Eigenaar buiten mij om keuringsrapport opgevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jo85

Re: Eigenaar buiten mij om keuringsrapport opgevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 18:29

Laat ik het zo zeggen, na het hele verhaal ben ik achter wat meer dingen gekomen en verhaal bleek inderdaad steeds harder te gaan stinken.. Vooral heel sneu voor het paard.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:17

het verhaal van de (vorige)eigenaar is toch even heel anders als jou verhaal. Ik zou zeggen kom eerst eens met bewijzen voordat je iemand zo afschilderd op een openbaar forum! Vind het op zijn zachts gezegd asociaal wat je doet

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:24

Pashon schreef:
het verhaal van de (vorige)eigenaar is toch even heel anders als jou verhaal. Ik zou zeggen kom eerst eens met bewijzen voordat je iemand zo afschilderd op een openbaar forum! Vind het op zijn zachts gezegd asociaal wat je doet

waar staat het verhaal van de vorige eigenaar?

dat heb ik niet gelezen, maar ik vind ook dat wanneer ik een keuring bestel en betaal ik de enige ben die daar inzage in heeft
en niet de eigenaar van het paard die de keuring niet besteld of betaald heeft
ik vind het al raar dat ze bij afkeuring heeft moeten betalen,helemaal als de verkoper het keurings rapport gaat gebruiken voor verdere verkoop :?

zo hoort het echt niet :n

en Pashon ,ik heb niks Aso`s gelezen :n

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:27

mirgino omdat dat zoals je kan zien verwijderd is door een mod, nadat het hier een ruime tijd open en bloot heeft gestaan. Ondertussen weet een groot deel over welke bokker het gaat en dus vind ik het verre van netjes om de heksenjacht hier voort te gaan zetten. Paard is afgekeurd, oliebol happens en daarmee klaar!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:31

Pashon schreef:
mirgino omdat dat zoals je kan zien verwijderd is door een mod, nadat het hier een ruime tijd open en bloot heeft gestaan. Ondertussen weet een groot deel over welke bokker het gaat en dus vind ik het verre van netjes om de heksenjacht hier voort te gaan zetten. Paard is afgekeurd, oliebol happens en daarmee klaar!

dat heb ik dan niet mee gekregen,en misschien maar goed ook.
ik denk dat wanneer ze niks meer gehoord had over een verdere verkoop er ook niks aan de hand zou zijn
maar ik kan me wel indenken dat je boos word hierom, zou ik ook doen eerlijk gezegd,150 euro is een berg geld
en dat is zomaar weg en een ander heeft daar misschien veel profijt van gehad
dan denk ik ook laat zelf maar keuren voor 150 euro.

en er zal niets aan gedaan kunnen worden denk ik,zoals je al zei s hit happends :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 19:37

ze heeft verder ook niks gehoord over een verdere verkoop. Eigenaar heeft netjes gevraagd of ze het keuringsrapport mocht hebben na het afkeuren, wat ik me enigzins wel voor kan stellen ts heeft immers niks meer aan het keuringsrapport gezien het paard "afgekeurd" is (het paard is zelfs niet officieel afgekeurd heeft enkel een bemerking gekregen met als advies achterstallig onderhoud bijwerken en over een x periode weer kijken). Ts heeft gezegt dit niet te willen doen tenzij eigenaar betaald weliswaar deels, eigenaar probeerd het rapport op een andere manier te krijgen wat haar goed recht is immers niet geschoten is altijd mis en heeft die gekregen en daarmee is het hele verhaal klaar.

Echter is ts na het lezen van de posts toch behoorlijk gefrustreerd dat eigenaar het rapport gratis gekregen heeft en zet via een openbaar forum de eigenaar en het paard te kijk met alle toebehoren van dien.
Via de zoekfuncie was het niet moeilijk om erachter te komen wie de eigenaar was (binnen 1 minuut gevonden) en ja dat vind ik behoorlijk asociaal dat je iemand anders zo te kijk zet.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:03

Pashon schreef:
ze heeft verder ook niks gehoord over een verdere verkoop. Eigenaar heeft netjes gevraagd of ze het keuringsrapport mocht hebben na het afkeuren, wat ik me enigzins wel voor kan stellen ts heeft immers niks meer aan het keuringsrapport gezien het paard "afgekeurd" is (het paard is zelfs niet officieel afgekeurd heeft enkel een bemerking gekregen met als advies achterstallig onderhoud bijwerken en over een x periode weer kijken). Ts heeft gezegt dit niet te willen doen tenzij eigenaar betaald weliswaar deels, eigenaar probeerd het rapport op een andere manier te krijgen wat haar goed recht is immers niet geschoten is altijd mis en heeft die gekregen en daarmee is het hele verhaal klaar.

Echter is ts na het lezen van de posts toch behoorlijk gefrustreerd dat eigenaar het rapport gratis gekregen heeft en zet via een openbaar forum de eigenaar en het paard te kijk met alle toebehoren van dien.
Via de zoekfuncie was het niet moeilijk om erachter te komen wie de eigenaar was (binnen 1 minuut gevonden) en ja dat vind ik behoorlijk asociaal dat je iemand anders zo te kijk zet.

maar ze heeft gezegd het niet te willen! en dan achter haar rug om heeft de verkoper het toch voor elkaar gekregen
dat vind ik toch niet netjes van de verkoper >;)
waarom heeft de verkoper niet gewoon de helft betaald? dan was dit topic er niet geweest ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:08

Ik vind het geen stijl van verkoper en dierenarts. Stel dat jij ergens informatie koopt en een ander wil die info ook hebben en krijgt gratis hetzelfde waar jij al voor betaald hebt, dat moet niet kunnen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:16

helemaal niet achter haar rug om, ze heeft het eerst netjes aan de koper gevraagd die wou geld zien en de eigenaar heeft het op een andere manier geprobeerd en heeft het gekregen heel simpel.

TS had ook gewoon zo eerlijk kunnen zijn van goh ik heb toch niks aan het keuringsrapport gezien het paard niet aangekocht is door ts dus kan ik het net zo goed aan de eigenaar geven was wel zo schappelijk geweest.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:18

Ik snap het hoe en waarom niet, zij is eigenaar van het rapport, ze heeft er immers voor betaald, dan is ze toch helemaal niet verplicht om het af te staan. De DA is fout door het rapport alsnog mee te geven. Dan is het toch idioot dat verkoper een rapport ter waarde van 150 euro gratis vergaart.

Verkoper had ook eerlijk kunnen zijn en gewoon de helft kunnen betalen, zij heeft immers baat bij het rapport.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:27

volgens mij heeft de eigenaar hier helemaal niet gereageerd, ik heb alle berichten gelezen en naar mijn weten had enkel een voormalig geintereseerde koper gereageerd. Mocht ik toch over dat berichtje heen hebben gelezen, excuses!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:32

De DA is in mijn ogen hier heel fout want die had dat rapport nooit aan de eigenaar van het paard mogen geven. De TS is degene die het aangevraagd heeft en ervoor betaald heeft en niet de eigenaar. Die heeft daar dus ook geen recht op. Dan had die zelf maar een keuring moeten doen voordat hij/zij het paard te koop ging zetten.

Dat zou lekker makkelijk zijn voor iedereen die een paard wil verkopen maar geen zin heeft om geld uit te geven aan een keuring. Laat gewoon een potentiele koper het paard keuren en dan gratis het rapport opvragen. Dat is toch zo onfatsoenlijk als het maar kan? Ik zou woest zijn en snap de TS heel goed dat ze het hier niet mee eens is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:32

Vraag mij af of het wel waar is wat die eigenaar verteld. DA's geven niet zo makkelijk keuringsrapporten af, zeker niet als er daarmee gesjoemeld kan worden...kennelijk was het paard afgekeurd en dat staat ook op het rapport. Misschien maar goed ook dat jij dat paard niet hebt gekocht...vreemd dat jij dat keuringsrapport niet meteen hebt gekregen?? Daarvan is toch maar 1 exemplaar?

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 20:34

lifaya schreef:
volgens mij heeft de eigenaar hier helemaal niet gereageerd, ik heb alle berichten gelezen en naar mijn weten had enkel een voormalig geintereseerde koper gereageerd. Mocht ik toch over dat berichtje heen hebben gelezen, excuses!

Die is inmiddels verwijderd door een mod.

wie zegt dat wat ts hier allemaal beweerd waar is?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:22

Wat er nu allemaal wel of niet waar is weet ik niet, wat ik wel vind is dat wie vraagt, die betaald. Dus TS geeft opdracht voor een keuring en betaald, punt uit. Mocht het verhaal idd zo zijn gegaan als TS zegt, dus dat het paard met de keuring die zij heeft laten uitvoeren en waar niet expliciet in stond dat het paard was afgekeurd is verkocht dan zou het de eigenaar sieren als ze die keuringkosten alsnog betaald.
Als het zo is dan is iig één persoon, nm de volgende koper belazerd. Is het zo de de eigenaar het rapport wilde gebruiken om ervoor te zorgen dat het paard goed zou worden, dus de aanbevelingen van de DA op te volgen dan heb ik er geen moeite mee dat ze zo'n rapport opvraagt maar dat is hier niet van toepassing want dit kon ze ook zonder dat rapport doen, dus ergens zit er een heel vies luchtje aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:09

Pashon schreef:
lifaya schreef:

Die is inmiddels verwijderd door een mod.

wie zegt dat wat ts hier allemaal beweerd waar is?

Jij weet kennelijk meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:13

Bigone, elke nieuwe koper die niet keurt is fout bezig maar als het afgekeurde keuringsrapport gebruikt is als een goedgekeurd keuringsrapport, is het eigenlijk schandalig. Maar klinische keuringen zijn vaag, als alles goed er door komt, kan er nog van alles aan het paard mankeren...

Als je zelf niets aan het paard ziet, een da met zo een krakkemikkige klinische keuring ook niet, dan heb je mazzel als je paard daadwerkelijk ook niets mankeert. Erin kijken geeft pas uitsluitsel en een bloedmonster er bij dan heb je pas een gezondheidscheck. Dan als er wat is, hoeft het paard nog niet meteen onbruikbaar te zijn, maar moet de vraagprijs naar beneden.

misschien is het paard wel voor veel minder naar koper nr 2 gegaan, want de eigenaar heeft wel de meldingsplicht dat het paard niet door de keuring komt, dan wil je als eigenaar ook weten waarom en aan de hand daarvan kan een 2e keuring ander licht schijnen op het geheel en kan een koper beslissen voor wat minder om toch het risico te nemen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:53

Ik vel ook geen oordeel, keuren is altijd goed maar niet alle keuringen zijn goed, weet er alles van.
In het geval van dit paard staat niet op het keuringsrapport dat het paard is afgekeurd, da vertelde dat er bij gerichte training over een maand weer gekeken kon worden. Als het verhaal zo is als ts verteld betekend dat dus dat het paard met dat keuringsrapport alsnog verkocht is, los van het feit of de verkoopster er wel of niet bij heeft verteld wat de da gezegd heeft, betekend dit dus dat ze het rapport gebruikt heeft bij de verkoop van het paard, dan moet ze ook de keuring betalen. Ood de da gaat hierin niet vrijuit in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:32

Ach laten we eerlijk zijn, als je een paard wilt verkopen dat bij jouw goed was en bij een keuring een bemerking heeft gekregen, maar niet is afgekeurd, laat jij het dan uit de verkoop staan? KOmt er iemand die het geen probleem vind en dat zijn er genoeg, zeg je dan, wacht even een maand en kom dan terug?? Stel je wacht een maand en gaat goed trainen en het paard is beter dan kan je als verkoper nog denken, hup 500 erop...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:24

Maar russel meschien heeft de verkoopster juist met het keuringsrapport openkaart gespeelt naar de koopster en er iets vd prijs af gehaalt . Heb gehoord dat het paard bij een leuk baasje terecht is gekomen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:00

Misschien dat het nieuwe baasje zich hier dan nog meld want ik ben best wel benieuwd hoe het hele verhaal nu in elkaar zit, ik heb ook een keer een pony, die niet door de keuring kwam door een oplosbaar probleem gewoon verkocht aan de volgende met het hele verhaal erbij. Heb hem wel laten tekenen onder welke voorwaarden zij de pony kochten, ook hun DA adviseerde om wel te kopen. Gelukkig alles goed gekomen en mensen hebben er heel veel plezier van gehad ( nu met pensioen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:24

shilady schreef:
Maar russel meschien heeft de verkoopster juist met het keuringsrapport openkaart gespeelt naar de koopster en er iets vd prijs af gehaalt . Heb gehoord dat het paard bij een leuk baasje terecht is gekomen :)

Zoiets zei ik ook... ;) en zo zou het ook nog kunnen.

Als een trainingsprobleem een paard minder geld zou laten kosten en verder leuk is, zou ik hem ook niet laten staan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 16:42

Moderatoropmerking:
Even voor de duidelijkheid nog een keer, het gaat hier om de vraag of de DA het keuringsrapport mee had mogen geven, verdere speculaties zijn niet de bedoeling!
Er wordt ook gesuggereerd dat er een post van de vorige eigenaar is verwijderd,dit is NIET het geval, vorige eigenaar heeft voor zover ik weet niet gereageerd in dit topic. Nogmaals beperk de discussie tot de vraag van de TS.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:46

Nou dan gaan we weer even terug naar de vraag...

TS bel je DA even dan hoor je het precieze verhaal en kan je je klachten uiten als je het niet met hem eens bent, hoor je meteen of jij eigenaar van het rapport bent of dat hij dat is..

pippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 19:55

volgend keer zelf meenemen dat rapport...