Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Paard gekocht onder valse voorwendselen !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:47

Net als jij dus.
Tsja, misschien heeft hij haar wel aan het lopen gekregen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:48

Omg wat een gedoe :oo
Dus het is nu weer wachten tot ze bij hem ook weer de tent afbreekt...?
Jammer eigenlijk dat de vorige handelsstal hun handen eraf heeft getrokken...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:48

Sommige handelaren gaan over lijken, helaas. Wat goed dat je aangifte bij de politie hebt gedaan en deze handelaar die haar nu heeft??? Ik hoop dat hij met naam en toenaam bekend word. Grof schandaal, een handelaar die een goede naam te verliezen heeft laat zo'n paard direct hemelen, een slechte handelaar doet het dus op deze manier.
Dat de handelsstal waar het dier hiervoor stond haar teruggedaan heeft is jammer, ook hij had de keuze kunnen maken om haar af te maken.

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 11:50

jammer dat het zo moet lopen paard is toch flink de dupe. ikhoop dat de handelaar een helder moment krijgt al ben ik der bang voor als zo lees

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:14

Ik weet niet of je het durft, maar ik zou toch graag weten welke handelaar het gore lef had om jou te bedreigen.

Over een klein jaartje ga ik op zoek naar een paard en ik wil graag weten waar ik NIET moet zijn.

EDIT; oh, wacht een googletje op plaatsnaam is volgens mij al voldoende.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:30

Waar ze nu staat is geloof ik niet het meest betrouwbare adres...

Wel fijn dat de vorige handelaar (ben even de naam kwijt) dit zo gedaan heeft! Ik vind dat een erg fijne stal! Heb er meer goede verhalen over gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:33

Cayenne schreef:
Caira schreef:
Hoeveel van dit soort topics moeten er nog op bokt verschijnen voordat mensen beseffen dat je niet af kunt gaan op blauwe ogen...

Maar hetzelfde geldt voor mensen die hun paard met contract verkopen. Negen van de tien keer is dat gewoon niet rechtsgeldig.

Een contract is altijd rechtsgeldig, mits het voldoet aan de zaken die in de wet staan. Wat een onzin weer.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:37

Er zitten best veel handelaren in Hellendoorn, dus ik zou niet gelijk gaan googlen. De kans dat je de verkeerde door de mangel haalt is aanwezig :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:54

Rowdine schreef:
Een contract is altijd rechtsgeldig, mits het voldoet aan de zaken die in de wet staan. Wat een onzin weer.

en over jouw 'mits' heb ik het dus :+ Je moest eens weten hoevaak het op dat stukje misgaat.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:55

R12312 schreef:
Er zitten best veel handelaren in Hellendoorn, dus ik zou niet gelijk gaan googlen. De kans dat je de verkeerde door de mangel haalt is aanwezig :D

Ja, dat besef ik me daarom noem ik maar geen namen.

Dus ik hoop dat TS alsnog wilt zeggen om wie het gaat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:56

Erg jammer dit en dat het nu over de rug van het paard gaat,erg jammer dat mensen elkaar nog steeds moeten bedriegen en beliegen.alles draait om geld ts sterkte.en laat je zeker niet bedreigen door deze gast.nog vraagje zou het geen goed koets paard kunnen zijn?

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 13:36

Ayasha schreef:
Net als jij dus.

Dit valt zeker onder je "nutteloze off-topic discussie" die jezelf start!
Negatief commentaar geven is tien keer makkelijker en sneller, zegt meer iets over jou dan mij!

D.B.A.A.

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 13:38

Amaris schreef:
Ik weet niet of je het durft, maar ik zou toch graag weten welke handelaar het gore lef had om jou te bedreigen.

Over een klein jaartje ga ik op zoek naar een paard en ik wil graag weten waar ik NIET moet zijn.

EDIT; oh, wacht een googletje op plaatsnaam is volgens mij al voldoende.

srsW

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:42

Zweepje schreef:
D.B.A.A.
:=

Jammer dat je in deze situatie zit TS en dat je er op deze manier achter moet komen hoe onbetrouwbaar mensen kunnen zijn....
Hoop dat het voor het paardje uiteindelijk goed gaat aflopen en dat jij het met een geruster hart kunt afsluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:55

DBAA? :P

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:55

Don't Be An Asshole ;)

Zweepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 14:03

Mandarijn12 schreef:
Don't Be An Asshole ;)

:j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:15

Zweepje schreef:
Ayasha schreef:
Net als jij dus.

Dit valt zeker onder je "nutteloze off-topic discussie" die jezelf start!
Negatief commentaar geven is tien keer makkelijker en sneller, zegt meer iets over jou dan mij!

D.B.A.A.

Nee jouw respons echter wel, en ik maar denken dat het duidelijk zou zijn door het in het nederlands te zetten. Blijkbaar niet.

However; je kan nu wel af geven op die handelaren maar je weet haar staan, weet dat ze te koop is, toch koop je haar niet terug om er zelf een eind aan te maken. Dat jij haar goedkoper verkocht hebt is jammer, leergeld.
Maar imo doe je er wat aan of stop je met erover te zeuren. Als het je echt ZO aan het hart ging, dan zou je zelf actie ondernomen hebben. Andere actie dan in een topic slecht spreken over mensen die in feite niets anders doen dan jij gedaan hebt.

wat wil je horen? Aaahhhh Arme zweepje, koetchie,koetchie, goe! STOUTE handelaar! Foei! ?

Wat je verder van mij of mijn reacties vindt kan me aan mijn derrière oxideren. :+

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:27

Niemand gaat dat paard laten hemelen, want dat kost diegene geld. Totdat er straks iemand mee verongelukt. Of invalide raakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:29

Zweepje schreef:
Mandarijn12 schreef:
Don't Be An Asshole ;)

:j
Ooh serieus!! Ik zat al te googelen op welke afkorting dat was van de naam van die handelaar. _O-

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:30

Zo zie je maar weer dat je blind staren op een goed papier gevaarlijk kan zijn.
Ik zie vaak op bokt dat het verboden zou moeten worden om paarden zonder een goed papier te fokken , en dat de mensen die gewoon eens een veulen bij hun lieve merrie willen fokken eigenlijk "gek"zijn.
Zonder dit goede papier was de lijdensweg van dit paard al lang tot een einde gekomen.
Naar het paard zelf word niet meer gekeken alleen maar naar de namen die op een papier staan lijkt het wel.
TS ik vind dat jij je best hebt gedaan..goed dat je mensen hebt gewaarschuwd voor dit dier..meer kun je denk ik niet doen.
Dat de wereld verziekt is door geld daar kun jij ook niks aan doen..voor jou was geld duidelijk niet het belangrijkste.
Ja misschien had je kunnen weten dat het zo zou lopen met een paard met een dergelijk papier...maar daar heb je nu niks meer aan..helaas.
Het gebeurd je vast geen tweede keer.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:33

vopo914 schreef:
Zo zie je maar weer dat je blind staren op een goed papier gevaarlijk kan zijn.
Ik zie vaak op bokt dat het verboden zou moeten worden om paarden zonder een goed papier te fokken , en dat de mensen die gewoon eens een veulen bij hun lieve merrie willen fokken eigenlijk "gek"zijn.
Zonder dit goede papier was de lijdensweg van dit paard al lang tot een einde gekomen.
Naar het paard zelf word niet meer gekeken alleen maar naar de namen die op een papier staan lijkt het wel.
TS ik vind dat jij je best hebt gedaan..goed dat je mensen hebt gewaarschuwd voor dit dier..meer kun je denk ik niet doen.
Dat de wereld verziekt is door geld daar kun jij ook niks aan doen..voor jou was geld duidelijk niet het belangrijkste.
Ja misschien had je kunnen weten dat het zo zou lopen met een paard met een dergelijk papier...maar daar heb je nu niks meer aan..helaas.
Het gebeurd je vast geen tweede keer.

Om heel eerlijk te zijn kan ik nou niet zeggen dat ik het papier van deze merrie zo interessant vind. Op horsetelex is de moederlijn niet te vinden. Beetje prestatielijntje vind je daar op.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:36

Nou, vind dit een hele andere kwestie als mensen, die hun paard weggeven als gezelschapspaard , en er daarna achter zijn gekomen, dat ie de handel in is gegaan.
Ts heeft m aan iemand verkocht, met vermelding van t hele verhaal erbij. En is ernu bij bbetrokken. ...zat mensen, die na verkoop geen idee hebben waar t beest is, en of het er goed mee gaat. Iets met: wat niet weet, wat niet deert...
Lekker volk zeg, die handelaar, die haar nu in N bezit heeft.
Koudbloedkim: dat deed ik ook :')

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:42

Zweepje schreef:
Ik heb idd wat gehoord, de handelsstal waar ze stond heeft haar de volgende dag teruggebracht naar de handelsstal waar hij haar heeft gekocht, ondanks dat hij er een koper voor had en haar de dag ervoor nog röntgenologisch had laten keuren.
De Handelsstal waar ze nu staat, heeft mij ook gebeld maar met een iets andere toonstrekking, of ik dit verhaal van Bokt af wilde halen, zo niet dan zou hij wel even langskomen... Ik heb gezegd dat hij ten alle tijde welkom is op mijn huisadres! Maar die gast zou dan niet alleen komen.... "ik zeg....dat riekt naar bedreiging"!!!
Ik heb hier melding van gedaan bij de politie omdat ik ze toch even op de hoogte wilde brengen dat er misschien een heel raar feestje bij mij gevierd gaat worden.
Ik heb hem daarna nog een sms gestuurd want hij beweerd bij hoog en laag dat er niks met haar aan de hand is. Ik heb aangegeven om bij hem over 2 a 3 weken langs te komen in Hellendoorn! Echter gaf hij gelijk aan dat ze inmiddels in Duitsland staat..... en dat hij haar zelf nu gaat uitbrengen in de sport.
Ik geloof hier geen ene ruk van natuurlijk, NL is nu blijkbaar te heet onder zijn voeten!
Als hij mij gewoon had gebeld, met joh we zijn echt goed met haar bezig en we komen stapje bij stap je verder..... wat is er allemaal met haar gebeurd, maar daar werd niet naar gevraagd, ondanks dat ik al weet dat ook hij haar niet goed gaat krijgen. Dus ook hij gaat voorbij aan het dier...

Dit is zeker geen fijne handelaar!!!!
En hij gaat inderdaad echt niet zelf met het beestje bezig!!
Als hij nu in duitsland staat bij wie ik denk dat ie staat dan kan dit wel eens heel verkeerd aflopen...
Kun je haar niet terugkopen en opnieuw zelf een adresje zoeken?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:42

Ik lees al een tijdje mee en vraag me af wat je nu eigenlijk wilt bereiken.

Had je dit voor ogen en is het erg dat dit gebeurd is? Ja. Had je dit in moeten calculeren? Ja. Maar de enige die hier een einde aan kan maken ben jij. Een handelsstal zal haar verkopen, het paard is op dit moment niets meer dan een product voor hen. Zij hebben er voor betaald en zullen het tegen een hoger bedrag weer van de hand willen doen. Het is maar net wat de gek ervoor wil geven en als die gek het er niet mee kan worden dan gaat ze weer terug de handel in. Effectief zal zij in dit cirkeltje blijven hangen, een handelsstal zal een paard veel eerder terug moeten nemen dan een particulier.

Dus, wat wil je bereiken. Wil je dat ze de handel uitgaat, dan zul je haar zelf moeten kopen en doen met haar wat in jouw ogen het beste is. Tot die tijd is zij handelswaar en zal zij van hand op hand gaan. De ene handelaar kan er niets mee en zal haar overdoen naar de volgende (wat nu ook is gebeurd, paard geeft stal een probleem, dus gaat ze naar de vorige/volgende stal. En hoe graag je het zou willen, je kunt daar niets aan veranderen.