Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 10:53

Hmm ik weet niet zo goed wat ik we van moet vinden eerlijk gezegd.. :+ Het lijkt meer op een ruimteschip dan op een trailer..
Niet mijn smaak, maar wel mooi ruim en leuke accessoires :)
Al vind ik "onder de 10" niet echt een "normaal" budget :n

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:08

Ik vind hem prachtig om te zien.
Dat grote raam aan de voorkant zou ik liever niet hebben.
Zadelkamer lijkt me prima met steunen die je naar buiten kunt draaien.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:15

Zit een beetje mee te lezen.

Zoveel luxe en krap € 10.000,- brengen mij toch vraagtekens op. Echte kwaliteit kost helaas geld als eerste investering. Op de langere termijn wilt het zich dan wel uiteindelijk terugbetalen. Bv. Je kan hele goedkope rijlaarzen kopen, maar dan ben je ieder jaar of twee jaar aan de beurt om nieuwe te kopen. Ze kosten soms toch zo'n € 200,-. Maar je kan ook wat duurder kopen met hoger kwaliteit. die kosten zo'n € 400,- tot € 500,- maar gaan dan wel minimaal 5 jaar mee. Op langere termijn heb je dus dan je investering terug.

Dus trek ik toch mijn twijfels bij de kwaliteit.
Zijn er crash-testen uitgevoerd? Wat was de resultaat hiervan.
In hoeverre blijft het leidingwerk van het watersysteem bacterie vrij?
Hoe stabiel is te trailer zonder water in de tank? (welke ik aanneem onder de bodem is gesitueerd om de balans zo laag mogelijk te houden)
Als de trailer is gekanteld (door welke omstandigheid dan ook) kan de brandweer de paarden veilig bevrijden zonder dat de scherven rondvliegen bij het verwijderen van een zijkant of het dak?

De zadelkamer is wel fijn ruim, maar zit mij af te vragen hoe praktisch het is om er bij te komen, zo via de dissel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:16

Onder de 10 vind ik juist wel :) Wij hebben onze 2dehands bockmann voor 5 gekocht. Super degelijk :D Dus ik heb wel 10 over voor dit ding :D Wel een tip, die klep die je vanboven open kan zetten is niet goed, door de trillingen tril die klep de trailer na x aantal kilometers uit elkaar. Die klep kan niet mee geven zoals een doek, zoals de meeste andere trailers hebben. Heb zo dingen al vaker gezien, er komen kleine schuurtjes en hij is sneller kapot :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 11:45

Diaantjev schreef:
Is dit echt een nieuw ontwerp? Ik heb namelijk een paar jaar geleden al zo'n trailer zien staan op Horse Event, ik weet alleen niet meer welk merk dat is geweest.

Is een nieuw ontwerp en hij heeft inderdaad op een beurs gestaan.
De humbaur is netjes, maar heeft die een houten vloer? De waterbak zit verbonden met een tank van 5 of 10 liter bij de zadelkamer die je weer kunt vullen met vers water.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 11:46

Feanyth schreef:

Zoveel luxe en krap € 10.000,- brengen mij toch vraagtekens op. Echte kwaliteit kost helaas geld als eerste investering. Op de langere termijn wilt het zich dan wel uiteindelijk terugbetalen. Bv. Je kan hele goedkope rijlaarzen kopen, maar dan ben je ieder jaar of twee jaar aan de beurt om nieuwe te kopen. Ze kosten soms toch zo'n € 200,-. Maar je kan ook wat duurder kopen met hoger kwaliteit. die kosten zo'n € 400,- tot € 500,- maar gaan dan wel minimaal 5 jaar mee. Op langere termijn heb je dus dan je investering terug.

Hoe stabiel is te trailer zonder water in de tank? (welke ik aanneem onder de bodem is gesitueerd om de balans zo laag mogelijk te houden)
Als de trailer is gekanteld (door welke omstandigheid dan ook) kan de brandweer de paarden veilig bevrijden zonder dat de scherven rondvliegen bij het verwijderen van een zijkant of het dak?

De zadelkamer is wel fijn ruim, maar zit mij af te vragen hoe praktisch het is om er bij te komen, zo via de dissel.

De trailer kan onmogelijk kantelen, mocht dat toch gebeuren kun je erbij zoals bij elke andere trailer. Ze zijn er over aan het denken toch een deur erbij te doen aan de andere kant voor het makkelijk toegankelijk maken van de zadelkamer.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 11:58

Ik vind mijn oudbollige trailer mooier dan deze... Hij lijkt zo gammel en van plastic alsof die niets kan verdragen. Van binnen ziet hij er wel heel mooi uit en ruimte is fijn maar die waterbak is alleen iets als je urenlang reist. Dit is een trailer voor de 'gewone' persoon als ik het goed begrijp, en de gewone persoon rijdt niet vaak urenlang met de trailer dus dan is zo'n waterbak overbodig. Maar het is wel luxe.. Lekker ruim voor paard ook. Beetje dubbel voor mij.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:04

Gaaf ding. :j

Pluspunt vind ik de waterbak en het vele licht, dat lijkt me plezierig laden. Ik vraag me wel af of dat handig is onderweg, blijven paarden rustig als er zoveel zicht is? Ben benieuwd naar de wegligging etc.

Minpunt vind ik de zadelkamer, neemt alleen ruimte in beslag naar mijn mening. Voerbakken gebruik ik zelf nooit dus ook overbodig. Ik zie niet helemaal hoe je je hooinet moet ophangen? De ombouw om de disselbak snap ik niet helemaal, is dat om de boel aerodynamischer te maken? Het lijkt mij nu vooral in de weg zitten en eigenlijk alleen maar iets 'nuttloos' dat kapot kan gaan...

Ik ben niet van de laatste ins en outs op trailer gebied op de hoogte maar leuk om te zien dat de huidige modellen verder ontwikkelt worden.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 12:16

chimello schreef:
Ik vind mijn oudbollige trailer mooier dan deze... Hij lijkt zo gammel en van plastic alsof die niets kan verdragen. Van binnen ziet hij er wel heel mooi uit en ruimte is fijn maar die waterbak is alleen iets als je urenlang reist. Dit is een trailer voor de 'gewone' persoon als ik het goed begrijp, en de gewone persoon rijdt niet vaak urenlang met de trailer dus dan is zo'n waterbak overbodig. Maar het is wel luxe.. Lekker ruim voor paard ook. Beetje dubbel voor mij.

Ik vind de waterbak juist erg handig als je lang op concours moet wachten :j geen gesjouw meer met tanks en emmers.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:18

Nou heb je het gesjouw thuis om de tank te vullen. Ik vraag me af in hoeverre dat dus een voordeel is.

Daarnaast laat ik die van mij op concours niet in de trailer staan en zet ik een paddockje op en heb ik dus niks aan een waterbak in de trailer :D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:18

CK88 schreef:
Hij is erg futuristisch maar dat past wel bij deze tijd, én je hebt echt wat anders :D

Dat wel maar moet dan wel een passende auto bij...zo is het geen gezicht.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:20

CK88 schreef:
Ik vind de waterbak juist erg handig als je lang op concours moet wachten :j geen gesjouw meer met tanks en emmers.

Paarden kunnen best zonder water hoor. Tenzij het erg warm weer is krijgt hij niets.
Heb de ervaring hoe meer je ze geeft voor daar en onderweg hoe vervelende ze worden als je een keer niets bij je hebt of op is.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:20

SplashIsLief schreef:
Nou heb je het gesjouw thuis om de tank te vullen. Ik vraag me af in hoeverre dat dus een voordeel is.

Daarnaast laat ik die van mij op concours niet in de trailer staan en zet ik een paddockje op en heb ik dus niks aan een waterbak in de trailer :D

Komt er dus op neer dat het nogal persoonlijk is en iedereen een eigen voorkeur heeft ;)

Het zal dus een optie moeten zijn. (?)
En ook het vullen kan neem ik aan met een tuinslag of iets. Leeg laten lopen lijkt mij ook via een zijgat/kraantje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:25

Ik vind hem er een beetje 'licht en dicht' uitzien, lijkt wel wat op de Atec Regency. Prachtige trailer om te zien maar dat was echt een flutding. Deurtje waaide eruit, sluitingen van kunststof, voerbak van kunststof maar na een paar trappen al een barst. Toen er een paard over de stangen ging was de trailer compleet ontwricht en total loss verklaard. Voor mij nooit meer zo'n kunststof licht ding.
Dan veel liever een Ifor Williams, zien er misschien minder mooi uit maar veel degelijker en nieuw rond de 6000 euro.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:29

Prisca schreef:
CK88 schreef:

Paarden kunnen best zonder water hoor. Tenzij het erg warm weer is krijgt hij niets.
Heb de ervaring hoe meer je ze geeft voor daar en onderweg hoe vervelende ze worden als je een keer niets bij je hebt of op is.

Totaal of topic maar... Jij kunt ook best tot 3 dagen zonder water. Misschien als we het je leren kun je zelfs best een wedstrijdje hardlopen en dan wachten tot je thuis bent voor je kunt drinken. Stukken goedkoper al die drank onderweg... }:0

Echt soms snap je niet wat mensen nog dierenliefde noemen...

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:32

Prisca schreef:

Tussen iets kunnen en het ook daadwerkelijk doen/moeten is toch een verschil. Waarom zou je je paarden niet zoveel mogelijk water tot hun beschikking laten hebben? Dat lijkt me alleen maar plezierig. Het argument dat dan vervelend worden als je het niet bij je hebt zegt toch eigenlijk al genoeg? Ze vinden het plezierig om voldoende te kunnen drinken. Als je op pad gaat neem je sowieso water mee, tuurlijk kan dat een keer op zijn maar dat lijkt me eerder uitzondering dan regel.

Dan vind ik het ook nog een verschil of je 2 uurtjes weg bent met je paard of dat je een hele dag op pad bent.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:50

Mij lijkt de waterbak ook erg praktisch vooral als je lang onderweg bent of de hele dag concours met jerrycans in de auto lukt niet aangezien onze achterbak&bank 100% is gevuld door onze hond (die we eigenlijk beter gewoon naast het paard kunnen laden in de trailer hij is toch formaat shetland) die moet altijd mee anders sloopt die het huis. Ik vind het een erg mooie en moderne trailer

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:55

Ik neem aan dat de zijramen ook openkunnen (gezien de spijlen)? En zijn de ramen zonwerend? Je zou nog kunnen overwegen om in het dakraam een ventilator aan te brengen. Heb er onlangs nog 1 in onze caravan gezet en dat scheelt wel.
Belangrijk is als je op concours lang moet wachten dat je paard comfortabel kan staan. En dat ie zich thuisvoelt in de trailer (anders zijn voer- en drinkbak idd overbodig :D ).

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 12:56

Babootje schreef:
Ik neem aan dat de zijramen ook openkunnen (gezien de spijlen)? En zijn de ramen zonwerend? Je zou nog kunnen overwegen om in het dakraam een ventilator aan te brengen. Heb er onlangs nog 1 in onze caravan gezet en dat scheelt wel.
Belangrijk is als je op concours lang moet wachten dat je paard comfortabel kan staan. En dat ie zich thuisvoelt in de trailer (anders zijn voer- en drinkbak idd overbodig :D ).

Jup die kunnen open, bedankt voor het idee!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:04

CK88 schreef:
Feanyth schreef:

De trailer kan onmogelijk kantelen, mocht dat toch gebeuren kun je erbij zoals bij elke andere trailer. Ze zijn er over aan het denken toch een deur erbij te doen aan de andere kant voor het makkelijk toegankelijk maken van de zadelkamer.

en omdat die niet kan kantelen kun je als extra optie een rolbeugel nemen?
Alles kan kantelen, deze ook.

www.vitrix.eu
kun je de beide types zien, en welke opties er zijn.
is wel in het duits.

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:08

ik ben bang dat het te druk is met die ramen, ze zien alles wat "op hun afkomt"

crosspiloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:11

Ik vind het echt wel een toffe trailer :j

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:13

Westfalia had jaaaaaren geleden al zoiets, die werd "het ei" genoemd. Gelukkig weer geruisloos verdwenen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:18

AaronYve schreef:
Zou je ook opties kunnen weg laten, bijv. water dat hoef ik niet.
En is er plaats voor een hooinet op te hangen? Hoe ik het nu zie lijkt dat water in de weg te zitten.

TS: Kun je ervoor kiezen om opties weg te laten?
En kun je een hooinet ophangen, of zit dat waterbakje dan in de weg?

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:21

Ik vind het wel een leuke trailer lekker ruim ook als ik het zo zie