Bij niet dragen cap niet verzekerd??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: Bij niet dragen cap niet verzekerd??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:26

Tendance: maar je kunt de gevolgen overzien (en niet betalen) wat er uberhaupt gebeurt als je van een paard valt. Paardrijden dus maar helemaal uit de verzekering halen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 15:49

Ik ben ook nog steeds benieuwd naar je polisvoorwaarden, Tendance. Heb jij het zwart op wit zien staan of hebben ze je gewoon een oor aangenaaid? Aan de rekening heb je nl. niets, dat is alleen een bewijs dat jet het betaald hebt. Maar ik - en met mij nog anderen - hier in het topic zijn juist benieuwd waar het vermeld wordt in je polisvoorwaarden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:32

Huertecilla schreef:
LBLGypsyCobs schreef:
Nee ik ben niet voor betutteling en het afstraffen door mensen zelf te laten betalen.
Ik ben ervoor dat mensen zelf eens gaan nadenken.

Helaas is het nu wel zo dat de premies alleen maar stijgen en bijvoorbeeld het aantal coma-zuipers ook.

Dus?
De coma zuipers niet verzekeren?
Idem zonder gehomologeerde veiligheidskleding op de motor?
Daarna geen cap, daarna het hele paardrijden?
Oh en het verplichte condoom uiteraard!

Pas gewoon HEEL goed op met demagogie. Het schijnbaar redelijke van eigenschuld door coma zuipen zet een deur op een kier welke zonder enige twijfel opengetrapt zal worden door de verzekeraars die nog wel een paar miljard meer winst willen opdat de bestuurders nog wat meer miljoenen in hun zakken kunnen steken. Miljoenen die jíj betaalt voor de onvrijheid van beslissingen over je eigen lijf....
Nogmaals; vrijheid inleveren gaat moeiteloos, om vrijheid terug te krijgen is revolutie nodig.

Ik zeg nergens dat coma-zuipers en andere risico-nemers alles maar zelf moeten betalen.
En wat ik een risico vind is voor een ander heel normaal.

Het mes snijdt aan 2 kanten, ga je alle risicovolle zaken uitsluiten van verzekering, ben je mensen aan het betuttelen, ga je met z'n allen de stommiteiten van een ander bekostigen (dus verzekeren) leert die ander ook niks van z'n stommiteiten.
We worden er niet verantwoordelijker van :n

Wat ikke omschrijft herken ik ook, bij ons op het werk scan je een product en dan verschijnt er een werkinstructie in beeld.
De meesten volgen die blind op en een enkeling heeft het door als er iets onlogisch in staat en maakt daar werk van.

Maar hoe ging dat toen we nog in berenvellen rondliepen, toen hadden we per groep toch ook slechts een paar die nadachten en beslissingen namen en de rest die volgde?
Geen idee, ik was er tenslotte niet bij, maar zit het niet een beetje in de mens om de verantwoording ergens anders te leggen?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 17:45

HiHI de discussie laait behoorlijk op en ik ben nog steeds niets wijzer!
Het is NIET wettelijk verplicht, zo ver ben ik... verder kom ik er nog niet uit.
Ik blijf er eigenlijk bij dat je als volwassen persoon je eigen verantwoording en risico moet dragen, en daar hoort dus het dragen van een cap/ of gordel in de auto ook bij.
Kijk stellen ze het ook verplicht buiten mijn terrein, word het misschien weer een ander verhaal, maar zoals ik het nu begrijp is het tot het hek en dan moeten ze het zelf maar weten??
Klopt toch aan geen kant???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:47

aerdenhout1 schreef:
Het is NIET wettelijk verplicht, zo ver ben ik... verder kom ik er nog niet uit.
Ik blijf er eigenlijk bij dat je als volwassen persoon je eigen verantwoording en risico moet dragen, en daar hoort dus het dragen van een cap/ of gordel in de auto ook bij.
Kijk stellen ze het ook verplicht buiten mijn terrein, word het misschien weer een ander verhaal, maar zoals ik het nu begrijp is het tot het hek en dan moeten ze het zelf maar weten??

Maar heb jij die verzekeringsmalloot al een hooivork op z'n keel geprikt en schriftelijke uitleg ge-eist }:)
Wat zijn JOUW leveringsvoorwaarden richting je verzekering?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:48

Buiten jouw hek = buiten jouw verantwoordelijkheid, je hoeft dan niet meer voor de ander te denken/te betuttelen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 17:50

ikke schreef:
aerdenhout1 schreef:

Maar heb jij die verzekeringsmalloot al een hooivork op z'n keel geprikt en schriftelijke uitleg ge-eist }:)

Nooit ook maar iets over wat voor cap ook gehoord bij mijn verzekering... al heb ik eigenlijk ook nog nooit een geval gehad waar ze mij aansprakelijk stelden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:05

aerdenhout1 schreef:
ikke schreef:
[Maar heb jij die verzekeringsmalloot al een hooivork op z'n keel geprikt en schriftelijke uitleg ge-eist }:)

Nooit ook maar iets over wat voor cap ook gehoord bij mijn verzekering... al heb ik eigenlijk ook nog nooit een geval gehad waar ze mij aansprakelijk stelden.

Dan sluit jij nu dus een nieuwe verzekering af, waarin JOUW leveringsvoorwaarden zijn opgenomen, inkl je stalregels?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:07

@aerdenhout1

Ik ook niet. Maar ik heb ze gebelt en ze de kwestie voorgelegd.
Mijn WA dan he. :D
En bij de 1 werd direct geweigert, bij de ander werd gewoon in de PC vastgelegd dat dat de voorwaarden waren en de risico's.

Dus wat Ikke zegt is zo gek nog niet. Dat kan namelijk gewoon :j

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:23

@Aerdenhout: kijk in de voorwaarden van je bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering of bel je adviseur c.q. je verzekeraar. De verzekeraar kan in de voorwaarden opnemen dat er geen dekking is als er zonder cap gereden wordt. En dat is dan zo. Daar ben je mee akkoord gegaan toen je de verzekering nam.

Als dat zo is: dan moet je bedenken of je dat ook wilt of dat je op zoek gaat naar een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering die dit niet in zijn voorwaarden heeft staan.

Er is dus geen wet die het dragen van een cap verplicht stelt. Maar het kan wel door de verzekeraar in de voorwaarden zijn opgenomen. Is het zo duidelijk?

En over aansprakelijkheid in het algemeen: je kunt alleen aansprakelijk gesteld worden voor een val als het een paard van jou is (is dan de eigen gedraging van het paard waar jij eigenaar van bent, dan ben je aansprakelijk als eigenaar) of als je zelf betrokken bent bij de val en iets doms gedaan hebt. Denk dan bijv. aan het door jou opjagen van een paard om in galop te gaan. Dat gaat wild en dan valt de ruiter er af. Dan kun je daarvoor aansprakelijk zijn.
Maar als er gewoon iemand van zijn eigen paard valt bij jou op het terrein, en jij (of je personeel) bent daar niet bij aanwezig of betrokken, dan zie ik niet hoe jij aansprakelijk zou kunnen zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:27

Cavaletto schreef:
Deze houding vind ik a-sociaal en oliedom.

...en dat is volstrekt irrelevant en off topic; het voorbeeld was dat ik toch gewoon verzekerd ben.

Net als bij zonder condoom een wip maken met een one night stand.

Net als zonder cap, zonder bp met/zonder klapzak paardrijden.

Dát is het onderwerp.

Verzekeren = het afwentelen van de eventuele gevolgen van een onzeker voorval.

Val of SOA is niet zeker, dus onzeker. Hoe groot de kans is, is niet relevant. Ook de ernst van de geovlgen. Dat zijn aspecten voor de verzekeringsvoorwaarden. Tenzij in de verzekeringsvoorwaarden expliciet opgenomen/uitgesloten ben je verzekerd.

Nogmaals; zoek het uit of hou je mond. Verspreid geen onnozel gerucht.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 12:39

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om met respect naar je medegebruiker op Bokt en met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon. Bedankt alvast.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:07

aerdenhout1 schreef:

Mijn antwoord gemist? Geeft toch aardig antwoord op je vraag. Heb je meer concrete vragen, stel gerust.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 18:28

aerdenhout1 schreef:

De enige die een eis stellen aan het verplicht dragen van een cap zijn de gecertificeerde maneges.
Alleen maar op eigen terrein.
Daarnaast het KNHS voor de wedstrijden met zijn uitzonderingen.
In de Z een hoedje ??
Wran vanaf L2 een echte cowboy hoed ??

Die maneges moeten dan toezien op het dragen van de cap, anders raken ze hun zoveel sterren status kwijt.

Cap dragen is niet wettelijk.
Wat een "algemene" verzekering doet moet hij zelf weten.
Maar onze zorg verzekeringen hebben die eis nog niet ingevoerd.

Wat moet je dan met dit gebeuren als manege ??

Afbeelding

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 20:03

Ik ben momenteel in Duitsland, maar ik neem aan, dat iemand de polisvoorwaarden zo op internet jan vinden of kan opvragen.
Sorry, maar vakantie is belangrijker, dan die voorwaarden opzoeken.