Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
my_precious schreef:Froukje1993 schreef:En slachthuis mag officieel helemaal geen slachtpaarden door verkopenDus dat gaat je niet lukken.
Als je wat wilt redden zul je toch echt zielige advertentie paarden van Marktplaats oid moeten zoeken.
Mensen brengen hun paard toch niet voor niets naar de slachtZou mooi worden als je je paard ineens ergens ziet staan terwijl ie door hoort te zijn.
dat is niet helemaal waar want ik velddriel bij het slachthuis, mogen ze dat wel als de eigenaar een paard achterlaat en zegt kijk maar wat je ermee doet, dan probeert die slachterij er toch een goed tehuis voor te vinden, als ze dusdanig nog gezond door het leven kunnen gaan.. en ik weet dat uit eigen ervaring.
maar paarden die ernstige klachten hebben die echt niet meer pijnloos kunnen leven, slachten ze dus wel.
een paard bijv die niet getalenteerd is voor een bepaald doel en naar de slacht moet, want dat gebeurt helaas in nederland waarvan de fokker of handelaar zegt, kijk maar wat je ermee doet, omdat die beste man/vrouw niet met het paard wil leuren mag een slachterij dus wel verkopen.
ik zou ook een paard redden van de slacht als het op legale manier verkocht kan worden aan mij.
EvelienKiss schreef:TS, je hebt een goed hart en dat is mooi. Graag wil ik je nog meer activeren en een publiek geheim verklappen. Dagelijks worden in ons land 1,3 miljoen dieren geslacht. Zij mankeren ook niets. Jij en alle lezers van deze topic kunnen iets doen aan de erbarmelijke omstandigheden waaronder deze dieren worden gefokt en geslacht. Zet zoden aan de dijk: eet geen vlees uit bio-industrie en wordt lid van Wakker Dier Nederland!
Froukje1993 schreef:EvelienKiss schreef:TS, je hebt een goed hart en dat is mooi. Graag wil ik je nog meer activeren en een publiek geheim verklappen. Dagelijks worden in ons land 1,3 miljoen dieren geslacht. Zij mankeren ook niets. Jij en alle lezers van deze topic kunnen iets doen aan de erbarmelijke omstandigheden waaronder deze dieren worden gefokt en geslacht. Zet zoden aan de dijk: eet geen vlees uit bio-industrie en wordt lid van Wakker Dier Nederland!
Zit je nou reclame te maken?
Wakker Dier vind ik nou niet echt een organisatie waar ik lid van wordt. IMO schort daar ook nog al wat aan het idee van dieren houden.