Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dimple schreef:Dus omdat moeder niet weet hoe ze zich als een volwassenen, een moeder dient te gedragen, moet TS dat maar gaan doen?![]()
Joh, behoorlijk omgekeerde wereld hoor.
Ze kan zichzelf er wel 'mee hebben' maar bepaalde dingen overzie je gewoon niet op 16 jarige leeftijd. Daar heb je nl ouders voor om je te helpen en te begeleiden.
Als het al een poging is om contact te maken met je eigen dochter, paard afpakken, dan is dat wel een hele rare.
als mijn dochter mij nog niet aan zou willen kijken en wij hebben samen een paard waar ik voor betaal, zou ik toch ook echt wel met paard en al vertrekken naar een plek waar ik op mijn gemak kan zijn tot er weer een normaal contact mogelijk is. Wat het beste is voor het paard ? 'ik rij beter' is echt geen argument, want dan zouden bepaalde mensen hun paard aan een ander moeten verkopen 'omdat ze niet goed rijden'
.

. En ik begrijp ook wel dat het moeilijk is en dat moederlief ook nogal emotioneel handelt, het verschil is dat ze puur objectief gezien geheel in haar recht is. xsophiee schreef:Dat mijn ouders gescheiden zijn is natuurlijk niet leuk maar daar kan ik mee leven. Gewoon puur het feit hoe mijn moeder zich gedraagt en het feit dat ik er nog steeds niet klaar voor ben om haar met haar nieuwe vriend te zien maakt het moeilijk. Ik kan ook niet met mijn moeder op een andere locatie afspreken want haar vriend komt dan altijd toch. Hij stalkt haar en moet constant weten waar ze is en hoe laat ze naar huis komt enzovoort. Zelf heeft hij veel ervaring met scheiden en hij heeft een dochter van 16 die hem nooit meer wil zien. Ik ben voorlopig nog niet van plan om te buigen, niet om mijn moeder te pesten maar puur omdat ik er nog niet klaar voor ben. Mama is blijkbaar een paar weken geleden haar trekkersrugzak komen halen dus we denken dat ze gaan reizen maar dat soort dingen vertelt ze niet. Dan verwacht ik dat Simson wel terug komt, er moet toch iemand voor hem zorgen heik kan niet wachten.
Lord_Ik schreef:Ik snap echt niet dat niemand hier het gedrag van de moeder begrijpt ?als mijn dochter mij nog niet aan zou willen kijken en wij hebben samen een paard waar ik voor betaal, zou ik toch ook echt wel met paard en al vertrekken naar een plek waar ik op mijn gemak kan zijn tot er weer een normaal contact mogelijk is. Wat het beste is voor het paard ? 'ik rij beter' is echt geen argument, want dan zouden bepaalde mensen hun paard aan een ander moeten verkopen 'omdat ze niet goed rijden'
.
Wil je je paard 'terug' doe dan normaal tegen je moeder en probleem opgelost. Je hoeft het daarvoor echt niet eens te zijn met wat zij doet, je kan ook gewoon afspraken maken ivm het paard ...
het is natuurlijk altijd makkelijker als buitenstaander, maar het is toch echt wel meer je moeders paard dan jou paard, financieel natuurlijk, maar hij is ook van in het begin zowel voor jou als voor je moeder gekocht.
-ik bekijk dit trouwens ook als iets tussen jou en je moeder, voor mij staat je vader hier volledig buiten, ook al vergemakkelijkt het de situatie natuurlijk niet-
En als je echt niet kan overeenkomen - je hebt nog steeds je veulen toch ?
ElineS schreef:Ik vind het vreemd dat veel mensen hier vinden dat een volwassene 'heilig' is. TS haar moeder is volwassen en dus zal ze haar redenen wel hebben?!? TS is 16, dus die gooit haar kont in de kribbe en moet maar naar moeders wil buigen.
Zo werkt de wereld niet. Niet alle volwassenen gedragen zich ook als volwassenen. Ook volwassenen maken fouten.
Je kan niet van een kind verwachten dat wanneer jij als ouder vreemdgaat, op vrijdag vertrekt en je op maandag meteen happy family wil gaan spelen met je nieuwe vriend... Je kind dat maar moet accepteren. Natuurlijk niet.
Zoiets kost tijd. TS heeft alle recht kwaad te zijn op haar moeder. TS hoort van moeder de ruimte te krijgen om het te verwerken. Om in haar eigen tijd zich aan te passen aan de nieuwe situatie en de nieuwe vriend.
Maar moeders probeert TS haar vergiffenis af te dwingen door het paard weg te halen en door met X voor de deur te staan, terwijl TS duidelijk had gemaakt dat ze X niet wil zien.
Dat is pure chantage. Daar zou ik ook niet aan toegeven.
Ik zou wel, los van het paard, de situatie bekijken. Wat wil jij met je moeder? Wil jij contact met haar? Eventueel in de toekomst? Wil jij met haar en X een kopje koffie drinken bij haar thuis? Of wil jij het contact compleet verbroken hebben? Ik denk dat je niet aan het paard moet denken. Dat moet even los staan van de beslissing. Wil je contact? Zo nee, is het klaar. Zo ja, kun je dat proberen goed te maken en dan komt het probleem van het paard er later wel bij.
Maar het gaat nu vooral om, wil jij contact met je moeder of niet? Dat is de grootste vraag. Je moet alleen contact met je moeder willen om het paard terug te krijgen, dan geef je toe aan haar chantage. Je moet contact met haar willen puur om het feit dat jij contact met haar wil.

ElineS schreef:Ik vind het vreemd dat veel mensen hier vinden dat een volwassene 'heilig' is. TS haar moeder is volwassen en dus zal ze haar redenen wel hebben?!? TS is 16, dus die gooit haar kont in de kribbe en moet maar naar moeders wil buigen.
Zo werkt de wereld niet. Niet alle volwassenen gedragen zich ook als volwassenen. Ook volwassenen maken fouten.
Je kan niet van een kind verwachten dat wanneer jij als ouder vreemdgaat, op vrijdag vertrekt en je op maandag meteen happy family wil gaan spelen met je nieuwe vriend... Je kind dat maar moet accepteren. Natuurlijk niet.
Zoiets kost tijd. TS heeft alle recht kwaad te zijn op haar moeder. TS hoort van moeder de ruimte te krijgen om het te verwerken. Om in haar eigen tijd zich aan te passen aan de nieuwe situatie en de nieuwe vriend.
Maar moeders probeert TS haar vergiffenis af te dwingen door het paard weg te halen en door met X voor de deur te staan, terwijl TS duidelijk had gemaakt dat ze X niet wil zien.
Ik zou wel, los van het paard, de situatie bekijken. Wat wil jij met je moeder? Wil jij contact met haar? Eventueel in de toekomst? Wil jij met haar en X een kopje koffie drinken bij haar thuis? Of wil jij het contact compleet verbroken hebben? Ik denk dat je niet aan het paard moet denken. Dat moet even los staan van de beslissing. Wil je contact? Zo nee, is het klaar. Zo ja, kun je dat proberen goed te maken en dan komt het probleem van het paard er later wel bij.
Maar het gaat nu vooral om, wil jij contact met je moeder of niet? Dat is de grootste vraag. Je moet alleen contact met je moeder willen om het paard terug te krijgen, dan geef je toe aan haar chantage. Je moet contact met haar willen puur om het feit dat jij contact met haar wil.
en is het paard wat door de moeder gekocht en betaald werd dus ook van de moeder en niet van TS. TS kun je hier imo zien als verzorger, als de eigenaar het paard weghaalt, jammer maar helaas. senna21 schreef:Voor een paard dat je hebt gekocht is het logisch dat je zorgt (en staat een volwassene blijkbaar in haar recht); voor een kind dat je hebt gewenst, verwekt en gekregen (en deel is van jou verantwoordelijkheid) blijkbaar niet...
Zo'n 'ding' is blijkbaar de verzorger van je paard en kun je zo afpoeieren als het jou niet zint en er een andere 'liefde' in je leven langskomt.
Zulke redenaties: Dáár kan ik met mijn verstand niet bij.

Een paard weghalen van een paardenfan is het aller domst wat je kan doen. ElineS schreef:Ik vind het vreemd dat veel mensen hier vinden dat een volwassene 'heilig' is. TS haar moeder is volwassen en dus zal ze haar redenen wel hebben?!? TS is 16, dus die gooit haar kont in de kribbe en moet maar naar moeders wil buigen.