Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anoeska schreef:Tja, inderdaad laks van de boer. Maar dat wil toch niet zeggen dat hij geen recht meer heeft op z'n geld. TS heeft een dienst afgenomen, en daar moet voor betaald worden. Wie er schuld heeft aan de fout is onduidelijk. Dus dat kan je allemaal niet zomaar op de boer afschuiven.
Om tafel, betalingsafspraken maken.
mylittlejoy schreef:Ik lees hier een paar keer dat alleen de ING zou controleren op naam/rekeningnummer, maar dit is niet het geval. Ik bankier persoonlijk bij de Rabo en zakelijk via de ABN en bij beide banken krijg ik het altijd retour als naam en nummer niet overeenstemmen. Misschien is dit toeval (want het komt ook niet bepaald elke week voor), maar dan zou ik het toch wel bijzonder vinden dat het in het geval van de TS 8x er doorheen gaat. Wat staat er trouwens op je afschrift dan TS? Wel de naam van de boer?
betadine schreef:Damn waarom heeft die jou daar niet na 2-3 maand op aangesproken i.p.v. de kosten zo te laten oplopen.
Hopelijk kan de bank het geld terug vorderen en hoef je zo niet extra geld gaan betalen voor de stal.
Moest dit het geval zijn dan zou ik toch een regeling proberen te treffen met de staleigenaar bvb 50/50 ofzo. Hij is wel fout,maar of hij dat gaat toegeven...
Kleemans schreef:mylittlejoy schreef:Ik lees hier een paar keer dat alleen de ING zou controleren op naam/rekeningnummer, maar dit is niet het geval. Ik bankier persoonlijk bij de Rabo en zakelijk via de ABN en bij beide banken krijg ik het altijd retour als naam en nummer niet overeenstemmen. Misschien is dit toeval (want het komt ook niet bepaald elke week voor), maar dan zou ik het toch wel bijzonder vinden dat het in het geval van de TS 8x er doorheen gaat. Wat staat er trouwens op je afschrift dan TS? Wel de naam van de boer?
ING doet dit inderdaad niet. Dit was toen der tijd ook mijn argument, maar zij hebben deze check blijkbaar niet. Daarom adviseerden zij ook om 0,01 cent over te maken en in de beschrijving te vragen om het geld terug te storten.
Als hier niet op gereageerd wordt, mag ING na een bepaalde tijd de gegevens van de persoon doorgeven. En dan moet jij zelf actie ondernemen, ING doet dus verder helemaal niks. Hoop dat je een rechtsbijstandsverzekering hebt?
betadine schreef:Hij is fout omdat hij een fout rekeningnummer doorgaf en dat hij er dan ook nog eens zo veel maand laat overgaan alvorens er iets van te zeggen dat hij nog niets betaald kreeg.
jwl schreef:Er is contact opgenomen met de gene die mijn geld ontvangen heeft, eerst gaat het nu via de bank en als daar niks uit komt mag de bank begin januari de gegevens vrij geven van de gene die mijn geld ontvangen heeft
betadine schreef:Hij is fout omdat hij een fout rekeningnummer doorgaf en dat hij er dan ook nog eens zo veel maand laat overgaan alvorens er iets van te zeggen dat hij nog niets betaald kreeg.