Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sflj schreef:stef schreef:Sflj, in het geval van slachten voor menselijke consumptie wel ja gezien de eu regelgeving. Wat voor bewijs heb jij dan dat er vanuit zuidlaren weet ik veel hoeveel afgevoerd worden?
Mijn eigen ogen.
stef schreef:Paardenvlees vooral in snacks.... Ook dat valt reuze mee. Haffie, zo'n filmpje kan ik ook zo in elkaar zetten. Ik heb sowieso niks met dergelijke stemmings makerij, ik baseer me liever op feiten.
stef schreef:Paardenvlees vooral in snacks.... Ook dat valt reuze mee. Haffie, zo'n filmpje kan ik ook zo in elkaar zetten. Ik heb sowieso niks met dergelijke stemmings makerij, ik baseer me liever op feiten.
elfje72 schreef:Schijnbaar kunnen ze de paarden hier zo goedkoop kopen dat het wel rendabel is.
Anders doen ze dat toch niet.
Bron http://www.agricultura.gov.br/animal/especies/equideosCitaat:Quando o assunto é exportação de cavalos vivos, os números são significativos: a expansão alcançou 524% entre 1997 e 2009, passando de US$ 702,8 mil para US$ 4,4 milhões. O Brasil é o oitavo maior exportador de carne equina. Bélgica, Holanda, Itália, Japão e França são os principais importadores da carne de cavalo brasileira, também consumida nos Estados Unidos.
Citaat:Productie en consumptie paardenvlees
De paardenhouderij kent sinds kort in Vlaanderen een sterke groei. Er worden ongeveer 150.000 paarden en 200.000 betrokken personen geteld. Zo zijn er 1.750 bedrijven die in totaal 3.550 fulltime arbeiders tewerkstellen in de paardenhouderij. Er kan gesteld worden dat deze branche in cijfers voor de Vlaamse economie 219 miljoen euro toegevoegde waarde betekent.
De consumptie van paardenvlees is door de toegenomen welvaart de laatste jaren enorm gedaald. Dit komt doordat de bevolking paarden weer meer gaat zien als huisdieren in plaats van een stuk vlees om op te eten. Paardenvlees wordt dus omwille van emotionele redenen weinig geconsumeerd in Brabant en Limburg, waar de paardensport het populairst is. Ongeveer 80% van de paardenconsumptiegoederen wordt geïmporteerd en slecht 20% is afkomstig van Belgische bodem.