Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Shirley schreef:Maar dan zit de jager toch sowieso fout ?
Om in de richting van je huis te schieten
Tinky, als je goede informatie hebt die niet al te persoonlijk is, kun je die hier dan ook delen ?
Er zitten meer mensen met dergelijke vragen ...
Ons terrein is verboden om te schieten. Ze verjagen wel zwijnen als ik er om vraag, die wroeten anders mijn weiland om. Achter de stal is nulgebied, daar mogen ze wel schieten. Ik bel als ik s nachts de paarden soms buiten laat. Dan jagen ze niet.
josie schreef:Deze vragen zijn er gesteld:
Welke afstand moeten jagers (wettelijk) hanteren rond een woning / tuin, weilanden e.d.?
Of zijn hier geen wettelijke regels voor?
Als er wel wettelijke regels voor zijn, waar kan je die dan vinden?
Ik heb geprobeerd het te vinden in de Flora & Fauna wet, echter daarin staat niets vermeld hierover.
Mag er geschoten worden (al dan niet in richting verlengde van die mensen) als er andere mensen rond lopen die niets met de jacht te maken hebben bv. in het bos?
Zijn er dan ook regels / wetten die voorzien in bepaalde afstanden, zo ja, welke afstanden?
wolter schreef:bliksempie, het zou kunnen als zij daar nog een jachthuurovereenkomst hebben.
Ik weet niet of jij eigenaar bent of huurder van de gronden, en hoelang je daar al woont.
Mocht je er nog niet zo lang wonen, dan kan het zijn dat er ten tijde van de koop/huur nog een jachthuurovereenkomst liep die nog niet is afgelopen, en ook hier geld [ver]koop breekt geen huur.
Ik weet ook niet hoe groot jou erf is, en of je daar ook de eventuele weilanden onder rekent.
Wel kan ik zeggen dat als het niet nodig is om het jachtveld te bereiken Wij je erf [rond huis] niet zouden betreden als jij dat niet wou.