Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hoop dat die kennis niks hoeft te betalen want slaat helemaal nergens op. Dan had dat aardige nichtje van hem maar zelf een bedrijf moeten regelen of een goede trailer, bahbah. Amaris schreef:Oh![]()
Wat ontzéttend erg voor je kennis.... wat moet hij zich ellendig voelen... ocharme toch...![]()
Jeetjemina zeg, wil je eens iets goeds doen voor je familie.
Hou ons aub op de hoogte, ik ben wel heel benieuwd hoe dit af gaat lopen. En wens je kennis heel veel sterkte, met zo'n familie heb je alle sterkte nodig... sjemig.
Gelukkig dat de staleigenaar het licht gezien heeft, en hem verder mbt de trailer met rust laat. Dat is dan nog iéts.
Laat je hem dit topic ook lezen?
Helemaal mee eens. Wat een vervelende situatie voor je kennis! DianneM schreef:San87, als dat zo was, dan hoefde niemand meer borg te vragen voor de huur van een trailer of ander transportmiddel. Dan volstaat een kopie van je verzekeringsbewijs ook, want dan zou de schade sowieso vergoed worden. Echter bepaalt de wet dat jij zelf verantwoordelijk bent voor schade aan je spullen als je ze uitleent en daar ook voor betaald krijgt. Je zult dit dus óf zelf moeten bijverzekeren óf cpntractueel vast moeten leggen. Echter elk bovag bedrijf waar jij een aanhanger huurt, is hiervoor gewoon verzekerd. Meer als de borh kun je als verhuurder dus niet verwachten als je zelf niet bijverzekert. Probleem is dat de trailer verhuurd is en dus voor financieel gewin zorgt. Dit zit verzekeringstechnisch dus anders in elkaar dan dat je bijvoorbeeld kosteloos de trailer van een vriendin leent.
. De peesblessure is voor rekening van de eigenaar.
.
SdaphneS schreef:Iedereen zit nu het nichtje te vervloeken, maar dat schaap is nog maar 16!
Alsof die ergens verstand van heeft. Die heeft een paard moeten laten inslapen en schreeuwt nu van de hoogste daken! Logisch, zij heeft geen benul van de problemen die ze met haar geschreeuw veroorzaakt. Ze is 16!
Ik denk dat je in deze situatie de ouders moet aanpakken! Zij zijn verantwoordelijk voor hun kind, de acties die dit kind doet en de problemen waar ze mee te maken krijgt.
Verder is het natuurlijk een uiterst vervelende situatie voor de kennis. Die wilde een goede daad verrichten door de paarden te vervoeren en heeft hier nu enorme spijt van.
Ik hoop dat er een passende oplossing gevonden kan worden en dat de ouders van het nichtje zich eens gaan gedragen als volwassen mensen.
poetser schreef:Ook nichtje eiste de helft van de kosten van de hengst terug.
poetser schreef:Nichtje mocht de paarden niet alleen gaan halen, zij is 16 jaar. Zij stelt haar oom, mijn kennis dus, verantwoordelijk omdat hij ondanks de schade toch is doorgereden naar huis. Echter zag hij dat als enige mogelijkheid, omdat hij bang was dat de hengst uiteindelijk door de klep heen zou komen en hij geen andere mensen kende die de hengsten konden/durfden overladen langs de snelweg.
anneliesdj schreef:poetser schreef:Nichtje mocht de paarden niet alleen gaan halen, zij is 16 jaar. Zij stelt haar oom, mijn kennis dus, verantwoordelijk omdat hij ondanks de schade toch is doorgereden naar huis. Echter zag hij dat als enige mogelijkheid, omdat hij bang was dat de hengst uiteindelijk door de klep heen zou komen en hij geen andere mensen kende die de hengsten konden/durfden overladen langs de snelweg.
Gelukkig heeft je kennis meer verstand dan zijn nichtje.
Pff 2 3 jarige trekpaard hengsten langs de snelweg van de trailer af halen, als de politie je ermee snapt ben je daar ook nog flink de klos.
Ik zie dat er onderling gehuurd is, dan is je nichtje aansprakelijk en haar verzekering dus ook, maar die kunnen nog weleens lastig gaan doen als ze horen dat de trailer oud was en veel te zwaar beladen.
Dus denk dat het beter is het onderling te regelen en de stalhouder gewoon een paar honderd euro te geven.
Hoewel ik me nu ook afvraag of de stalhouder het niet aan zag komen, zijn oude, verrotte trailer uitlenen voor het vervoer van 2 jonge trekpaardhengsten, dat klinkt bijna alsof hij erop gehoopt had.