tommy13 schreef:Een vraag.
Er wordt gecontroleerd in de omgeving of het paspoort wel bij het paard hoort, waardoor het verzoek is gekomen om het paspoort bij het paard op stal achter te laten voor bij een eventuele controle. Hebben jullie hier ervaringen mee? Paspoort kan in de zadelkast achter slot en grendel zitten of bij de pensionhouder.
Monster schreef:Als het paspoort in jouw kast achter slot en grendel ligt, dan kan toch ook niemand hem bekijken?
Zou hem thuis laten, mochten ze komen controleren afspreken dat je dan langs komt met het paspoort.
Ben er altijd huiverig voor om het paspoort af te geven.
R12312 schreef:StalNollie schreef:Maar zo n aantekening kan deze ook veranderd worden. Bedoel stel er staat niet voor consumptie maar je verkoopt je paard en men wil het dier laten slachten voor consumptie wat dan
ik zou zo n paard niet willen kopen eerlijk gezegd
Heel simpel, dat kan niet! Jij weet niet wat het paard aan medicatie heeft gehad voor je het kocht, dus je weet ook niet of het paard geschikt is voor consumptie.
Voor de handel zou dit wel een na denkertje zijn voor mijn eigenlijk.
Nog simpeler, als je het paspoort in je auto hebt liggen, en je auto wordt gestolen, dan krijg ( koop) je een duplicaat. Geen enkel paard met een duplicaat paspoort mag worden geslacht. Zou jij dat paard daarom laten staan?
.