Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Re: Verzekeringen, eerlijkheid word altijd gestraft!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:35

Euh er werd niet op TS afgereden, alleen lawaai gemaakt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:36

Nee sorry, je hoort een paard gewoon onder controle te hebben wat de situatie ook is. Het is zeker niet goed wat die kerels deden, maar die zagen de lol ervan in. Alcohol hè...

Daarbij was ik er langs gereden en was er niet op gaan staan wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:43

Nougoed, ze reden gewoon lekker door en kwamen met de kar nog is richting ons gereden.
Mijn paard probeert uit angst nog weg te vluchten door achteruit te stappen en BAM , we belanden tegen een geparkeerde auto.

Ik maakte hier en verderop in het topic er uit op dat ze wel degelijk op TS zijn afgereden...

Tja aan de andere andere kant.. Openbaar dronkenschap is verboden dus zijn de jongens zelfs strafbaar als ze zich in het verkeer bevinden :=

Ik snap best dat je een paard onder controle moet hebben maar het is en blijft een vluchtdier en er zijn situaties dat zo'n dier toch zn oerinstict boven haalt.

Mijn paard had ik altijd onder controle was altijd super mak maar de dag dat die scooters vol op ons afkwamen toen was het wel paniek. En in zo'n geval vind ik dat het paard niet eens ongelijk heeft.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:50

Volgens mij staat de makheid van een paard hier helemaal niet ter discussie. Een paard wordt nou eenmaal niet verkeersmak geboren en naast dat je hem dit moet leren, zul je ook altijd in situaties kunnen komen waarin een paard uit angst dingen doet die je niet van tevoren ziet aankomen.

Maar ongeacht of je paard mak is of niet, of dat je er wel of niet de weg mee op kan/moet, jij bent ten alle tijden verantwoordelijk voor de acties van je paard. Veroorzaakt door een ander of niet.
Dus dat betekent: zorgen dat je een goede aansprakelijkheidsverzekering hebt óf gewoon betalen bij schade.

Overigens begrijp ik dat het heel zuur is. Hopelijk houdt je paard (en jij) er geen schrik aan over :(:)

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:59

RoyceMack schreef:
Breghje schreef:

Nope. Jij hebt als ruiter ten allen tijden je paard onder controle te houden anders hoor je niet op de openbare weg thuis. Zou wat zijn elke keer dat een ander een scheet laat of met een brommer voorbij komt, of een plastic tas die tegen je paard aanvliegt en je maakt schade. Sorry meneer, het is niet mijn paard zijn eigen energie, hij werd opgeschrikt.

dus dat betekend, dat ik met mijn 3 jarige paard, die ik verkeersmak wil maken, niet op de straat mag komen omdat hij kan schrikken van een bierfiets en dan schade aan kan richten waarvoor ik dan aansprakelijk ben? Hoe krijg ik mijn paard dan ooit verkeersmak? Met puur geluk dat ik die achterlijke jongens niet tegenkom op hun bierfiets?

Breghje schreef:
Die maak je samen met andere paarden bomproof paarden verkeersmak, met schriktrainingen ed. En geloof me, been there done that have enough t-shirts. Ik heb jaren voor mijn brood jonge paarden verkeers en zadelmak gemaakt en nooit problemen gehad. En uiteraard is er een keer dat je alleen voor het eerst naar buiten gaat, maar dan hoor je al dusdanig veel vertrouwen in elkaar te hebben dat je dat aankan. Maar dat betekend het dus idd. En tuurlijk kan een paard eens schrikken, maar dat hoor je als ruiter snel onder controle te hebben.

Breghje, heb jij effe mazzel gehad zeg al die jaren! Én echt kuikenmakke paarden (heb natuurlijk helemaal zelf voor gezorgd en afgetraind). En waarschijnlijk ook alleen een boerenlandweg waar eens het uur een auto komt. Of juist niet, want jij hebt ze zo goed onder controle... zucht...

Dat 'paardenmensen' zulke opmerkingen kunnen maken zeg. Alsof je een dier met eigenwil ten alle tijden onder controle hebt. Alsof je een paard tegenhoudt om te steigeren of op hol te gaan. Een paard heeft vluchtgedrag, dus hoezo ten alle tijden onder controle. Dat denk je maar.. alsof jij een paard van 600kg tegen gaat houden?! Natuurlijk probeert iedere ruiter een gevaarlijke situatie met man en macht onder controle te houden, maar dat wil niet altijd zeggen dat zoiets lukt. Hoe denk jij een jong paard verkeersmak te krijgen? In groepsverband zeg je, maar wat als je paard van angst ook de groep uitrent en misschien tegen een auto? Wat is dit voor bullsh*t zeg? :')

TS, echt heel vervelend dit! Gemeen dat jij hier nu de prijs voor moet betalen :(:) . Maar ik denk dat er niets anders opzit dan het te betalen. Waarschijnlijk houd je aan rechtzaken etc meer kosten en gedoe over. Succes ermee.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:24

Jammer dat je op deze sarcastische manier denkt iemand te bereiken Prinslover. Zodra je namelijk met je paard de weg op gaat,ben je ook verkeersdeelnemer, en geld de wet van een ander niet in gevaar brengen ook voor jou. Dat is niks raars, dat is gewoon de NL wet. Geld voor élke verkeersdeelnemer.

En ja, een dier met een eigen wil heb je onder controle te kunnen houden anders hoor je als weggebruiker niet op de weg, evenmin als iemand die niet kan fietsen, geen rijbewijs heeft ed.

En hoe ik jarenlang jonge paardenverkeersmak heb gemaakt..... Met een heel goede leermeester als voorbeeld. :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:25

Prinslover,
Kom op zeg, ben je nou echt zo naïef?
Een paard hoort onder controle te zijn en tuurlijk kunnen ze schrikken.
Ts had de jongens aan kunnen horen/zien komen als ze daadwerkelijk zoveel lawaai hadden gehad en had dan kunnen afstappen of wegrijden? Ga je een drukke weg in waar je eigenlijk niet kan uitwijken, dan is dat gewoon dom, je weet dat het beestje kan schrikken en ook daar moet je rekening mee houden.
Nogmaals wat de jongens deden was ook verkeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:38

Het is in de Belgische wetgeving opgenomen dat je als bestuurder van een voertuig rustiger moet gaan rijden of gewoon volledig stilstaan en je motor stilleggen als eender welk (rij)dier op de openbare weg tekenen van angst of onrust vertoont. Maw, als er een carnavalswagen langs wil rijden en een paard toont stress, dan zijn die wettelijk verplicht om de muziek stiller te zetten, uit te zetten en zelfs helemaal te gaan stilstaan met de motor af indien nodig.

Daarom is er ook de clausule in het wetboek opgenomen van causaal aansprakelijkheidsrecht met name door oorzaak en gevolg. Wanneer ik als verpleegkundige iemand een prik geeft en de naald breekt af ben ik daar aansprakelijk voor, want ik moet mijn materiaal checken. Terwijl het toch écht die firma is die de naalden met een fout gemaakt heeft. Dus ook de firma zal aansprakelijk worden gesteld, net zoals het ziekenhuis waarvoor ik werk, want zij hebben mij in dienst genomen. Da's gewoon een paraplu die open gaat: 1 ongeval met meerdere partijen en elke partij heeft daarin onlosmakelijk zijn aandeel en zal dan ook voor zijn aandeel aansprakelijk worden gesteld.

Edit: wanneer je dus bij een ongeval met een paard kan bewijzen (door getuigen bijvoorbeeld) dat iemand je paard hoe dan ook opzettelijk (nog meer) heeft opgejut, dan kunnen ze daar zeer zeker zwaar voor beboet worden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:07

Nou nou mensen. Laten we anders allemaal maar gewoon in de rijbak blijven, en niet meer de weg op gaan met ons paard, want wij moeten onze paarden ten alle tijden onder controle hebben. Maar kennelijk vergeten veel mensen hier dat paarden nu eenmaal vluchtdieren, ik leg de nadruk op dieren, zijn en dat een paard in sommige situaties nu eenmaal niet meer te houden is. Dan mag ie nog zo verkeersmak zijn als je wil, een paard is en blijft een dier, en dat kan je nu eenmaal niet altijd onder controle houden.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:09

Punt is wel dat je er zelf voor kiest een drukke weg te volgen ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:14

TS ik vrees dat je het gewoon moet betalen want alles is al langs de verzekering geweest dus dit is je eigen risico als ik het goed begrepen en gelezen heb.
Je hebt gewoon pech gehad door die vervelende kerels tegen te komen. Ik heb een echt Bomproof paard maar van zoiets maf dat op hem af zou komen om hem willens en wetens over de klink te jagen, is hij ook niet tegen bestand hoor. Alles krijg je over de rooien behalve wellicht de politiepaarden die hierop speciaal getraind zijn.
Mijn advies is, betaal maar snel en dan vlug nare ervaring vergeten. De volgende keer proberen dat je zo spoedig mogelijk weg komt en niet op die mafdozen gaan wachten.

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 22:56

_Lizanne schreef:
_sharonnn schreef:
Euh er werd niet op TS afgereden, alleen lawaai gemaakt.

Wat ? :D

Yvank_ schreef:
Nougoed, ze reden gewoon lekker door en kwamen met de kar nog is richting ons gereden.
Mijn paard probeert uit angst nog weg te vluchten door achteruit te stappen en BAM , we belanden tegen een geparkeerde auto.

Ik maakte hier en verderop in het topic er uit op dat ze wel degelijk op TS zijn afgereden...

Tja aan de andere andere kant.. Openbaar dronkenschap is verboden dus zijn de jongens zelfs strafbaar als ze zich in het verkeer bevinden :=

Ik snap best dat je een paard onder controle moet hebben maar het is en blijft een vluchtdier en er zijn situaties dat zo'n dier toch zn oerinstict boven haalt.

Mijn paard had ik altijd onder controle was altijd super mak maar de dag dat die scooters vol op ons afkwamen toen was het wel paniek. En in zo'n geval vind ik dat het paard niet eens ongelijk heeft.

Helemaal mee eens :j

Snollygoster schreef:
Nou nou mensen. Laten we anders allemaal maar gewoon in de rijbak blijven, en niet meer de weg op gaan met ons paard, want wij moeten onze paarden ten alle tijden onder controle hebben. Maar kennelijk vergeten veel mensen hier dat paarden nu eenmaal vluchtdieren, ik leg de nadruk op dieren, zijn en dat een paard in sommige situaties nu eenmaal niet meer te houden is. Dan mag ie nog zo verkeersmak zijn als je wil, een paard is en blijft een dier, en dat kan je nu eenmaal niet altijd onder controle houden.

DANK!!! _/-\o_

pien_2010 schreef:
TS ik vrees dat je het gewoon moet betalen want alles is al langs de verzekering geweest dus dit is je eigen risico als ik het goed begrepen en gelezen heb.
Je hebt gewoon pech gehad door die vervelende kerels tegen te komen. Ik heb een echt Bomproof paard maar van zoiets maf dat op hem af zou komen om hem willens en wetens over de klink te jagen, is hij ook niet tegen bestand hoor. Alles krijg je over de rooien behalve wellicht de politiepaarden die hierop speciaal getraind zijn.
Mijn advies is, betaal maar snel en dan vlug nare ervaring vergeten. De volgende keer proberen dat je zo spoedig mogelijk weg komt en niet op die mafdozen gaan wachten.

Jaa indd! :( Bedankt
Laatst bijgewerkt door C_arola op 17-04-14 12:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:03

Nogmaals, feit wil dat TS voor een drukke weg kiest, zonder eventuele uitweg, dan kan je wel zeggen dat je paard niet bomproof hoeft te zijn en bla bla, maar je KIEST nota bene zelf voor zo'n weg, dan neem je een risico dat je zelf had kunnen voorkomen

_Lizanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 23:03

_sharonnn schreef:
Prinslover,
Kom op zeg, ben je nou echt zo naïef?
Een paard hoort onder controle te zijn en tuurlijk kunnen ze schrikken.
Ts had de jongens aan kunnen horen/zien komen als ze daadwerkelijk zoveel lawaai hadden gehad en had dan kunnen afstappen of wegrijden? Ga je een drukke weg in waar je eigenlijk niet kan uitwijken, dan is dat gewoon dom, je weet dat het beestje kan schrikken en ook daar moet je rekening mee houden.
Nogmaals wat de jongens deden was ook verkeerd.

Ogod hier ga ik zelfs niet op antwoorden :D

_sharonnn schreef:
Nogmaals, feit wil dat TS voor een drukke weg kiest, zonder eventuele uitweg, dan kan je wel zeggen dat je paard niet bomproof hoeft te zijn en bla bla, maar je KIEST nota bene zelf voor zo'n weg, dan neem je een risico dat je zelf had kunnen voorkomen

Nougoed dan blijf jij lekker in een rustige bak rijden? Kan je ook niks overkomen +:)+

DAAR GAAT HET HIER NIET OM!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 17-04-14 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Nogmaals berichten samengevoegd, het is niet nodig om op elke bericht apart te gaan reageren.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:29

_sharonnn schreef:

Dat vind ik zo'n onzin. Op onze vorige stal moesten wij langs een hele drukke weg anders konden we nooit buiten rijden. Ik heb goede paarden zelfs de jongste die erg nerveus is, is normaliter erg braaf. Maar dit was gewoon willens en wetens paard over de klink jagen en ik verzeker je zelfs onze brave mijnheer waar ik alle beginners mee naar buiten kan nemen zo braaf, zou hier moeite mee hebben gehad. Het moet wel een beetje normaal blijven en die mensen die denken dat ze met buiten rijden alles 100% kunnen uitsluiten zijn mensen die waarschijnlijk nooit of weinig buiten rijden. Wij doen dat al 15 jaar elke week paar keer en af en toe moet je een beetje geluk hebben en/ of mensen die verstandig reageren. Het blijven dieren hé!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:40

Snollygoster schreef:

Zoals ik al eerder opmerkte, daar gaat het hier helemaal mij niet om.
Een paard blijft een vluchtdier, paarden moeten het leren, ze worden niet braaf geboren.
Maar aan jóu als ruiter om je verantwoordelijkheid te nemen: een goede verzekering, er alles aan doen om je rit zo veilig mogelijk te maken en betalen als je paard schade veroorzaakt.
Ongeacht of je paard nu mak is of niet.

_Lizanne: er zit een editknop op je bericht, dat is voor iedereen wat makkelijker leesbaar als je alles in 1 bericht zet :)

_sharonnn schreef:

Precies :j
En dus zorg je voor een goede WA, enz. Dat als er iets gebeurt, je gewoon aan je plicht kan voldoen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:47

Afgezien vd discussie over wel of niet braaf genoeg, ging ik toch zeker de verhuurder van die kar aanspreken. Moet toch te vinden zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:52

Ik snap dit niet.
Als een stalgenoot met het hart in de keel verteld dat haar paard net helemaal over de zeik was omdat een paar dronkemannen dachten grappig te zijn, zeggen jullie dan ook dat ze die weg maar niet had moeten kiezen of dat ze maar niet naar buiten had moeten gaan als ze haar paard niet onder controle kan houden?
Dat dat dan misschien eenmaal als goedbedoeld advies gegeven wordt, dat kan ik nog begrijpen. Maar dat daar op blijft gehamerd worden. In de wetgeving, de Belgisch alvast (thank god I'm a Belgian) wordt namelijk niet zwart wit gesteld dat je je dier ten alle tijd onder controle moet houden. Dat is uiteraard het uitgangsprincipe, maar toch wordt er melding gemaakt van dieren die tekenen van angst vertonen. Er wordt namelijk gezegd dat alle andere bestuurders moeten stoppen. Zoals Varekaj al zei, wettelijk verplicht dat iedereen aanwezig op de weg dan rekening houdt met het angstige paard.

De Belgische wet is in deze empathischer en soepeler dan Bokt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:53

Ben het eens met je Amanda, alleen niet alles is te voorkomen en dan heb je jouw verzkering.
Wel heb ik als vraag aan de sceptici kennen jullie die "lange bier drankfiets" die TS tegenkwam? Nu ik ken ze dus wel want heb ze regelmatig in en rond Breda gezien en voor mij is het een raadsel dat deze dingen nog steeds op de openbare weg c.q. fietspad mogen komen. Het is een groot drankorgel feest, mannen (meestal) die niet drinken maar zuipen en enorm brallerig lawaai maken en vaak alles en iedereen die ze op hun pad tegen komen lastig vallen. Dan heb ik het over vrouwen, kinderen en dieren en bejaarden die lastig gevallen worden heb ik ook al gezien. Ik heb die drankfiets dus heel vaak voorbij zien komen.
Het enige wat TS heeft gedaan m.i. en daar heeft ze van geleerd, dat ze een inschattingsfout heeft gemaakt door op de stoep te gaan staan wachten. Ze had beter kunnen maken dat ze wegkwam. Want dat heb ik ook geleerd na al die jaren buiten rijden op drukke wegen, in de stad en in het bos, soms moet je gewoon stoer zijn en op het midden van de weg gaan rijden vol gas en maken dat je niet in een penibele situatie terecht kan komen. Wij hebben van die gele hesjes aan en reken maar als er een paardje met ruiter midden op de weg in draf of galop met hand omhoog aankomt dat (tot nu toe werkte dat zo) echt iedereen stopt zodat je een veilig heenkomen kunt vinden.
Heb het hier ook wel eens gehad een tractor voor me een een heuse grote vrachtwagen met oplegger achter me terwijl we op een klein smal weggetje zijn met zijn allen. Nu alles stond stil hoor toen ik op het midden van de weg met zwaaiend hand boven mijn hoofd stoer ging galopperen 200 meter totdat ik naar rechts het bospaadje in kon. Ik ga echt niet de kluts in met mijn paardje en dat groot materieel. Hoorde later van buuf dat het een enorm stoer gezicht was toen ik op hem af kwam galopperen met die grote Camion achter me.
Eens met Gini!
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 17-04-14 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:56

pien_2010 schreef:
Ben het eens met je Amanda, alleen niet alles is te voorkomen en dan heb je jouw verzkering.
Wel heb ik als vraag aan de sceptici kennen jullie die "lange bier drankfiets" die TS tegenkwam? Nu ik ken ze dus wel want heb ze regelmatig in en rond Breda gezien en voor mij is het een raadsel dat deze dingen nog steeds op de openbare weg c.q. fietspad mogen komen. Het is een groot drankorgel feest, mannen (meestal) die niet drinken maar zuipen en enorm brallerig lawaai maken en vaak alles en iedereen die ze op hun pad tegen komen lastig vallen. Dan heb ik het over vrouwen, kinderen en dieren en bejaarden die lastig gevallen worden heb ik ook al gezien. Ik heb die drankfiets dus heel vaak voorbij zien komen.
Het enige wat TS heeft gedaan m.i. en daar heeft ze van geleerd, dat ze een inschattingsfout heeft gemaakt door op de stoep te gaan staan wachten. Ze had beter kunnen maken dat ze wegkwam. Want dat heb ik ook geleerd na al die jaren buiten rijden op drukke wegen, in de stad en in het bos, soms moet je gewoon stoer zijn en op het midden van de weg gaan rijden vol gas en maken dat je niet in een penibele situatie terecht kan komen.
Eens met Gini!

Dat bedoel ik inderdaad :j
Je kan niet alles voorkomen, omdat het dieren zijn. Bomproof of niet. Dus moet je zorgen dat je goed verzekerd bent.
Of als je niet verzekerd bent, je schade betalen.

Ik ken de karren ook en gelukkig rijden ze hier niet. Maar als ik ze zie, zorg ik dat ik zo snel mogelijk naast mijn paard sta, omdat ik weet dat hij gaat flippen.
Dat doe ik overigens met alle dingen waarvan ik al vermoed dat het op drama uitloopt als ik niet afstap. De mijne is namelijk ook nog niet bomproof, dus dan moet je inderdaad je inschatting daarop maken. :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:58

Inderdaad Amanda je kent je eigen paard en als er naast staan helpt doe je dat. Bij die van mij die niet zo bang zijn helpt het vaak beter als ik rustig weg galoppeer want die zijn wel wat gewend en niet zo bang. MAAR als hier de koeien los over de weg lopen om verweid te worden, dan moet ook alles naast het paard staan anders flippen ze (en de koeien ook). Dat vinden ze zo eng :(:) ;) .

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:25

Punt wil dus wel dat het een risico is als je de weg opgaat en dat je het zelf zo (on)veilig kunt maken als je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:32

_Lizanne schreef:
Hallo,

Ik start dit topic eigenlijk om is jullie mening te horen, misschien wat meer info te krijgen of misschien zelfs nog een oplossing te vinden (Als dit niet te laat is)

Een tijdje terug (Oktober 2013) heb ik een klein ongeluk met mijn paard gehad. We waren van plan om een rustig buitenritje in het bos te maken, maar daarvoor moeten we natuurlijk eerst een stuk de straat over. Alles ging prima tot dat er om de hoek van de straat een bierkar kwam aangereden met een aantal zatlappen erop. (Je kent het wel, een soort tafel met stoeltjes op wielen en dat je moet fietsen en kunt drinken tegelijkertijd) Mijn paard had de kar al voorbij zien vlammen en was al wat gestrest, ik ging dus even met hem op de stoep staan. Hem mooi naar het gevaar gedraaid zodat hij het goed kon zien en de bierkar er gewoon voorbij kon. (Ik verwachte al dat de mannen geen rekening met mij gingen houden, vandaar)

Wat gebeurde er nu, de mannen zagen dat mijn paard dit wel eng vond, nouja het is zachtjes beschreven dat ze dit helemaal geweldig vonden.
Hup, muziek harder, hard roepen, met de vuisten bonken op tafel en maar lekker hard met da kar naar mijn paard toe rijden. Uit angst begon hij te steigeren, ik probeerde hem te kalmeren en deed tegelijkertijd naar de mannen een teken dat ze meteen moesten stoppen. Dit deed ik vriendelijk omdat ik wist dat roepen op dat moment toch geen zin had en ze dat alleen nog maar leuker zouden vinden.

Ik ben met hem meteen een andere straat ingereden , afgestapt en hem gekalmeerd.
Getuige kwamen mij achterna gereden en riepen dat ik moest omdraaien en aanbellen bij de man van de auto.

Nu heb ik dus vandaag pas de boete binnen gekregen, dit is al langs de verzekering enal gegaan. Mijn boete is 250 euro.

Het leuke is, de auto zat al VOL met krassen en deuken en onze deuk was, nou.... een 3 cm op 2 cm??

Ik vind het SCHANDALIG en ik kook!
Nu heb ik wel gehoord dat als er zoveel maanden tussen zitten ik normaal gezien niet meer de volle pot hoefde te betalen?

Mensen die hier meer over weten of dit ook al is hebben meegemaakt?
Vertel het gerust hieronder.... Misschien dat me dat op de een of andere manier wel opbeurt!

Sorry voor het lange verhaal! Maar zo kon ik toch even mijn hart luchten... -O-

Ik snap de boete niet, hoe bedoel je? Als je nog weet wanneer, welke bierfirma met dit soort karren rijdt, dus tijd en datum, doe aangifte van opzettelijk verkeersdeelnemer in gevaar brengen met uiteindelijk een ongeval tot gevolg.....de huurder van die kar zal hierdoor aangesproken worden...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:47

TS heeft al vermeldt dat ze een stuk of 10 bedrijven heeft gebeld die die karren verhuren, maar allemaal zeggen ze dat het niet die van hun is, want die kon op dat tijdstip niet daar zijn.
Inmiddels is het zolang geleden dat dat ook helemaal een verloren zaak is, om nog aan te tonen welke het wel is geweest.

Radionx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:40

@_Lizanne,

Ik begrijp je gefrusteerde gevoel. Ik zou er ook boos om worden als mijn paard schade veroorzaakt door debiel gedrag van anderen. Zuur is het dan helemaal dat je 250 euro hierdoor kwijt bent door eigen risico. Tevens lees ik dat de Belgische wetgeving veel beter in elkaar zit dan de Nederlandse. Daarom snap ik reactie van de politie ook niet. Als de mensen van de bierkar opzettelijk artikel 45 van het Verkeersreglement hebben overtreden, dan zou ik daar aangifte van doen en bij weigering een schriftelijke klacht indienen.