Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Re: Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:33

Als je je paard verkoopt heb je er , hoe dan ook, geen zeggenschap meer over. Wanneer je een contract opstelt, hoe om te gaan met je paard, heb je dus weinig vertrouwen in de kundigheid van de personen. De proef periode wordt benut om te testen hoe het paard zich laat bewerken en hoe het reageert in bepaalde situaties. Ze zullen je paard gerust wel voldoende bescherming omdoen en een passend harnachement gebruiken. Maar als je er geen goed gevoel over hebt moet je van de verkoop afzien.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:34

Jongens, het gaat hier wel over een proefperiode hè. Daarin is het officieel gezien dus nog steeds TS zijn paard. Tot die tijd wordt ie dus zo veel.mogelijk gereden en behandeld zoals hij dat wil. Al begrijp ii niet helemaal waarom je hem niet naar buiten wilt doen inderdaad...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:55

Ik denk dat je als TS moet beseffen dat ze gaan testen of het paard bij hen past, niet of jouw mnier van werken bij hen past. Het paard moet mee gaan draaien in hun routine, niet andersom.

Ik denk ook dat 'eisen' (die je m.i. best mag stellen) en 'tips' door elkaar haalt.

Ik heb de vrijheid genomen om wat dingetjes aan te passen, zie maar of je er wat mee wilt doen of niet. Heb er in ieder geval ook wat spel en taal fouten uitgehaald.

Citaat:
1. Indien ongeschikt bevonden of bij afkeuring door de dierenarts, wordt het betreffende paard terug gebacht.
2. Gedurende proef periode wordt het paard door één vaste, rustige en geduldige ruiter bereden/getraind/getest.
3. Paard word zeer consequent maar eerlijk behandeld.
4.Paard word getraind in een passend harnachement. Bij verlaten van de box worden er direct beschermers omgedaan (peeskappen/bandages) zowel voor als achter, en voor springschoenen.
5. Paard komt gedurende de proefperiode niet los in een paddock en niet in een trainingsmolen.
6. Paard word niet uit de hand gevoerd, noch tijdens arbeid beloont en/of omgekocht met voer. Het dier mag géén brood.
7. Paard mag niet schrapen. Niet schuren met hoofdstel.
8. Paard gaat in gezonde soepele conditie los in zijn lijf mee, loopt regelmatig in zijn gangen, heeft droge benen. Het paard heeft nergens onzuiverheden/schieffels/draadwonden of andere bemerkingen. Pezen zijn droog, voelen hard en sterk aan. Rug is in goede conditie zit nergens vast en is nergens gevoelig.
Dit wordt gecontroleerd voor het paard mee gaat tn ook bij evt. teruggave. Komt het paard in mindere conditie terug, dan zijn de kosten daaruit voortvloeiend voor rekening *omschrijving*.
8. Paard mag mee op pad mits als bovenstaand beschreven, goed beschermt.

Aan al het bovenstaande word voldaan in iedergeval in de proef periode!

Tot zover het contact.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 10:29

Bedankt voor jullie reacties en aanpassingen.

Het gaat enkel om de proef periode gezien het paard dan nog van mij is. Ik heb weinig trek in een onopgevoed paard,.mocht hij retour komen wil ik zo op kunnen stappen en kunnen rijden zonder fratsen.
Wat ze na de proefperiode doen dat is aan hun. Dan is het niet mijn paard meer. Kunnen er het hele korps er mee weg sturen.

23 uur op stal lijkt mij niet..denk dat hij meer dan 1 uurtje loopt.

hoofdstel gaat mee bit ook. Er ligt een erg prijzig zadel op, wat ik voor nog een paard nodig heb.

tekenen ze het contract niet, prima paard staat niet in de weg :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:41

WhySoWhite schreef:
23 uur op stal lijkt mij niet..denk dat hij meer dan 1 uurtje loopt.

Krijgt hij bij jou ook geen vrije beweging?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:03

Oef, boktbrigrade is alert.. :P

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 11:51

hij staat hier gewoon van 9 tot 21 in de wei met andere paarden.. de paddocks daar zijn vrij klein aangezien hij knetter gek kan doen wil ik het voorkomen. overleeft die wel hoor :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:11

Een paard dat gewend is 12 uur per dag op de wei te staan op laten sluiten in een box voor twee weken... en dan er van uit gaan dat ie braaf en rustig alle testen doorkomt en zichzelf is en kan laten zien? :roll:
Handig, zeker voor deze potentiele kopers, not.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 12:35

Ik ben bang dat dit niet het eerste paard is wat de bereden politie wil kopen. Ik denk ook dat ze rekening houden met de eigen 'maniertjes' van de nieuwe paarden.
Het contract wat TS heeft gemaakt zijn richtlijnen, een contract wat juridisch waterdicht is kan een normaal mens niet lezen of begrijpen.
Als de bereden accoord gaat heeft TS in ieder geval verhaal, mocht er iets gebeuren. (Hoe of het daarna afloopt blijft afwachten.)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 14:00

contract was prima.. hij stelde alle extra opgeschreven info erg op prijs! alles Is allemaal geregeld. paddock etc even doorgesproken Paard gaat los in de binnenbak, meer ruimte fijner idee!
Had een nieuw hoofdstel en flice deken gekocht, leren halster en beschermers.
hoefde allemaal niet... Hij moest gewoon met een oud halster oud touw mee en dat was het haha! ook prima.

blijft vreemd om hem zo op de trailer gezet te hebben.
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 03-05-12 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 14:03

Fijn dat ze je moeite op prijs stelden! :) houden ze je op de hoogte? En heb je zijn ruiter gezien?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 14:14

ja,.hij vond het erg handig. Hij word door 2 instructeurs gereden. Waarvan ik er 1 heb zien rijden :) Ik heb PB contackt met een bokker die daar werkt. Dus kan altijd even vragen hoe em wat.. paard word alleen op straat getest... vuurwerk rook springen etc pas als hij hun eigendom is..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:06

Hahaha je hebt een mannetje :+
Zag trouwens dat je reuma in rug en vingers hebt.. naar! Mijn vriend heeft dat ook. Jammer dat je daardoor je vriend weg moet doen :(:)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 15:36

haha!

Ja klopt.. Erg vervelend maar het is gewoon niets om 2 of 3 keer per week te rijden.
Buiten dat loopt hij absurt ruim en gooit door zijn sterke achterhand te hoog op.
Ben wel een beetje rond aan het kijken voor een vlakker paard. Heb alleen weinig met Quarters en gangen paarden. Vind het ook erg lastig om een leuk paard te vinden! De een is 20 cm te klein, de ander zit muurvast geroest is kreupel of bont of veel te sterk op mn hand.. Vind het ook wel een beetje verradelijk tegen over mijn paard..
Paarden.... Ga wel hamsters fokken! Stuk goedkoper ook wel!

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 17:49

Roy ! neem een draver :) !!!!!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 19:41

Hahaha! jij bent grappig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:19

Anda.....

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 20:50

russel schreef:
Anda.....

Dit was een halve anda.
Ik zoek echt iets dat vlak in zijn gangen is,.dat zijn andalusiers niet( mag evt western zijn) Hoeft niet perse beleerd
en niet al te klein ( ik ben m190) maar weeg bijna niets dat scheelt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:41

Even zoeken op singlefooters.. Wij hebben verschillende staan, verschillende groottes en erg vlak en fijn te rijden... Of rocky mountainshorses..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 00:45

Een tinker? Grof gebouwde quarter of haflinger? Op de manege waar ik rijd lopen er twee die echt zo vlak zijn als het maar zijn kan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:30

Ooit op een tinker gezeten, korte pasjes, wiebel en stuiter...vraag mij af of dat is wat ze wil, paarden kijken...en proberen...de cruzado is wellicht niet het beste voorbeeld geweest.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:33

Jup, en die liep heel netjes vlak :j maar die was dan ook heel netjes getraind :j

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:16

Ben benieuwd hoe je paardje het doet bij de politie!

En wat betreft tinkers, je hebt ze met vlakke gangen en je hebt ze met wiebel/stuiter gangen :-)

Bloemetje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 11:33

Lijkt me inderdaad heel vreemd om je paard zo in de trailer te zetten en weg te laten gaan.
Spannend hoor! Ik ben benieuwd hoe hij door de proefweken komt :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 11:53

ik kreeg een hele lieve PB van een bokker die daar werkt :D Hij was bij aankomst wat onrustig maar met een plakje hooi werd hii wel wat rustiger.

Ik heb tientallen paarden zadelmak gemaakt een doorgereden.
Tinkers vind ik leuk om te zien maar heb er eigenlijk niets mee.
Ik heb een haflinger die op Z2 loopt inmiddels 14 jaar (.150 maar voor het mooie te klein) dit jaar een veulen van gekregen. Wilde weer wat gaan longeren maar steeds opstart problemen. Dierenarts dacht te kort bekapt.. Wil toch even een foto voor spat.
Oke ik dwaal af

ik zal zo even op mijn pc kijken voor die gangen paarden... Schiet echt niet op op een telefoon.