En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:05

oji schreef:
ben ik nou de enige die zo slecht denkt dat de vorige eigenaresse gewoon een beter bod heeft gehad?

In dat geval denk ik ook slecht. ;)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:05

TS ik wil ook niet zeggen dat je het paard MOET teruggeven...
Jij moet niets en staat in je goed recht :j

Maar ik zou het paard wel teruggeven als het jou geen geld gaat kosten...

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:08

na 2 dagen mist ze hem te hard?
sorry maar een paard dat je zo lang hebt zet je niet impulsief te koop...

Groot kans dat ze hem voor meer verkoopt zodra ze hem terug heeft.

Lekker houden en je niets wijs laten maken, het is tegenwoordig al zo moeilijk om een leuk paard te vinden.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:09

Het is nu jouw paard, verkocht is verkocht. Zij heeft lang genoeg nagedacht om hem weg te doen. Vind het nogal onbeschoft van haar dat ze hem weer terug wil kopen. Het is een dier, geen meubel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:14

Ik ken het wel.. Spijt.. Spijt komt altijd na de daad en is heel erg moeilijk te verwerken.. Ik heb na bijna 2 jaar nog steeds dagelijks verdriet. Ik had mijn redenen om mijn paard te verkopen, met de beste bedoeling ten opzichte van het dier. Maar pijn doet het na bijna 2 jaar nog steeds dagelijks.

Dus ik snap de verkoper wel.. Wat ik alleen niet snap is dat ze na 2 dagen op haar keuze terugkomt. Ik heb ook wel eens gewenst dat ik mijn paardje terug kon halen, maar kom er niet op om ze erom te vragen.. Ze zijn zo gelukkig met hem en hij heeft het zo supergoed, ik peins er niet over!

Ik heb nu een fijne merrie ( zo'n 1.5 maand nu ) ben heel gelukkig met haar, maar er is altijd mijn eerste die ik nooit vergeten zal! En mijn knappe meid is ook goud waard!! <3

TS, doe wat je hart je ingeeft. Alleen jij kan de juiste keuze maken! :)

Germatje

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:16

Ik vraag me toch af wat de reden is van verkoop, heb ik daar overheen gelezen?

Ook las ik 2 paginas terug iets van, denk ik heel slecht als ik denk dat ze een beter bod heeft gekregen? Nou dat schoot ook even door mijn hoofd :+

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:18

ai ai ai, wat een situatie zeg..

ik zou ook zeggen verkocht is verkocht.. ze heeft de tijd gehad om te bedenken of ze hem wilde verkopen of niet... waarschijnlijk wegens ruimtegebrek/ andere ambitie/ geen zin of tijd.. dat soort dingen verandert niet in 1 dag...
wat wel kan (maar dan ga je wel van het slechte van een mens uit) is dat ze inderdaad een hoger bod heeft gekregen, en het geld hard nodig heeft.
andere optie is natuurlijk dat ze het dier echt te hard mist.. maar daar moet jij niet naar kijken in ieder geval.

maar vanuit jouw standpunt gezien, als jij op zoek was naar dit soort paardje... en je bent er gek mee..
niet verkopen! waarom zou je?
je hebt naar tevredenheid een paard gekocht... zie er maar weer eens zo een te vinden... tuurlijk er staan er momenteel meer dan genoeg te koop, maar toch PRECIES vinden wat je zoekt is nog niet zo eenvoudig!
en niet geheel onbelangrijk, zie er maar eens een paard met een goede gezondheid voor te vinden..

tevens heeft de verkoper de tijd gehad, om na te denken over een goed tehuis van haar paardje, eisen stellen kan vooraf, niet achteraf!

nee ik zou het wel weten...
helaas pindakaas!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:19

Ik ben indd ook wel benieuwd naar de reden van verkoop en hoelang heeft het hele 'proces' van aan en verkoop in beslag genomen?

Ik neem namelijk aan dat je als eigenaar niet zomaar ( wat de reden ook mag zijn) je paard verkoopt, lijkt mij dat je daar goed over na gedacht hebt.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:20

Vjestagirl schreef:
Sita_ schreef:
Volgens mij, nu moet ik heel erg diep in mijn geheugen graven. Heb je bij alles wat je koopt of verkoopt 7 of 8 dagen bedenktijd/het recht de koop ongedaan te maken.. Weet niet of dit nu een ongeschreven of geschreven regel is, maar heb dit eens voor school moeten leren namelijk..

Bij een winkel ja. Niet bij een particulier

Nee hoor..
Koop in de winkel is gewoon koop daar is ruilen of geld terug een optie.
Bij kopen bij een particulier of bijv. webwinkel/marktplaats (koop op afstand) valt het onder de colportagewet. Ik heb alleen geen idee of dit nu ook voor dieren/levende have geldt, dit ben ik nu aan het uitzoeken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:24

Wat ontzettend gemeen van de vorige eigenaar.
Heb je eindelijk je paardje, gooit die een aardige domper op de feestvreugde met d'r emo-gedrag...
Gedane zaken nemen geen keer.

Als jij je paardje wil houden, gelijk duidelijk maken bij haar en dat je dit niet leuk vindt.
Gewoon af en toe een update sturen met hoe het gaat, dan kan zij er ook wat beter afstand van nemen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:27

Sita_ schreef:
Vjestagirl schreef:
Bij een winkel ja. Niet bij een particulier

Nee hoor..
Koop in de winkel is gewoon koop daar is ruilen of geld terug een optie.
Bij kopen bij een particulier of bijv. webwinkel/marktplaats (koop op afstand) valt het onder de colportagewet. Ik heb alleen geen idee of dit nu ook voor dieren/levende have geldt, dit ben ik nu aan het uitzoeken.

Koop op afstand geldt alleen als je daadwerkelijk op afstand hebt gekocht (dus via het internet besteld, betaald en laten leveren/ophalen), wat ik me niet voor kan stellen bij een paard. En dan nog geldt deze alleen voor bedrijven, niet voor particulieren. De verkoper is niet verplicht tot het terugnemen van goederen, tot het verlenen van garantie etc. En de koper kan niet verplicht worden tot het terugverkopen van het product. Dat is nou net het idee van een particulier: niet alle verplichtingen die een winkel heeft.

De wet koop op afstand en de colportage wet zijn ook niet hetzelfde.

Citaat:
De Colportagewet is een Nederlandse wet die consumenten beschermt tegen agressieve verkoopmethoden. Zo worden de huis-aan-huisverkoop en de verkoop op straat aan regels onderworpen. De consument krijgt bijvoorbeeld acht dagen de tijd om op een overhaast genomen aankoopbeslissing terug te komen. Alleen bij een aankoopbedrag van hoger dan €34,00 euro aan de deur kan de consument, schriftelijk, zijn/haar geld terugkrijgen.[1]. Indien men zelf iemand uitnodigt voor een verkoopdemonstratie, dan is dit niet van toepassing. Een uitzondering hierop is als de verkoper meer probeert te verkopen, dan waarvoor hij uitgenodigd is. Bij aankopen op internet is de Wet Koop op Afstand van toepassing.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Colportagewet

Het is ook een wet die consumenten beschermd, niet de verkopende partij.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 06-12-11 19:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:28

Zeker houden! :)
Verkocht = verkocht.
En heel flauw klinkt dit nu.. maar als je haar laat langskomen ,wil ze waarschijnlijk steeds vaker langskomen en na een aantal van die ''dringende'' bezoeken heb je kans dat ze erg opdringerig word.

Ik zeg waarschijnlijk kan ook heel erg meevallen! ,maar zoals ze klinkt hoe je haar omschrijft heb je daar wel grote kans op.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:31

Ik zou er ook rekening mee houden dat ze een eventueel hoger bod heeft gekregen. Maar dat blijft gissen natuurlijk.
Jij hebt er ook in geinvesteerd, je bent komen kijken, hebt het dier opgehaald of laten brengen, een plek gezocht, gereserveerd en betaald, tijd ingestoken.
Als jij heel blij bent met het paard en in hierperdepiep stemming bent, zou ik hem echt houden.
Zij kan natuurlijk wel aangeven dat als jij hem ooit weer verkoopt je haar dat laat weten, of dat als jij twijfels hebt ze hem graag weer terug neemt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:32

tja....had de verkoopster er maar goed over na moeten denken voordat ze hem verkocht.
Ik zal wel een muts zijn maar ik sta werkelijk verbaasd hoe makkelijk mensen hun paard verkopen....sommige na jaren,sommige na een maand al.
Dat gezeul met die beesten....het zijn toch geen speelgoedbeesten?

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:33

Ik weet niet of je een koopcontract hebt afgesloten?

In die van mij stond 2 weken de tijd om de koop terug te draaien zonder opgaaf van reden, alleen een aangetekende brief is voldoende....

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:35

jamiroquai schreef:
Ik weet niet of je een koopcontract hebt afgesloten?

In die van mij stond 2 weken de tijd om de koop terug te draaien zonder opgaaf van reden, alleen een aangetekende brief is voldoende....

Maar dan teken je daarvoor en ga je akkoord met die voorwaarde... Je weet dan waar je aan toe bent.

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:37

Verkocht is verkocht, en aangezien jij blij bent met je paardje zou ik hem zeker houden. Zij heeft zelf de beslissing gemaakt hem te verkopen.. Ik wil m'n vorige pony ook nog vaak genoeg terug maar dat is toch echt mijn probleem, niet die van de nieuwe eigenaresse!

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:37

Oei, dit is echt een moeilijke situatie.. ;(
Maar ik zou Tiamo echt zelf houden. Je bent duidelijk erg blij met hem. De eigenaresse heeft haar beslissing genomen, en jij hoeft je paardje niet weg te doen omdat zijn er niet goed over nagedacht heeft. :j
ik moet er niet aan denken dat Islera terug zou gaan naar de vorige eigenaren omdat zij haar misten. zij hadden haar ook al sinds ze een veulentje was.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:38

Heb je een koop contract afgesloten? Anders kan ze heel lelijk gaan doen.

Ik zeg ook verkocht is verkocht. Dikke kans dat ze hem terug wil omdat er gisteren een hoger bod kwam. Hij is van jouw, ik wens je er heel veel plezier mee.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:44

Verkocht is verkocht zoals al veel aan geven

Ik heb ook nog spijt van mijn verkoop van mijn ruintje maar hij heeft het goed dus laat ik het zo

Ze kan een beter bod hebben gehad of wat dan ook
Als jij haar uiteindelijk terug laat kopen zou ik wel jou onkosten in rekening brengen (stalling vervoer etc etc ) kijken of ze hem dan nog terug wil

Je zou evt met haar de deal maken dat als je hem ooit wel wil doen dat je haar weer terug mailt dat zij dan weer eerste koop heeft

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:44

Voor hetzelfde geld maak je de koop ongedaan, en verkoopt de oude eigenaresse over ene maand het peerd alsnog omdat ze er meer voor kan krijgen, of omdat het toch echt niet gaat.

De oude eigenaresse moet wennen aan de nieuwe situatie, en ook voor haar is er geen hand vol, maar een land vol paarden.
Deze heeft ze verkocht en ik neem aan dat ze daar niet lichtzinnig over heeft gedacht. Tenslotte, als ze zo vreselijk gek op het dier is, ben jij vast en zeker zorgvuldig uitgezocht en als goed genoeg aangemerkt om haar lieveling te kopen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:45

Pfoe das wel heel vervelend zeg TS!
Ik ga mee met het merendeel van de reacties: als het je droompaard is, houden.

Ik heb 2 weken geleden mn pony verkocht, was ook niet makkelijk. Máár: daar zijn maanden (onbewust) van nadenken overheen gegaan. De knoop (bewust) doorhakken heeft een paar dagen (en heel veel huilbuien) gekost. Maar toen ik eenmaal die advertentie ging zetten had ik mn beslissing ook echt genomen. Moeilijk was het absoluut, maar hij is naar ontzettend leuke mensen gegaan en ik heb geen seconde spijt gehad van mn beslissing, ik had er immers lang en goed over nagedacht.. Die advertentie zetten doe je niet zomaar, dan sta je er toch al wel behoorlijk achter. Hem had ik overigens ook van veulen af aan.

Mn nieuwe paard heb ik nu bijna 2 weken en ik zou hem voor geen goud willen missen! Nu al heb ik een enorm sterke band met hem en hij is echt in alles mijn droompaard. Als de oude eigenaar voor hem zou komen kon ze mn buik op en mn rug weer af om het maar even hard te zeggen, die blijft bij mij, simple as that (al zou ik het uiteraard iets genuanceerder brengen :') ).

Erg vervelend dat de oude eigenaresse haar paard mist, maar 10 tegen 1 dat (als het niet inderdaad uit commercieel oogpunt is) het over een week of 2 over is. Natuurlijk kan ze dat paard missen, zeker als ze hem al van veulen af aan had. Maar dat gaat ook wel weer over. Zo niet, heeft ze niet geboft, had ze eerder de verkoop af moeten blazen.

Dus ja, is hij HET paard voor jou, leg dat dan de oude eigenaresse op een nette manier uit en houd hem lekker zelf, daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen hoor!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:48

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt of je de verkopende partij heel goed kent of dat het gewoon vreemden zijn.
Als het vrienden of goede bekenden van je zijn is zo'n situatie natuurlijk heel emotioneel,bij vreemden kun je veel afstandelijker zijn.

Ts ik denk dat je moet doen wat je gevoel je ingeeft.
En je kunt natuurlijk zelf ook een koopcontract maken(mocht je besluiten om het dier toch weer terug te verkopen) waarin je zet dat als het paard door kopende partij weer verkocht gaat worden dat JIJ dan de eerste keus hebt.(of hoe men dat ook vermeld in een contract)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:49

Shahazai schreef:

Wat kan ze volgens jou gaan doen dan? Ik denk dat ze juist niet echt veel kan doen, omdat ze juist geen contract heeft...

AnnikaRemi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 19:52

Shahazai schreef:

Ik zeg ook verkocht is verkocht. Dikke kans dat ze hem terug wil omdat er gisteren een hoger bod kwam. Hij is van jouw, ik wens je er heel veel plezier mee.

Nop geen koopcontract