op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:36

Oh, een Belgje :D
Heb je al eens navraag gedaan via de Belgische equivalent van dit forum ?

En waarom niet gewoon hier een topic openen met je vraag en zoektermen : Regio, minimumvereisten, richtprijs.
Je weet maar nooit hoe je zo via via op een goed plekje terechtkomt

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:41

Mijn paard staat bij particulieren, en die willen ook liever de zondag voor zichzelf. De afspraak is dat ik mag voeren en noodzakelijke zorg geven, maar niet mesten (staat 24/7 buiten dus hooft ook niet elke dag) en al helemaal niet rijden of longeren. Lijkt me logisch dat er uitzonderingen kunnen worden gemaakt en zo niet zou ik van stal verhuizen...

Anoniem

Re: op sluitingsdag manege, is manege verboden toegang......

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:44

ik zou naar een andere stal gaan, een lek dak en een zwembad, gaat je mok niet van over :n

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:45

ikenindi schreef:
Mijn paard staat bij particulieren, en die willen ook liever de zondag voor zichzelf. De afspraak is dat ik mag voeren en noodzakelijke zorg geven, maar niet mesten (staat 24/7 buiten dus hooft ook niet elke dag) en al helemaal niet rijden of longeren. Lijkt me logisch dat er uitzonderingen kunnen worden gemaakt en zo niet zou ik van stal verhuizen...

Ja dat is logisch. Maar bij particulieren staan vind ik heel wat anders als op een manege of pensionstal staan.. Daar vind ik idd andere regels gelden.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:47

Ik zou een andere stal zoeken!!!

Ik vind dat zo bizar, een stal met een gehele sluitingsdag?
Dat kennen we in onze regio niet.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:55

Dat een manage een sluitingsdag voor klanten heeft , snap ik het is ook privacy natuurlijk.
Maar dat als je een eigen paard er hebt staan met of zonder medische dingen, vind ik dat je er gewoon naartoe zou mogen.
Zeg dan bijvoorbeeld van 8:00 tot maximaal 20:00 uur in de avond, maar ga niet geheel dicht...
Of je moet als manage of stal gewoon geen stallen verhuren, dan is je probleem ook opgelost.

Ik hoop dat je wat beters vind of eruit komt met de eigenaar, is natuurlijk erg onredelijk hoe dit nu gegaan is van hem.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:55

waar wij eerst stonden werd ook moeilijk gedaan als we elke dag bij de paardjes wouden komen.
we zijn er uiteindelijk weggegaan. en hebben het nu veel en veel leuker, gezelliger en fijner.
paardjes zijn er eigenlijk ook veel beter af. Wou dat we dit eerder hadden gedaan, had me veel
grijze haren bespaard.. :o

hoop dat het voor jou ook goed uitpakt,
Laatst bijgewerkt door claud1 op 17-10-12 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:56

dandir schreef:
We zullen wel moeten ; we krijgen collectief ons ontslag en moeten per 1 januari 2013 ten laatste de stal verlaten ; nét voor de winter moeten 40 paarden een ander onderkomen vinden !!!

Het is voor TS geen kwestie van willen meer, maar van moeten; dat veranderen van stal !!!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:58

Och ik had er even overheen gelezen, ik zie het net! Nou dan word het ook lastig zeg ! Helemaal voor de winter jeetje...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:59

Oei daar heb ik ook overgelezen. Dat is ook wel netjes van hen zeg!!! :\

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:06

TS: misschien even vermelden in welke regio je een stal zoekt dan kunnen de bokkers meedenken.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:09

rea schreef:

En waarom niet gewoon hier een topic openen met je vraag en zoektermen : Regio, minimumvereisten, richtprijs.

Belgische equivalent sucks !!!, nee, daar ga ik niet meer op ; niet te vergelijken met deze !

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:11

ikenindi schreef:

Ik vroeg niet meer dan dat.....maar nu zijn ze ons (iedereen deelde mijn mening) zo beu, dat ze de hele (bouwvallige) winkel voor zichzelf willen ; ze gaan "fokken".......lamenilachen.....

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:12

christel0908 schreef:
TS: misschien even vermelden in welke regio je een stal zoekt dan kunnen de bokkers meedenken.

Westmalle...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:19

alleen een weiland met 4 stallen gevonden

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:26

@prugelpiet ; das niet zo praktisch voor me ; heb echt een volpension nodig, wegens te weinig tijd om zelf uit te mesten, op te strooien, te voeren en buiten te zetten.....wat het me kost is me gelijk, maar heb werkelijk volpension nodig.....(wil niet arrogant overkomen, maar het is nou eenmaal niet anders...)

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:36

Jeetje wat heftig zeg. Veel succes met het vinden van iets nieuws.
Zoals k het lees zal het niet gemakkelijk voor je worden om een nieuwe geschikte stal te vinden. Mijn tip is om een stal waar je wel weidegang hebt en enkel een buitenbak voor nu wel te accepteren. Dan kan je vanuit daar doorzoeken naar de perfecte plek? Succes in ieder geval!

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 15:38

jsofie schreef:
Jeetje wat heftig zeg. Veel succes met het vinden van iets nieuws.
Zoals k het lees zal het niet gemakkelijk voor je worden om een nieuwe geschikte stal te vinden. Mijn tip is om een stal waar je wel weidegang hebt en enkel een buitenbak voor nu wel te accepteren. Dan kan je vanuit daar doorzoeken naar de perfecte plek? Succes in ieder geval!

ben ik ook steevast van plan....bedankt !

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:45

dandir schreef:
rea schreef:

Belgische equivalent sucks !!!, nee, daar ga ik niet meer op ; niet te vergelijken met deze !

_/-\o_

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:48

Ik begrijp je Dandir. Heb zelf heel lang gezocht naar een volpension met weidegang en weet je wat...NIET GEVONDEN...

Ik heb nu zelf een weide dicht bij een lrv piste. Het is niet ideaal. Het wordt vroeg donker en hooi+water moet dagelijks gegeven worden en rijden daar komt dus niet veel meer van. 1-2x per week met geluk. Ik geniet er wel van omdat mijn paard nu veel gelukkiger is. Ze is ook veel minder gefrustreerd bij het rijden omdat ze overdag al haar energie kwijt kan en ik moet dagelijks de weide op wat opzich wel positief is voor de gezondheid, na 8uur achter pc is buiten bij de paarden wel een troost, maar soms mis ik het volpension hoor. Dagje lekker thuisblijven, of na het werk meteen opzadelen en rijden op een mooie binnenpiste dat mis ik wel, maar aan de andere kant voel ik me er nu beter bij omdat ik geen enkel volpension vond dat aan mijn eisen voldeed.
Hier is weinig kans dat dat er ook ooit komt, want hier is er echt een plaatsgebrek, maar dat zou in jouw regio toch niet zo een probleem moeten zijn omdat je verder van stad zit ??
Dat je wat bang bent dat jouw volbloed het koud heeft zou ik me niet zo veel zorgen over maken. Mijn merrie maakt bijna geen wintervacht aan (veel volbloed in) en als het echt koud wordt krijgt ze een deken om en genoeg hooi. Zelfs met een fleecedeken onder als het echt verder onder 0 gaat, maar dan gaat het wel goed.

Hopelijk vind je wat dat aan je eisen voldoet. Vraag het ook aan de LRV, want die hebben ook soms een lid dat stallen verhuurt vlak aan de piste dan ofzo...

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:53

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 15:53

misschien een idee:
overleggen met die wei en 4 stallen een bijrijder erbij nemen? Misschien tot dat je iets anders hebt gevonden?

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-12 16:14

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:24

Nou zeg....fatsoen hebben deze mensen niet zeg.Ronduit schofterig dat iedereen per 1 januari op straat staat.Ook echt iets wat je midden in de winter moet gaan doen :roll:

TS ik hoop van harte dat je snel een leuke nieuwe stal vind,wellicht kun je terecht bij particulieren.Ik heb daar zelf erg goede ervaring mee.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 16:38

Hier ken ik ook enkele manéges met een strikte sluitingsdag. Het is een "rust"dag voor de paarden menen ze.
Geen geloop of getier van rondlopende kids enzo.

Ik hoop dat jullie snel wat vinden, omdat het zo collectief voor iedereen geldt maakt het nog extra moeilijk natuurlijk!

Zijn er in de buurt van Zandhoven niet veel manéges?