Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vivat schreef:Maar alleen de titel van dit topic is al "blijvend tehuis eisen en zelf wel verkopen????" IMO stel je een ander verplicht dingen te doen die je zelf ook niet na kunt komen...
En inderdaad tegewoordig zie je op bokt en MP veel advertenties waarin eisen worden gesteld, en vaak gaat het ook nog om feitelijk onbruikbare paarden (oud/ziek/kreupel). Ik vind dat je al in je handjes mag knijpen als je ergens een plaatsje vindt voor zo'n dier, het zou niet in mijn hoofd komen dan ook nog eisen te gaan stellen.
Als je denkt dat contracten nodig zijn, dan lijken mij de mensen aan wie je het paard meegeeft onbetrouwbaar. Wil je niet dat je oude/ziek/kreupele dier in de handel komt of doorverkocht wordt hou het dan zelf of laat het inslapen, dat is het eerlijkste voor het dier. Niemand zit te wachten op hoge kosten voor onbruikbare oude/zieke/kreupele paarden vandaar dat er JUIST met dit soort gevallen zoveel gefraudeerd wordt, ze proberen er allemaal nog een centje wijzer van te worden IMO
. We zijn er nooit achtergekomen waar naartoe (ondanks de vele zoekacties, advertenties, pogingen van mede PC leden)...totdat....10 jaar later...werd ik gebeld
De nare beslissing om haar in te laten slapen toen het niet meer ging hebben we ook samen genomen. Dit is ongeveer 8-9 jaar geleden...zij is nog steeds een van mijn beste vriendinnen. Quir schreef:I
stel dat je morgen een auto ongeluk krijgt en je het niet overleefd of niet meer kan lopen, of wat dan ook....
xsenny schreef:
F_Orumster schreef:Tesz_2208 schreef:wat wou je doen dan? paard ophalen bij de eigenaren die hem weer overgekocht hebben?
ze zien je al aankomen!
teminste...bij mij thuis stond je dan en keek je erna!
letterlijk & figuurlijk!
Dat wordt een enkelte gevangenis dan.
.... ik snap niet waar jullie je zo druk over maken..... Je wilt gewoon een goed tehuis voor je paard. En een plek waar hij dan ook echt paard kan zijn (weidegang in de groep). En over dat soort eisen gaan jullie al miepen? Proest.
Citaat:tja niet bij de nieuwe eigenaar .
die zouden er niets mee te maken hebben .
maar de gene die mij dat geintje zou flikken ,
nou geloof me hahahaha mijn fam is te slim .![]()
en zouden het niet boeien een tijdje te moeten zitten ,.
das heel normaal bij ons
xsenny schreef:Wie dreig ik hier dan?
mijn paard gaat toch nergens ,.
en niemand heeft me paard toch verkocht .
dus niets aan de hand .
maar als mensne mij op die manier zouden ..... ja dan hebben ze een probleem .
en dat heeft niets met dreigen te maken .
als je mensen wat aan doet of flinkt kan je dat sooort dingen verwachten vindt ik .