Problemen met koper van mijn (ex)paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 18:21

gg verstandig om het paard op te halen morgen en het bedrag is gewoon van jou
rare mensen als je zo'n paard koopt en zo'n relatief klein bedrag niet eens kan betalen
ik hoop niet dat het paard iets naars heeft opgelopen bij hun, vrees er een beetje voor

wat jou vriend betreft vind ik dat je erg vriendelijk blijft
aan mij had hij een slechte gehad met zijn stomme boos zijn, hij hoeft niet eens mee
ik zou boos op hem zijn met zo'n reactie en niet al te vriendelijk reageren op zulk gezeur
inplaats dat hij als echte vriend jou helpt met je probleem, gaat hij er nog eens problemen bij maken :(

Batlow

Re: Problemen met koper van mijn (ex)paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 19:51

Ze gaat hem morgen toch niet ophalen? Dacht dat ze alleen langs ging...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:08

Er was een bokker die hem eventueel direct voor haar op wil halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:16

Tja ach mensen die voor 500 euro incl zadel een paard willen kopen en dan ook nog moeten uitrekenen of ze een paard kunnen betalen, kunnen dat dus niet...
Een wijze les voor iedereen....

Ik zou het paard ophalen en proberen hem bij een zorgboerdrij gratis af te geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:19

Te kort bekapt kan hij best op de trailer, ik zou ophalen, kosten aftrekken van aankoopbedrag en resterende bedrag overmaken, zodat er bewijs is van terugbetaling, ook even een overeenkomst laten tekenen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 20:57

secricible schreef:
Er was een bokker die hem eventueel direct voor haar op wil halen

dat ben ik, ik wil morgen met haar gaan na mijn werk, heb trailer en auto.
ik ben met Paloma toen geholpen door een bokker, kan nu iets terug doen voor een ander

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:00

Super dat je dat wil doen!
Snap de prioriteit van ts ook niet helemaal dat ze persee wil lessen morgen. Lijkt mij atm niks belangrijker dan dit paard terug bij jezelf te krijgen en het de zorg te geven die het verdient.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:13

leonie87 schreef:
Super dat je dat wil doen!
Snap de prioriteit van ts ook niet helemaal dat ze persee wil lessen morgen. Lijkt mij atm niks belangrijker dan dit paard terug bij jezelf te krijgen en het de zorg te geven die het verdient.

Volgens mij geeft ze les... En ik kan me voorstellen dat alle inkomsten nu welkom zijn eigenlijk...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:17

Wat is nu het probleem precies?
Als je iemand nodig hebt kan ik ook wel wat doen, ik woon alleen wel aan de andere kant van het land, weet niet waar het paard nu staat?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:31

het vervoer is het probleem niet meer voor TS, ik kan rijden, woon in de buurt
TS had vanavond rijles morgen middag in elk geval niet
ik heb alleen nog geen bevestiging en zou ik wel graag nog willen vanavond, ze heeft mijn 06 nr. Ik moet de trailer namelijk morgenvroeg dan meenemen naar mijn werk, en opvang verlengen voor mijn zoontje.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 22:06

Ik had vanavond toevallig les :) en die les kan ik echt niet missen helaas

Ik stuur jou even een berichtje Lynn :))

Mijn vriend heeft met man en macht t weekeind vrij gekregen en hij wilt van t weekeind Rainbow's gaan halen
Toch heel erg bedankt voor je aanbod maar ik heb al zn ruzie met hem :(

Ik ga er morgen heen
En ga dus alles regelen deze mensen kunnen vanaf morgen ook niet meer bij het paard komen omdat naar zeggen haar man word opgenomen dus dat kan in elk geval niet meer mis lopen
Ik heb tot nu toe al 2 bokkers die voor hem willen zorgen daar heb ik ook morgen een afspraak mee
En nog iemand die me een berichtje heeft gestuurd

Ik ben super blij met alle hulp want dit is gewoon nix
Alles is al gepakt en hij gaat nix te kort komen :n

Voor mij is het hoofdstuk met deze mensen nu echt afgesloten als ik hem morgen zie ben ik weer helemaal blij ik hoop dat hij er goed bij staat dat is het enigste waar ik eigenlijk nog best wel heel erg bang voor ben :(

Russel ik krijg geen hoogte van deze mensen wbt het kappen
Eerst melde ze dat ik 20 euro niet terug hoef te geven omdat hij bij de smid geweest was
En daarna zou de smid deze week komen ik heb dus ook vermeld dat dit niet hoef dat ik mijn eigen smid erna laat kijken daar hebben ze niet op gereageerd
Dus wat het nu is ik weet het niet maar dat is ook erg lastig op afstand te zeggen natuurlijk
Daarom wil ik er morgen met man en macht naar toe mn vriend heeft dan even pech hij vind het namelijk ''onzin''
Maar dat kan me nu een worst wezen mijn paard gaat me nu eventjes voor (sorry vriendje) haha

Mocht het mij lukken ga ik vrijdag ook erheen maar dat zal wel niet gaan
Gelukkig heb ik gratis openbaar vervoer het kost me dus enkel heel wat tijd maar dat is even niet anders

Ik ga even een hapje proberen te eten ik krijg geen hap door mn keel van de stress
En dan douche en proberen te slapen al is dat heel erg moeilijk :(

.....To be continue.....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:15

ok, ik wacht het bericht verder af, snap alleen niet dat ik je voor km geld aanbied om te rijden en je morgen al kan halen en dat je nu met je auto die 1 op 4 rijdt van het weekend wil gaan, maar dat is jouw keuze Succes morgen, hoop dat alles goedkomt verder

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:18

Waar staat het paard nu dan?
Misschien kan iemand daar in de buurt wat voor je betekenen?

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 22:28

Paard staat zoals eerder vermeld in Nijmegen
Morgen komen er 2 bokkers om hem te verzorgen

Als ik hem morgen zie en hem lekker kan plat knuffelen en verzorgen en 2 leuke bokkers die voor hem zorgen is dat voor mij al een hele zorg minder :j
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 12-09-12 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:56

Je moet je vent plat knuffelen.
Die is gewoon stik jaloers op de aandacht voor Rainbow.

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:03

ik ben de vriend van jess.
we gaan t paard vermoedelijk dit weekend halen, hoe en wat kijke we wel.
ik heb zelf n pajero maar 200euro benzine, ofja diesel is idd een beetje erg overdreve.
ik ga nu zelf kijke voor onderdak voor rinus want t enige waar ik echt kwaad om ben is hoe hij op en neer geschove word, en omdat ik wil dat hij ns ergens voor vast komt te staan ipv bewijze van 10x per jaar n andere stalling.
ik probeer als het mogelijk is rinus bij mn ouders voor vast te zetten, anders zou hij weer op stalling gaan en dan over n tijdje weer ergens anders heen gaan, en dat is dus waar ik zo kwaad over ben,
niet over geld of over dat paard hale.
de rede dat dat paard weg is gegaan is omdat jess 2 paarden heeft, niet werkt, samenwoond, en naar school gaat, en dan kom je met een studie financiering ook niet ver, en ik iedere keer kon bijspringen terwijl ik al iedere week 6 dagen per week ongeveer werk en veel na de tijd werk (automonteur).
heel fijn en leuk trouwens dat dr zoveel mensen hun hulp aanbieden, maar het is niet echt nodig, al waardeer ik het echt wel, hij staat op een stalling waar de staleigenaar toezicht houd, ik was van plan om zaterdag of zondag eff n trailer te hure/lene en hem dan te hale als duidelijk is waar hij kan staan.
ik kan nu wel morge na mn werk t paard gaan hale en dan weer hier op stalling duwe en volgende week weer omhuize maar daar zie ik het nut niet van in, dan liever een paar dage wachte tot er meer bekend is.
iedere keer een andere stal is voor een paard ook stress...
de ''aanbetaling'' van 400 euro hoeven we trouwens niet terug te betalen, mede voor de kosten die wij weer gaan maken, en een aanbetaling is altijd weg als je iets koopt/wil kopen maar de afspraken laterna niet nakomt, ik maak dit zelf vaker mee met de autohandel dat mensen een auto kopen, aanbetalen en laterna niet kunnen betalen, heel hard maar jammer dan, er waren namelijk nog andere belangstellende voor het paard waar we hem misschien wel aan hadden kunne verkopen zonder dit hele gedoe nu eromheen.
stel we gaan hem hale, tusse de 100 tot 150 euro, stallings kosten van 240euro per maand en hij staat 3 maanden kom ik op minimaal 800euro uit, zonder alle moeite die we/ik er nog eens met heb.
ik heb genoeg eige werk opstaan dus heel dom gezegd tijd is geld, ik doe t ja niet voor mn plezier maar puur voor het paard.
dit kun je natuurlijk niet vergelijke met een autohandel maar als autohandelaar hadde we de mense nog eens aansprakelijk gesteld voor de extra gemaakte kosten ipv geld terug geven.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:14

Roell Ik geef je groot gelijk. Er wordt soms iets te weinig nagedacht, en gelijk geroepen, maar het moet ook wel kunnen. Als het dan een paar dagen langer duurt, maar hij kan dan gelijk naar een (redelijk) vaste plek is dat imo veel beter dan steeds met hem te slepen. Ik heb zelf ook een iets meer dan half blind paard, en merk heel erg aan haar als de routine verandert wordt. Gelukkig heeft zij een vriendje waaraan ze zich op kan trekken (wat ze ook doet) dat geeft dr weer vertrouwen.

Sucses die weekeinde, en we duimen dat het niet te slecht om Rinus zijn kreupelheid staat.

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:28

dankje.
te weinig nagedacht of helemaal niet nagedacht...?
als t echt zo slecht met hem was had die staleigenaar heus wel wat gezegd, al kan ik dr natuurlijk niet precies over oordele op deze afstand. ik was gister ook zo pissig dat ik dus bijna in de auto gestapt was en erheen gerede ben, en niet voor jess of die mense maar puur voor t paard.
rinus in geloof ik de laatste tijd 9x omgehuisd en dat is waar ik zo kwaad over word, het is geen speelgoed of auto, maar een levend weze, en zeker omdat hij ook nog aan 1 kant blind is.
wat ik er verder over denk kan ik miss ook beter maar niet allemaal hier uiten.
in ieder geval als het goed is gaan we hem dit weekend halen als duidelijk is waar hij (hopelijk) voor vast kan staan.

Pmall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:32

Ach Roel, zie het zo, het is een leermoment. Mensen die zo weinig geld al niet gelijk als aankoopbedrag kunnen kopen die moeten helemaal geen paard willen hebben. Bedoel, ging het om 10 duizend.............

Hopen dat het paard weer thuis komt en dan een fijn baasje kan vinden.

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 02:39

klopt,
al hebbe ze mij wel geleerd dat als je iets wilt hebbe je daar ook geld voor moet hebbe, ik heb nog noooit iets op afbetaling gehad of schulden, en al helemaal niet voor 750 euro...
ik heb er vanaf het eerste moment een raar gevoel over gehad omdat ik t gevoel had dat ze niet zo'n dikke beurs hebbe.
20x aan jess nagevraagt of ze zeker wist of ze alles wel konden bekostigen, en volgens haar ging dat wel, blijkbaar dus niet,
had ik dit gewete was ie niet eens mee gegaan. en blij was ik ook niet met dat in 2 termijnen betale, als ik iets wil hebbe spaar ik eerst en ga het dan kopen, en in 1x volledig betale

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 04:38

Roell, bedoel het helemaal niet onaardig, maar ik kan je lange bericht maar met veel moeite lezen. Kom er slecht doorheen, dus niet alles gelezen. Het staat zo ontzettend vol spelfouten... Misschien handig om de volgende keer in het programma Word een spellingscontrole te gebruiken eerst? Dan lezen (en begrijpen) meer mensen het..
Het lijkt net of de letter 'N' het niet goed doet op je toetsenbord...

Ontopic:
Ts, wat vreemd dat deze mensen om deze reden het paard terug willen geven en dan moet je hem nog halen ook?
Begrijp ik goed dat hij goed liep bij verkoop en nu (door en smit?) kreupel terug komt???
Als ik dit mee reken en je stalgeld, zou ik deze mensen geen cent teruggeven. Jij bent dit immers al lang en breed kwijt aan stalling tot hij weer verkocht is. Nog maar te zwijgen over benzine.
Ik hoop dat je snel een leuk ander thuis voor hem vindt!

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:44

Roel... _/-\o_ Het is dat je Jesse's vriend bent en niet de mijne. Maar kan je wel zoenen. Ik heb gejankt bij het lezen van je bericht. Zo blij en opgelucht ben ik. Ik weet hoeveel hij al verkast is in de afgelopen paar jaar en ik weet ook hoe kwalijk dit is voor Rinus. Dat is heel wat anders dan op concours gaan. Ik heb nooit beweerd dat Jesse slecht is voor haar paarden want ik geloof echt dat ze alles voor ze doet hoor. Maar ik vind een stabiele warme plek waar hij lekker naar buiten kan veel en veel belangrijker dan een zoveel grams deken. Het geleur is waar ik me boos om maak, niet de verkoop.

joyce83Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:53

Nou ik hoop dat het helemaal goed komt, heb even naar de advertentie gekeken en hij sprak me toen al aan en is me wel bijgebleven (tenminste nu ik de advertentie zie weet ik dat ik dacht van he wat een leuke).
Jammer dat hij al zo vaak verkast is (bij jullie of heeft hij al meerdere kopers gehad waar het niet goed ging?) Hopenlijk krijgt hij nu een vast plekje of bij jullie of bij een ander die wel erg blij met hem is.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 08:58

Knap van Roel dat hij dit hele verhaal duidelijk wil maken, verstandige reactie ook. Overhaast te werk gaan is voor niks goed.
Ik volg de afloop nog even en hoop echt dat Rinus een fijne stabiele thuis mag vinden :j

roell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 09:57

mijn excuses voor mijn nederlands typgebrek, maar ik was redelijk moe en ik ga dan snel in afkortingen typen.
ik ga vandaag kijken wat er precies mogelijk is en aan de hand daarvan word er een besluit genomen, nu zal ik een beetje egoistisch zijn en zeggen dat ik een besluit neem, en niet jess... op de een of andere manier zegt mijn buik gevoel bijna altijd de goede oplossing