Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:34

Bwa, het is nu wel zo dat als je eens een grote mond opzet, alles ineens toch sneller geregeld kan worden. Zeker wanneer zij weten dat ze in fout zijn.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:37

oo wat erg zeg!
Ik zou niet zo vriendelijk meer zijn geweest!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 16:37

Oew, foutje moet kunnen, maar nu ze je laarzen ook nog 'kwijt' zijn, zou ik woest geworden zijn.

'Gelukkig' zijn ze al 5 jaar oud en zijn het geen nieuwe laarzen. Dan nog is het heel vreemd hoe het nu allemaal loopt en bovendien gewoon erg jammer.

Als ze je laarzen binnen nu en 2 werkdagen niet weer kunnen leveren, ff het woordje politie laten vallen. Meestal komen ze dan plotseling met een oplossing.

En korting zou ik eisen. Anders laarzen pakken en wegwezen.

xFioon

Re: Wat kan ik hiermee doen? Schoenmaker heeft laarzen verpest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 17:32

Ik ben niet gebeld vanmiddag al zouden ze dat doen...
De voicemail is er niet meer, die dingen kunnen niet meer dan zoveel dagen opgeslagen worden ofzo, en ik had nog niet uitgevonden hoe ik het kon gaan opnemen :(
Maar dan nog, zonder voicemail is de situatie ook al te raar geworden, vanavond even mijn ouders bellen over hoe dat zit met rechtsbijstand, verzekering, etc...

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:35

Ik zou in dit geval toch gaan eisen dat je nieuwe laarzen vergoed gaan worden.....
om over klantvriendelijkheid maar te spreken....

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 17:54

Wat een ellende, ik hoop voor je dat ze je laarzen snel in orde hebben.

Het enige wat je nog kan doen is de rechtsbijstand erop zetten, maar
dat ben je ook al van plan. Toch jammer dat het zo moet.

Zelf helaas ook nog nooit geluk gehad met leren laarzen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:22

Je hebt geen poot om op te staan. Geen bewijs dat jouw laarzen daar zijn/waren, geen bewijs wat voor waarde, geen bewijs in welke staat ze verkeerde, geen bewijs van de nieuwwaarde/ de waarde nu.
Al heeft die man een verzekering ervoor, er valt niks over de waarde van de laarzen te zeggen.

Enige optie is om daar flink uit je slof te schieten en hopen dat hij mee wilt werken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:29

Maar je krijgt toch altijd een bewijsje mee als je schoenen/laarzen bij een schoenmaker achterlaat?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:32

Wat een vervelende situatie! Maar zoals GamblersCup al zei, heb je geen bewijs? Bij onze schoenmaker krijg je ook altijd netjes een bonnetje erbij met een nummer erop of wat dan ook. Naar zeg dat het zo moet lopen. Het woord klantvriendelijk staat overduidelijk niet in zijn woordenboek.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:38

Ik ben ook benieuwd of je iets hebt om te bewijzen dat je laarzen door de schoenmaker zijn aangenomen.

Ik zou zeker contact opnemen met de rechtsbijstandverzekering.
En de polisvoorwaarden checken. In het verleden heb ik van mijn rechtsbijstandverzekering een schadevergoeding gehad, omdat het bedrag waar het geschil over ging relatief laag was. Mij uitbetalen was voor hen goedkoper dan mij juridische bijstand verlenen. Ik deed niet principieel en ben akkoord gegaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:43

Stuur een aangetekende brief ( als je morgen nog geen contact hebt gehad) waar in je ze officieel aansprakelijk stelt en verwacht dat de laarzen binnen een week weer in originele staat worden geleverd en het betaalde bedrag teruggeven of anders een x bedrag eisen voor de aankoop van nieuwe laarzen.
Je denkt alles kwijt te zijn maar je hebt dit topic ook nog, misschien geen direct bewijs maar toch.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 15:37

aaaaahhhhhhhhhhhhhhhh ze nemen niet eens op!

Ik ben in staat vannacht de ruiten van die winkel in te slaan en gewoon iets mee te nemen wat er mee te nemen valt, ben echt kwaad!!! Ze bellen me niet terug steeds als ze zeggen dat wel te doen, en ik heb nu heeeeeel boos hun voicemail ingesproken.
Wat een K-U-T- lui.
Heb echt zin om flyers te verspreiden overal dat je daar geen schoenen heen moet brengen, laat ze maar lekker failliet gaan!!!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:39

Nou, ben je lekker mee dan. Dat van die brief is misschien nog niet zo'n slecht idee.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:40

Het kan zijn dat ze nummer herkenning hebben :') Dit ook ooit gezien bij een stalgenootje en der zadelmaker... Zij belde.. Niets... Ik belde hij nam wel op... "blabla, afspraak maken?" :') Had hem naar mijn huis laten komen waar zij hem op kon wachten...

Dus mijn tip: probeer eens een ander nr :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:42

Ja dat zullen ze wel expres doen. Dat ze je laarzen kwijt zijn is ook al zeer onwaarschijnlijk. Die zullen he, wel knijpen, want ze hebben er een bende van gemaakt.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:57

Ik zou er toch werk van gaan maken! Z'n brief is inderdaad geen slecht idee, persoonlijk zou ik ook over de rooie gaan!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 15:58

Pas op dat ze je niet aan kunnen klagen vanwege laster, anders heb je dat gezeik weer.

Ik zou als ik jou was een aangetekende brief opstellen (bv aan de hand van voorbeeldbrieven op consumentenwijzer), waarin je ze de kans geeft het op te lossen binnen een bepaalde termijn (zet daar ook in dat de laarzen nu onbruikbaar zijn etc). Wanneer ze binnen die termijn niet reageren, een herinnering. Dan nog een herinnering. En als ze dan nog niet gereageerd hebben een advocaat inschakelen als je dat ervoor over hebt.

HorseTopShop schreef:
Je hebt geen poot om op te staan. Geen bewijs dat jouw laarzen daar zijn/waren, geen bewijs wat voor waarde, geen bewijs in welke staat ze verkeerde, geen bewijs van de nieuwwaarde/ de waarde nu.
Al heeft die man een verzekering ervoor, er valt niks over de waarde van de laarzen te zeggen.

Ze heeft toch een afgiftebonnetje?
En misschien ook nog wel de aankoopfactuur van de laarzen?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:13

Jose22 schreef:
HorseTopShop schreef:

Ze heeft toch een afgiftebonnetje?
En misschien ook nog wel de aankoopfactuur van de laarzen?

Volgens mij niet. Heeft TS het i.i.g. niet over gehad.
Al zou ze die wel hebben.... dan nog is niet aan te tonen wat de laarzen nu nog waard zijn.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:24

Nog een tipje, stel de politie hier van op de hoogte.

Daarbij de brief niet per post verzenden maar bij hun in
de brievenbus gooien(dan ook een filmpje/foto daar van
maken, zodat goed te zien is dat de brief op de mat ligt).

Als je nou wel binnen komt en ze melden alsnog dat ze
je laarzen kwijt zijn, even melden dat je pas weg gaat
als je je laarzen weer terug hebt.

Het lijkt mij stug dat je geen poot hebt om op te staan,
gewoon over leggen met een advocaat. Volgens mij
kunnen zij hier echt wel wat mee.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:30

dejong_wever schreef:
Daarbij de brief niet per post verzenden maar bij hun in
de brievenbus gooien(dan ook een filmpje/foto daar van
maken, zodat goed te zien is dat de brief op de mat ligt).

Aangetekend verzenden lijkt me een betere oplossing. Dan heb je bewijs dat ze hem in hun handen hebben gehad. Anders kunnen ze altijd nog zeggen dat ze niks gezien hebben.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:33

Jeetje wat een frustrerende situatie! Hopelijk krijg jij snel de laarzen, naar jouw zin, weer terug.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 16:46

Ik had ondertussen al andere laarzen gekocht :+

De laarzen krijg je, als je ze nog terugkrijgt, niet meer mooi hersteld lijkt mij...

Verder: voor hen is "kwijtraken" denk ik verzekeringstechnisch gezien beter... Ze hebben vast een aansprakelijkheidsverzekering die dit dekt... Maar dan nog blijft het lastig aan te tonen hoe en wat :S

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:01

Krijg wel de indruk dat dit geen officiele schoenmaker is maar iemand die het er even bij doet, dan is het nog maar de vraag of ts wat kan verhalen. Staat zijn bedrijfje ingeschreven bij de kamer van koophandel? Kun je zo nazien.

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:09

Net het hele topic vol verbazing gelezen, inmiddels lig ik onder mijn stoel van uiterste verbazing over de verdwijning van je laarzen? Ik zou mijzelf toch echt wel wat pro actiever opstellen in zo'n situatie geloof ik. :') wat een idioten.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 17:20

ik ben al de hele tijd meelezer..
belachelijk zeg !