Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

als je je eigen belangen niet achter die van het paard zet ben je geen paard waardig. Askim schreef:Navanja schreef:Ja joepie, paard weer naar handelaar.......... EN NU???
Ik begrijp dit echt niet, laat dit paard alsjeblieft bij iemand komen die er mee om kan gaan. En met een eerlijk verhaal verkopen. Want nu heeft dit alsnog niks opgelost.
Wat mijn doel is van alles??????
Dat verdorie dit paard met een eerlijk verhaal word verkocht.... Trouwens als ik hier sommige reacties zie van mensen komt ze vast wel bij een hele goeie terrecht

JJane schreef:Wat ik nou niet begrijp. Dit paard is in ogen van ts heel gevaarlijk maar lichamelijk gezond. Zij doet hem terug krijgt haar geld en vind het raar dat de verkopende partij het paard weer te koop aan bied. En nu wil je er wat aan doen. Nou sorry hoor maar als ik een paard heb wat in mijn ogen gevaarlijk is voor elke ruiter (ook de goeie) dan maak ik een afspraak bij de dierenarts en laat hem inslapen. Dat is nu je verantwoordelijkheid naar het paard en andere mensen. Als jij dan op dat moment alleen aan je geld kan denken ben je in mijn opinie geen haar beter als de handelaar. Mischien is het hard en vind je het niet leuk om te horen maar we hebben het hier wel over een levend dier wat niet voor zichzelf kan beslissen.

JJane schreef:Wat ik nou niet begrijp. Dit paard is in ogen van ts heel gevaarlijk maar lichamelijk gezond. Zij doet hem terug krijgt haar geld en vind het raar dat de verkopende partij het paard weer te koop aan bied. En nu wil je er wat aan doen. Nou sorry hoor maar als ik een paard heb wat in mijn ogen gevaarlijk is voor elke ruiter (ook de goeie) dan maak ik een afspraak bij de dierenarts en laat hem inslapen. Dat is nu je verantwoordelijkheid naar het paard en andere mensen. Als jij dan op dat moment alleen aan je geld kan denken ben je in mijn opinie geen haar beter als de handelaar. Mischien is het hard en vind je het niet leuk om te horen maar we hebben het hier wel over een levend dier wat niet voor zichzelf kan beslissen.
Citaat:Laat ik het zo zeggen, als ik in dezelfde situatie had gezeten had ik het beestje een tijdje het land opgegooid, was ik met haar bezig gegaan (grondwerk etc.), had ik een ander begeleid in het rijden met haar en zou ik na de zwangerschap waarschijnlijk een heel leuk beestje hebben gehad. Zonder zelf risico's te lopen.

inkepink schreef:wow askim, je laatste zin.....fokmerrie??? en wat als het echt het karakter is en ze dit vereft?

reneetiejas schreef:Citaat:Laat ik het zo zeggen, als ik in dezelfde situatie had gezeten had ik het beestje een tijdje het land opgegooid, was ik met haar bezig gegaan (grondwerk etc.), had ik een ander begeleid in het rijden met haar en zou ik na de zwangerschap waarschijnlijk een heel leuk beestje hebben gehad. Zonder zelf risico's te lopen.
Ik ben het hier 100% mee eens! Ik het zelf precies hetzelfde gedaan. Het is gewoon een kwestie van geduld en vertrouwen. En dat kost tijd! En als je die tijd niet hebt moet je geen paard kopen klaar!
ik ga naar de zwangerschap niet meer op zo'n paard heb twee kinderen die hun moeder nodig heeft.. en niemand wilde erop. Ben zelfs nog bezig geweest bij mijn instructrice en een man die doorlopend paarden in deed rijden die zeiden allebei weg dat paard.. Er zijn maar heel weinig mensen te vinden die zo'n paard willen rijden logisch!

reneetiejas schreef:Nou persoonlijk zou ik als ik het geld had haar helpen.
Maar zoveel geld heb ik niet!
En met het rijden had je wel een goed passend zadel?
Want als ik het zadel iets verkeerd leg op mijn haf dan gaat ze ook steigeren en bokken terwijl ze dat nooit doet. En als je haar laat keuren is het lichamelijk en meestal niet het zadel op het beestje!