Eigenaar betaald al 2 jaar lang opfok van zijn paarden niet!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:27

Eirikur schreef:
Ariebren schreef:
@Eirikur,

Dat is het probleem van de huidige internet wereld.

Je hoeft maar éen woordje op internet te zetten en de hele wereld kan dat woordje achterhalen.
En dat woordje wordt nooit meer verwijdert van internet.

Maar gelukkig is het niet mijn probleem.

Boerbiet had gewoon geen account op Bokt moeten aanmaken.
Maar gewoon blijven bij zijn advocaat en daar mee in gesprek gaan wat de mogelijkheden zijn.

Als je dit topic naleest zie je alweer 5 pagina's.
Vier en driekwart pagina is gevuld door mensen die niet geremd worden door enige kennis, kunde en ervaring.

Je gebruikt een hoop woorden, maar je zegt niets. Ik stel je een duidelijke, directe vraag en die zie ik hierboven niet beantwoord worden.

Iedereen denkt dat hij heel veilig achter zijn PC of laptop zit.
Lekker warm in de kamer.
Maar elk woord op internet gezet kan je er niet meer afhalen.

Voldoende beantwoord ??

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:33

sterkte TS met dit alles. ik vind het wel interesant om te volgen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 20:43

Ariebren schreef:
Iedereen denkt dat hij heel veilig achter zijn PC of laptop zit.
Lekker warm in de kamer.
Maar elk woord op internet gezet kan je er niet meer afhalen.

Voldoende beantwoord ??

Nee. Je geeft namelijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Die was: Leg mij eens uit HOE:
  1. een advocaat dit topic überhaupt gaat vinden, terwijl er geen namen van personen, bedrijven, paarden of plaatsen in genoemd worden?
  2. hij gaat bewijzen wie TS IRL is?
  3. hij gaat bewijzen dat dit topic over zijn cliënt gaat?

Waarbij aangetekend, dat ik in mijn eerdere post voor het antwoord op sub 2. en 3. zelf al een voorzetje gegeven heb: dat kan mi. alleen met een gerechtelijk bevel tot bekendmaking van IP-adresgegevens aan het bokt beheer en de provider van TS. En zo'n bevel wordt niet zomaar uitgevaardigd. Daar moet een zwaarwegende grond voor zijn mbt. de belangen van de eiser (zoals bijv. schending van zijn privacy) en in dit topic, waarin dus nogmaals geen namen genoemd worden, kan ik met de beste wil van de wereld een dergelijke, zwaarwegende grond niet ontdekken. Als die er wel is: by all means, wijs mij deze aan.

Ariebren

Re: Eigenaar betaald al 2 jaar lang opfok van zijn paarden niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:26

Nee, een advocaat gebruikt de gegevens die hij vindt.
Internet is openbaar en wordt door niemand beschermd.

Ik heb jaren geleden mee gemaakt dat via een uRL onderzoek ik weer terug gevonden werd.

Maar maak je niet druk.

De wanbetaler is jouw probleem niet.

Boerbiet heeft een probleem en hij of zij had dit niet op Bokt moeten zetten.

En Bokt heeft een berg modjes, loopt het uit de hand.
Het topic wordt verwijdert.
Alleen nog terug te vinden op de grote machine van Bart.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 21:34

Ariebren schreef:
Nee, een advocaat gebruikt de gegevens die hij vindt.
Internet is openbaar en wordt door niemand beschermd.

Ik heb jaren geleden mee gemaakt dat via een uRL onderzoek ik weer terug gevonden werd.

Maar maak je niet druk.

De wanbetaler is jouw probleem niet.

Boerbiet heeft een probleem en hij of zij had dit niet op Bokt moeten zetten.

En Bokt heeft een berg modjes, loopt het uit de hand.
Het topic wordt verwijdert.
Alleen nog terug te vinden op de grote machine van Bart.

Ik denk dat je je onderschrift maar aan moet passen...
Hoezo, duidelijker en korter? :')

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:06

Maar.. niets gezegd over de wanbetaler? Wat dacht je van de afstamming van de paarden? Dat in combinatie met wat voor de hand liggende termen.. Je komt hoe dan ook makkelijk op bokt uit. En advocaten zijn opgeleid om alles te vinden (en juridische kennis te hebben). Dus laat deze zaak lekker aan een kundig iemand over. Je laat toch je stalgenoten ook niet de tanden/hoeven van je paard doen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:13

ElizeVdS schreef:
Maar.. niets gezegd over de wanbetaler? Wat dacht je van de afstamming van de paarden? Dat in combinatie met wat voor de hand liggende termen.. Je komt hoe dan ook makkelijk op bokt uit. En advocaten zijn opgeleid om alles te vinden (en juridische kennis te hebben). Dus laat deze zaak lekker aan een kundig iemand over. Je laat toch je stalgenoten ook niet de tanden/hoeven van je paard doen?

Helaas, in heel veel topics wordt geadivseerd om een vijl te kopen en zelf de hoeven te gaan bijhouden.
Met tanden, de deskundigheid van de Bokkers is ver te zoeken.
Hoe goedkoper hoe beter.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:14

ElizeVdS schreef:

Er zijn geen afstammingen genoemd? Alleen 3 stamboeken waar het hele sportpaardenbestand uit nederland voor 90% uit bestaat.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:27

Anne_GTI schreef:
Er zijn geen afstammingen genoemd? Alleen 3 stamboeken waar het hele sportpaardenbestand uit nederland voor 90% uit bestaat

Precies! En hoeveel opfokbedrijven zijn er? Ik weet hier in een straal van 10 km al 3 die paardenhengsten opfokken...

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:28

De eigenaar in Amerika heeft toch alle gegevens ??

Of heeft die man paarden gekocht zonder paspoort en stamboek papieren ??

Het is jammer dat bepaalde topics verzuipen in opmerkingen van bokkers die niet geremd worden door enige kennis, kunde en ervaring.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:46

Ariebren schreef:

Het is jammer dat bepaalde topics verzuipen in opmerkingen van bokkers die niet geremd worden door enige kennis, kunde en ervaring.

Ariebren, je plaat slaat over....

Ik ben het met je eens dat je heel voorzichtig moet zijn wat je op internet moet zetten. Dat heeft TS imo prima gedaan. Een account aangemaakt voor deze vraag. Geen plaatsen/afstammingen of wat dan ook genoemd. Alleen algemene informatie.
Dus wat is er gedeeld; een buitenlander heeft paarden in Nederland in de opfok en betaalt niet. Het opfokbedrijf wil graag weten of er al andere bedrijven/personen met dit bijltje gehakt hebben en daarnaast advies hoe ze dit het beste kunnen aanpakken. Advies van een advocaat is al ingewonnen maar als extra informatie kan zo'n topic best een bijdrage zijn. Dat mensen niet goed lezen kan TS ook niets aan doen. Daarvoor moeten ze naar www.pearl.nl .....

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:47

Ariebren schreef:
Hij wel ja. Wij niet, want in dit topic worden ze niet genoemd.

Ariebren schreef:
Nee, heeft ie niet, maar het is wel 13 in een dozijn afstamming, dus zegt ook niets.

Ariebren schreef:
Het is ook jammer dat bepaalde topics verzuipen in opmerkingen van bokkers die van alles roepen en, als iemand daar kritische vragen over stelt, vervolgens het antwoord schuldig blijven.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:50

Nog één keertje.

Amerika heeft adres en naam van de opfok stal :7

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:51

Het is waar dat de eigenaar in Amerika alle gegevens heeft, maar het is crisis in de wereld. Dus kan het zijn dat er nog ergens in Nederland en Amerika veel meer soortgelijke gevallen zijn. Er worden veel (sport)paarden naar Amerika verkocht, vooral KWPN e.d. Die paarden worden ook veel in opfok gezet.
Ik geloof wel dat er dingen te achterhalen zijn die op internet gezet worden, maar dit klinkt toch als een vrij algemeen geval. Het KWPN is een groot stamboek, er zijn veel KWPN-ers, en er zijn veel opfokbedrijven. Overal komen mensen in de problemen met betalen, en dat kan hier ook heel goed het geval zijn.
Ik ga ook mee met Eirikur's laatste post.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:53

Ariebren schreef:
Nog één keertje.

Ja, m'n grootmoeder ook als ze er een paard zou hebben staan maar dan nog zou er geen enkele link naar dit topic gelegd kunnen worden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:54

Ga maar eens googelen op mijn echte naam.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:55

Wat heb je in je eigen voorwaarden staan van het bedrijf?

zijn die ook getekend door de eigenaar toen de paarden in de opfok kwamen?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 22:58

Christiene schreef:

Aan wie is deze vraag gesteld ??

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:07

Ariebren schreef:
Nog één keertje.

Nog één keertje.

Die worden in dit topic niet genoemd. :7

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:08

Ariebren schreef:
Christiene schreef:

Gokje: TS?

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:09

Ik denk dat de vraag aan TS is. Gezien de informatie op pagina 2 zal er wel een en ander op papier staan, vermoed ik.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:09

Ariebren schreef:
Christiene schreef:

aan de ts

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:22

BoerBiet schreef:
Zoals het er nu naar uitziet dekken de paarden de 30.000 en laat eens zeggen 10.000 euro proces kosten wel. Zijn namelijk allemaal goed afstammingen (Clinton, Nabab,Arko enz) X heeft destijds als veulen gemiddeld 10.000 euro per stuk betaald.

Niet genoemd?

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:28

ElizeVdS schreef:
BoerBiet schreef:
Zoals het er nu naar uitziet dekken de paarden de 30.000 en laat eens zeggen 10.000 euro proces kosten wel. Zijn namelijk allemaal goed afstammingen (Clinton, Nabab,Arko enz) X heeft destijds als veulen gemiddeld 10.000 euro per stuk betaald.

Niet genoemd?
Het gaat in dit topic om in totaal een tiental paarden. Er worden welgeteld 3 - veelgebruikte - vaderdieren genoemd. Dit is inderdaad de enige relevante informatie die in dit topic wel genoemd wordt, maar deze is zo nietszeggend, dat er helemaal niets uit valt af te leiden wat gebruikt kan worden enerzijds om de identiteit van "mr X" te achterhalen, of anderszijds om een link te leggen tussen dit topic en de IRL identiteit van TS.

Informatie waarmee je daadwerkelijk iets zou kunnen, zoals bijv. de namen van de paarden, de naam van TS, zijn bedrijf, of de vestigingsplaats daarvan, zijn door TS zéér zorgvuldig (waarvoor mijn complimenten) niet genoemd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:34

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om de discussie of dit topic wel of niet gevonden kan worden te stoppen en weer on topic te gaan. Bedankt alvast.