oji schreef:ben ik nou de enige die zo slecht denkt dat de vorige eigenaresse gewoon een beter bod heeft gehad?
In dat geval denk ik ook slecht.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Vjestagirl schreef:Sita_ schreef:Volgens mij, nu moet ik heel erg diep in mijn geheugen graven. Heb je bij alles wat je koopt of verkoopt 7 of 8 dagen bedenktijd/het recht de koop ongedaan te maken.. Weet niet of dit nu een ongeschreven of geschreven regel is, maar heb dit eens voor school moeten leren namelijk..
Bij een winkel ja. Niet bij een particulier
Sita_ schreef:Vjestagirl schreef:Bij een winkel ja. Niet bij een particulier
Nee hoor..
Koop in de winkel is gewoon koop daar is ruilen of geld terug een optie.
Bij kopen bij een particulier of bijv. webwinkel/marktplaats (koop op afstand) valt het onder de colportagewet. Ik heb alleen geen idee of dit nu ook voor dieren/levende have geldt, dit ben ik nu aan het uitzoeken.
Citaat:De Colportagewet is een Nederlandse wet die consumenten beschermt tegen agressieve verkoopmethoden. Zo worden de huis-aan-huisverkoop en de verkoop op straat aan regels onderworpen. De consument krijgt bijvoorbeeld acht dagen de tijd om op een overhaast genomen aankoopbeslissing terug te komen. Alleen bij een aankoopbedrag van hoger dan €34,00 euro aan de deur kan de consument, schriftelijk, zijn/haar geld terugkrijgen.[1]. Indien men zelf iemand uitnodigt voor een verkoopdemonstratie, dan is dit niet van toepassing. Een uitzondering hierop is als de verkoper meer probeert te verkopen, dan waarvoor hij uitgenodigd is. Bij aankopen op internet is de Wet Koop op Afstand van toepassing.

jamiroquai schreef:Ik weet niet of je een koopcontract hebt afgesloten?
In die van mij stond 2 weken de tijd om de koop terug te draaien zonder opgaaf van reden, alleen een aangetekende brief is voldoende....
).