mamamier schreef:Nou mijn instructeur had zelf niet eens zijn c rijbewijs. En ben geen r.k wijzer geworden tijdens de les voor mijn examen. Heb niets nieuws geleerd en alleen iets feller gereden tijdens het examen dan dat ik met knol in kar erachter rijd. Dus ja, dat vind ik best zonde van het geld als het niet noodzakelijk is. Ik had geen keus vanwege veranderde (zwaardere) combi maar had liever iets anders gedaan met dat geld.
Misschien een knappe instructeur zoeken? Een die wel weet waar hij over praat en mee bezig is, soms is dat weleens even zoeken maar ze zijn er echt wel.
Ik heb er geen moeite mee als mensen die net hun rijbewijs hebben met aanhanger gaan rijden maar alleen als ze er zelf genoeg vertrouwen in hebben, er zijn erbij die het makkelijk kunnen en er zijn erbij waarvan ik hoop dat ze nooit met trailer op pad gaan dus dat verschilt. Ik ben zelf geen truttige rijder, ook niet met paarden op de wagen. Uiteraard weet ik wel waar ik meer aangepast moet rijden en doe dat dan ook maar als ik mensen weleens met de trailer over de weg zie kruipen dan weet ik ook niet helemaal waar ze mee bezig zijn, dat noem ik meer onzekerheid dan kunde. Ik heb heel veel pony's gehad en er nog nooit 1 gehad die moeilijk te laden was en had ook nooit gezeik als ze op de wagen stonden dus blijkbaar deed ik het wel aardig. Weten waar je je aan moet passen maar ook weten wanneer je wel door kan rijden is heel belangrijk.
Als je meteen na je B doorgaat voor BE zit je nog wel in het lessen en het kijken maar je mist vaak de ervaring in het plannen en vooruit kijken en dat is natuurlijk wel wat ze testen op examen. Het gaat echt niet alleen maar om dat stukje achteruit, bij examen mag je in je bocht achteruit ook nog een keer strekken, goed blijven kijken is heel belangrijk, vooruit is voor sommigen een stuk lastiger.