Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 22:13

sasja0705 schreef:
Blijf het proberen...en voor alle anderen:geef nooig een paard of pony weg voor een goed thuis...ook al bljjf je eigenaar...ik had voor mijn oudje ook n goed thuis gezocht, heel veel tijd gelaten ( 3 maanden kwam ze er zo wat iedere dag)dan verhuist naar haar stall...4 maanden super contact...dan niet meer te bereiken...op eens via via een vrouw aan de tel..die vroeg of ik eigenaar was... en dan begon die ellende...het kleinste incident wat ik te weten kwam, was dat mijn oude op n dag op een spoorweglvergang liep en door omstanders net voor een ice werd weg gehaald...lang verhaal kort: met veel ruzie mijn oudje weer opgehaald...maar mijn spullen zijn kwijt.dus wees wijs: kun je je paard niet meer houden, dan verkoop hem...maar geef nooit gratis weg, ook niet voor verzorging!!!voor ons een goed einde: joey is weer thuis en nu 32! Maar ga E. echt delen op facebook...iemand herkend hem zeker.

Zo kwam de pony dus ook terug, omdat ik toevallig iemand op facebook had die wist dat ze van mij was en zich zorgen maakte omdat M niets meer liet horen. Gelukkig is ze terug.

Ben het verder helemaal met je eens. Voorheen dacht ik dat ik gewoon geluk had gehad met M (had ook erg goed gezocht, maar dat helpt kennelijk niet als ik jouw verhaal lees). Jij ook sterkte!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 01:22

Moderatoropmerking:
Zojuist weer enkele berichten verwijderd. Zoals in de eerdere moderatoropmerking als was aangegeven staat dit topic op het informatieve gedeelte en is het alleen de bedoeling om te reageren als je serieuze tips hebt voor de topicstarter.

sasja0705

Re: Paard dood, hoe krijg ik mijn spullen terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:50

@hevonen, dankje.
Bij ons is het, behalve de spullen dan , goed afgelopen. Je schreef dat je nog n paar telefoontjes wilde plegen-is daar al wat uit gekomen? En heb je E.s rasbeschrijving, naam, ouders enz , als eens probeerd te googelen? Als hij bvb via n site is verkocht, dan komt tenminste de header boven drijven ook al is de advertentie inmiddels verwijderd...
En nog wat: als E daadwerkelijk plots dood in de box lag, dan is het n behoorlijk karwei om hem eruit te krijgen...n paar honderd kg dode massa werken echt niet mee...dus dat valt zeker op bij andere stalgenoten. Dus toch maar n manege in Almere bellen en daar verspreiden.mis heeft iemand via via wat gehoord, ruiterwereld is klein...

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 11:28

OKay, ben een heel stuk verder gekomen. Heb talloze telefoontjes gepleegd, maar dat heeft wel geholpen!

E is inderdaad dood. En het is gegaan zoals M mij indertijd heeft verteld. Hoe akelig ik het ook vind dat hij dood is, ik ben blij dat ik zekerheid heb. Hij is kort na de verhuizing naar zijn nieuwe stal overleden. Hij is de afgelopen jaren erg veel verhuisd en was wat mager geworden, maar leek het op zijn laatste adres na even wennen erg naar zijn zin te hebben. De avond voor hij stierf heeft hij nog gegeten en leek niet ziek. Hij lag 's ochtends dood in de stal, hij had zijn eten niet eens op. Terwijl degene die hem daar verzorgde zei dat het opvallend was hoe snel hij zijn eten naar binnen schrokte. (dat was hier nooit zo, hij at totaal niet snel) Hij is dus onder het eten plotseling gestorven.

Ben heel blij dat ik nu eindelijk zeker weet wat er is gebeurd, ook al heb ik het er nog wel moeilijk mee dat hij dood is. Over een poosje maar een IM topic over hem openen.

Nu alleen de spullen nog... Zou fijn zijn als we die terugkrijgen, ook vanwege de herinnering. Maar het belangrijkste is dat ik weet wat er is gebeurd.

Iedereen heel hartelijk dank! Jullie hebben me op ideeën gebracht die uiteindelijk hebben geleid tot dit resultaat.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:07

TS Heel veel sterkte.! Dit gun je niemand. Gelukkig weet je nu wel de waarheid, en hopelijk krijg je de spullen weer terug.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:22

Ik heb het hele verhaal gevolgd maar wat ongelooflijk erg om zo met anderen om te gaan.
Ze had zeker op de dag van overlijden jullie in moeten lichten.
Ik kan er met mijn pet niet bij dat als je een paard van een ander onder je hoede neemt zo met mens en dier omgaat.
Ik heb in het verleden ook de zorg van paardjes overgenomen deze waren wel bedoelt voor herplaatsing maar alle veranderingen in gezondheid verhuizing enz moest ik gewoon melden en alles doen in overleg en zo hoort het ook.
Op het moment heb ik nog een oudje staan weliswaar gekocht voor een klein bedrag maar als hij ziek zou worden in laten slapen of ik hem weg moet doen om een of andere reden dan word gewoon de vorige eigenaar ingelicht of ermee overlegt.
En zo hoort het ook als je een paardje jaren hebt gehad en hem weg moet doen om welke reden dan ook of hem een goede oude dag wenst iemand vind die dat voor het paard wil doen om te zorgen dat hij niet in de handel verdwijnt of erger.
Dan neem je een verantwoording en de afspraken die je maakt die moet je nakomen heel simpel.
Schandalig dit soort praktijken.
Ik hoop dat je in ieder geval de spullen nog terugkrijgt,nu je weet wat er met je paard gebeurt is en kun je het afsluiten sterkte.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:07

Hopelijk dat je binnenkort inderdaad je spullen ook terug krijgt.
Wel fijn dat je nu toch bevestiging hebt gekregen, helaas is hij wel overleden :(!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:09

Hard maar je kan het nu wel afsluiten.
Sterkte met het verlies en het niet afscheid kunnen nemen.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:29

Wat een naar verhaal!! Sterkte met het verlies!

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:40

Het belangrijkste is nu zeker voor je.
Leuk is het niet maar je weet nu wel dat hij niet verkocht is en dat hij daadwerkelijk niet meer leeft.
Ik ben nog steeds bezig voor je maar het is moeilijk om achter haar gegevens te komen.
Blijf mijn best doen voor je

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:49

Kun je haar via Bokt ook niet meer contacten?
Ik zie dat ze vorige maand nog wel online geweest is.
Via bokt kun je iig zien of ze de berichten heeft gelezen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:14

Ben blij voor je dat je nu weet wat er is gebeurd, dat helpt vast bik het afsluiten...
Hoop dat je je spullen terug weet te krijgen.
Sterkte iig!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:28

Omdat nu alles duidelijk is en gebruikers de regels blijven negeren hier een slotje.