betadine schreef:Maar als er helemaal niets is afgesproken en er geen contract is, dan heb je toch ook geen afzegtermijn te respecteren ? Dan zou de pensionstalhouder nog een maand moeten wachten en zo kunnen ook de kosten gaan oplopen voor de verzorging van die paarden en die zullen mischien zelf niet betaald worden ?
Ik heb niet veel kennis van de actuele wetgeving, maar ik persoonlijk zou zonder contract geen maand wachten om iemand buiten te zetten. Een triestige zaak voor de persoon aan wie het overkomt om geen tijd te krijgen om iets anders te zoeken, maar als er geen contract is dan heeft die ook geen geldig bewijs om haar aanwezigheid of die van haar paarden te verantwoorden, of toch wel ?
Als de stalhouder manier van spreken de paarden buiten aan een boom vastbind en zegt dat hij die dieren niet kent en niets mee te maken heeft dan kan er toch maar weinig aan gedaan worden, want hij kan niet gedwongen worden om paarden die niet de zijne zijn onder te brengen ?
Stel hij zet ze buiten aan een boom en belt zelf de dierenbescherming of politie, dan is dat zijn woord tegen dat van de "klant" of niet ?
Er is wettelijk een opzegtermijn geregeld, ook wanneer er geen contract is. En volgens mij wordt er nergens gezegd dat de klant in kwestie niet betaalt, de houder wil haar gewoon niet op stal (reden word niet gegeven). Als de klant aan kan tonen dat zij in de maanden dat zij de stal betrekt netjes stalgeld heeft betaald, dan heb je een hele kwalijke zaak wanneer de stalhouder haar dier(en) aan een boom vastbindt zonder geldige reden.
Ik vind je manier van denken redelijk zorgwekkend. Het is nooit oké om een dier de dupe te laten worden van een conflict tussen stalhouder en klant.
.