Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:00

LovingTweety schreef:
Ik word wel blij van een schone wei of stal hoor. Zelf woon ik ook erg graag in een schone omgeving dus dat lijkt mij voor de paarden ook fijn. Ik denk dat veel echte paardenmeiden dat hebben. Je zorgt voor iets. Rijden doe ik ook niet veel. Meestal doen mijn verzorgsters dat. Ik wandel wel met de paarden, maar heb gewoon niet de behoefte om er altijd maar op te zitten.

Dat is wat anders, natuurlijk ben ik blij als de weide schoon is, de paddock netjes uitgemest en al het tuig heerlijk soepel weer is, maar dat is naderhand.. Wanneer ik er mee bezig ben doe ik liever wat anders.. Maar het hoort erbij, daarom doe ik het..

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:09

LindyH schreef:
Het valt mij op dat het in dit topic vooral de verzogsters zelf zijn die zeggen dat er echt nog wel goede verzorgsters zijn (dat zijn ze zelf immers ook := ), en dat het vooral de eigenaren zijn die zeggen dat er haast geen goede verzorgsters meer te vinden zijn.

Er zit dus ergens iets scheef. Misschien overschatten veel verzorgsters zichzelf, en zijn eigenaren niet snel tevreden.

heb in een ander topic wel eens gelezen dat er in belgië te weinig verzorgpaarden zijn, en in nederland te weinig verzorgers. Ik weet niet hoe, maar volgens mij klopt het wel redelijk. Ik ken hier genoeg mensen (in belgië) die nog paarden zoeken en dan ook bereid zijn om er hun handen voor vuil te maken. Als je blijkbaar in nederland paarden bij de vleet vind, ga je er minder snel iets voor doen denk ik

Ddees

Re: Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:24

ik heb sinds kort een verzorgster die geen rekening houdt met het paard, alleen maar bezig is met haar eigen plezier: 3 uur in de bak rijden, geen rekening houden dat het paard zonder ijzers loopt, geen rekening houden met het paard dat alleen achter blijft in de wei. Tja, ik heb haar vandaag nogmaals aangesproken op haar gedrag, hopelijk snapt ze nu eindelijk dat ze meer rekening moet houden met het paard ipv haar eigen plezier!
Ik heb het idee dat sommige verzorgsters alleen maar willen rijden en alles wat er bij hoort, maar lastig vinden. Op de meeste manege's leren ze ook niet meer dan dat. Als er op de manege's meer mogelijkheden waren om mee te helpen en de kinderen wat meer leerden over de omgang met paarden, zou dit misschien al helpen.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:33

Een verzorger wil een verzorgpaard/pony!
dat is het enige wat ik er van kan maken momenteel...
zoeken zoeken zoeken. maar weinig vinden |(

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:40

jitsudaf: vind je geen verzorger of geen vzp?

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:00

geen verzorgpaard... naja ben alweer aan het mailen...

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:02

heb geluk dat ik een heel goed adresje heb gevonden, maar mijn vriendin in de buurt zoekt ook nog altijd

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:09

ja ik ook. soms is er weinig. je kunt er niks aan doen.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 19:55

en nee hoor :') was er weer te laat bij...
nog steeds geen verzorgpaard... ik hoop zo
dat het zaterdag goed uitpakt

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 20:58

het is tegenwoordig ook niet makkelijk om een leuk verzorg paardje te vinden
op zich vin ik zoals ik al eerder zei een bijdrage niet erg maar ik doe liever lessen van dat geld
zowel goed voor mij als voor het paard
en sommige mensen vragen gewoon een belagelijk bedrag

ik ben blij dat ik een leuk paardje gevonden heb
en dat ook de eigenaar super blij met me is

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:48

jitsudaf schreef:
@ ragdollcat

ben het niet met je eens. het is nu eenmaal niet voor iedereen mogelijk
om elke dag naar je paard te gaan. Een verzorger voor wat extra dagen
is altijd fijn...

Ok dat is wel zo, want ze vragen veel tijd, maar als de verzorgers niet voor het oprapen liggen dan zul je toch zelf moeten doen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:17

Daarmee heb ik dus supergeluk :) Mijn paard staat 24/7 buiten, krijgt gras als voer en heeft 3 andere ruinen in de wei.. Ook niet erg als ik een weekje helemaal niet kom, hij speelt genoeg (eigenaar vd stal ziet hem elke dag dollen).

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:19

Ragdollcat schreef:
jitsudaf schreef:
@ ragdollcat

ben het niet met je eens. het is nu eenmaal niet voor iedereen mogelijk
om elke dag naar je paard te gaan. Een verzorger voor wat extra dagen
is altijd fijn...

Ok dat is wel zo, want ze vragen veel tijd, maar als de verzorgers niet voor het oprapen liggen dan zul je toch zelf moeten doen.

daar heb jij dan weer helemaal gelijk in. als je weet dat je niet genoeg tijd voor je paard kan hebben. koop er geen.
of je moet al iets geregeld hebben natuurlijk

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 00:46

Het is ook wel een probleem met de regio's volgens mij. Ik zie in EA bijvoorbeeld dat de regio rondom Delft en Den Haag veel verzorgers heeft maar weinig paarden, en in andere delen weer andersom. De meeste verzorgers zijn scholieren, zonder vervoer, die het op de fiets moeten kunnen bereiken, tja dan is je radius niet zo heel groot ..

Heel jammer, er zijn genoeg leuke verzorgers (denk ik) en genoeg leuke eigenaren maar niet op de goede plek tezamen

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 01:47

Das een goeie Margrathea.

Wat misschien ook nog meespeelt is de leeftijd. Jonge meiden weten gewoon nog niet wat het is om voor langere tijd een commitment aan te gaan, die je puur op eigen wilskracht vol moet houden. Dat hebben ze nog nooit eerder gehad. In ieder geval niet iets dat zo veel tijd en inzet vraagt. Drie keer in de week naar een paard toe gaan (incl. heel eind fietsen etc.) is best heel veel in een puberleven, of die tijd nu uit rijden of uit klusjes doen bestaat. Naast school hebben ze nog nooit zo'n grote verplichting gehad. Dus dat kan vies tegenvallen.

Het hele paardengebeuren kan ook tegenvallen natuurlijk. Het hebben van een (verzorg)paard is altijd een droombeeld geweest, en kan in de praktijk best tegenvallen. Dat kun je ze niet kwalijk nemen; dat hoort bij de leeftijd.

Verder is één jaar in het leven van een puber best een hele lange periode waarin een hoop kan gebeuren en veranderen. Als je 14 bent dan is 1 jaar wel mooi ruim 7% van je hele leven! Dus in hun ogen is het heel wat om een heel jaar een verzorgpony hebben, terwijl een eigenaar denkt: "Ik moet verdorie dit jaar alwéér op zoek naar een nieuwe verzorgster!"

En tref je er eentje bij wie het allemaal wel goed loopt voor langere tijd? Dan heb je geluk, maar het is niet realistisch om daar vanuit te gaan denk ik.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:40

Wat een negativiteit in dit topic rondom bijrijdsters en verzorgsters zeg.
Ik heb er meerdere, waar ik ook wel op rijd maar grotendeels is wel onderhoud.
Tuig enigsinds soepel en schoon houden, stallen, vegen ed.

Ik vind het altijd een luxe om weer bij mijn andere verzorgpaard te komen waar ik alleen hoef te mesten.
Nouja, luxe.. Het is soms ook wel wat weinig om handen hebben, ik voel me soms bijna schuldig.
Momenteel heb ik één verzorgpaard al zeker 3.5 jaar, vanaf mijn vijftiende.
De anderen doe ik nu iets van een jaar. Daar bestel ik ook regelmatig dingen als dekens ed voor.

Een eigen pony voor 1 uurtje je handen uit de mouwen steken is bijna een ideale situatie..
Als ik alles wil doen wat ik zou willen doen ben ik een week bezig!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 12:02

Het probleem bij ons in de buurt is dat iedereen altijd maar wil rijden, wat dat betreft heeft TS weer een beetje mazzel omdat ze dat kan aanbieden. Maar ook een beetje pittige ruiters zijn hier zeldzaam omdat de mensen díe wat kunnen en potentie hebben, vaak al jaren een bijrijdpaard of eigen paard onder hun gat hebben.
Het verschilt inderdaad ook nog best wel per regio heb ik het idee, op de ene plek is er een verzorgpaarden overschot, en op andere plaatsen weer te kort. Vaak zijn het de jongere grietjes die een verzorgpaard zoeken, en daarvoor zijn weer niet alle paarden geschikt, de volwassen, verantwoordelijk dames hebben het vaak te druk of hebben wat meer eisen.

Ik denk dat zowel eigenaren als verzorgers een te perfect beeld hebben van wat ze zoeken. Verzorgers willen over het algemeen graag rijden, een aantal mensen uitgesloten uiteraard, en willen graag veel vrijheid. Ze willen over het algemeen alles kunnen doen wat ze willen, en dan heb ik het met name over de jonge grietjes. Dan heb je er natuurlijk ook nog zat tussen zitten die alleen komen voor het rijden. Wat oudere meiden willen vaak 1. een paard en 2. de mogelijkheid om te starten.

Maar ook de eigenaren, vaak zoeken ze iemand voor meerdere keren in de week, dat is voor een scholier niet altijd te behalen! Ik kon in mijn examenjaar alleen zo nu en dan in het weekend naar stal. Toen ik met het HBO begon was mijn tijd al helemaal krap. Vooral voor de jonge meiden is afstand ook vaak een lastig punt.. Maar ook ouders zijn niet altijd even makkelijk! Zéker niet als het om school gaat.

Ik heb persoonlijk gewoon de mazzel dat ik naar stal kan wanneer ik daar zelf tijd en zin in heb, ik pak het paard die op die dag de meeste aandacht nodig heeft om alleen te poetsen of ook te longeren en voor mij is dat genoeg :) Eigenaresse blij, paard blij, ik blij. Ik kom daar dan inmiddels ook al 7 jaar.

Daarom TS zou ik misschien toch kijken of je deze verzorgsters kan combineren, ik snap dat je er geen manege pony van wil maken, maar je kent deze meiden, het gaat prima zo, als ik het goed begrijp en het klikt prima met zowel jou als met de pony. Soms kan het niet helemaal perfect zijn ;)

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:46

TS, Je hebt gelijk hoor. Je bent gek als je geld vraagt of betaald. Je zou met de dienstenruil al een heel eind moeten komen op het gebied van verzorgpaarden.

Maar wat ik me afvraag, aangezien jij geen goede verzorger kan vinden die bijna elke dag kan. Waar adverteer jij. Want ik geloof dat jij in omg Oss woont ? Ik woon daar ook. En ik ben jou nog nooooit tegen gekomen op Bokt of Marktplaats over bijrijdster en verzorgster gezocht.

Of heb ik het nu fout :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:35

Ik heb op bokt weleens een topic geopend :j

Marktplaats doe ik eigenlijk niet aan. Daar kijk ik wat erop staat. Als ik daar een AD open, dan krijg ik alleen berichten van 10 tot 15 jarige meisjes. En dat is eigenlijk wat ik niet zoek.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:07

Mijn ervaring met verzorgsters is ook niet om naar huis te schrijven.
Respectloos, toch doen wat ze zelf willen. Gewoon wegblijven zonder te melden, waardoor mijn pony haar stal niet uitkwam. |(
Ondanks alle vrijheden, geen kosten, geen werk, alleen hoeven poetsen, knuffelen, rijden en profiteren van alle gemakken op de manege waar ik voor betaalde!!
Hup zader erop, crossen, zadel eraf en klaar was bij eentje het enige dat 1 van mijn verzorgers bleek te doen.

En hier op stal (andere dan toen ik verzorgers heb gehad) ook weer een goed voorbeeld van de instelling van veel verzorgers (uiteraard niet allemaal, er zitten nog wel "goede" tussen).
Friesje even vakantie na een half jaar beleerd voor de kar en onder zadel. Dus het andere paard is niet meer zo vaak "beschikbaar" om te rijden omdat de eigenaresse zelf rijdt op hem. Blijft het meisje in kwestie gewoon weg, want de kans is groot dat ze niet kan rijden......
Nou, als het je alleen daar om te doen is,....
Volgende maand wordt de Fries weer opgepakt (dit weet ze) en wedden, dan zie je d'r weer.
Helaas is de eigenaar van die paarden te aardig, want ik zou het wel weten.
Qua werk wordt niets gevraagd, maar uit zichzelf doet ze ook niets ookal zijn wij bezig met de stallen en alles.
Soms gaat ze dan weer weg en komt ze even later weer kijken of we klaar zijn en de paarden gaan halen in de hoop dat ze weer kan rijden.

Ik vindt dat gewoonweg triest en mij zal het niet meer gebeuren.
Doe het net zo lief alleen. Stank voor dank (en als je pech hebt nog een grote bek), meer krijg je er niet voor terug.

Over het negatieve over verzorgers.
Als je voornamelijk negatieve ervaringen hebt gehad ondanks dat veel kon/mocht en zeer weinig moest, kun je weinig positiefs bedenken is het niet?

En dan te bedenken hoe ik 20 jaar geleden was toen ik andermans ponys verzorgde.......

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:16

na al deze dingen kan ik zeker begrijpen dat je geen goed idee meer hebt van verzorgers. Maar als ik al die dingen zie. En al zeg ik het zelf, dan ben ik toch een goede verzorgster hoor. ik dénk er nog niet eens aan om zo'n dingen te doen. Ik voel me al schuldig als ik een keer PERONGELUK net niet lang genoeg heb uitgestapt ,... of als ik (door exames,...) eens een paar weken geen klusjes kan doen.

aan iedereen die al veel negatieve ervaringen met verzorgers heeft meegemaakt, alsjeblieft, denk niet stereotiep en ga niet alle verzorgers afkraken/ slechte ideeën van hebben :)

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:38

LindyH schreef:
Het valt mij op dat het in dit topic vooral de verzogsters zelf zijn die zeggen dat er echt nog wel goede verzorgsters zijn (dat zijn ze zelf immers ook := ), en dat het vooral de eigenaren zijn die zeggen dat er haast geen goede verzorgsters meer te vinden zijn.

Er zit dus ergens iets scheef. Misschien overschatten veel verzorgsters zichzelf, en zijn eigenaren niet snel tevreden.

heheh nou dat klinkt ook lekker...
ik heb mijn verzorgpaard via marktplaats.
over de eigenaresse werd er gezegd dat ze het nog geen maand uit zou houden met me,
gewoon omdat ze dr paard altijd zelf had gedaan en niets goed was.
5 jaar later ben ik er nog steeds en krijg ik ook altijd te horen hoe blij ze met me is :)
dus denk dat dit topic deels ook gebruikt word om frustraties kwijt te kunnen!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:45

hafjesliefde schreef:
na al deze dingen kan ik zeker begrijpen dat je geen goed idee meer hebt van verzorgers. Maar als ik al die dingen zie. En al zeg ik het zelf, dan ben ik toch een goede verzorgster hoor. ik dénk er nog niet eens aan om zo'n dingen te doen. Ik voel me al schuldig als ik een keer PERONGELUK net niet lang genoeg heb uitgestapt ,... of als ik (door exames,...) eens een paar weken geen klusjes kan doen.

aan iedereen die al veel negatieve ervaringen met verzorgers heeft meegemaakt, alsjeblieft, denk niet stereotiep en ga niet alle verzorgers afkraken/ slechte ideeën van hebben :)

Ik weet ook wel dat niet elke voorzorgster zo is, echter zijn de meeste een drama.
Alleen mijn eerste verzorgster was oke, tot ze ging puberen en andere dingen belangrijker ging vinden.
Beetje jammer alleen dat ze loog dat ze wel geweest was en niet wilde toegeven dat ze er eigenlijk niet zoveel zin meer in had.
Ze hield van mijn pony en wilde er geen afstand van doen....
Als ze eerlijk was geweest, had ik er alle begrip voor gehad. Ben zelf ook jong geweest :D
Overigens heeft ze wel ong. 6 jaar later toen ik haar weer tegenkwam alsnog haar excuus aangeboden voor haar gedrag toendertijd.
En dit was nog wel de beste van de 4.

Het is niet niets om je geliefde paard uit handen te geven, dat wordt ook nog wel eens vergeten door verzorgers.
Ik heb altijd heel erg genoten en geleerd vroeger van mijn verzorgponys en hun eigenaren. Dit gunde ik die meiden ook, maar ondertussen ben ik echt genezen.
Misschien dat ik ooit nog eens tegen een eerlijk en verantwoordelijk meisje aanloop, dan prima maar nogmaals, ik heb ze niet nodig en doe het net zo lief alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 14:00

Zoals jullie weten heb ik de keuze gemaakt om mijn 1e verzorgster erbij terug te nemen zodra er een tweede pony is. en nummer 2 aan te houden, zolang zij en ik er lol in hebben.

nu is meisje 1 aan het helpen om een tweede pony te vinden, haha.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:26

Tja, ik heb net een verzorgstertje 'aangenomen' voor mijn shetje. Ze zal zo;n 3 keer in de week komen, en als ik op vakantie ben vaker. Ze gaat hem lekker poetsen, met hem wandelen enz enz. Ze gaat me helpen met uitmesten van de wei en de stal en ik ga haar op termijn leren mennen. Ze is 16 jaar. Ik deed dit ook vroeger allemaal zo met mijn verzorgponys en ik vind het niet gek hoor. Ik geef geen geld hiervoor en zij hoeft mij nergens voor te betalen. Ik vind persoonlijk het hebben van een verzorgster voor je paard een wederdienst; je helpt elkaar/doet elkaar een plezier en dat kan in mijn ogen met een gesloten portemonee. Ga je je paard verleasen dan vind ik dat de leaser rechten heeft en plichten. Ga jji iemand in huren om je paard beter te maken, dan betaal je de amazone. Zo is het in mijn ogen.