Wat zijn mijn rechten? Paard gekocht 3x Kreupel in 2 maanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nixxs

Re: Wat zijn mijn rechten? Paard gekocht 3x Kreupel in 2 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:48

Zo'n raar verhaal dit !
Niet om TS aan te vallen, ik begrijp haar gevoel van onmacht wel.
Maar dat een arts/kliniek zegt dat je door moet rijden is toch best vreemd te noemen.
Staks rij je dat beest kapot !!
En als je eens telefonisch advies vraagd aan een andre kliniek ??
Een second opinion kan geen kwaad toch.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:49

Zou longeren niet genoeg zijn? Dan hoef je hem niet extra te belasten met jouw eigen gewicht? Lastige situatie hoor! Heel veel succes gewenst.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:56

hmm, het paard blijven rijden zodat hij zeker kreupel zou zijn wanneer je volgende maandag naar de kliniek gaat?
Ben ik de enigste die dit een heel raar advies vind? Misschien maak je het daardoor alleen maar erger.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:59

longeren is ook erg zwaar...ik vind het een raar advies om maar door te rijden.
Direkt is de schade onherstelbaar.
TS...wat een pech heb je :(:) Rot voor je hoor!
Waarom laat je geen thermografie doen?Er is zelfs iemand op Bokt die dat doet.
Komt gewoon bij je thuis.
Dan weet je in iedergeval de exacte plek waar je moet zoeken...dat scheelt misschien wat foto's van gewrichten die niets mankeren.
En misschien komt er meer aan het licht in de rug ofzo?
Sterkte ermee!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:08

Nou ja, iedereen vindt het wel heel zielig (inc. TS geloof ik), maar we moeten niet vergeten dat zij zo snel mogelijk moet aantonen dat dit paard niet gezond was toen ze hem kocht, wil ze het paard nog terug kunnen brengen. Dus ja, volgens mij heeft ze ook niet zo heel veel keus.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:16

wil ze het paard wel kwijt?
Ik zou als ik TS was en het paard zou willen houden iets van het aankoop bedrag terug willen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:16

Ja en wat als de tegenpartij zegt dat de schade zo erg is omdat ze er is mee blijven doorrijden?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:17

Dan is dat op advies van drie medische instellingen/personen. Wat zou jij doen dan?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:18

Ik weiger op een kreupel paard te rijden, wie het ook adviseerd

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:18

Ben ook bang dat de TS niet veel anders kan doen dan doorrijden...

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:19

Ik kan dat advies nog wel begrijpen. Het dier moet "vindbaar" kreupel zijn. Jammer alleen dat dat tot maandag moet duren.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:26

Waar is het filmpje dan?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:27

chanel1985 schreef:

Oke, maar hoe zou je het dan oplossen? Het paard moet kreupel zijn, anders kan de kliniek er niet veel mee. En dan blijft TS met een paard zitten dat dan weer wel, dan weer niet kreupel is.

estherha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:28

KellyDV begrijp ik het goed dat jouw paardje een afstammeling is van Niveau? Heb er hier nl ook 1 gehad, echter op 8 jarige leeftijd moeten laten inslapen na langdurige verkoudheid. Deze ging niet over en na verder onderzoek bleek ze ernstige artrose in de nekwervels te hebben waardoor ze ataxie kreeg. ( en wrs haar afweer erg slecht was, waardoor ze niet kon vechten tegen de verkoudheid) Echter aan de buitenzijde van dit paard was niets te zien tot op het laatst. Nu heb ik al meerdere mensen gesproken met een Niveau afstammeling die ook bekend zijn met artrose op een erg jonge leeftijd!! Mijn PB staat voor verdere informatie altijd open.

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:29

jeetje wat een rot situatie!
sterkte ermee!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:31

VVDD > TAO

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:35

Mavelle schreef:
chanel1985 schreef:

Oke, maar hoe zou je het dan oplossen? Het paard moet kreupel zijn, anders kan de kliniek er niet veel mee. En dan blijft TS met een paard zitten dat dan weer wel, dan weer niet kreupel is.

Dan zou ik een kliniek zoeken waar ik niet bijna een week moet wachten voor ik kan komen

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:55

chanel1985 schreef:
Mavelle schreef:

Dan zou ik een kliniek zoeken waar ik niet bijna een week moet wachten voor ik kan komen

Op de vorige pagina kun je lezen dat ze ook tenminste nog een andere kliniek gebeld heeft, en dat daar de wachttijd nog langer was. ;)

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:00

Hoi TS,
Ik heb de eerste 3 pagina's gelezen en ik kon het niet laten eerst te reageren, voor ik de rest lees. (sorry, als ik daardoor al dingen zeg, die al gezegd zijn).

Ik lees hier mijn verhaal...
Mijn paard, Klinisch gekeurd en wel, (dierenarts zei nog: prachtig paard, heb je lang plezier aan, sterke benen etc) werd na anderhalve week ook kreupel.
De dierenartsen konden me niet vertellen wat er aan de hand was. toen niet, maar 2 jaar later nog steeds niet....
(Ik moet er eerlijk bij vertellen dat mijn paard een enorme brokkenpiloot was. hij had, naast zijn slechte lijf, dat hij waarschijnlijk bij aankoop al had doordat hij verreden was door zijn vorige eigenaar, ook bij ons op stal nog een trap gehad door een ander paard, waardoor ie met een peesblessure 7 maanden stil stond).
Mijn ostheopaat en instructrice zeiden eigenlijk direct na aankoop al dat mijn paard slecht in zijn lijf zat en dat het een heel moeilijk oplosbaar probleem was en dat ik er beter aan deed het weer terug te verkopen aan de oude eigenaar. Dat heb ik ook geprobeerd, maar omdat er geen duidelijke aanwijzingen waren, heb ik er vanaf gezien.
uiteindelijk was ik al zo aan het zorgen voor dat paard, dat ik er allang aan gehecht was... en ik geloofde heilig dat ik, met hulp van de ostheopaat en mijn instructrice mijn paard toch kon helpen. en ik had ook geen zin in een juridisch getouwtrek om een paard, waar ik allang verliefd op was. en wat zou er dan met hem gebeuren....
Dus, ik weet precies wat je voelt.

Als ik terug kijk op die tijd, denk ik nog steeds dat ik toen de goede beslissing heb gemaakt hem te houden. Ik heb anderhalf jaar vol enthousiastme mijn paard verzorgd. alleen het breekt je uiteindelijk wel op als je paard niet beter wordt. Je hebt een paard wel omdat je het leuk vind om erop te rijden (ik althans).
Ik denk wel dat ik een volgende keer duidelijkere afspraken maak bij een volgende aankoop en dat ie ook sneller terug gaat als ie kreupel is. maar dat is omdat ik de ervaring van een jarenlang kreupel paard nu heb. Het is gewoon rot dat een hobby, en een dier opeens een zakelijk geval worden als je er juridisch op in gaat.

Er is volgens mij een boekje, dat door 1 van de docenten van diergeneeskunde in Utrecht is geschreven, over de rechten van het kopen van een paard. dat zou je eens kunnen lezen. ook een advocaat bellen is een optie. (ik had die in mijn vriendenkring, dat heb ik ook gedaan). wat precies de rechten zijn, is belangrijk om te weten. en particulier zijn die moeilijker dan dat je het paard in de handel had gekocht.

Heel veel succes, wat je keus ook gaat worden!!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:01

Ik blijf bij mijn punt ik vind niet dat je op een, kreupel (een paard dat dus pijn heeft) moet blijven rijden, dus ofwel niet rijden ofwel zien dat je ergens anders rapper terrecht kunt.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:02

heb je met wolvega gebeld? daar kan je vaak wel snel terecht.
Bears moet je vaak even wachten en Boerma in Garijp is volgens mij een week op vakantie tot 6 juni.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:37

En ik verschillende Niveau's die wel goed zijn. Wel een beetje stemmingmakerij.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:40

TS, iedereen heeft zo zijn mening,maar jij zit er maar mooi mee !
DA adviseerd dit,een ander zegt dat...wat een vervelende situatie !
Als je het paard nog terug wilt brengen zal je met bewijs moeten komen,dit deels
ten koste van het paard, want hij moet verder gereden worden om kreupelheid aan te tonen.
Echter twijfel ik of je dat paard,ook met bewijs,terug zal brengen. Zit je te wachten op een rechtszaak,met alle frustratie,kosten en tijd die dat met zich meebrengt ?? Want ze zullen dat paard vast niet zonder deze weg terug nemen...en dan nog is het de vraag of je zal winnen.En als je al wint...en zoveel maanden verder bebt...ben je zo gehecht aan het paard,geef je hem dan nog steeds terug ??
Als dit idd je doel is, ja,dan moet je doen wat de DA en kliniek je adviseren...die weten het echt beter dan wij Bokkers !!
Maar,als je besluit om dit paard hoe dan ook te houden, dan zou ik hem een tijd op rust zetten ! Niks niet doorrijden tot.....maar rust,dan langzaam oppakken en verder kijken !
Heel veel succes !!!!

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:48

Doorrijden vind ik ook een probleem; maar dan meer, als het paard niet terug gaat (of je wilt dat niet), dan kan het erger zijn door het doorrijden, zeker angezien ze niet weten wat er is.

Ik zou filmpjes maken, met datum. ik denk dat juridisch heus de wisselende kreupelheid, onderbouwd ddor de artsen, uitleg wel te volgen is. En helaas, als je nergens anders terecht kunt, zul je misschien wel even moeten rijden voor het onderzoek.

Hier:http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=228&CatID=18263&ppCatID=&ID=9892&style=1&zoomstyle=11&men=
staat hoe moeilijk je situatie is, hoewel je misschien mag vermoeden, dat het paard net een rust periode had gekregen.

Maar uitgaande van de moeilijke situatie, hou ih achterhoofd, waar je mee kunt blijven zitten, tav het paard.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 13:06

Kun je niet naar Garijp of Oosterwolde voor onderzoek?