Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Er komt iemand ongevraagd op mijn wei, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:42

Misschien leest de dader ook wel mee op Bokt :oo

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:20

Shirley schreef:

Misschien wil de dader dan wel even vertellen waarom hij/zij het gedaan heeft ;)

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:27

Suzie99 schreef:
Purkii schreef:
je zou misschien op een plek waar ze langs moeten een touw op kunnen hangen wat ze los moeten maken om er langs te kunnen?
Als je dat met een speciale knoop vastmaakt kun je later zien of er iemand langs geweest is, weet niet of dat een optie is?

Dat is inderdaad wel een goed idee! :j

Of de bak bij de ingang even aanharken (als hij niet bevroren is), zodat je kan zien of er iemand in gelopen is?[/quote]
daar dacht ik ook al aan :j

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:28

Gub schreef:
Shirley schreef:

Misschien wil de dader dan wel even vertellen waarom hij/zij het gedaan heeft ;)

daar ben ik héél beniewd naar ,
misschien komt er een verhaal van de penny uit , dat het vroeger haar paarden waren geweest
en ze geen afscheid kon nemen :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:15

Het was vrijdag toch? Dan is het weekend en zijn kinderen vrij! Dus een grote kans dat het kinderen zijn!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:17

Bah, ik moet er niet aan denken joh. Ik heb nu ook al een tijdje mijn bedenkingen of er iemand mijn paarden poetst (wat ik op zich niet erg vind, maar ze kammen ook de staart en daar heb ik een hekel aan...). Ik moet er niet aan dénken dat ze er ook mee gaan rijden of longeren %)

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:26

Wat een eng idee dat iemand zomaar aan de slag gaat met jouw paarden!
Ik hoop echt dat je die persoon kan betrappen en dat hij/zij ermee ophoudt. Wie weet hoe lang dit al gaande is...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:28

Ze horen helemaal niet bij je dieren te komen, Jose22, ook niet met de "beste bedoelingen" !
Wie weet wat ze toegestopt krijgen ...

Nee, ik vind veel goed en leuk, maar wel onder mijn toezicht ( en op mijn voorwaarden :) ).

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:37

Of op een bepaalde plek een strotje of touwtje leggen ofzo, dat als ze een deur open doet dat je het dan kan zien dat ie open is geweest.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:38

Geloof niet dat het al gemeld is, maar heb niet alle berichten heel zorguldig gelezen.

Je moet ook een bordje ophangen met verboden toegang-eigen terrein. Anders plegen ze geen strafbaar feit als je de politie erbij wil halen....
Heel krom op je eigen grond, maar het is helaas wel zo.
Heb hier ook zo'n bordje opgehangen. Mijn Pa vond me erg "gastvrij" na het lezen van dat bordje, haha

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 14:41

misschien komt er een verhaal van de penny uit , dat het vroeger haar paarden waren geweest
en ze geen afscheid kon nemen :')[/quote]

Ja dat vraag ik me ook af, waarom zou iemand zoiets doen? Dat doe je toch niet!

Wie weet zit er wel heel mooi verhaal achter, en komt het uiteindelijk allemaal goed :P

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:40

romyloverrr schreef:

en ze geen afscheid kon nemen :')

Het waarom lijkt me logisch, gek op paarden/pony's en hier was er een beschikbaar (not) Het zou fijner zijn als diegene als ie dit dan toch leest even aan wil geven dat de boodschap aangekomen is en dat het niet meer zal gebeuren...

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:27

echt heeel vreemd! snap echt niet hoe je het in je hoofd krijgt maarja!

hopen dat je er snel achter komt wie het zijn.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 01:05

Tja, ik heb ook ooit zoiets bedacht toen ik een pony in een wei aantrof vlakbij ons huis. Ik was toen een jaar of zes. Ik vond ook dat mijn vader me maar even moest helpen die pony te vangen, die paste daar voor. Vreemd hè. Ik kreeg me toch een preek...

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:53

superwoman schreef:
Je moet ook een bordje ophangen met verboden toegang-eigen terrein. Anders plegen ze geen strafbaar feit als je de politie erbij wil halen....
Heel krom op je eigen grond, maar het is helaas wel zo

:oo regelgeving hier :x kun je toch makkelijker in zo'n land zitten waar je het betreden van andermans terrein wel uit je hoofd laat, omdat de eigenaar anders zijn luchtbuks pakt }> (oh, wat ben ik voor eigen rechter spelen (maar ja, je wil ook niet dat iedereen dat gaat doen natuurlijk))

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:29

Ik vind het allemaal een beetje krom inderdaad. Zo hadden mijn vriendin en ik een tijdje het idee dat er van ons hooi werd gejat. Wij hadden voor onze pony's een baal hooi van 200kg (zo een rol) en om even een voorbeeldje te geven; op een zondag dacht ik dat we er nog ruim 2 WEKEN mee konden doen, eindstand de volgende dag hadden wij niet eens genoeg meer voor 3 dagen. Ook heeft de vader van mijn vriendin een keer 2 meisjes betrapt die 'zomaar' aan de wandel waren gegaan met mijn veulen en haar pony. te bizar.

wij hebben nu weer overgeschakeld naar hooibalen met plakken, en hoe zielig het ook is tellen wij ze elke dag na. Zo valt diefstal wat meer op. Wij begonnen idd ook met het ophangen van bordjes, maar hier hebben de meesten gewoon maling aan. Even later zijn wij elke dag gaan vegen, zo vallen (gebruiks)sporen ook wat meer op. En dan rest het enige nog; op heterdaad!

De meisjes die de vader van mijn vriendin hadden betrapt waren idd penny's. Maar qua hooi en voer werd er meer gejat bij ons op stal, dus gingen wij er van uit dat dit toch echt iemand met een busje, aanhanger, of trailer en dus auto moet zijn.

(nog iets raars: De pony van mijn vriendin zou een keer 'los zijn gebroken' en van verscheidene paarden het voer hebben opgesmikkeld, zo'n 10 paarden, dat is een aardige hoeveelheid biks muesli en hooi! Ook was er een kast kapot. Eindstand elk ander paard zou hier ziek van zijn geworden, maar zij had helemaal niks? Het leek in scene gezet zegmaar.. Wat mensen wel niet doen!) Ik hoop dat je de dader(s) vind!

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:40

Bah, wat een naar idee zeg dat er zomaar iemand aan je paard komt.
Hoop dat je hem/haar een keer op heterdaad kan betrappen, dat zou het mooiste zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 12:59

Afbeelding

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:01

:') :j

Lastige situatie TS, hoop dat je ze op heterdaad kan betrappen!

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:04

Jeetje wat raar..
En dat diegene dat überhaupt durft!
Fijn dat de eigenaar extra goed oplet! Ik ben benieuwd wat hier uit komt.
Veel succes!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:08

_Kiki_ schreef:
Die persoon moet tussen 3 uur 's middags en 8 uur 's avonds geweest zijn. De sporen waren namelijk vers in de sneeuw, en waren er nog niet toen ik om 3 uur weg ging.

hmmm tijden doen vermoeden dat het een kind van een basisschool is. Misschien eens rond half 5/ 5 uur s'middags eens stiekem langs gaan?

Toch helemaal krankzinnig dat zomaar een vreemde met je paarden bezig gaat. Man als het mijn paarden waren en ik betrapte die persoon; zo nou die was nog niet jarig geweest

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:21

Ik heb niet alle berichtjes gelezen, maar is de toegang tot de bak niet af te sluiten met een (cijfer)slot? Als je een camera plaatst, hoef je er geen bordje bij te hangen. Het is op particuliere grond.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:22

Jol1 schreef:
Ik heb niet alle berichtjes gelezen, maar is de toegang tot de bak niet af te sluiten met een (cijfer)slot? Als je een camera plaatst, hoef je er geen bordje bij te hangen. Het is op particuliere grond.

Wel dus. Als je iets filmt en je doet aangifte bij de politie dan moet er een bordje hangen, anders kan het niet gebruikt worden. Ook op particuliere grond.

Mendy1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:23

Polly schreef:
beste tip die ik ooit gehad heb: neem een gans :j

Ik heb er ooit 1 als pulletje gekregen en die is bij huis grootgebracht dus ik ben 'mama' hij houd ook echt zijn waffel als ik alleen ben maar o wee als er onbekenden komen }>
Inmiddels heb ik er 3 en dat werkt nog veel beter :')

haha dat zijn zeker hele goeie "waakhonden" ja :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 13:28

Beste oplossing is een camera ophangen en dit niet vermelden.

Al zou je de dader met naam en adres en een foto als bewijs op het politiebureau neerleggen dan wordt er nog niks mee gedaan als deze ontkent. Tenzij je video-bewijs hebt. En inderdaad een bordje verboden toegang voor onbevoegden ophangen.