Twilight schreef:Als je liefste dier weg is, is het enige wat er nog een ligt een omhulsel. Hoe hij was als pony draag jij bij in je hart.
Daar heb je helemaal gelijk in.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marije112 schreef:[
Ik ga even een opschuddende opmerking in deze discussie gooien. Dit is niet om iemand tegen het been te schoppen of iemand te beledigen. Dit is ook tevens niet mijn mening, maar alleen een eye-opener;
Een dierbaar gezinslid (denk hierbij aan vader, moeder, broer of zus) laat je toch liever ook niet ophalen door een vrachtwagen met een grijper?
Nogmaals, dit wil niet persee mijn mening zijn, maar een nadenker.
Linnietje schreef:Ik heb wat rond gespeurd op het internet, maar jeetje! Wat een verschil in bedragen!
Kosten:
[b]Rendac Reguliere ophaaldienst: 4,31 (excl. btw)
[/b]Redac Individueel: 419,75 (excl. btw)
Crematie: Vanaf 450,- (incl. btw) (afhankelijk van grote en gewicht)
Mijn Welsh pony weegt tot 350 kg en dat komt neer op 550,-
Dit is wel weer excl. Verplichte reiniging voertuig (50,-) en as verwerking (50,-)
Gekeken op http://www.debreborgh.nl

jesito schreef:Als ze door een trailer apart op worden gehaald worden ze volgens mij niet apart verbrand, eenmaal aangekomen gebeurd er volgens mij hetzelfde als dat je je paard met de vrachtwagen mee laat gaan.
Het apart ophalen is puur voor de eigenaar iets fijner om te zien, alleen in de beurs weegt het iets zwaarder.
Loveskary schreef:Mijn paard is gecremeerd bij huisdieren crematorium in Roermond.
Wat het koste kon me niet schelen zij was mijn alles en mijn liefste maatje.
Het is nu wel zon 6jaar geleden maar mis haar nog altijd.
En ik zou zo weer gaan voor crematie niks geen rendac.
Die gedachte alleen al.
Linnietje schreef:Ik heb wat rond gespeurd op het internet, maar jeetje! Wat een verschil in bedragen!
Kosten:
Rendac Reguliere ophaaldienst: 4,31 (excl. btw)
Redac Individueel: 419,75 (excl. btw)
Crematie: Vanaf 450,- (incl. btw) (afhankelijk van grote en gewicht)
Mijn Welsh pony weegt tot 350 kg en dat komt neer op 550,-
Dit is wel weer excl. Verplichte reiniging voertuig (50,-) en as verwerking (50,-)
Gekeken op http://www.debreborgh.nl
Linnietje schreef:Ik wil zelf ook graag cremeren, maar het kost 1000,-! Even sparen dus.
Mijn andere paard is 26, dus heeft ook geen eeuw meer..
Maar mijn vriend wil geen blik in de woonkamer hebben staan, waar de pony in zit
Een deel ervan heb ik in een mooie blauwglazen urn gedaan, de rest hebben we een half uur over gedaan om uit te strooien, we hadden ietwat veel as
KootMiraDrum schreef:Linnietje schreef:Ik wil zelf ook graag cremeren, maar het kost 1000,-! Even sparen dus.
Mijn andere paard is 26, dus heeft ook geen eeuw meer..
Maar mijn vriend wil geen blik in de woonkamer hebben staan, waar de pony in zit
Mijn Tinkerhengst is gecremeerd, woog zo'n 700 kg, hij werd met door het crematorium opgehaald, heel heel netjes in de trailer gelierd. Stapvoets reden ze weg, 't was echt een begrafenis/crematoriumstoetje zo.
Ik ben de week erna de as gaan ophalen, en kreeg een grote curverbox met zo'n 25 kg as meeEen deel ervan heb ik in een mooie blauwglazen urn gedaan, de rest hebben we een half uur over gedaan om uit te strooien, we hadden ietwat veel as
![]()
Hier de urn, en eronder de curverbox.
http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ASFLVTQ7.jpg
We hebben hem hier uitgestrooid, op dit pad http://www.pbase.com/fjordkootje/image/73076507.jpg
Een deel ervan heb ik in een mooie blauwglazen urn gedaan, de rest hebben we een half uur over gedaan om uit te strooien, we hadden ietwat veel as

Brilletje schreef:De reden van individueel ophalen door de rendac is voor mij, dat hij niet aan de weg hoeft te liggen, maar dat ze hem dan desnoods uit het weiland komen halen. Volgens mij worden ze daarna gewoon met de andere kadavers verbrand. Maar hoe zouden ze daar nu energie uit winnen?
Dank voor antwoord op mijn staart vraag. Ik denk alleen niet dat ze er een ander paard mee helpen. Meer om beter uit te laten zien.