Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ariebren schreef:Zet het paard op de trailer en breng hem naar mij toe.
Dan gaan we jouw leren hoe je het paard op de trailer moet krijgen.
, hoe zet ik hem dan op de trailer om te brengen.. anneliesdj schreef:TS zegt dat het paard een binnenvetter is en het gedrag is begonnen met angst en lijkt nu over te slaan in dominantie.
Dan is het ook erg moeilijk te zien wat het precies is, aan een binnenvetter zie je zowieso weinig en dan ook nog het verschil tussen echte angst-ogen of 'ik neem je in de maling'-ogen.
anneliesdj schreef:Een binnenvetter reageert dan dus niet heftig.

Mellis86 schreef:@ Cassidy, Als ik ferm NEE zeg, is het inderdaad nee. Hij gaat dan aan de kant. Ik ben geen grondwerk goeroe, mijn paard is ook niet ultiem afgericht als het gaat om grondwerken. Ik ben een 'ruiter', rijd dressuurwedstrijden (als ik aankom tenminste) en mijn hoofdaandacht ligt dan ook bij het rijden. Desondanks kan hij prima achter mij lopen als we wandelen. Ook als we los draven, dus ik rennen en hij gewoon los met mij mee, blijft hij altijd achter me. Hij kent wat basisgrondwerk oefening en vrijheidsdressuur dingen, zoals voetje, bal rollen e.d. Ik ga nooit een grondwerk expert worden, daar ligt mijn interesse gewoon niet. Basisopvoeding en respect voor ruimte e.d. natuurlijk gewoon wel, hoort wat mij betreft ook niet bij grondwerk maar gewoon opvoeding.

vreugde schreef:hoi hoi.
Ik weet niet waar je woont maar ik wil je wel komen helpen. Mijn paard is ook 3 jaar lang niet te laden geweest, achterover geklapt in de trailer enz enz en heb meer als 1000 euro uitgegeven aan mensen als Eddy Modde en Petra Vlasblom en niets hielp. Het ging dan tijdelijk goed en daarna weer mis. Uren, uren en nog s uren geoefend tot huilens aan toe en ten einde raad. Ik heb toen een eigen methode ontwikkeld en sindsdien gaat mijn paard zonder protest zo achter mij aan de trailer op. En dat is nu al driekwart jaar zo. Mensen in mijn omgeving verwijzen nu ook mensen met paarden die de trailer niet op willen door naar mij en zo ben ik eigenlijk in de rol van paardentrailerlader gerold. Heb tot nu toe aardig wat paarden weer de trailer op kunnen krijgen, waaronder ook een zeer getraumatiseerd exemplaar die al 5 jaar niet te laden was. Laat maar weten als je meer info wilt.