Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kensington schreef:Helaas is het vertrouwen weer helemaal weg. Vandaag zand gehapt. Ze was echt heel gemeen. Bokte mij er bewust eraf. Lola erop niets aan de hand.
Vjestagirl schreef:Kensington schreef:Helaas is het vertrouwen weer helemaal weg. Vandaag zand gehapt. Ze was echt heel gemeen. Bokte mij er bewust eraf. Lola erop niets aan de hand.
Ik denk dat je pony gewoon voelt dat je bang en onzeker bent, dat je twijfelt.
Uit ervaring weet ik dat dat niet hoeft te betekenen dat je er nooit komt. Ik heb zelf nu een ontzettend fijn dier aan mijn paard. Bij mij heeft het 2 jaar geduurd voordat ik echt dé druppel heb gehad en de knop heb omgezet. Ik heb mezelf verteld 'vanaf vandaag val ik niet meer' en dat heeft geholpen.
Het is aan jou of je er (zo)veel tijd en energie in wil stoppen, of dat je liever kiest voor een ander dier.

scoxxx schreef:Wellicht moet je je ook afvragen in hoeverre je wel een paard/pony wilt. Beschreven situatie kan ook bij een eventueel nieuw paard gebeuren.
Onlangs ook: 3 pony's super en super-braaf. Ander meiske erop dan ik... tot 3 maal toe kon het kind er niks mee. Angst en onzekerheid bij de ruiter, maakt zelfs het braafste paard vaak "onhandelbaar".
Cassidy schreef:Ik heb net het filmpje bekeken, wil je feliciteren met je vooruitgang en zie een aantal reacties daarop dat je er nu echt mee stopt.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het echt heel, heel erg jammer vindt. Je had heel ver kunnen komen met deze pony, maar je plezier staat voorop, en geen enkel paard is het waard om serieus voor in de lappenmand te belanden.
Weet je, als je een paard koopt, gaat het zelden vanaf dag 1 zonder slag of stoot. Je zult aan elkaar moeten wennen, en het beeld van: ik stap de eerste dag op mijn bombproof paardje en rij lekker de zonsondergang tegenmoet is gewoon iets wat je uit je hoofd moet zetten. Met ieder paard zul je een gewennigsfase doormoeten, bij de een duurt die wat langer dan de ander. De vraag is: de korte gewennigsfase, is dat een paardje dat je gaat en blijft uitdagen, of ga je je plafond binnen de korste keren bereiken wat het paard je bieden kan?
Bij pony niets te vinden.. Een ouder paard, tja, Arin is al 10... Als ze net zadelmak was dan zou ik zeggen daar zit nog wat in, maar een haflinger van 10 is denk ik wel een beetje klaar met ontwikkelen in karakter en omgang! Arin gaat nu zeker de verkoop weer in en ik hoop gewoon dat we iemand vinden die haar kan bieden wat ze nodig heeft!schrikdraad schreef:Je schrijft dat je niet bang was op die andere. Maar als die eens opzij springt voor de eend in de sloot en jij er zo toch af valt?
Weinig paarden die dan zelfverzekerd blijven als ji dan met knikkende knieën opstapt.
Ook die brave.
. Deze pony krijgt vast een super leuk baasje ! Ik zou daarna gewoon de tijd nemen om te zoeken, misschien ook een wat ouder dier ?
. (*Maar hij is het verre van sloom hoor
Profiel bewijst genoeg haha).