wat te doen bij geen contract maar wel 1 maand opzeg termijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:20

Die openheid is soms extreem open, en soms totaal afgeschermd :')

Het is allemaal iets ingewikkelder dan ik het opschrijf. Maar goed dat terzijde. Ik verwacht van een stal dat deze voorziet in de primaire behoefte van een paard: water en ruwvoer naar behoefte
Daarom, het ene paard heeft meer nodig dan het andere.
Ik betaal ook al zelf m'n krachtvoer omdat ik denk dat er iets anders beter werkt dan wat we standaard krijgen. Daar heb ik geen korting op gekregen. Vind ik dan ook (uiteindelijk)geen probleem. (secundaire behoefte)
Maar dan heb je nog het "ja de ene gebruikt meer stroom dus die moet meer betalen" "ja maar die doet meer als ik op vakantie ben"
"ja maar mijn paard krijgt minder biks"
Punt is dat ze me gewoon zelf een baal wil laten kopen, bezorgen en zorgen dat anderen er af blijven.. Dus ze geeft niet eens aan dat ik extra kan betalen en het gegeven wordt..

Dank jullie voor de tips en adviezen!

Fairytail

Re: wat te doen bij geen contract maar wel 1 maand opzeg termijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:30

Ik zal zelf ten alle tijden eerlijk en open blijven. Ga dus nogmaals met de stalhouder praten. Wat krijgt hij nu en is dit redelijk? Helaas krijgen veel paarden via een totaal ander beeld voeding dan sommige van ons zouden willen. Ik denk dat als een groep bokkers uitrekend wat hun paard krijgt het vaak minder is dan de hoeveelheid die in de literatuur vermeld staat. Dit komt ook omdat er vaak kuil gevoerd word wat bij onbeperkt/grote hoeveelheden voeren weer risico's met zich mee brengt. Kijk daarom naar wat redelijk is. Meld de stal eigenaar dat je best zelf hooi/kuil zou willen kopen maar dat dit geen doen is ivm bezorgen enz. Of het geen optie is om van hun een baal te kopen of een bepaalde hoeveelheid per keer en dit appart te bewaren zodat je het naar eigen zin kan bijvoeren bijv. Zeg dat je graag tot een oplossing wilt komen omdat je je anders genoodzaakt voeld op termijn een stalling te zoeken waar dit makkelijker gaat dan zelf hoge (onnodige) kosten maken voor wat extra hooi en dat je dat jammer vind omdat je het hier verder naar je zin hebt.
Succes :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:51

UniFlap schreef:
Die openheid is soms extreem open, en soms totaal afgeschermd :')

Het is allemaal iets ingewikkelder dan ik het opschrijf. Maar goed dat terzijde. Ik verwacht van een stal dat deze voorziet in de primaire behoefte van een paard: water en ruwvoer naar behoefte
Daarom, het ene paard heeft meer nodig dan het andere.
Ik betaal ook al zelf m'n krachtvoer omdat ik denk dat er iets anders beter werkt dan wat we standaard krijgen. Daar heb ik geen korting op gekregen. Vind ik dan ook (uiteindelijk)geen probleem. (secundaire behoefte)
Maar dan heb je nog het "ja de ene gebruikt meer stroom dus die moet meer betalen" "ja maar die doet meer als ik op vakantie ben"
"ja maar mijn paard krijgt minder biks"
Punt is dat ze me gewoon zelf een baal wil laten kopen, bezorgen en zorgen dat anderen er af blijven.. Dus ze geeft niet eens aan dat ik extra kan betalen en het gegeven wordt..Dank jullie voor de tips en adviezen!

Heeft ze dat tegen jou gezegd en heb jij wel voorgesteld om extra te betalen.
Persoonlijk zou ik het liever in eigen hand houden en zelf vervangend ruwvoer kopen (lucerne, compactgras oid) en dat zelf voeren of klaarzetten. Dan weet je zeker dat ze krijgt wat ze nodig heeft.

Het blijft altijd lastig, mijn paard krijgt ook meer hooi (drachtig, 1.68) dan de koudbloeden. Mijn pony krijgt weer minder dan die beestjes, hij is gewoon te dik (de koudbloeden ook :+ )
Ik sta gelukkig wel op een stal waar je zelf je voer moet kopen, dus daar heb ik geen gezeur over.