Onrechtmatig paard vasthouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lady62

Re: Onrechtmatig paard vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:15

Phoe wat een verhaal ik ben er stil van.
Gelukkig komt je paardje terug wat een stress.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 12:27

Hij is thuis, staat op de wei en was reuze blij om mij vooral zijn shetvriendjes te zien .. lieve mensen bedankt voor de lieve pbtjes en wijze woorden

Voor diegene die het nodig vonden om mij te voorzien van ongevraagde adviezen en commentaar , het is makkelijk van achter een scherm zonder de emotie te bedenken wat iemand moet of zal doen, echter als jijzelf erin zit dan word het toch anders en zijn er altijd meerdere factoren waar rekening mee gehouden moet worden..

Maar goed de grootste stressfactor is weg en mijn kanjer staat weer thuis ,

Nu nog in het ziekenhuis terecht zien te komen en proberen te genieten van mijn vent

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 12:31

Cayenne schreef:
Hoe het ook in elkaar zit. Het lijkt me handig dat er professionele hulp komt voor TS. Dit verhaal gaat natuurlijk nog gewoon verder zolang ze in de buurt van haar moeder woont.

Die proffesionele hulp is zeker aanwezig,

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:31

Gelukkig eind goed al goed.
Heel veel sterkte hoor ik hoop dat uiteindelijk alles op zijn pootjes terecht komt voor je.
Beterschap :(:)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:41

Wat fijn dat hij weer terug is, super hoor +:)+

De wat narrige opmerkingen over "ongevraagd adviezen" zijn wel een beetje jammer, ik zag eigenlijk geen nare posten, alleen maar mensen die de tijd en moeite hebben genomen omdat ze je wilden helpen om de situatie wat anders te bekijken.... -O-

Maargoed, je hebt gedaan wat nodig was en het paardje is gewoon keurig snel terug gebracht dus prima, lekker loslaten dit en concentreren op de toekomst :)

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 12:46

Stille meelezer hier:
Ik snap opzich wel dat TS het nare opmerkingen vind: Als jij in een verschrikkelijke situatie zit en er zijn mensen die commentaar geven op jouw situatie terwijl zij momenteel niet ervaren wat jij ervaart, kan dat best naar voelen.
:(
Maar supertof dat je je paardje weer hebt TS :)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:00

Stank voor dank maak je geen vrienden mee . Sterkte nog met alles en fijn dat de zaak met de stal afgewerkt is .

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:27

Ik heb mee gelezen en ik denk dat dit alles veel simpeler was als je denkt.

De beste man heeft gewoon rare verhalen gehoord en zag vervolgens geen geld waardoor die zichzelf gewoon veilig heeft gesteld op zijn manier.

Nu er betaald is kwam die onmiddelijk je paard brengen.

Ik zou zelf internetbankieren aanvragen is zo geregeld. Kan je zelf betalen weet je hoe lang het duurt en kan je altijd een printje maken als betalingsbewijs.

Ben blij voor je dat je nu rust hebt en jou grote liefde weer lekker bij jou in de wei staat. Ik neem aan dat de man zijn werk heeft gedaan en het paard helemaal in orde is?

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:41

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 13:43

FuegoJoy schreef:
Voor diegene die het nodig vonden om mij te voorzien van ongevraagde adviezen en commentaar , het is makkelijk van achter een scherm zonder de emotie te bedenken wat iemand moet of zal doen, echter als jijzelf erin zit dan word het toch anders en zijn er altijd meerdere factoren waar rekening mee gehouden moet worden..

Fijn dat hij thuis is, maar je springt nu wel heel erg in de slachtofferrol. Ik heb hier helemaal geen vervelende posts gezien, alleen maar mensen die met je meedenken of de situatie niet helemaal begrepen, wat logisch is gezien je eigen voorgaande onduidelijke posts. Een beetje respect van jouw kant mag natuurlijk ook wel :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:03

Cayenne schreef:
FuegoJoy schreef:

Fijn dat hij thuis is, maar je springt nu wel heel erg in de slachtofferrol. Ik heb hier helemaal geen vervelende posts gezien, alleen maar mensen die met je meedenken of de situatie niet helemaal begrepen, wat logisch is gezien je eigen voorgaande onduidelijke posts. Een beetje respect van jouw kant mag natuurlijk ook wel :)

Inderdaad, ik besef heel goed wat een dementerende kan uithalen maar zo dement is je moeder blijkbaar nog niet anders had ze wel vergeten waar je paard stond, dit kan ze ook alleen weten omdat jij het verteld hebt. Ik bedoel de goedbedoelde adviezen niet om je af te zeiken , dat maak jij er van. Maar misschien, ondanks je huidige mentale gesteldheid en de hulp die blijkbaar aanwezig is, kan het een optie zijn om je eigen aandeel in deze hele toestand ook goed te overdenken.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:12

Als je iets schrijft of zegt vanuit emotie dan komen sommige dingen gewoon anders over dan hoe men het bedoelt....
Aangezien ik me kan voorstellen dat je beetje in paniek raakt als iemand je paard heeft en niet wilt terug geven vind ik dat alleen maar begrijpelijk....

Misschien het gewoon loslaten en blij zijn dat iemand z'n paardje weer terug heeft. De rest is namelijk achteraf en is niet te veranderen....en de punten zijn meerdere malen duidelijk gemaakt.

En begrip voor meneer de vasthouder heb ik ook totaal niet..... okey zulke "verhalen"zijn natuurlijk nooit fijn om te horen maar in mijn ogen had hij dat ten alle tijden met de eigenaar moeten bespreken.

Heel fijn dat het paard weer thuis is TS en hopelijk vind je snel een nieuw onderkomen om je droom opnieuw op te starten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:31

Net als het voor jou moeilijk is om jouw verhaal duidelijk op te schrijven, is het voor ons moeilijk om te schrijven wat we eigenlijk willen zeggen. Geschreven tekst komt al gauw anders over dan bedoelt. Jammer dat jij dat dan als negatief ervaart. Het is voor ons inderdaad moeilijk voor te stellen in wat voor ellende jij verkeerd maar we proberen ons in te leven en jou de gevraagde hart onder de riem te geven. Daarnaast geven sommige van ons inderdaad ongevraagd advies, waarschijnlijk omdat we allemaal wel weten dat we niet altijd handig reageren op stress situaties en je willen behoeden voor acties die de situatie alleen maar erger maken. Niet echt aardig om dan zo te reageren. Maar goed, ik ben in ieder geval blij dat je je paard weer terug hebt en hoop dat je je leven snel weer de rit hebt. Succes.

klaasjetol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:09

Hallo allemaal
Ik wil hier toch even op reageren als de andere kant van het verhaal.
Ten eerste even uit de wereld helpen dat de hengst in een hok stond opgesloten.
Ten 1 doet het revalidatie centrum geen revalidatie paarden in de wei , ze staan er niet voor niks ter revalidatie.
De hengst zwom elke dag en ging 2 x per dag in de stapmolen. Werd zelf zo nu en dan gelongeerd
Paard kwam stokkreupel en gestressed binnen , ging goed en opgeknapt en veel rustiger weer weg.
Nu dat uit de wereld is het hele verhaal van "onrechtmatig vasthouden" mvr had na meerdere verzoeken niet betaald. En de afspraak was al vanaf het begin en dat geld voor iedereen eerst betalen dan je paarden halen, in de winkel kun je immers ook niet zomaar wat meenemen.
Mvr werd steeds bozer en begon te dreigen
Is op een gegeven moment haar paard komen halen. Heeft een enorme heisa gemaakt en gezegd dat ze mishandeld werd. Politie kwam met toeters en bellen maar had al gauw door dat mvr mentaal er door heen zat. Gaf ook het revalidatie centum gelijk en nam mvr mee
Het revalidatie centrum is zo aardig om geen aangifte te doen tegen mvr.
Mvr had vanmorgen de rekening betaald en daarna is ook gelijk haat geliefde hengst , gepoetst en al bij haar thuis afgeleverd
Het hele verhaal van de dementeerende moeder is ook niet waar
De moeder heeft In dit hele verhaal de hele tijd de hand boven haar dochter gehouden en was zeer professioneel en aardig.
Dus ZEKER niet dement. En aangezien ze ook al aan de telefoon tegen 112 had gelogen over mishandeling op t revalidatie centrum lijkt me dit dus ook niet waar
Nu dit allemaal uit de wereld is is het natuurlijk aan de bokkers wie je gelooft , mij maakt t niet uit. Maar aan de reacties te zien dan weet ik genoeg
Ik hoop dat mvr professionele hulp krijgt en dan ze het goed maakt met haar moeder

klaasjetol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:23

Het is erg jammer dat het allemaal zo moet. Als mvr had betaald was er geen probleem geweest en als er een probleem bij de bank was ook niet. Ze kon dit echter niet aantonen. Als mvr niet zo'n drama had gemaakt was t allemaal heel anders gelopen. Jammer dat t allemaal open en bloot op internet moet. Maar mvr zet zichzelf voor schut. Wil graag een beetje aandacht

klaasjetol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:33

Ik ben trouwens stagaire op dit revalidatie centrum vandaar dat ik alles van dicht bij heb meegemaakt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:35

Ik geloof de versie van klaasjetol meer als die van TS eerlijk gezegd.....

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:40

Wel vreemd dat klaasjetol zich net heeft geregistreerd..

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:41

Ieder verhaal heeft twee kanten met twee belevenissen en ik vind voor beide erg vervelend.. Snap best dat TS er kapot van is geweest en ik begrijp ook het revalidatiecentrum aangezien zij gewoon zakelijk gehandeld hebben. Moeilijk dit, maar het lijkt me niet handig als mensen gaan reageren met welke 'kant' er gekozen word aangezien dit topic daar niet voor bedoeld is.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:41

M_aaike schreef:
Wel vreemd dat klaasjetol zich net heeft geregistreerd..

Vind je het gek???
Dit bedrijf wordt volledig in de zeik gezet door TS....

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:42

manie schreef:
Ik geloof de versie van klaasjetol meer als die van TS eerlijk gezegd.....

Nou, zo denk ik er ook over.... Wat een dramaverhaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:46

@klaasjetol, allereerst wil ik mijn excuses maken. Ik heb in een eerdere reactie gezegd dat ik het niet netjes vond dat de mijnheer van de kliniek afging op het verhaal van haar moeder en haar niet de kans gaf haar kant van het verhaal te doen. Na jouw uitleg besef im dat ook ik, en vele met mij, afgingen op alleen het verhaal van ts en niet de andere kant van het verhaal wisten. Helaas is al vaker gebleken op bokt dat sommige mensen zo overtuigend kunnen zijn dat je ze gewoon gelooft, vooral als ze dan ook nog hun moeder er zo bij betrekken. Helaas ben ik vaak nog te goed van vertrouwen en aan de andere kant wordt maar weer bevestigd dat je tegenwoordig niemand meer kan vertrouwen. Bedankt voor je uitleg.

klaasjetol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:49

Sorry , klaasjetol haar oude bokt profiel was niet meer beschikbaar vandaar een nieuwe. Snap niet dat dat een probleem is :p ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken. Ik wil ook TS niet zwart maken is niet mijn bedoeling hoor.
En voel jullie zeker niet schuldig als je hebt gereageerd met reacties over t revalidatie centrum. Snap volkomen hoe verwarrend het is

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:50

Nou, zoals ts reageerde hier in het topic, had ik al mijn twijfels... Lijkt me dat ts hulp moet gaan zoeken, want als je zo in het leven staat, lijkt me erg zwaar...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 18:53

Ik vraag me dan alleen af waarom TS wel de bank, plaats en naam van de persoon die daar werkt kan en durft noemen die haar in het gelijk stelt dat dit allemaal een fout is van de bank?