gerlindie schreef:Nu dit aardig is opgelost, mag ik dan vragen wat jullie van het volgende voorval vinden?
ik liep met mijn shetlander en mijn moeder over de dijk. Er staat zo'n oranje bordje bij waar o.a. op staat: verbiden toegang met loslopende honden en paarden.
Maar, na een poosje komen we toch twee vrouwen tegen met fiks grote loslopende honden. Dus wij stopten even, die vrouwen hadden de lijn in hun hand en riepen de honden naar zich toe. Vervolgens riepen ze naar ons dat we verder konden.
Maar we zijn nog geen 10 meter verder of die twee honden beginnen achter de pony aan te jagen. Die schrok natuurlijk en probeerde te vluchten(wat gelukkig niet lukte). Toen begon ze rondjes om me heen te draaien en indertussen naar die honden trappen. Baasjes natuurlijk jrijsen dat de honden teruf moestem komen, maar dat hielp niets.
Uiteindelijk heeft de pony er eentje tegen zijn hoofd geschopt waardoor hij af droop, en na een poosje luisterde de andere gelukkig naar zijn baasje.
Maar stel je voor dat de pony/de hond gewond zou zijn geworden, wie was dan aansprakelijk en moest betalen?
Eigenaar van de hond, omdat de honden los lopen op een stuk waar het niet is toegestaan.

:
.
eco oplossing.