Problemen bij lease

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: Problemen bij lease

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:51

Klinkt alsof het niet helemaal lekker is afgesloten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:57

Jeetje wat een gedoe.
Loopt echt niet lekker allemaal.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:26

Hoe is t nu met t paard ts?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:12

Het ging idd niet zo goed, das het minste wat ik er van kan zeggen.
Toen we toekwamen (mijn tante reed voor me met trailer want mijn vriend kon niet en mijn mama was ook mee) we waren gewoon vriendelijk en ik zei goedendag tegen iedereen. Ze hadden blijkbaar veel mensen uitgenodigd... die dame (pensionklant van daar) die ons de vorige keer toen die DA daar kwam had uitgescholden was er ook...
Moeder van leaser kwam op niet zo vriendelijke toon vragen of we eerst de papieren konden regelen. Dus ik ging met haar mee. Ze had de papieren van BCP in tweevoud afgeprint en ik moest op beide mijn gegevens invullen als nieuwe houder. Zodat het mutatiedoc weer op mijn naam zou komen en haar dochter niet meer verantwoordelijk is. Ze had de enveloppes met postzegel al bij want ze ging het meteen op de post doen. Nouja goed dacht ik, dan hoef ik het niet meer te doen. Dan vroeg ik of mijn merrie haar stamboekpapieren terug mocht hebben, aangezien ze ze nog vast had. Dat mocht, MAAAAAR dan moest ik eerst even een documentje tekenen die ze in tweevoud had opgemaakt. Met 5 stonden ze rond me te roepen dat ik moest tekenen. Stonden heel wat dingen in ivm de blessure die mijn merrie daar opgelopen heeft. Maar ik heb al concentratieproblemen door mijn ziek zijn en doordat hun me zo onder druk zetten kon ik het document echt niet rustig en grondig lezen. Daarbij was alles van papieren al in orde want het contract hadden ze opgezegd en papieren van BCP waren in orde.
Dus zei ik dat ik die papieren niet ging tekenen. Als ze me die papieren nu gisteren ofzo gestuurd had dat ik het eens rustig na kon lezen en dat er niks verkeerd in stond, dan zou ik misschien wel getekend hebben, maar op deze manier nee.
Toen werden ze heel boos (die andere pensionklant begon me ook opnieuw uit te schelden). Dus ik zei heel simpel : Kijk jullie willen mijn merrie zo snel mogelijk weg, dus geef dan ook haar papieren zodat ik haar kan meenemen, als jullie de papieren niet willen geven omdat ik geen papieren teken die ik niet rustig kan nalezen, dan blijft ze maar hier en zorgen jullie er nog 6 maand voor. Toen werd ze razend, gooide de stamboekpapieren op de grond richting mij en riep ze dat ik knol maar moest opladen en heel snel vertrekken.

Ik ging mijn merrie uit haar stal gaan halen, deed haar vooraan transportbandages aan voor de zekerheid, zodat ze haar beentje zeker niet zou kunnen bezeren tijdens het transport. En toen ik er mee richting de trailer stapte kwam leaser naar me toegelopen en eiste ze dat ik het deken van mijn merrie af deed.
Zij hadden haar laten scheren onlangs (zonder dat ik het wist op voorhand) en ze hadden tegen me gezegd dat ik het deken mee mocht doen als ik om haar kwam en dan achteraf maar terug moest geven. Maar nu waren ze dus van gedachten veranderd. En moest ik haar geschoren, zonder deken in de regen op de trailer laden en zo naar huis... ! Ze durfden het er dan nog niet af doen ook, mijn tante heeft het afgedaan terwijl ik haar vast had.

Normaal laadt mijn merrie heel makkelijk, ze stapt gewoon de trailer op, afladen is wel iets moeilijker. Maar nu wou ze de trailer dus absoluut niet op! Het roepen en stress zal haar geen goed gedaan hebben, maar ik kwam er ook achter dat ze haar de vorige keren vervoert hebben in een trailer die door een tractor getrokken werd!!! Logisch dat ze nu schrik had! Uiteindelijk hebben we haar met longe achter haar er op gekregen.

De rit zelf verliep rustig. Bij de stal aangekomen heb ik haar vlug een fleecedekentje opgelegd en dan thuis ben ik gaan zoeken of ik nog een winterdeken voor haar had. Ze heeft nu een Rambodeken aan die iets te groot is, maar beter dan niks voor voorlopig. Ruitershop is morgen dicht, maar iemand in mijn buurt verkocht nog een 400grams deken in haar maat. Dus ga ik die kopen. Is 400gr goed voor een geschoren paard? Ik scheer zelf niet dus heb er geen idee van hoeveel grams ze eigenlijk nodig heeft.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:19

Jeetje kom nu echt even onder de meeleessteen weg.
Wat zijn dit voor afschuwelijke mensen. Werkelijk geen goed woord voor ze over.

Hopelijk is je paard niet de dupe geworden van hun wandaden.

Om even je vraag te beantwoorden over de dekens. Met 300 grams red je met deze temperatuur ook gemakkelijk.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:22

Ik zou even navragen bij de ruitershop welke deken het beste nu is,zeker omdat het nog gaat vriezen.

Wat een ellende zeg....Ik denk dat het paard daar niet goed op ze plek was,ik zou kijken voor volledig onderzoek zonodig hun de rekening sturen,zou er geen vertrouwen meer in hebben na dit...

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:25

Bah dat het allemaal zo naar moet lopen , sterkte ts gelukkig is je paardje weer terug nu eerst ff rust en dan misschien iemand anders zoeken

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:27

Wel alle Jezus nog aan toe !!! Sommige mensen zijn echt harteloos zeg .
Blij dat je meisje weer thuis staat .

meremeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:35

Jeetje wat een nare gang van zaken zo rondom je paard, en dan al helemaal zo laf doen achteraf. Ik vind het maar raar dat ze zogenaamd alles te zeggen willen hebben en alles voor je bepalen maar op hun eigen beloftes terugkomen? In ieder geval sterkte met de blessure van je paard, hopen dat dat goed opknapt en dat het verder goed komt zo!

Is toch te zot voor woorden dat ze zelfs staan te commanderen over een deken maar zelf te beroerd is om hem af te doen, ik vind dat je een hoop geduld hebt met ze, top.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 22:37

Ja ik ben echt geschokt hoe erg mensen kunnen zijn. Voor de lease en in het begin ervan leken het zulke lieve begripvolle mensen! En nu.. :x
Ik bel morgen mijn eigen DA en hoop dat ie zo snel mogelijk kan langskomen, zodat hij haar al eens volledig kan nakijken. Daarna gaan we kijken of het nodig is om naar kliniek te gaan en ik ga ook nog een osteopaat zoeken om eens haar volledig na te kijken.
Bij het halen en opladen ed mankte ze niks, maar ze schijnt het enkel in draf op cirkel op de linkerhand te doen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:40

Tsjongejonge wat een nare mensen. Hopen dat ze nooit weer een paard nemen....

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:46

Jeetje wat een botterikken.
pffffffffff wees blij dat ze weer thuis is, ik zou haar nog geen 5 minuten hebben kunnen laten staan.
En maar hopen dat ze daar geen paard mee nemen.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 23:02

Ze hebben nog een shetland en een c-pony. Die zijn wel van hun, geen leasing.
Hiervoor hadden ze ook een pony gehad die plots mank stond en die hebben ze toen ook weggedaan omdat ze niet voor een pony willen betalen waar ze niet mee kunnen rijden, dat was ook hun eigen pony. Dit heeft moeder van leaser me afgelopen week verteld.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:29

Wat een verschrikkelijke mensen, echt waar walgelijk.
Ik vind het knap dat jij je zo rustig hebt gehouden TS, als mensen op die manier naar mij zouden lopen schreeuwen en doen, dan was ik niet aardig gebleven.
Gelukkig is je meisje nu weer bij je en weg bij dat volk :(:)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:46

Goed dat je niets getekend hebt. Belachelijk om je zo onder druk te zetten. Je kunt het ineens zijn maar beleefdheid is wel het minste. De deken is gewoon sneu voor het paard. :(:)
Maar ze is weer bij je, vanaf nu heb je weer het heft in handen.

warwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 00:57

Wow wat een zielige figuren. Bah bah. Zo ga je toch niet met dieren en andere mensen om..... Ts ik hoop dat het snel beter gaat met je paard .

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 01:20

Dankje voor de lieve reacties en PB's!
Ik heb net gelezen op Facebook dat die dame die me de vorige keer bij de DA uitschold en dat daarstraks opnieuw deed, haar eigen pony sinds deze avond ook plots mank staat! Karma??? En zij maar roepen dat het mank zijn mijn schuld zou zijn, dat het een oude blessure zou zijn. En nu heeft haar pony het ook ;). Wel jammer voor de pony natuurlijk, voor hem hoop ik dat het niks ernstigs is en het vlug beter is.
Laatst bijgewerkt door maaike1994 op 19-01-15 01:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 01:37

ik zou eens gaan informeren met je contract of je geen schadevergoeding kunt verkrijgen voor jouw kosten van de volgende 6 maanden owv hun contractbreuk...

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 01:48

Evi84 daar heb ik aan gedacht, maar ik heb geen zin in een rechtzaak oid :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:58

Wat een achterlijk volk zeg :n

Zit je echt op te wachten in jouw situatie, je zal wel helemaal gesloopt zijn nu :(:)
Staat het paardje nu goed verzorgd of heb je er toch nog best wat zorgen om...?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:15

Jemig... wat een verhaal... vind het wel goed dat je niks getekend hebt. Dat is echt belachelijk, omdat de leasers nu contractbreuk plegen en niet jij.

Jammer he dat je altijd achteraf achter zulke dingen moet komen * pony kreupel dus weg ermee*

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:51

Fijn dat je paard nu thuis is.
Geen stress meer van deze gekke mensen.
Vervelend hoe het allemaal gegaan is.
Hoop dat je paard weer helemaal de oude wordt.
Met geschoren verschilt het echt.
Heeft ze het normaal snel koud?
Sommige staan onder 600 grams en andere onder 300 grams.
Je moet het even aankijken.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:26

Gelukkig staat ze weer thuis, dat is een hoop zorgen minder al snap ik dat het een hoop werk extra oplevert maar hopelijk kun je iemand vinden die haar graag verzorgt onder jou toezicht.

De leasers zijn wel een heel apart volkje al kun je je afvragen of ze onder druk van stalgenoten veel moeilijker zijn gaan doen als ze van zichzelf zijn.
Onder groepsdruk van stalgenoten kunnen mensen heel anders worden.

Al met al ben jij er mooi klaar mee :(:) , pony geblesseerd terug en weer de zorg over haar terwijl je daar juist even vanaf wilde.
Sterkte met alles!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:19

Dit zegt wel heel veel over die mensen.. Pony kapot.. hup weg.. Erg dat er zulke mensen rond lopen en dan denk je een goed plekje voor haar gevonden te hebben.
Over "van een koude kermis thuiskomen" gesproken zeg. Zulke mensen kan je beter kwijt zijn dan rijk zijn. Ik hoop dat je snel iemand kan vinden die jou kan helpen met verzorgen van haar, zodat jij ook aan je eigen herstel kan denken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:47

Maar gewoon dat dier zonder deken naar huis sturen... dat snap ik echt niet. Hoe sneu ben je dan.