Probleem na verkoop hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 20:06

Chubby schreef:
Mijn paard bepaalt absoluut niet alles,maar mag best aangeven dat het voor haar mentaal te veel is. Ik kan daar ook rekening mee houden toch, wanneer ik besluit dat haar leven op de kop gezet wordt?

Helemaal mee eens hoor. Ik pik ook zeer zeker niet alles van mijn paard maar ik kan me wel degelijk in een paard verplaatsen en als ervaring leert dat ik er naast lig als ik te vroeg te veel wil, dan zou ik voor mijn eigen lijfbehoud naar het dier luisteren en niet mijn zin doordrukken.

BootsScoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:13

[quote

Het moet niet gekker worden dat je merrie alles maar bepaald, dan heb je weinig leiderschap in je.[/quote]

Tussen leiderschap cq partnership en een paard domweg domineren en niet kijken naar zijn behoefte op dat moment zit een wereld van verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:19

safina schreef:
Er is nog wel iets wat ik niet helemaal begrijp...

In het contract staat:

DeMolenhoek schreef:
The Seller hereby warrants that they are the legal owner of the Horse and has the right to sell the Horse.

En je zegt verderop erover:

DeMolenhoek schreef:
Ik heb de hele verkoop geregeld en ben helaas nog altijd de contact persoon. Vorige eigenaar heeft eigenlijk niets met de verkoop te maken gehad.

DeMolenhoek schreef:
Ik was tussenpersoon. Geld is mooi overgeschreven naar de eigenares bij thuis komst. Geronimo was dus niet van mij :)

Als je eigenaar niets met de verkoop te maken heeft gehad, heb jij dan dat contract getekend, waarmee je aangeeft de eigenaar te zijn?

De eigenaar is uiteraard akkoord gegaan met de verkoop en het nodige is daarvoor geregeld. Het is allemaal wettelijk gegaan. Contract is ook opgesteld in haar naam. Ik heb meegetekend daar het leasecontract nog niet ten einde was. Hiermee gaf ik ook direct mijn akkoord dat ik op de hoogte was en het op een correcte manier is stopgezet.

Mensen, kunnen jullie deze discussie ergens anders voeren? Ik vroeg tips, die heb ik ook gehad. De laatste pagina's is het echter meer een discussie over wat jullie paarden doen dan wat ik moet doen in deze situatie.

Ondertussen is het ook al 'opgelost', imo heb ik mij volledig terug getrokken en gezegd geen verantwoordelijkheid te dragen.

lady62

Re: Probleem na verkoop hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 08:19

TS je hebt groot gelijk in principe kun je er ook niets mee.
De eigenaren moeten dit zelf uitzoeken je hebt netjes bemiddelt en het paard ook nog het hele eind weggebracht dus je hebt als bemiddelaar je werk gedaan.

Ik verbaas me na al die jaren nog steeds wat een rare wereld het is alsof je een pak suiker aanschaft maar goed dan hadden ze maar geen hengst moeten aanschaffen en bij een merrie hadden ze trouwens het zelfde probleem kunnen hebben dus normaal paardengedrag een kwestie van het paard de tijd geven om te wennen het is geen machine.

Misschien is de klik er ook wel niet er zijn hele gevoelige paarden bij die niet iedereen accepteren of de andere paarden niet zien zitten het is gissen maar wel hun probleem.

Wat moet TS dan doen het paard terug nemen en uit haar eigen zak betalen kom op zeg?