Pony voor dochter: wel of niet doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Pony voor dochter: wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 19:43

Waarom zou je met een verzorgpony dat niet kunnen leren?

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:56

knollentuin schreef:
sorry hoor maar een shet zou niet mijn idee zijn voor een meisje van 6. daar doen ze nu eenmaal niet zo lang mee, een goede c of d [ligt eraan hoe groot je kind is,de een is de ander niet]heb je veel langer wat aan...kleine kinderen nemen nu eenmaal niet zo makkelijk afscheid van hun vriendje [spreek uit ervaring]

Onze shet is 1.12m. Mijn dochter is nu net 8 en heeft hem bijna 3 jaar en zoals je ziet past ze er nog makkelijk op... Ben zelf ook een ukkie en stap er zelf nog wel eens op om hem te corrigeren indien nodig...

Afbeelding

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:06

Ik zou er zelf niet voor kiezen om op zo'n jonge leeftijd een eigen pony voor haar aan te schaffen, ook al is die pony nog zo leuk, lief, betrouwbaar en een mooie prijs...
Zou voor optie b gaan.
Dan heeft je dochter alle vrijheid om te gaan en staan waar ze wil, en als ze uiteindelijk echt doorzet en vaker wil rijden e.d dan kan er altijd nog een pony komen.
Maar dit is een persoonlijke keuze!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:40

joyvalentijn schreef:
knollentuin schreef:
sorry hoor maar een shet zou niet mijn idee zijn voor een meisje van 6. daar doen ze nu eenmaal niet zo lang mee, een goede c of d [ligt eraan hoe groot je kind is,de een is de ander niet]heb je veel langer wat aan...kleine kinderen nemen nu eenmaal niet zo makkelijk afscheid van hun vriendje [spreek uit ervaring]

Onze shet is 1.12m. Mijn dochter is nu net 8 en heeft hem bijna 3 jaar en zoals je ziet past ze er nog makkelijk op... Ben zelf ook een ukkie en stap er zelf nog wel eens op om hem te corrigeren indien nodig...

Afbeelding

ja dat kan als je kinderen klein zijn, mijn dochter is 12 en 164... dat zei ik toch al..het ligt eraan hoe groot je kind is ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:48

Hoe staat het er nu mee?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 19:08

We gaan zaterdag bij een Bokster kijken ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:09

Leuk!

Vind dat jullie het overigens prima aanpakken, met het voorbereiden van jullie dochter.
Hebben jullie nu weer gezegd dat jullie gewoon gaan rijden, of hebben jullie gezegd dat jullie gaan kijken voor een eigen pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:13

Ik vind dat je het niet moet doen.
Ze is.. nog geen 7 jaar oud! :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 19:16

Ze 'weet' intussen dat we overwegen om met haar 7e verjaardag ongeveer echt serieus rond te gaan kijken. Ze wordt in december 7 trouwens, voor haar is dat nog ver weg (voor mama en papa niet :+ ). En dat dit dus nog proefrijden is om te kijken wat voor types pony er zijn, en wat er bij haar past. Ze mag dus wel aangeven of ze deze pony zou zien zitten voor als ze 7 is, als die dan nog te koop staat. En anders kunnen we dan naar zoiets gaan kijken O:)

Wat zij NIET weet is dat dit verjaardagskadootje wel eens eerder op stal kan staan dan dat zij denkt... :D Hetgeen zij echt niet erg zal vinden haha. Maar we willen haar nu zonder stress, zenuwen, spanning en verwachtingen lekker haar ding laten doen en laten proefrijden. Ook zonder de stress erna van "gaat het kopen wel lukken" en "wanneer komt ie nou"...

Als wij DE pony vinden, gaan we achter haar rug om alles in orde maken en gaan we op een dag naar stal en ach wat leuk.... is er weer een nieuwe pony bij gekomen. Ga maar even kijken (eigenaarsbordje van dochter op de stal, roze strikken (OJA!!!) en een heel bekend koppie over de staldeur heen....)

passieAppel schreef:
Ik vind dat je het niet moet doen.
Ze is.. nog geen 7 jaar oud! :)

Over 3 maanden wel....

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:29

Onze Dartmoor Prince is 1.15 m en Sabrina is 1.34 m. Dat gaat helemaal prima! En nu zit Michelle op Prince, die 1.10 m. Echt groter moet Prince niet zijn. Voor het mooi zou Michelle wat groter moeten zijn nog, maar ze komt nu wel onder het zadel uit met haar beentjes. Volgend jaar zal het wel knokken gaan worden hier... Dan moeten ze de pony gaan delen op de club. Voor nu is Michelle nog tevreden met af en toe wat rondjes vrij rond stappen. Wat ik overigens prima aan onze Prince kan toevertrouwen. Hij is zuinig op zijn vrachtje. Zodra ze leren rijden wordt het wel een ander verhaal, dan geeft ie ze zitles. :+ Ook heel lief van hem, om na zo'n actie braaf te wachten tot zijn ruiter al dan niet mopperend weer in het zadel zit.

Afbeelding

Dit is net na haar onderlinge wedstrijdje. Met Prince heeft ze de 3e prijs gewonnen. 10 ruiters verslagen! Knap hè?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:49

ooooo ik zie het al helemaal voor me als ze dan op stal komt !!! Geweldigg !!!
Ik ben erg benieuwd morgen hoor !!!!!! Hou ons op de hoogte heh !!

Wij gaan morgen ook weer naar de pony toe om te borstelen en te tutten en lekker rondje in de bak te rijden (hobbelen :D )