Aanmaning voor dagvaarding

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:47

Vervelende situatie. Omdat ze niet reageren ook in je mail de dierenarts cc en ook een cc koppelen naar bv je vader of moeder of juridisch loket zodat je kan bewijzen dat de mail daadwerkelijk verzonden is en dus ook wordt afgeleverd.
Mail is rechtsgeldig. Tevens zal ik ook alle mail aangetekend per post sturen naar zowel de dierenarts als incassobureau.

Dan is de bal bij het incassobureau, laat ze je maar voor het gerecht dagen, zij blijven uit van reactie nu.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:27

M_i_R schreef:
Dat is de grap dus: dat hoeft NIET per aangetekende post of Track&trace. Een deugdelijke verzendadministratie is voldoende.

Het is toch spijtig dat Bokt zo ongelofelijk hardleers kan zijn. Ik geef het op en ga weer verder met mijn werk. TS succes en laat je niks wijs maken, bij vragen kan je het beste even langsgaan bij het JL. Voor korte vragen staat mijn PB-box open :)

Buiten dit heeft de TS contact gehad met het incassobedrijf, zowel telefonisch als per email.
registratie van deze zaken is juist de kracht van een incassobedrijf bij de rechter.

Maar hier op Bokt, zien ze graag het licht, onschuldig dus vooral niets doen.
kreten als wie eist bewijst en vooral niet betalen en niet op reageren vieren de boventoon.

In mijn ogen is het noodzakelijk dat TS een klacht indient bij de DA, met een kopie naar het incassobureau.
Zolang de DA de klacht niet behandeld kan ze wachten, maar als de DA de klacht afwijst heeft ze toch een probleem, zeker naarmate ze langer wacht met een brief.

Juist de zaken als dat de eigenaar een deel heeft betaald en het bewuste telefoongesprek zijn in haar voordeel. Dit zijn belangrijke argumenten om de DA-praktijk te manen om de rekening in te trekken, en alle incasso procedures te stoppen. Alle andere zaken, minderjarig, verkeerde datum zijn pas voor een gerecht van belang, niet voor de incasso procedure.

sneeuwpop

Re: Aanmaning voor dagvaarding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:34

Bij een ander topic was er een garagebedrijf die de rekeningnaam had veranderd. Gelukkig had die persoon de originele rekening (van haar exman) nog wel......
Niks doen lijkt mij ook niet verstandig...maar ik heb er ook geen verstand van. Ik zou wel aankloppen bij de D. A. .

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 07:25

Allereerst bellen met de dierenarts en vragen hoe of wat er nu precies aan de hand is en of ze de rekening wel via dit incassobureau hebben laten innen.
Regel gewoon met de dierenartsen praktijk dat dit niet jou rekening is.
Daarna bellen met het incassobureau en leg het verhaal uit ga in ieder geval niet achterover zitten als het mee zit is het allemaal zo opgelost.

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:56

TS: Ik ben benieuwd hoe de zaken er nu voor staan, Update?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 16:59

TS is permanent geband! :?

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:02

TS had een nieuw account aangemaakt voor dit topic omdat ze niet meer op haar oude account kon. Dat account werkt inmiddels weer, waardoor het nieuwe account geblokkeerd is. In dit topic heeft ze ook al gereageerd met haar oude account ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 17:07

Ooh gelukkig, ik was al benieuwd hoe het af zou lopen. :j

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:02

UPDATE

Helemaal niks meer gehoord... ze zullen het wel geregeld hebben met de oude eigenaar. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:10

Misschien een tip voor als je toch bewijs nodig hebt van wanneer jij het paard gekocht hebt, bekijk je bank-gegevens wanneer je betaald hebt/ geld hebt gepint om haar te betalen. Ook kan je bokt-geschiedenis of andere geschiedenis wellicht een handje helpen? Dat je in je blije bui hebt gedeeld dat ze vanaf ''nu'' officieel van jou is?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:16

Ik zou toch nog even voor de zekerheid contact opnemen met de DA. Dan weet je zeker dat het afgelopen is