Stalhouder maakt fout, wat kan ik doen bij tegenwerking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Re: Stalhouder maakt fout, wat kan ik doen bij tegenwerking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:05

Tja, inderdaad laks van de boer. Maar dat wil toch niet zeggen dat hij geen recht meer heeft op z'n geld. TS heeft een dienst afgenomen, en daar moet voor betaald worden. Wie er schuld heeft aan de fout is onduidelijk. Dus dat kan je allemaal niet zomaar op de boer afschuiven.

Om tafel, betalingsafspraken maken.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 14:52

Merkwaardig dat sommigen iemand verwijten niet snel genoeg aanmaningen te versturen. Of dit erg handig is, is vers twee maar de verantwoording voor het feit of een betaling goed aan komt ligt toch helemaal bij de betaler in dit geval. Bovendien, dat het "niet goed" ging, zal toch ook op de afschriften van TS te zien zijn.

Het verhaal zit eigenlijk vrij simpel in elkaar:
- De boer heeft alsnog recht op zijn geld
- TS heeft "recht" op geld terug van degene die het onterecht heeft ontvangen.

Of er van dat laatste recht ook daadwerkelijk iets terecht komt... tsja... dat is uiteindelijk iets tussen TS en de ontvanger en kan alle kanten op gaan. Zelfs de goede :)

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 19:09

Anoeska schreef:
Tja, inderdaad laks van de boer. Maar dat wil toch niet zeggen dat hij geen recht meer heeft op z'n geld. TS heeft een dienst afgenomen, en daar moet voor betaald worden. Wie er schuld heeft aan de fout is onduidelijk. Dus dat kan je allemaal niet zomaar op de boer afschuiven.

Om tafel, betalingsafspraken maken.

precies!!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 21:28

Weet je al meer TS?

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 13:06

Er is contact opgenomen met de gene die mijn geld ontvangen heeft, eerst gaat het nu via de bank en als daar niks uit komt mag de bank begin januari de gegevens vrij geven van de gene die mijn geld ontvangen heeft

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:35

nog even afwachten dus!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:41

Hoop voor je dat diegene meewerkt! Je hebt recht op het geld, maar met een beetje pech... (Laatst ook iemand die een paar duizend euro had overgemaakt, en dat was dus gewoon op... iemand uit de bijstand... schuldsanering en alles zat er al op, dus ze kon achter aan sluiten..)

Mocht diegene niet meewerken, (laat schrijven of) schrijf dan een nette brief, met daarin gewoon netjes het artikel van onverschuldigde betaling etc. dat je anders genoodzaakt bent een kort geding aan te spannen... Je mag er best wat druk op zetten dan ;)

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:43

Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad. De bank adviseerde toen om 1 cent over te maken naar het verkeerde rekeningnummer, en in de omschrijving te vragen of ze het geld terug wouden storten. Na dit gedaan te hebben, hadden ik redelijk snel het geld weer terug.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:51

Als je iemand hebt die meewerkt wel ja... Maar het blijft lastig... Snap ook niet dat die mensen geen contact met je opgenomen hebben...

(Bij mij was er eerst fout iets gestort, maar ik was net van bank aan het switchen dus moest even moeilijk doen zodat ze wel snapten dat het van "mij" was... want ik kreeg het dezelfde dag weer teruggestort omdat ik het onder de noemer "onverschuldigde betaling" onder mijn nieuwe rekeningnr had gezet :') Maar vond dat toen ook niet kunnen...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:58

Damn waarom heeft die jou daar niet na 2-3 maand op aangesproken i.p.v. de kosten zo te laten oplopen.
Hopelijk kan de bank het geld terug vorderen en hoef je zo niet extra geld gaan betalen voor de stal.
Moest dit het geval zijn dan zou ik toch een regeling proberen te treffen met de staleigenaar bvb 50/50 ofzo. Hij is wel fout,maar of hij dat gaat toegeven...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:18

Ik lees hier een paar keer dat alleen de ING zou controleren op naam/rekeningnummer, maar dit is niet het geval. Ik bankier persoonlijk bij de Rabo en zakelijk via de ABN en bij beide banken krijg ik het altijd retour als naam en nummer niet overeenstemmen. Misschien is dit toeval (want het komt ook niet bepaald elke week voor), maar dan zou ik het toch wel bijzonder vinden dat het in het geval van de TS 8x er doorheen gaat. Wat staat er trouwens op je afschrift dan TS? Wel de naam van de boer?

Karlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:28

mylittlejoy schreef:
Ik lees hier een paar keer dat alleen de ING zou controleren op naam/rekeningnummer, maar dit is niet het geval. Ik bankier persoonlijk bij de Rabo en zakelijk via de ABN en bij beide banken krijg ik het altijd retour als naam en nummer niet overeenstemmen. Misschien is dit toeval (want het komt ook niet bepaald elke week voor), maar dan zou ik het toch wel bijzonder vinden dat het in het geval van de TS 8x er doorheen gaat. Wat staat er trouwens op je afschrift dan TS? Wel de naam van de boer?

ING doet dit inderdaad niet. Dit was toen der tijd ook mijn argument, maar zij hebben deze check blijkbaar niet. Daarom adviseerden zij ook om 0,01 cent over te maken en in de beschrijving te vragen om het geld terug te storten.

Als hier niet op gereageerd wordt, mag ING na een bepaalde tijd de gegevens van de persoon doorgeven. En dan moet jij zelf actie ondernemen, ING doet dus verder helemaal niks. Hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:49

betadine schreef:
Damn waarom heeft die jou daar niet na 2-3 maand op aangesproken i.p.v. de kosten zo te laten oplopen.
Hopelijk kan de bank het geld terug vorderen en hoef je zo niet extra geld gaan betalen voor de stal.
Moest dit het geval zijn dan zou ik toch een regeling proberen te treffen met de staleigenaar bvb 50/50 ofzo. Hij is wel fout,maar of hij dat gaat toegeven...

Ik snap echt niet waarom de stalhouder fout zou zitten. Hij is wat traag geweest, maar uiteindelijk heeft hij gewoon een dienst verleend, en hoort daarvoor betaald te worden. Ik zie niet in waarom hij maar de helft van z'n geld zou hoeven te krijgen. Het zou wel netjes zijn dat, omdat hij zelf wat traag is geweest, hij de TS ook wat tijd geeft om terug te betalen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:13

Hij is fout omdat hij een fout rekeningnummer doorgaf en dat hij er dan ook nog eens zo veel maand laat overgaan alvorens er iets van te zeggen dat hij nog niets betaald kreeg.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:15

Kleemans schreef:
mylittlejoy schreef:

ING doet dit inderdaad niet. Dit was toen der tijd ook mijn argument, maar zij hebben deze check blijkbaar niet. Daarom adviseerden zij ook om 0,01 cent over te maken en in de beschrijving te vragen om het geld terug te storten.

Als hier niet op gereageerd wordt, mag ING na een bepaalde tijd de gegevens van de persoon doorgeven. En dan moet jij zelf actie ondernemen, ING doet dus verder helemaal niks. Hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt?

Zou toch wat extra aandringen bij mijn bank. Ik kreeg ooit een heel hoog bedrag op mijn rekening gestort. Ik had het kunnen opdoen, maar gelukkig heb ik dat niet gedaan, want ze hebben het er zonder pardon terug afgehaald.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:53

betadine schreef:
Hij is fout omdat hij een fout rekeningnummer doorgaf en dat hij er dan ook nog eens zo veel maand laat overgaan alvorens er iets van te zeggen dat hij nog niets betaald kreeg.

Naar wat ik gelezen heb, is dat helemaal niet zeker. Hij heeft een rekeningnummer genoemd, de TS heeft iets opgeschreven. Ze kunnen dus makkelijk allebei de fout in zijn gegaan.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:59

Al geeft de boer 100 verkeerde nummers op, dat verandert niets aan de zaak. Bij brengschulden, en daar valt het vlg. mij gewoon onder, is en blijft de betaler altijd en 100 % verantwoordelijk voor de betaling en de controle erop of het goed terecht komt. Ook is niemand verplicht om aanmaningen te versturen o.i.d.

Het kan hooguit anders liggen wanneer er kwade opzet in het spel is. Maar daar lijkt hier geen sprake van; laat staan dat dit aangetoond zou kunnen worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:36

jwl schreef:
Er is contact opgenomen met de gene die mijn geld ontvangen heeft, eerst gaat het nu via de bank en als daar niks uit komt mag de bank begin januari de gegevens vrij geven van de gene die mijn geld ontvangen heeft

Vreemd, je had toch op 7 november al contact opgenomen met je bank? 3 weken daarbij op...en mag je deze week naam en adres bij je bank opvragen van degene die geld ten onrechte heeft gehad. Nu laat je de staleigenaar (weer) onnodig wachten.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:08

Slimmerik, tijd gaat snel maar niet zo snel. In januari kan de naam vrij gegeven worden. Er staat overigens niet dat ze nu pas contact heeft opgenomen met de bank. Ze reageert alleen nu pas weer in het topic. Daarnaast zie ik ook nergens staan dat de stalhouder weer moet wachten op zijn geld. Wellicht heeft ze met de beste man wel afspraken gemaakt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:27

Het gaat wel zo snel.... 3 weken na aanvraag bemiddeling krijg je naam en adres gegevens. Zeker weten...

TS beweert dat ook op 7 november

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 19:49

Dit is wat de mevrouw van de ing mij aan de telefoon vertelde, ik ga nu gewoon afwachten. Ik betaal nu aan het goede rekening nummer en maak gewoon maandelijks over.
Het voordeel van zijn laksheid is wel dat hij niet aan het pushen is over dat geld dus ik kan wel rustig de zaak uitpluizen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:10

betadine schreef:

Wie zegt dat hij een verkeerd nummer gegeven heeft? TS kan het toch verkeerd verstaan / opgeschreven / gebruikt hebben?!
En menigeen zou allang blij zijn met een stalhouder die niet zo snel om zijn geld zeurt!
Ik denk dat je nog blij mag zijn dat die boer geen rente vraagt!

banketstaaf voor de ts maar zij zal inderdaad moeten zorgen dat het goed komt!
En voor de ts hoop ik dat ze haar geld terug krijgt!

TrojkaPink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:04

Hoe is het nu afgelopen?

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:08

Ik ben erg benieuwd ook :)

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:14

Wauw, inderdaad, de eigenaar is wel erg laks geweest als ie er pas na 8 maanden mee afkomt..
Weet je al wat meer? :)