Varekaj schreef:Als een paard recent gekeurd is door betrouwbaar arts en de verkoper wil je dat rapport + beelden meegeven, dan vind ik het ook maar normaal dat ze niet gaan meebetalen als jij toch nog eens de hele mikmak wil overdoen en paard wordt afgekeurd. Ook balen voor de verkoper dan, dat wel, maar het had evengoed uit zijn eigen RX'en kunnen blijken. Niemand zegt dat zijn DA geen fout kon maken en niets geeft garantie dat elke DA een RX identiek gaat beoordelen (tenzij het echt loepzuiver en overduidelijk is).
Mijn DA neemt bij de bloedproef sowieso een staal dat hij laat testen op verdovende middelen. Als ik naar een paard ga kijken probeer ik ook al ietwat op voorhand te weten waar het verder vandaan kwam. Was de eigenaar voor de verkoper iemand met louche handeltje, dan gaat de RX standaard mee; Staat zijn DA erom bekend om pogingen toch gefoefel, dan gaat de RX ook standaard mee.
De DA die mijn keuringen heeft verricht, neemt ook standaard bloed af. 
Als een paard reeds gekeurd is, snap ik dat je bepaalde afspraken maakt en als verkoper niet zo maar voor de kosten opdraait als een paard wordt afgekeurd. Ik heb alleen nog nooit een verkoper getroffen, die zijn paard reeds had laten keuren