ikke schreef:Tendance schreef:Maar in dit item ging het om wat je zou geven voor een paard, dat voldoet aan bepaalde kenmerken.
Ik snap het felle karakter van de reacties van Ikke niet helemaal.
Er is niemand die zegt, dat je voor minder geld heen goed paard kan krijgen.
Vanwaar zo verhit?
Laat ik het dan omdraaien: het oog van de meester herkend de kwaliteit, niet het prijskaartje.
Wat je voor een paard geeft is volstrekt niet relevant zolang de koper maar van mening is dat de gevraagde prijs in verhouding tot het geboden paard is.
Er reden ruiters op (ex)manegepaarden mee op internationaal (spring)niveau.
Er zijn hele matige paarden opeens razend populair geworden, enkel omdat een ruiter zich ermee in de kijkerd reed.
Er hebben mensen veel geld betaald voor een, op papier, goed paard maar liepen daar volledig mee vast, tot staatsgevaarlijk aan toe! (datzelfde paard is nu mijn oogappeltje en een schatje om mee te rijden)
Welk paard heeft het meeste gekost?
Maar dat is de vraag toch niet in dit topic?! Het komt er op neer, dat de ts eigenlijk wil weten wat wij voor welk paard neer zouden leggen.
Iedereen weet dat een paard soms beter of slechter uit de verf kan komen en dat geluk (onder leiding van goed rijden) bestaat en dat pech hebben of niet de juiste combinatie zijn voor problemen kan zorgen.
Maar om nu het idee te wekken, dat meerdere van de huidige toppaarden, manegepaard geweest is, dat is onzin.
Ik denk persoonlijk dat er op het WK dressuur en springen geen één tussen liep.
Gewoonweg al omdat de karakters van deze paarden niet geschikt zouden zijn voor een manegepaard.
Waar ik het wel met je eens ben is dat een goed paard ook voor minder geld te krijgen is.
Zoekt en gij zult vinden.
nou heb ik dan geluk.....
of toch niet het beest is in het verleden verpest door zo een wannabee anky, en weigert maar iets te doen in de bak met een ruiter op zijn rug en bit in zijn mond.
t doelde meer op dat als een paard goed kan bewegen dat je dan weet dat het een belofte voor de toekomst is (als de rest dan ook een beetje mee werkt
)
(Mij maak je blijer met een shetje