Zou jij je paard manegewerk laten doen voor de kost?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne86

Re: Zou jij je paard manegewerk laten doen voor de kost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:11

Dat is niet het enige.... Manegepaarden mag je op veel maneges verzorgen met je eigen spullen... Ik zou het ook niet relax vinden als iemand die op meerdere stallen komt lekker met die poetsspullen aan mijn paard gaat zitten :+

Dan heb ik het niet eens over kinderen die graag met een manenkam de staart kammen en weet ik veel wat doen :$

SayaJones

Re: Zou jij je paard manegewerk laten doen voor de kost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:15

Ik zou het niet kunnen.. Mijn paard loopt gewoon niet meer lekker als er iemand anders op heeft gereden. Je merkt ook aan haar dat ze er niet gelukkiger van word. We hebben een tijdje verschillende bijrijders geprobeerd, maar het is geen succes geweest.
Wel heb ik mijn (shetland)pony op een stal staan, daar worden ook lessen en ponykampen gegeven, hun heb ik wel toestemming gegeven om m'n pony te gebruiken, simpelweg omdat het geen grote manege is, en dat de eigenaar van de stal er altijd bij is & er goed toezicht op kan houden :j

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:07

Ik ben zou dan bang zijn dat het paard een beetje wordt verpest.
Maar als er niks anders op zit..

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:22

Dat is wat mij betreft volledig afhankelijk van de manege.
Het is echt heel belangrijk dat je goede afspraken maakt, het liefst zwart op wit.

Met je zadel vind ik het moeilijk, hangt af of er een goed alternatief is.
omdat je geld uitspaard is het dus iets minder erg als je spullen wat slijten, maar niet onnodig door onverantwoord gebruik.
ik ken iemand met een hobbymatige fokkerij, die een van haar paardjes had uitgeleend aan de manege.
toen ze bij deze kwam kijken, kwam er een penny: "ja, dat is mijn paard!"... uhm, pardon?

Bleek deze naast manege lessen ook nog eens verleast te worden. Terwijl gezegd was dat deze een paar lesjes in de week zou mee hobbelen. De manege sloeg dus behoorlijk zijn slaatje uit deze pony.
met als resultaat dat deze inderdaad afgestompt op stal stond en min of meer opleefde toen de eigenaren hem weer meenamen.