Het lijkt meer op een ruimteschip dan op een trailer..Niet mijn smaak, maar wel mooi ruim en leuke accessoires

Al vind ik "onder de 10" niet echt een "normaal" budget
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het lijkt meer op een ruimteschip dan op een trailer..
Wij hebben onze 2dehands bockmann voor 5 gekocht. Super degelijk
Dus ik heb wel 10 over voor dit ding
Wel een tip, die klep die je vanboven open kan zetten is niet goed, door de trillingen tril die klep de trailer na x aantal kilometers uit elkaar. Die klep kan niet mee geven zoals een doek, zoals de meeste andere trailers hebben. Heb zo dingen al vaker gezien, er komen kleine schuurtjes en hij is sneller kapot
Diaantjev schreef:Is dit echt een nieuw ontwerp? Ik heb namelijk een paar jaar geleden al zo'n trailer zien staan op Horse Event, ik weet alleen niet meer welk merk dat is geweest.
Feanyth schreef:Zit een beetje mee te lezen.
Zoveel luxe en krap € 10.000,- brengen mij toch vraagtekens op. Echte kwaliteit kost helaas geld als eerste investering. Op de langere termijn wilt het zich dan wel uiteindelijk terugbetalen. Bv. Je kan hele goedkope rijlaarzen kopen, maar dan ben je ieder jaar of twee jaar aan de beurt om nieuwe te kopen. Ze kosten soms toch zo'n € 200,-. Maar je kan ook wat duurder kopen met hoger kwaliteit. die kosten zo'n € 400,- tot € 500,- maar gaan dan wel minimaal 5 jaar mee. Op langere termijn heb je dus dan je investering terug.
Dus trek ik toch mijn twijfels bij de kwaliteit.
Zijn er crash-testen uitgevoerd? Wat was de resultaat hiervan.
In hoeverre blijft het leidingwerk van het watersysteem bacterie vrij?
Hoe stabiel is te trailer zonder water in de tank? (welke ik aanneem onder de bodem is gesitueerd om de balans zo laag mogelijk te houden)
Als de trailer is gekanteld (door welke omstandigheid dan ook) kan de brandweer de paarden veilig bevrijden zonder dat de scherven rondvliegen bij het verwijderen van een zijkant of het dak?
De zadelkamer is wel fijn ruim, maar zit mij af te vragen hoe praktisch het is om er bij te komen, zo via de dissel.

chimello schreef:Ik vind mijn oudbollige trailer mooier dan deze... Hij lijkt zo gammel en van plastic alsof die niets kan verdragen. Van binnen ziet hij er wel heel mooi uit en ruimte is fijn maar die waterbak is alleen iets als je urenlang reist. Dit is een trailer voor de 'gewone' persoon als ik het goed begrijp, en de gewone persoon rijdt niet vaak urenlang met de trailer dus dan is zo'n waterbak overbodig. Maar het is wel luxe.. Lekker ruim voor paard ook. Beetje dubbel voor mij.
geen gesjouw meer met tanks en emmers.
CK88 schreef:Ik vind de waterbak juist erg handig als je lang op concours moet wachtengeen gesjouw meer met tanks en emmers.
SplashIsLief schreef:Nou heb je het gesjouw thuis om de tank te vullen. Ik vraag me af in hoeverre dat dus een voordeel is.
Daarnaast laat ik die van mij op concours niet in de trailer staan en zet ik een paddockje op en heb ik dus niks aan een waterbak in de trailer

Prisca schreef:CK88 schreef:Ik vind de waterbak juist erg handig als je lang op concours moet wachtengeen gesjouw meer met tanks en emmers.
Paarden kunnen best zonder water hoor. Tenzij het erg warm weer is krijgt hij niets.
Heb de ervaring hoe meer je ze geeft voor daar en onderweg hoe vervelende ze worden als je een keer niets bij je hebt of op is.
Prisca schreef:Paarden kunnen best zonder water hoor. Tenzij het erg warm weer is krijgt hij niets.
Heb de ervaring hoe meer je ze geeft voor daar en onderweg hoe vervelende ze worden als je een keer niets bij je hebt of op is.
). Babootje schreef:Ik neem aan dat de zijramen ook openkunnen (gezien de spijlen)? En zijn de ramen zonwerend? Je zou nog kunnen overwegen om in het dakraam een ventilator aan te brengen. Heb er onlangs nog 1 in onze caravan gezet en dat scheelt wel.
Belangrijk is als je op concours lang moet wachten dat je paard comfortabel kan staan. En dat ie zich thuisvoelt in de trailer (anders zijn voer- en drinkbak idd overbodig).
CK88 schreef:Feanyth schreef:Zit een beetje mee te lezen.
Zoveel luxe en krap € 10.000,- brengen mij toch vraagtekens op. Echte kwaliteit kost helaas geld als eerste investering. Op de langere termijn wilt het zich dan wel uiteindelijk terugbetalen. Bv. Je kan hele goedkope rijlaarzen kopen, maar dan ben je ieder jaar of twee jaar aan de beurt om nieuwe te kopen. Ze kosten soms toch zo'n € 200,-. Maar je kan ook wat duurder kopen met hoger kwaliteit. die kosten zo'n € 400,- tot € 500,- maar gaan dan wel minimaal 5 jaar mee. Op langere termijn heb je dus dan je investering terug.
Dus trek ik toch mijn twijfels bij de kwaliteit.
Zijn er crash-testen uitgevoerd? Wat was de resultaat hiervan.
In hoeverre blijft het leidingwerk van het watersysteem bacterie vrij?
Hoe stabiel is te trailer zonder water in de tank? (welke ik aanneem onder de bodem is gesitueerd om de balans zo laag mogelijk te houden)
Als de trailer is gekanteld (door welke omstandigheid dan ook) kan de brandweer de paarden veilig bevrijden zonder dat de scherven rondvliegen bij het verwijderen van een zijkant of het dak?
De zadelkamer is wel fijn ruim, maar zit mij af te vragen hoe praktisch het is om er bij te komen, zo via de dissel.
De trailer kan onmogelijk kantelen, mocht dat toch gebeuren kun je erbij zoals bij elke andere trailer. Ze zijn er over aan het denken toch een deur erbij te doen aan de andere kant voor het makkelijk toegankelijk maken van de zadelkamer.
AaronYve schreef:Zou je ook opties kunnen weg laten, bijv. water dat hoef ik niet.
En is er plaats voor een hooinet op te hangen? Hoe ik het nu zie lijkt dat water in de weg te zitten.